Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-07, 11:45
Medlem
inkognytos avatar
Använder mig av Rapid Iptv och gillar friidrott. Tyvärr så måste man stå ut med TV4 och deras hemska sändning från världsmästerskapet som pågår nu. Minst 30 procent av sändningen är vedervärdig reklam eller trailers för deras egna usla krämar-tv program. De hänvisar till C More där man ska visa sändningen utan avbrott men den kanalen kan jag inte hitta i det utbudet som Rapid Iptv har. Det finns säkert tio olika sportkanaler med C More som prefix på kanallistan men ingen av dem sänder friidrotten. Går att se eventet via engelska BBC men det var lika brittiskt nationalchauvinistiskt som TV4 är svenskt. Även en fotbollsmatch från superettan har jag missat den sändes via C More Stream och den gick inte heller att följa.Fanns inte i kanalutbudet. För övrigt så är jag nöjd med Rapid Iptv som jag ser via Kodi i dator. Sändningar från SVT fungerar betydligt bättre via Iptv jämfört med SVT Play.
2017-08-07, 12:23
Medlem
C More Stream är ingen kanal utan sänds i CMore Play och precis som alla andra Playtjänster så får du leva med och vara utan det eller betala för riktigt abb.
2017-08-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Använder mig av Rapid Iptv och gillar friidrott. Tyvärr så måste man stå ut med TV4 och deras hemska sändning från världsmästerskapet som pågår nu. Minst 30 procent av sändningen är vedervärdig reklam eller trailers för deras egna usla krämar-tv program. De hänvisar till C More där man ska visa sändningen utan avbrott men den kanalen kan jag inte hitta i det utbudet som Rapid Iptv har. Det finns säkert tio olika sportkanaler med C More som prefix på kanallistan men ingen av dem sänder friidrotten. Går att se eventet via engelska BBC men det var lika brittiskt nationalchauvinistiskt som TV4 är svenskt. Även en fotbollsmatch från superettan har jag missat den sändes via C More Stream och den gick inte heller att följa.Fanns inte i kanalutbudet. För övrigt så är jag nöjd med Rapid Iptv som jag ser via Kodi i dator. Sändningar från SVT fungerar betydligt bättre via Iptv jämfört med SVT Play.

Det går ju på Eurosport också med Svenska kommentatorer. Känns som det är mindre och kortare reklam där.
2017-08-08, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmister123
http://estiptv.site/epg/SCAND_guide.xml.gz
Hur får man upp den filen?
2017-08-08, 04:21
Medlem
Kongruensbojds avatar
Vad rekommenderas till en person som är tekniskt okunnig, har lite tid och inget tålamod? Denne person vill ha en box med fjärrkontroll och svenska kanaler av sorten film och sport.

Finns det idiotsäker IP-TV?
2017-08-08, 10:52
Medlem
Behöver hjälp! Har alltid haft rapid men sista när jag förlängde abonnemanget fick jag istället geniptv. Hur får jag epg att fungera på siptv?
2017-08-08, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Hur får man upp den filen?

Vilket program använder du för Tv ?

Den länken ska alltså läggas till under EPG flicken i det program du använder. tex.. Perfect player
2017-08-08, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Vad rekommenderas till en person som är tekniskt okunnig, har lite tid och inget tålamod? Denne person vill ha en box med fjärrkontroll och svenska kanaler av sorten film och sport.

Finns det idiotsäker IP-TV?
Om Sport är viktigt och är tekniskt okunning och saknar tålamod så är inte IPTV lösning nåt för dig.
Det är riktigt legalt abb från leverantörerna som gäller då.
2017-08-08, 12:47
Medlem
Jag använder SIPTV, finns det någon mall för hur rätt lista ska se ut så att det funkar med epg?
2017-08-08, 16:10
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Om Sport är viktigt och är tekniskt okunning och saknar tålamod så är inte IPTV lösning nåt för dig.
Det är riktigt legalt abb från leverantörerna som gäller då.

Håller inte med, när man väl har ställt in en mag box på rätt sätt är det hur enkelt som helst för användaren.
2017-08-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Håller inte med, när man väl har ställt in en mag box på rätt sätt är det hur enkelt som helst för användaren.
Ja men nu tänkte jag mest på tålamodet då kanaler laggar eller inte funkar överhuvudtaget och speciellt sporten då.
Sen EPG dom jämt har problem med.
Kör man med m3u fil kan man ju åtminstone välja en annan EPG som fungerar.
2017-08-09, 00:05
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Är lite ny med det här IPTV.

Tänkte köpa denna tv:

https://www.webhallen.com/se-sv/ljud...hdr-android-x1

Kommer köra iptv via iptvking och ha appen smart iptv. Det jag undrar är Android tv så pass bra att den klarar av att köra det?
Har hört att det smidigaste är att ha antingen LG eller Samsung? Om det är så så får jag skippa Sony.
Någon som vet vad som blir bäst?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in