Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
HAr bara testat smartiptv på en samsung tv, men text fungerade inte där.
Läste precis att det finns något som heter SSIPTV till samsung??
hur fungerar text där? Har ingen samsung tv så kan ej testa själv.
Textning fungerar dåligt på dom flesta smarttv apparna.
2017-08-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Om man har en MAG box - är man då helt beroende av det som installerats med boxen.
Eller kan man tex dra nytta av annat prog som hanterar listor bättre.
Du kan be om att få en m3u fil också så kan du köra med andra Kodi, Android appar, SmartTV osv.
I dashboarden går det som sagt hantera vilka länder/buketter man vill ha aktiverat i dagsläget men det arbetas på en bättre kanaleditor som kommer i senare uppdatering till dashboarden.
2017-08-21, 13:45
Medlem
pedobear84s avatar
Hur kommer man åt dashboarden med Giantiptv?
2017-08-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Hur kommer man åt dashboarden med Giantiptv?

Fråga dem OM dem har dashboard än...
2017-08-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Du kan be om att få en m3u fil också så kan du köra med andra Kodi, Android appar, SmartTV osv.
I dashboarden går det som sagt hantera vilka länder/buketter man vill ha aktiverat i dagsläget men det arbetas på en bättre kanaleditor som kommer i senare uppdatering till dashboarden.

Om man har en MAG box -(TVIP box) då kan man väl inte nå tex google play och ladda hem saker hur som helst ?
Måste man köpa en android mediabox och ställa bredvid?
2017-08-21, 15:37
Medlem
Citat:
Om man har en MAG box -(TVIP box) då kan man väl inte nå tex google play och ladda hem saker hur som helst ?
Måste man köpa en android mediabox och ställa bredvid?

Japp...så är det...
2017-08-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Japp...så är det...

Kanske är smartare att köpa en bra Androidbox då?
Vad är då fördelen med MAG box egentligen ? /har själv en TVIP. (MAG)
2017-08-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Fråga dem OM dem har dashboard än...
Ja det har dom https://clientportals.iptv.uno
2017-08-21, 16:51
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Kanske är smartare att köpa en bra Androidbox då?
Vad är då fördelen med MAG box egentligen ? /har själv en TVIP. (MAG)

Fungerar bra för såna som säljer åt andra (såna som inte kan något om datorer osv.) eftersom det så simpelt.

Själv använder jag den för att den fungerar bra och enkelt, behöv inget annat.
2017-08-21, 16:59
Medlem
Jag förstår inte det här med MAG boxar (och liknande). Jag ser ingen fördel med dem, bara nackdelar.

Här är min uppfattning om saken:
  • Det är mycket sämre prestanda på MAG boxarna jämfört med Android boxar med 30-40% lägre pris.
  • De kan inte göra något annat än att visa IPTV, medan alla andra lösningar klarar många andra sätt att titta på media.
  • De har ett gammaldags (men rätt ok ändå) GUI. Men gillar man det så kan man ju hämta hem en emulator till Androidboxarna så ser det precis likadant ut, men är snabbare.
  • Det är möjligen marginellt enklare (några minuter första gången) att ställa in MAG boxarna jämfört med andra lösningar.
  • Androidboxar (för TV) och Android TV (det är två olika operativsystem) har minst 7-8 olika bra appar för IPTV så att man kan välja den man tycker passar en bäst.
  • Android har appar som automatiskt kan starta upp IPTV-appen direkt man slår på boxen, så att det ser precis ut som MAG boxarna. Med den skillnaden att man kan stänga den appen och göra massa annat (Plex, Youtube, Netflix, SVT Play m.m m.m)
  • Android TV (obs inte de mycket vanligare Android boxarna (för TV) som nästan alla pratar om, har massor med bra funktioner, bl.a. att kunna söka med svenskt tal, och det har fungerat bra i flera år nu. Du talar om med rösten vad du vill se och den visar vilken/vilka ställen du kan se den på av de appar du har installerat. Det lär inte fungera på någon IPTV-app ännu (har inte hunnit kolla) men det fungerar på Plex, Netflix, Google Movies, Amazon, Youtube, SVT Play, TV4 Play m.m. m.m.
    Den absolut bästa mediaboxen som existerar idag tycker jag är Nvidia Shield Android TV, men den är också dyrast. En billigare är t.ex. Xiaomi Mi Box för ca $80 från Kina eller ca 1000kr om man köper i Sverige. Den klarar allt som en MAG box klarar av och mycket mer.

Skäll inte på mig nu tack, berätta istället vad jag fått om bakfoten så att jag och alla andra förstår vad det är för fördel med dem.
2017-08-21, 17:08
Medlem
4k/UHD på IPTV? Jag har sökt länge och till slut hittade IPTV Express som skulle ha 20-25st UHD kanaler. Man fick inget 24-timmars test så jag provade en månad.
Men alla 4k var 720p eller 1080i . Då jag läst vidare om dem så verkar det som att det har fungerat, för åtminstone 6 månader sedan är det flera som skrivit på olika forum att det verkligen var 4k ett tag!

Som vanligt är det ingen hos resellern eller IPTV Express själva som svarar på vad som hänt, trots många mail.

Mina frågor är då:
  1. Är det någon som har sett 4k på IPTV Express medan det fungerade?
  2. Någon som vet någon annan leverantör som sänder IPTV, helst sport?
    Det är framförallt BT Sport UHD och Sky Sport UHD jag försöker få tag i. (Vad jag förstår hade Rapid TV som jag har nu, en sportkanal i 4k, men den hittar jag inte så jag antar att den är borttagen).
2017-08-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WildHD
Jag förstår inte det här med MAG boxar (och liknande). Jag ser ingen fördel med dem, bara nackdelar.

Här är min uppfattning om saken:
  • Det är mycket sämre prestanda på MAG boxarna jämfört med Android boxar med 30-40% lägre pris.
  • De kan inte göra något annat än att visa IPTV, medan alla andra lösningar klarar många andra sätt att titta på media.
  • De har ett gammaldags (men rätt ok ändå) GUI. Men gillar man det så kan man ju hämta hem en emulator till Androidboxarna så ser det precis likadant ut, men är snabbare.
  • Det är möjligen marginellt enklare (några minuter första gången) att ställa in MAG boxarna jämfört med andra lösningar.
  • Androidboxar (för TV) och Android TV (det är två olika operativsystem) har minst 7-8 olika bra appar för IPTV så att man kan välja den man tycker passar en bäst.
  • Android har appar som automatiskt kan starta upp IPTV-appen direkt man slår på boxen, så att det ser precis ut som MAG boxarna. Med den skillnaden att man kan stänga den appen och göra massa annat (Plex, Youtube, Netflix, SVT Play m.m m.m)
  • Android TV (obs inte de mycket vanligare Android boxarna (för TV) som nästan alla pratar om, har massor med bra funktioner, bl.a. att kunna söka med svenskt tal, och det har fungerat bra i flera år nu. Du talar om med rösten vad du vill se och den visar vilken/vilka ställen du kan se den på av de appar du har installerat. Det lär inte fungera på någon IPTV-app ännu (har inte hunnit kolla) men det fungerar på Plex, Netflix, Google Movies, Amazon, Youtube, SVT Play, TV4 Play m.m. m.m.
    Den absolut bästa mediaboxen som existerar idag tycker jag är Nvidia Shield Android TV, men den är också dyrast. En billigare är t.ex. Xiaomi Mi Box för ca $80 från Kina eller ca 1000kr om man köper i Sverige. Den klarar allt som en MAG box klarar av och mycket mer.

Skäll inte på mig nu tack, berätta istället vad jag fått om bakfoten så att jag och alla andra förstår vad det är för fördel med dem.

Har själv en MAGbox då jag uppskattar enkelheten då epg och undertexter fungerar direkt utan krångel.
Har dock inte provat en Androidbox utan bara kört med SmartTV:n eller VLC i mobilen och dator.
Tänkte prova en Androidbox framöver nu när man i dashboard:en enkelt kan ordna fram en M3u-fil.
Tips på bra Androidbox mottages därför gärna. Har kikat på en Mi box men den saknar ethernetuttag och det är väl kanske ett måste med IPTV för att få det stabilt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in