Citat:
Ursprungligen postat av
normallekman
Intresserad r hon skert, det sg jag i hennes gon under trffen. Glittrande och glad frn frsta stund och det var njutning hela tiden.
Tror du ag har sumpat chansen sen jag blockerade henne? Hon kan kontakta mig men jag kan inte kontakta henne. Hon har mitt mobilnummer men jag har inte hennes.
Enligt mig r det hon som tar avstnd. Den veckan hon hade en kompis hos henne s sa hon att hon stannar till sndag, men sndag blev mndag som blev torsdag. Hela tiden skt hon upp det.
Till slut orkade jag inte med det och blockerade henne.
Mycket mjligt att hon har fjrilar fr det var en trff utan dess like. Jag nskar bara att jag kan f tag i henne.
Dock en sak, i telefon nr jag samtalade med henne sa hon att hon ven pratar med andra men r frsiktig i sina trffar. Varfr sga att hon pratar med andra om hon gillar mig? Tror hon att jag blir glad av att hra henne drmma om andra mn?
Du behver inte ha sumpat det, men du verkar vara i behov av lite skademinimering. Det bsta du kan gra r att helt rakt och rligt tala om att du har blockat henne fr att du knde dig srad ver att hon inte kom p er dejt, du ngrar dig och vill be om urskt d du knner att det var dumt gjort. det behver inte vara komplicerat, raka rr och korten p bordet r det bsta sttet att bygga lngvariga relationer.
Att du knner dig nobbad och sviken r inte konstigt, det r ok att vara besviken nr dejten inte dyker upp. Dremot ska du inte lta i ondan eller ta fr hrt p det, se det som en utmaning i stllet, att gra henne trygg med att trffa dig genom att vara en reko kille som visar empati och frstelse infr hennes oskerhet.
Frsk glmma det dr med vems fel olika saker r, ingen blir lyckligare av att vare sig ta eller ge skuld, det bygger bara p oskerheten och ger er strre problem. fokus borde istllet ligga p att ha det s najs som ni kan tillsammans, vare sig ni pratar I telefon eller hnger face to face. Det kan du stadkomma genom att leva i nuet, inte ta henne fr givet och att alltid komma ihg ditt jobb; f henne att knna sig trygg och bekvm med dig. Du vill ju ha ngon att lska, inte ngon att tjafsa med men samtidigt inte bygga upp frustrationer som du inte fr utlopp fr frrn det brister, drfr r det viktigt med stndig dialog.
Nr hon berttar om att hon talar med andra s gr hon det av respekt till dig, det hade varit lttare fr henne att ljuga och sga att du r den enda hon vill dejta men hon r hellre rlig och lgger korten p bordet. Det r enbart en positiv egenskap, hon vet att serisa relationer mste byggas p tillit och ppenhet. Hon verkar vara en riktig toppentjej med andra ord!
S om det inte gr att hva blockeringen av hennes nummer fr du helt enkelt ta reda p numret p annat vis, skriv till henne p Facebook, det kanske till och med knns lttare fr dig att uttrycka dig i text. Finns inte den mjligheten kan du ju alltid kolla Eniro eller om ni har ngon gemensam bekant kan du ju frga denne?
Hoppas det gr bra fr er!
Jag kan ju tillgga att jag sjlv hade behvt ta till mig av liknande rd, det r inte ovanligt att man ser brister hos andra men r blind fr sina egna. Vissa beteendemnster man har frstr man kanske inte ens sjlv att de existerar, det kan ta tid att frndra sdana mnster.
Man mste ha i tanke att ens partner str sig precis lika mycket p ens mindre charmiga sidor som man sjlv str sig p dennes. Om man sjlv tycler att ens partner r dum men sllan fr hra snt om sig sjlv s har man frmodligen slagit sig ihop med en riktig guldklimp. Krlek visar man genom att acceptera sin partners alla egenskaper, att stdja sin partners strvan att n individuella ml och att lyssna och ta till sig av sin partners kritik.