2017-08-27, 11:11
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du undrar! Då kan jag ta på mig att reda ut det. Kommittén och EXPO kommer inte att visa något intresse för detta, de kommer inte ens att vara medvetna om avsnittens existens. Tio timmars youtube? Det är en rejäl långsittning det. Bara de redan frälsta kommer att titta på detta.

I synnerhet du, min käre vän, skulle må bra av att förkovra dig. 10 timmars bildning är en investering. Ingenting annat.
Citera
2017-08-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
I synnerhet du, min käre vän, skulle må bra av att förkovra dig. 10 timmars bildning är en investering. Ingenting annat.

Vad skulle jag vinna på det menar du? Tio timmar om judar är inget jag är intresserad av. Jag behöver inte titta på 10 timmar om judar för att veta att "replacement"-tramset är fiasko och att Friberg deltar på en demonstation i USA är ett stort misstag.

Friberg vill distansera sig från nazism och går med i en demonstation där minst 60% är nazister. Detta är inte särskilt genomtänkt. Och sedan blir han portad från USA ovan på det. Det blir svårt att ursäkta detta. Vad jag sett är det inte ens någon som försöker.
Citera
2017-08-28, 14:37
Medlem
Jag har nu sett del 1-3. Fortfarande mycket bra. Det är bra att citaten är har källor så att man kan kolla upp det själv. D v s att det inte bara står att han eller hon sa följande men att det inte står när och var.
Citera
2017-08-29, 14:06
Medlem
Linnaeusss avatar
Precis som denna dokumentär tar upp så är kommunismen ursprungligen ett judiskt verk för omstörtning av den västerländska civilisationen. Överallt på "bildande" undervisningar och sajter hävdas det ständigt att detta är en "konspirationsteori", vilket är rent struntprat. Det finns betydligt mer som talar för detta än emot detta. Under Lenins regeringstid var endast sju av de totalt 19 regeringsmedlemmarna icke-judar. Av 30 rådsmedlemmar inom Centralkommittén var samtliga utom Lenin judar. Bland de ledande kommissarierna var sedan 118 av totalt 122 judar. I Tyskland leddes sedan samtliga av revolutionsförsöken såsom Spartakistupproret, Hamburgupproret och Novemberrevolutionen av judar. Ej att förglömma den temporära kommunistiska regimen i Ungern, 1919, som styrdes av juden Béla Kun.

Det är väldigt slumpartat att en minoritet på 1 % ursprungligen lyckades vara överrepresenterad bakom denna rörelse, samt andra antivästerländska konspirationer på den tiden, inte sant?
Citera
2017-08-30, 20:30
Medlem
rough-justices avatar
Sista avsnittet har lagts ut på Youtube. Får bli kvällens underhållning. Lovar att återkomma med recension!

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=pGk4zPPHJ2Y
Citera
2017-09-08, 13:59
Medlem
Jag har nu sett del 1-4. Det har varit mycket intressant hittills. I bland går det lite fort, både med talet och med t.ex. visade dokument. Jag har då pausat för att hinna läsa allt.

Jag ser på Youtube att antalet visningar inte är allt för många, vilket jag tycker är konstigt då filmerna är för engelsktalande publik samt att ämnet måste intressera massor.

Då "vår" sak är reell och inte behöver överdrivas, känns det viktigt att budskap som "vi" för ut är vederhäftiga. Är denna filmserie det? Jag har inte en chans att bedöma olika historiedetaljers sanningshalt, utan måste finna mig att göra en bedömning av trovärdighet. Den allmänna historiebeskrivningen har jag ju bedömt som icke trovärdig p.g.a. en rad olika omständigheter.

I avsnitt 4 reser Rudolf Hess till England för att mäkla fred. I filmen framgår det som att detta görs med gott minne av Hitler. I en titt på Wikipedia verkar motsatsen gälla...

När Hitler fick kännedom om Hess flygning till Storbritannien blev han ursinnig och uteslöt honom ur NSDAP och fråntog honom alla partiutmärkelser.

Vad gäller om denna detalj? Har ni några övriga kommentarer om sanningshalten? Vad skulle en "erkänd" historiker säga om filmens sanningshalt?
Citera
2017-09-08, 14:37
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldAndersson01
Jag har nu sett del 1-4. Det har varit mycket intressant hittills. I bland går det lite fort, både med talet och med t.ex. visade dokument. Jag har då pausat för att hinna läsa allt.

Jag ser på Youtube att antalet visningar inte är allt för många, vilket jag tycker är konstigt då filmerna är för engelsktalande publik samt att ämnet måste intressera massor.

Då "vår" sak är reell och inte behöver överdrivas, känns det viktigt att budskap som "vi" för ut är vederhäftiga. Är denna filmserie det? Jag har inte en chans att bedöma olika historiedetaljers sanningshalt, utan måste finna mig att göra en bedömning av trovärdighet. Den allmänna historiebeskrivningen har jag ju bedömt som icke trovärdig p.g.a. en rad olika omständigheter.

I avsnitt 4 reser Rudolf Hess till England för att mäkla fred. I filmen framgår det som att detta görs med gott minne av Hitler. I en titt på Wikipedia verkar motsatsen gälla...

När Hitler fick kännedom om Hess flygning till Storbritannien blev han ursinnig och uteslöt honom ur NSDAP och fråntog honom alla partiutmärkelser.

Vad gäller om denna detalj? Har ni några övriga kommentarer om sanningshalten? Vad skulle en "erkänd" historiker säga om filmens sanningshalt?

Att Hess skulle ha flugit från Tyskland till Storbritannien utan Hitlers vetskap kan vi nog tämligen säkert avfärda. Tyvärr är ju många dokument som rör den här händelsen fortfarande hemligstämplade men av det som läckt på olika sätt så vet vi att Hess hade med sig ett konkret och detaljerat fredserbjudande. I den mån det stämmer att Hitler blev förbannad så berodde det nog bara på att britterna utnyttjade händelsen i propagandasyfte. Därmed hade Hitler inget annat val än att "förskjuta" Hess eftersom krigsinsatsen annars hade riskerat att undermineras. Flygningen ägde ju dessutom rum i maj 1941 när planeringen inför Operation Barbarossa pågick för fullt.

Det finns givetvis inte många historiker som öppet skulle våga berömma "The Last Battle". Men det säger mycket mer om vilket politiskt förtryck vi lever under än om historiska sanningar.
Citera
2017-09-10, 04:05
Medlem
Nu har jag sett den långa del fyra. Över en timme och 45 minuter. Så här är det. Givetvis ses historien genom spektrumet när man börjar räkna tiden. Börjar man räkna historien den 1 september 1939 så är hela andra världskriget Tredje Rikets fel. Men om man bara backar ett par veckor, sen månader och sen år så öppnar sig helt andra svar och orsaker upp. Det finns väl ingen normal människa som inte förstår att andra världskriget inte var en fortsättning av det första världskriget. Givetvis är det så. Delar man upp slaget i "ronder" så måste man typ backa tillbaka till minst 30-åriga kriget 1618-1648 för att kunna hitta människor mer skyldiga än Hitler och Churchill. Kriget har egentligen inte slutat utan det förs nu via ekonomi och ettor och nollor i datasystem via bankerna BIC- och SWIFT-system. Idag är inte Berlin och London viktigast utan Bryssel och Frankfurt. Bara så där av en slump så är Frankfurt där Rothschilds började sin perversa gärning centrum igen.

Alltså om inte högern i världen börjar samarbeta på riktigt så kommer vi alltid att förlora. Juden och dess lakejer har satt upp sådana kontrollsystem att det enda svaret är att inte spela med. Vi kan inte vinna världen, vi kan bara skapa en ny värld. "The only winning move is not to play". Trädet utanför ditt fönster kommer ändå stå kvar om du inte spelar med i judens melodi. Men du spelar med när du betalar skatt, använder internet, släpper dina barn till dagis och skolan m m.

Judens värld håller på att ruttna. Deras tid är förbi. Lite som Tolkien beskriver alvernas tid som är förbi. Vi behöver ingen Aragorn för att vet och förstå att vi är den bästa rasen, vi behöver bara förstå det på individnivå. Vi vita har skapat allt som är bra och lite dåligt också, mest bra. Den gula rasen likaså. Men många andra raser är enbart bördor på vad som är bra med livet. Så är det.

Till sist. Det bästa med del 4 är ju givetvis "Judea Declares War on Germany" från Daily Express, 24 mars, 1933. Det är fakta och givetvis hade Hitler en lång stubin som sträckte sig i till minst 1941.

För övrigt, gråt inga tårar för Polen. Polen har haft sin beskärda del av idioter och förrädare i historien. Polens problem började bra mycket tidigare än 1910-1930-talet. man fuckade upp redan på slutet av 1700-talet.
Senast redigerad av TallyStick 2017-09-10 kl. 04:08.
Citera
2017-09-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Alltså om inte högern i världen börjar samarbeta på riktigt så kommer vi alltid att förlora. Juden och dess lakejer har satt upp sådana kontrollsystem att det enda svaret är att inte spela med. Vi kan inte vinna världen, vi kan bara skapa en ny värld. "The only winning move is not to play". Trädet utanför ditt fönster kommer ändå stå kvar om du inte spelar med i judens melodi. Men du spelar med när du betalar skatt, använder internet, släpper dina barn till dagis och skolan m m.

Gör ingenting, var arbetslös, glo på youtube hela dagen. Annars vinner "juden"...

Du kan inte vinna någonting, det håller jag med om.
Citera
2017-09-10, 17:01
Medlem
Citat:
Gör ingenting, var arbetslös, glo på youtube hela dagen. Annars vinner "juden"...

Du kan inte vinna någonting, det håller jag med om.

Riktar sig dina stingsliga två meningar till mig personligen eller bara rent allmänt?

Alla som följer vissa trådar vet att du är en sionist. Vill du att detta ska bli allmänt känt? Är det OK med dig? Eller vill du fortfarande verka i skuggorna?

När blev Youtube något man ska fnysa åt? När dina sionistkompisar startade hela grejen eller bara nu? D v s när det inte passar.

Om det inte hade varit för Youtube så skulle väldigt få ens vetat om vad Breibart och Bannon är för något. Ni alla är en sidfotsnotis som gör AIPAC:s, ADL:s och ZOA:s dirty work.
Citera
2017-09-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Riktar sig dina stingsliga två meningar till mig personligen eller bara rent allmänt?

Alla som följer vissa trådar vet att du är en sionist. Vill du att detta ska bli allmänt känt? Är det OK med dig? Eller vill du fortfarande verka i skuggorna?

När blev Youtube något man ska fnysa åt? När dina sionistkompisar startade hela grejen eller bara nu? D v s när det inte passar.

Om det inte hade varit för Youtube så skulle väldigt få ens vetat om vad Breibart och Bannon är för något. Ni alla är en sidfotsnotis som gör AIPAC:s, ADL:s och ZOA:s dirty work.

Du bryr dig mycket mer om Israel/Palestina-grejen än vad jag gör. Jag har något emot påstådda "nationalister" som bryr sig mycket mer om ett gäng araber än om svenskar.
Citera
2017-09-10, 22:37
Medlem
Citat:
Du bryr dig mycket mer om Israel/Palestina-grejen än vad jag gör. Jag har något emot påstådda "nationalister" som bryr sig mycket mer om ett gäng araber än om svenskar.

Vad fan snackar du om, dåre? Mina kommentarer i den här tråden handlar enbart om serien Europe - The Last Battle, vilket jag slutfört fyra avsnitt av. Jag tänker påbörja avsnitt fem.

Du är en stalker och om det är på det sättet du vill att det ska vara, så OK. Psyopatjävel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in