Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-09-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Jag brukar betala ca. 9€ men det går att få för ~7,50€.

Ok, danke schön.
2017-09-22, 17:20
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigboi11

Jag kör på
https://itunes.apple.com/se/app/riptv/id1060510958?mt=8

Fungerar riktigt bra.

Tack för tipset! Funkar riktgt bra! =D
2017-09-22, 18:04
Medlem
TheHatMans avatar
Citat:
Jag brukar betala ca. 9€ men det går att få för ~7,50€.
De kan inte stämma för vi reseller "köper in" det för 8 euro
2017-09-22, 18:40
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHatMan
De kan inte stämma för vi reseller "köper in" det för 8 euro

Senast jag köpte blev jag erbjuden ett år för 75€ (6,25€/månad).

Köpte tre månader istället för 26€.

Kanske du säljer för lite?
2017-09-22, 20:22
Medlem
Någon mer som har problem med undertexten från cmore nu?
2017-09-22, 21:11
Medlem
Citat:
Senast jag köpte blev jag erbjuden ett år för 75€ (6,25€/månad).

Köpte tre månader istället för 26€.

Kanske du säljer för lite?
Då är det inte Rapid dom säljer för som han säger så kostar €8 för resellers och skulle innebära en förlust på 1.75€.
Man kan få viss bonus om man köper mycket credits men inte så mycket att det motiverar 75€/år.
Ganska säker på det är GenIPTV eller nåt annat dom säljer då.

€75 är också vad GiantIPTV tar för Server 2 som jag tror är GenIPTV medans Server 1 (Rapid) kostar 90€.
https://giantiptv.com

Anledningen att dom kan hålla lägre pris på GenIPTV där 1 år kostar 40€ för resellers.
https://geniptv.com/reseller/

Ni kanske säger att det måste vara Rapid då det säljs på iptv.community men det finns ett stort mörkertal där ett antal blivit bannade från forum för att ha sålt annat än Rapid där.
Det är en sak om dom säljer olika på egen sida men på iptv.community är det Rapid som gäller.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-09-22 kl. 21:24.
2017-09-22, 23:20
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666

Ni kanske säger att det måste vara Rapid då det säljs på iptv.community men det finns ett stort mörkertal där ett antal blivit bannade från forum för att ha sålt annat än Rapid där.
Det är en sak om dom säljer olika på egen sida men på iptv.community är det Rapid som gäller.

Jag är ganska säker på att det är rapid ändå, köpte först av Cuviller men han blev ju bannad så valde en annan reseller och fick precis samma utbud som tidigare.

Hur kollar jag enklast vad jag har? Vilka kanaler saknas i geniptv t.ex.?

De här priserna fick jag i somras, kan ju ha ändrat sen dess, ska logga in i min portal och kolla priserna imorgon.
2017-09-22, 23:35
Medlem
Citat:
Jag är ganska säker på att det är rapid ändå, köpte först av Cuviller men han blev ju bannad så valde en annan reseller och fick precis samma utbud som tidigare.

Hur kollar jag enklast vad jag har? Vilka kanaler saknas i geniptv t.ex.?

De här priserna fick jag i somras, kan ju ha ändrat sen dess, ska logga in i min portal och kolla priserna imorgon.
Cuvillier sålde GenIPTV och vart bannad pga det så ja därför hade du samma utbud även då.
Vad som saknas beror ju på vad du är ute efter Rapid har kanaler eller kvalite som inte GenIPTV har och GenIPTV har kanaler som saknas på Rapid med.
Som sagt om nåt är billigare än 90€ per år så ska ni vara uppmärksam ifall det är Rapid ni är ute efter.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-09-22 kl. 23:59.
2017-09-23, 00:04
Medlem
kukflashs avatar
Har kollat men hittar ingenting.... Jag ska skaffa IPTV eftersom sappa tar 340 kr för varje månad och det är på tok för dyrt.
Hur som helst så har jag en smartTV. Måste jag ändå skaffa box till detta eller kan man ladda ner någon slags app på tvn och koppla mot IPTV?
2017-09-23, 00:07
Medlem
Ja men beroende modell och operativsystem så kan du få problem med textning i smarttv apparna.
2017-09-23, 00:50
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ja men beroende modell och operativsystem så kan du få problem med textning i smarttv apparna.
Ok tack.. ska fråga om ett sånt gratis-prov men verkar som IPTV laggar stup i kvarten. Orkar inte med sånt haha
2017-09-23, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Ok tack.. ska fråga om ett sånt gratis-prov men verkar som IPTV laggar stup i kvarten. Orkar inte med sånt haha
Beror också på utrustning man har, vilken ISP man har osv då det kan fungera väldigt olika för personer.
Personligen upplever jag inte några större problem bara ibland.
Mer problem att kanaler visar fel kanal, fel upplösning osv eller helt försvinner men i övrigt så har åtminstone inte jag några större problem.
Men som sagt det är illegala streams och strömmarna skickar från många olika ställen och restreamas genom flera ställen innan det skickas ut tlil dig.
Den IPTV som Telia, Sappa, BBB osv har är ju egetkontrollerade nät och stömmarna skickas bara i deras nät och multicast med så servrarna måste inte skicka ström till varje person.
Man kan inte jämföra och tro att det ska fungera lika jämfört med dom.
Man kan ju göra en speedtest mot Holland så får man liten koll hur hastigheten utomlands är men det är inga garantier då testerna ofta använder flera connection och kan bli olika hastig mot oliika servrar även om det är samma land. Men får man inte 80-90mbit med 100mbit lina mot Holland åtminstone så bör man nog kolla på en annan ISP.
20-30mbit räcker visserligen gott och väl men det det säger ändå lite om hastighet och routing utomlands och det räcker att den tappar paket lite då och då på vägen för att det ska lagga.
Finns många gamla routrar eller routrar som levererats av ISP som är skit med.
Rekommenderar att skaffa en egen router och gärna inte snåla utan lägg gärna ner 1500-2000 på en bra router.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-09-23 kl. 01:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in