Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-06, 21:36
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion

Detta har jag påstått ett flertal ggr, alltid samma mönster, nyregistrerat konto, ofta dröjsmål på svar, alltid samma undvikande svar.
Det är som att de måste få klartecken på att svara av sektledaren.

Den senaste debattören Kosta är i särklass den sämsta då denna faktiskt gör mer skit än nytta för JÄH (lol).
(Gouaold är inte heller något föredöme för JÄH)

De roligaste JÄH debattörerna har varit de som säger sig att de INTE har Facebook konto men pratar sig varma om JÄH. Det går liksom inte ihop på mitten, trovärdighet lika med noll.
Senast redigerad av BlackBooks 2017-11-06 kl. 21:48.
Citera
2017-11-06, 22:42
Medlem
Den 11 november är det dags för den årliga Palmedagen i ABF-huset på Sveavägen. Temat denna gång är ”från oro till framtidstro – om hur hoten från populism och ökad ojämlikhet ska bemötas". Förutom Stefan Löfven, Margot Wallström, Ingvar Carlsson och många andra sossekoryféer medverkar - ja, ni gissade rätt! - Mina Dennert. Hon ska prata om civilkurage i en digitaliserad värld.

Program finns här:

https://www.palmecenter.se/wp-conten...ed-program.pdf

Två saker slår mig:

1) De bryr sig inte om att försöka maskera hur politiserat #jagärhär-projektet är längre.
2) De har mage att kalla sina av staten sanktionerade mobbningsfasoner för "civilkurage".

Träffande #jagärhärparodi signerad Genusfrenologen:

https://twitter.com/spanarlid/status/927456243417075712
Senast redigerad av Nebeltag 2017-11-06 kl. 23:18.
Citera
2017-11-06, 23:18
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Lördagen den 11 november är det dags för den årliga Palmedagen i ABF-huset på Sveavägen. Temat denna gång är ”från oro till framtidstro – om hur hoten från populism och ökad ojämlikhet ska bemötas". Förutom Stefan Löfven, Margot Wallström, Ingvar Carlsson och många andra sossekoryféer medverkar - ja, ni gissade rätt! - Mina Dennert. Hon ska prata om civilkurage i en digitaliserad värld.

Program finns här:

https://www.palmecenter.se/wp-conten...ed-program.pdf

Två saker slår mig:

1) De bryr sig inte om att försöka maskera hur politiserat #jagärhär-projektet är längre.
2) De har mage att kalla sina av staten sanktionerade mobbningsfasoner för "civilkurage".

3) En människa som i princip saknar relevant utbildning och kompetens har tack vare en oerhört simpelt fungerande facebookgrupp (sic!) kommit att bli betraktad som nån slags "expert" på digital opinionsbildning.

Detta hennes mer privata ambition kikar ju fram hela tiden; #jäh är plattformen som leder till att hon bokas in som talare på diverse engagemang, vilket hon sen verkar fakturera med sitt privata bolag.

Låt oss komma ihåg den jävligt enkla princip som #jäh bygger på: så fort det finns ett kommentarsfält där man kan skriva och rösta drar de dit i flock och röstar tummen upp på ett fåtal kommentarer som försvarar status quo, regeringens linje och PK. Väldigt enkelt. Också något som NMR eller för den delen muslimska brödraskapet skulle kunna köra. Det är allt. Men trots det har det på något sjukt sett lett till att Dennert kommit att få nån slags "expertis" på frågor om "näthat" och liknande. Väldigt oroväckande utveckling.

Tycker dessutom man ser sådant lite då och då idag. I tråden om "kvällspressen ger utrymme åt kränkta individer" (eller vad den heter) var det nyss nån (halv-)svart tjej som uttalade sig om Halloweensmink med blackface-riktning. Hon var lärarstudent, men titulerade sig ändå som nån opinionsbildare om "afrofobi", eller vad det var. Eller den där "nätsäkerhetsexperten" som anlitades för att rensa lite på Svenska Institutets twitterkonto.

För övrigt även Joakim Lamotte när han ska åka runt och snacka i skolor om sexuellt våld, eller vad det är. Som jag förstår är han journalist, och ingen jävla kurator, psykolog, eller polis som har professionell erfarenhet av de frågorna.

Ok, man kan bygga upp en expertis ändå, utan nån slags formell bildning. Om nu Dennert och Lamotte ägnat år åt att skriva och tänka om deras hjärtefrågor är det naturligtvis inte helt fel att tänka att de nog har en del intressant att säga. Men det är uppenbart, enligt mig, att detta också lämnar fältet öppet för charlataner.

Jag menar, hur många självutnämnda experter kan de egentligen pressa in på nästa av skattemedel finansierade konferens? Expo, Rättviseförmedlingen, JÄH, InteRasistMen, Vistårinteut, Researchgruppen, En arg blatte talar? (Nej just det, inte den sistnämnde.)

Det finns liksom ingen reglering här: det är bara starta sitt antirasistiska nätvärk, sen får man vara lite företagsam och hamna i medierna lite, och schwupps blir man inbjuden på konferenser och får bidrag och har skaffat sig en födkrok.
Citera
2017-11-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det Katerina Janouch visar är ju synnerligen anmärkningsvärt:
Igår noterade jag att jag nämndes i ett Facebookinlägg som skrivits av en av de mer aggressiva #Jagärhär-aktivisterna, nämligen krönikören och musikern Andreas Magnusson. Magnusson berättade att det skett 44 nazistiska mord i Sverige sedan 1983. Han uppgav ingen källa, men raljerade om flera skribenter, bland annat mig. [...]
Jag har konverterat skärmdumpen som visar Andreas Magnussons inlägg till text:
Andreas Magnusson
Igår kl. 12:38

44 nazistiska och rasistiska mord i Sverige
sedan 1983. Vid en razzia igår i Göteborg
hittade polisen 10 kilo sprängmedel,
nazistsymboler och vapen.

Samtidigt i Sverige sitter Ann Heberlein, Hanif
Bali, Alice Teodorescu, Tino Sanandaji, Ivar Arpi,
Per Gudmundsson, Joakim Lamotte, Widar
Andersson och Katerina Janouch och gång efter
annan känner sig stolta över att de vågar tala
om problemen med invandring.

Problemet i Sverige är inte invandringen utan de
människor som med våld vägrar acceptera den.
Hur många mord till ska det krävas innan
nämnda modiga skribenter vågar inse det?
Andreas Magnussons inlägg är synnerligen osakligt och kränkande mot de personer som nämns.

Om detta inlägg stöds av gruppen #jagärhär har både Mina Dennert och Alice Bah Kuhnke mycket att förklara. Annars bör Andreas Magnusson skyndsamt stängas av från gruppen tycker jag.

Tillägg:
Källan till de 44 morden tycks vara denna sida:
https://anarchyisorder.wordpress.com...olitiskt-vald/
http://archive.is/aXQDr

Det är ju sant och fakta, så varför bli så upprörd. Visst är extremhögern ett problem, och dessa människor bryr sig inte om annat än invandring/asylpolitik, de har ju betalt för att skriva och tycka detta, de tillhör dessutom de partier som ställde till alla problem vad gäller invandringen, som de nu försöker bortförklara via dimridåer. Sedan gäller inte samma lagar när det är offentliga personer.
"Problemet i Sverige är inte invandringen utan de människor som med våld vägrar acceptera den.", är ju heller inget kontroversiellt, och samma värdegrund som gruppen jahärhär har.
Citera
2017-11-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
3) En människa som i princip saknar relevant utbildning och kompetens har tack vare en oerhört simpelt fungerande facebookgrupp (sic!) kommit att bli betraktad som nån slags "expert" på digital opinionsbildning.

Detta hennes mer privata ambition kikar ju fram hela tiden; #jäh är plattformen som leder till att hon bokas in som talare på diverse engagemang, vilket hon sen verkar fakturera med sitt privata bolag.

Låt oss komma ihåg den jävligt enkla princip som #jäh bygger på: så fort det finns ett kommentarsfält där man kan skriva och rösta drar de dit i flock och röstar tummen upp på ett fåtal kommentarer som försvarar status quo, regeringens linje och PK. Väldigt enkelt. Också något som NMR eller för den delen muslimska brödraskapet skulle kunna köra. Det är allt. Men trots det har det på något sjukt sett lett till att Dennert kommit att få nån slags "expertis" på frågor om "näthat" och liknande. Väldigt oroväckande utveckling.

Tycker dessutom man ser sådant lite då och då idag. I tråden om "kvällspressen ger utrymme åt kränkta individer" (eller vad den heter) var det nyss nån (halv-)svart tjej som uttalade sig om Halloweensmink med blackface-riktning. Hon var lärarstudent, men titulerade sig ändå som nån opinionsbildare om "afrofobi", eller vad det var. Eller den där "nätsäkerhetsexperten" som anlitades för att rensa lite på Svenska Institutets twitterkonto.

För övrigt även Joakim Lamotte när han ska åka runt och snacka i skolor om sexuellt våld, eller vad det är. Som jag förstår är han journalist, och ingen jävla kurator, psykolog, eller polis som har professionell erfarenhet av de frågorna.

Ok, man kan bygga upp en expertis ändå, utan nån slags formell bildning. Om nu Dennert och Lamotte ägnat år åt att skriva och tänka om deras hjärtefrågor är det naturligtvis inte helt fel att tänka att de nog har en del intressant att säga. Men det är uppenbart, enligt mig, att detta också lämnar fältet öppet för charlataner.

Jag menar, hur många självutnämnda experter kan de egentligen pressa in på nästa av skattemedel finansierade konferens? Expo, Rättviseförmedlingen, JÄH, InteRasistMen, Vistårinteut, Researchgruppen, En arg blatte talar? (Nej just det, inte den sistnämnde.)

Det finns liksom ingen reglering här: det är bara starta sitt antirasistiska nätvärk, sen får man vara lite företagsam och hamna i medierna lite, och schwupps blir man inbjuden på konferenser och får bidrag och har skaffat sig en födkrok.
I dagens DDR-Sverige är utbildning och akademiska titlar inte på något sätt garanter för kompetens, snarare tvärtom. Den outbildade/självlärde har inte blivit utsatt för lika mycket hjärntvätt. Huruvida Joakim Lamotte har relevant utbildning eller ej är fullständigt ointressant. Han är klarsynt och har civilkurage - det är det enda väsentliga. Lämnar vi över viktiga samhällsfrågor som den om det grasserande sexuella våldet åt politiserade "experter" som Jerzy Sarnecki är vi förlorade.
Citera
2017-11-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Det finns en sak jag funderat på sedan den här tråden skapades och de första #jagärhär-förespråkarna hittade till diskussionen (i den här tråden såväl som i vissa andra trådar). Och det är, vad tycker egentligen nyckelfigurerna om sina gruppmedlemmars insatser här på Flashback?

Med tanke på deras extremt klena insats här gick mina tankegångar till en början i stil med "uj uj uj, vad skulle tex Dennerts eller de andra generalerna tänka om de såg den där eller den där personens nivå och debatteknik. De framställer ju inte direkt #jagärhär i någon särskilt bra dager här på Flashback".

Så insåg jag att människorna i toppen av #JÄH-hierarkin nog med allra största säkerhet faktiskt HAR full koll på sina medlemmars framfart här. Och att de kanske till och med är direkt utskickade med uppdrag att ta debatten här.
Det är några konkreta saker som tyder på det. Dels är det den här "stafettmetoden" som används där ett par (oftast) nyskapade användare kommer in och håller låda. Ofta inte fler än två åt gången. De använder sig av samma typ av cirkelresonemang och spegelargumentation, försöker rikta bort fokus från sakfrågan, blundar för fakta och klarar inte att bemöta saklig kritik. Efter ett tag försvinner de från tråden och ersätts med ett par nya som harvar på på samma sätt under en tid för att sedan ersättas av ett par nya. Oftare än inte är det som sagt väldigt färskt skapade användare. Då och då blir de tysta en period för att sedan dyka tillbaks in och i ett enda sjok svara på en hel radda kommentarer som om de först skickat in frågorna till sina anförare för att få facit på vad de ska svara skickade tillbaks till sig innan de svarar här i tråden. Och är det på det viset så är det ju än mer tragiskt att nivån på diskussionen från deras sida hålls där den gör.

Oavsett om det är så som jag spekulerar i eller inte så är det en sak som slår mig. Är detta alltså höjden av debattförmåga man kan förvänta sig av #jagärhär? Om man skalade bort alla enradsfloskler, hejarop och dravel de använder när de gruppfloodar kommentarsfält på Facebook, och som de ju inte kan använda sig av här - är detta vad som återstår?

Skulle #jagärhär-medlemmar som diskuterade och debatterade på sin absoluta förmågas höjd på Facebook ge oss likadana debattmotståndare som vi stött på här på Flashback? I så fall är ju de fula metoder de idag kör med där deras enda vapen för att inte förlora precis varenda debatt.

Det är kanske för att de kämpar på, trots alla försök från de högerextrema att smutskasta dem, de får fler och fler medlemmar.
Är det så att du tycker debattklimatet bland de högerextrema här på flashback är höjden av intellektuellt uttryckt tyckande, är du nog betydligt mindre bevandrad i svenska språket än medlemmarna i gruppen jagärhär.
Citera
2017-11-06, 23:38
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Det är ju sant och fakta, så varför bli så upprörd. Visst är extremhögern ett problem, och dessa människor bryr sig inte om annat än invandring/asylpolitik, de har ju betalt för att skriva och tycka detta, de tillhör dessutom de partier som ställde till alla problem vad gäller invandringen, som de nu försöker bortförklara via dimridåer. Sedan gäller inte samma lagar när det är offentliga personer.
"Problemet i Sverige är inte invandringen utan de människor som med våld vägrar acceptera den.", är ju heller inget kontroversiellt, och samma värdegrund som gruppen jahärhär har.

Listan innehåller falska anklagelser.

Citat:
• 23 juli 1997: En homosexuell man från Algeriet mördas i Göteborg av två män som säger sig vara nazister och satanister. (1).

Jon Nödtveidt var ej nazist, det var vanligt att satanisterna i den generationen blev anklagade för det, så det är ett falskt påstående.

(FB) Var Jon Nödtveidt i Disseciton nazist?

Källkritik är jättebra, så länge den innehåller sanningar, inte propaganda.

JÄH borde lära sig att använda sanningar istället för propaganda.
Citera
2017-11-06, 23:55
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är ju sant och fakta, så varför bli så upprörd.
Inlägget innehåller flera olika teser och eftersom vissa är rena spekulationer behöver de beläggas med verifierbar fakta. VAD talar till exempel för att det inte finns några problem med invandringen annat än människor som med våld vägrar att acceptera den? Och VAD är det som ska accepteras? Och så vidare. OM du läser, analyserar och resonerar utifrån det som Katerina Janouch skrivit så blir det kanske tydligare för dig. Och VAD får dig att tro att jag skulle vara upprörd?

Citat:
Visst är extremhögern ett problem, och dessa människor bryr sig inte om annat än invandring/asylpolitik, de har ju betalt för att skriva och tycka detta, de tillhör dessutom de partier som ställde till alla problem vad gäller invandringen, som de nu försöker bortförklara via dimridåer. Sedan gäller inte samma lagar när det är offentliga personer.
Hur menar du nu?

Citat:
Jag förstår inte alls vad du menar med detta. Flyktinginvandringen ställer till med mycket stora problem inom hela samhället. Det är väl dokumenterat sedan många år tillbaka. HUR tänker du här?
Citera
2017-11-06, 23:59
Medlem
Citat:
Det är kanske för att de kämpar på, trots alla försök från de högerextrema att smutskasta dem, de får fler och fler medlemmar.
Är det så att du tycker debattklimatet bland de högerextrema här på flashback är höjden av intellektuellt uttryckt tyckande, är du nog betydligt mindre bevandrad i svenska språket än medlemmarna i gruppen jagärhär.

Jag har läst extremt få eller ens några debatter mellan högerextrema här på Flashback så jag har ingen aning om hur debattklimatet de emellan ser ut. Jag läser och skriver i de ämnen som intresserar mig, och trådar som rör högerextremism är vanligtvis inget av dem.

Hur kommer det sig förresten att du resorterar till att angripa en av dig inbillad bristande språkförmåga hos mig? Och hur kommer det sig att du klumpar ihop den med högerextremism? Vill du bara försöka framkalla en negativ reaktion hos mig eller sträcker sig din debattförmåga inte längre än att gapa om högerextremism, nazism, rasism och att avfyra tafatta förolämpningar som missar önskat mål med några kilometers marginal? Eller hade du någon annan avsikt med det du skrev som jag inte lyckades se?
Citera
2017-11-07, 00:34
Medlem
Citat:
Vänligen definiera "högerextrem". Är Katerina Janouch högerextrem? Rebecca Weidmo Uvell, Ann Heberlein, Joakim Lamotte, Marcus Birro, Elisabeth Höglund och Hanif Bali? Bara för att ta några i raden av debattörer som blivit utsatta för #jagärhär-nätverkets vedervärdiga härskartekniker och ifrågasatt deras metoder.

Tramsiga och grundlösa påhopp ägnar du dig åt också.

Sedan undrar jag vem som är extremisten egentligen när jag läser detta inlägg av dig:

(FB) Göteborg: Flera gripna för terrorbrott i Syrien (två dömda till livstid 151214)

Vad anser #jagärhär-ledningen om IS-vurmande?
Citera
2017-11-07, 00:55
Medlem
odditys avatar
Citat:

Du kan ju inte ens vara ärlig när du försöker tala väl om din egna sekt.
Fler och fler medlemmar? Hur länge har ni stått och stampat på 74k nu? Ett halvår?

Inse att ni är inte debattörer. Ni är en sekt med incestuösa tankegångar, full av självutnämnda desillusionerade "goda" människor med noll självinsikt som hatar "hatet" i "godhetens" namn.
Att se #jagärhär i ett kommentarsfält på Facebook är som att bevittna en flock zombies på E4'an en kall kväll i Januari. Ni må störa, men ni gör absolut inget bättre. Ni förbättrar inte debattklimatet, ni är inte kapabla att höja nivån, ni har ingen kontroll över era medlemmar och ni skadar mer än vad ni gör nytta och ni fattar inte detta. Ni är alldeles för upptagna med att slicka varandras goda ryggar, berömma varandra, skicka *hjärtan* och gosmysa i hur duktiga, bra och goda ni är.

T.ex. Flashback skulle LÄTT kunna starta upp en grupp med betydligt fler medlemmar än #jäh, som gör det ni gör med samma "debatteknik" som ni utövar, och då skulle ni krossas i kommentarsfälten. Det största problemet för en sådan likvärdig grupp skulle vara #jäh's kopplingar inom media och politik. Makten att stänga ner och förtrycka åsikter. Det är deras starkaste tillgång och troligtvis en stor anledning till varför de fortfarande lever som grupp.
Senast redigerad av oddity 2017-11-07 kl. 01:02.
Citera
2017-11-07, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Vänligen definiera "högerextrem". Är Katerina Janouch högerextrem? Rebecca Weidmo Uvell, Ann Heberlein, Joakim Lamotte, Marcus Birro, Elisabeth Höglund och Hanif Bali? Bara för att ta några i raden av debattörer som blivit utsatta för #jagärhär-nätverkets vedervärdiga härskartekniker och ifrågasatt deras metoder.

Tramsiga och grundlösa påhopp ägnar du dig åt också.

Sedan undrar jag vem som är extremisten egentligen när jag läser detta inlägg av dig:

(FB) Göteborg: Flera gripna för terrorbrott i Syrien (två dömda till livstid 151214)

Vad anser #jagärhär-ledningen om IS-vurmande?

Inte konstigt att IS-vurmande muslimer ägnar sig åt att trakassera folk som just påpekar galenskaperna som händer varav mesta är det muslimer som står för. Deras korståg vill de kunna köra utan motstånd. Den länken visar ju baktanken och mentaliteten den Flashback muslimen har.

#SÄPO #gouaoldPotentiellTerrorist #SecRP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in