Citat:
Ursprungligen postat av
BlackBooks
Jag kollade det med, 5 tyskar i toppen, men The Dennerts kan vara moderatorer. Dessa syns enbart för medlemmar när man kollar medlemslistorna.
Okej
.
Jag är själv inte med i några mörkergrupper på Facebook, så jag vet inte hur det är uppbyggt.
Förresten så kollade jag upp deras sekt på Wikipedia Diskussion och fann det lite intressant att de var över 70k medlemmar i maj när de firade ett år. Sedan dess har de enbart ökat med 4500 (på 8 månader) jämfört med en lika lång period förra året då de fick 46k nya medlemmar.
Har de ändrat sina anslutningsregler? Blivit hårdare? Var det en öppen grupp från början? Hade de bara en ny-grej-period som avtog? Släppte de in en drös människor i början för att ge sekten en massa, en grund, en legitimitet, bara för att sen stänga kranen och toppstyrt driva organisationen vidare?
74,5k medlemmar är helt ärligt inte speciellt imponerade för en grupp som fått och får så mycket positiv uppmärksamhet och pondus i media (en random skräpgrupp som "Ullared Snackis" har 80k.) De har blivit prisade och söker bidrag. De har ju dessutom inga positiva resultat av sitt arbete att visa upp. Toppens kopplingar inom media?