Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-02, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Vi i #Jagärhär har diskuterat Nya Tiders artiklar om #Jagärhär. Det är inte alls sant det de skriver. Det är desinformation och väldigt otrevlig sådan.

Vad i artiklarna är "inte alls sant"? Var konkret och inte så svepande.

Och på vilket sätt skulle det vara desinformation?
" Desinformation innebär spridning av felaktig information, framför allt avsiktlig spridning av sådan information. Informationen kan göras felaktig genom användande av förvrängningar eller genom att utnyttja uppdiktad information." (Wiki)

Att jagärhär-klubben tycker det är "väldigt otrevlig" beror kanske bara på att det är kritik mot gruppen. Jagärhär är inte mottaglig för kritik från andra, de vill bara kritisera själva.
Citera
2017-11-02, 04:07
Medlem
Citat:
Den här Katerina som jag inte vet vem det är har vi också talat om inom gruppen. Ingen känner till att någon anmält henne till Facebook. Dessutom jobbar vi inte så. Vi anmäler ingen alls, åtminstone ser våra regler ut så. Vi skall bara vara med och diskutera lugnt och sansat för att visa hur man kan diskutera. Jag har faktiskt själv blivit avstängd från Facebook en gång för något år sedan. Jag lade upp bilder när vi var på semester. Men två av bilderna kom inte upp. Jag lade upp dem igen men strax efteråt var de borta ytterligare en gång så jag lade upp dem igen. Jag fick ett meddelande från Facebook att jag var avstängd några dagar (minns inte hur länge) för att jag upprepade gånger mot deras meddelande lagt upp olämpliga bilder. Jag tänkte inte alls på att jag sett något meddelande utom det sista. Minns inte om det kom per mejl eller om det kom på Facebook.

När jag tittade närmare på bilderna kunde de tolkas som något annat mot vad det var. De varv helt harmlösa semesterbilder. Jag tror att Facebooks bot automatiskt tog bort bilder som kan tolkas som olämpliga. Jag läste om en person som lade upp en bild på mat (har jag för mig det var). Om man tittar snabbt såg det ut som ett par bröst. Bilden togs bort och en varning delades ut.

En vän till mig postade ett inlägg där han skrev ut sitt personnummer i inlägget. Han ville visa att han inte alls är anonym eller något sådant. Inlägget togs bort inom någon minut och han fick ett meddelande att han inte får lägga upp privata uppgifter på folk.

Facebook gör alltså sådant utan att man anmäler något alls.

Blir ju lite larvigt att påstå att ni aldrig anmäler någonting, när det finns fullt med bevis i form av skärmdumpar.

Också konstigt vara med och diskutera Katerina Janouch om du inte vet vem hon är och inte alls är insatt. Vad har du då att bidra med i en diskussion?
Citera
2017-11-02, 04:11
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Vi jobbar endast med att lugnt och sakligt diskutera med folk för att visa det goda exemplet.
Detta drabbar inte endast rasisterna, sexisterna och hatarna - utan även de som t.ex. har synpunkter på migrationspolitiken. De blir per definition onda. Jag har råkat ut för det gång på gång på gång. Helt oförtjänt.

Du tillhör en gruppering. Kliv av. Tänk och agera själv. Annars får du ta ansvar för dem.
Citera
2017-11-02, 04:12
Medlem
Citat:
Jag tror du inte vet hur vi jobbar utan litar på desinformationen. Du väljer hur du gör själv vi lägger oss inte i det. Dessutom tycker jag du är sansad i dina inlägg.

Jag har sett jagärhär-anhängare "in action" så jag vet hur ni "jobbar".

Kritik mot gruppen är inte "desinformation", men då ni är som en sekt så kan jag förstå att ni tror det.
Citera
2017-11-02, 05:25
Medlem
Citat:
Vi i #Jagärhär har diskuterat Nya Tiders artiklar om #Jagärhär. Det är inte alls sant det de skriver. Det är desinformation och väldigt otrevlig sådan.

Gruppens grundare, Mina Dennert, tycks ha ett lite speciellt förhållande till "sanningen".

Hennes pappa har arbetat med att sälja stridsflygplan men Mina påstår på sin facebooksida att det är lögn och att han bara hållit på med radar.

Men hennes pappa är med i två artiklar utlagda på nätet, och där finns den korrekta informationen.
Citera
2017-11-02, 05:35
Medlem
Citat:

Om du hängt med SÅ dåligt i vad saken gäller att du inte ens vet vem Katerina är (vilket du skriver i ett annat inlägg) så är det risk att du inte alls har förmågan att kunna avgöra om något inte är sant i Nya Tiders artikel om jagärhär. För att kunna bedöma det krävs nog att man är mer insatt än vad du verkar vara.

Men du litar på vad dina gruppkamrater säger istället för att tänka själv?
Citera
2017-11-02, 06:38
Medlem
Är det bara jag eller får man ta fram skämskudden ibland när man läser hur jäh medlemmar resonerar och hur deras logik haltar?
Citera
2017-11-02, 10:44
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrateman
Är det bara jag eller får man ta fram skämskudden ibland när man läser hur jäh medlemmar resonerar och hur deras logik haltar?
Det märkliga är inte hur många imbeciller det finns, utan det faktum att samtliga av dem är engagerade i den goda saken, av ett slag ellet annat.

Ironin att just dessa människor beskyller "rasister" (kritiker av migrationspolitiken) för att vara historielösa är bara för mycket, i och med att de själva är den nya totalitära statens fotsoldater.

Det är nåt virus som har angript folks hjärnor, jag är rädd på riktigt.
Citera
2017-11-02, 11:35
Medlem
Citat:
Jag tycker inte alls att du får bete dig hur som helt på nätet.

Det jag replikerade var att du påstår att man inte behöver bevisa något på nätet, att bevis som framförs på nätet är värdelösa:
Citat:
Nej, jag behöver inte bevisa något som jag påstår. Det behöver man bara göra på en rättegång om man vill få rätt.
Det innebär att du inte tror på vikten av att framföra verifierbar fakta när man diskuterar på nätet. Hur ska ni då kunna komma med "sakliga inlägg i debatter" om ni vägrar se till fakta som presenteras? Bemöta känsloargument med andra känsloargument? Det är inte en bra metod för att "hyfsa debatten".
Citera
2017-11-02, 12:34
Medlem
Citat:
#Jagärhär

#Jagärhär har inte alls massanmält något någonstans. Det är en lögn som dessutom är mycket vanligt på nätet. Vår medverkan kanske kan få även dem att lugna ner sig.

Vi däremot är utsatta för PUL-brott och det uppmanas att polisanmälas just därför att polisen och myndigheter uppmanar alla att anmäla brott.

Det är i så fall en lögn som #jagärhär själva sprider.
Citera
2017-11-02, 12:42
Medlem
Citat:
Men om en sak inte är sann måste vi väl få säga det eller försöker du tysta oss? Nu bryr jag mig inte så mycket om vad som sägs eller skrivs om oss så länge jag sitter inne med sanningen. Så länge jag gör det känner jag mig trygg i mig själv.

Men hur ska du kunda påvisa om något är sant eller inte om du anser att bevisföring publicerad på internet är värdelös?

Citat:
Nej, jag behöver inte bevisa något som jag påstår. Det behöver man bara göra på en rättegång om man vill få rätt.
Citera
2017-11-02, 14:09
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Jag har sett jagärhär-anhängare "in action" så jag vet hur ni "jobbar".

#metoo, och det var i helt vanliga kommentarsfält under helt vanliga artiklar. Svärmande sektbeteende och infantilt ifrågasättande av källor man inte gillar, trots att dessa kom från etablerade medier. Lägg även till hånfulla mobbarkommentarer och rena barnsligheter.

Citat:
Kritik mot gruppen är inte "desinformation", men då ni är som en sekt så kan jag förstå att ni tror det.

Håller med igen. Det maniska mässandet verkar vara deras kännetecken oavsett fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrateman

Man får skämmas å deras vägnar eftersom de själva verkar inkapabla.

Citat:
Inget av detta jobbar vi med. Vi jobbar endast med att lugnt och sakligt diskutera med folk för att visa det goda exemplet. Vi diskuterar sällan politik som sådant men vi kan diskutera med de som uttrycker sig främlingsfientligt eller sexistiskt.

Återigen: vi har sett hur ni jobbar. Din upplevelse trumfar inte våra sinnesintryck och skärmdumpar. Du är dock konsekvent i din "logik" eftersom det är så ni brukar argumentera oavsett ämne:

- Nä, så är det inte.
- Jaha, vad säger du om de här bevisen då [länkar]?
- Nä, så är det inte.
- Jag är också här!
- Jag också, och "bevisen" är mest skräp det ser alla.
- Jag är också här!

Att ni backas upp av medieetablissemanget är #såjävlapinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in