Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-02, 02:32
Bannlyst
#Jagärhär
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Men vänta här nu. Du menar i stort sett att du tycker att jag kan bete mig exakt hur som helst på nätet, det spelar ingen roll hur illa jag än beter mig då bevis på min internetframfart inte är värda något eftersom det är "internetbevis"?
Jag tycker inte alls att du får bete dig hur som helt på nätet.

Citat:
Ur den synvinkeln finns det ju då inte heller något syfte för #jagärhärs existens då:
1. Allt man försöker påvisa att någon annan har gjort på internet är värdelöst eftersom alla försök till bevisföring lika gärna kan vara falsarium.
Du precis som många andra har missuppfattat #Jagärhär:s arbetsuppgifter.
Vi skall deltaga i diskussioner på ett lugnt och fint sätt för att visa på bra exempel på hur man för sig på nätet.

Citat:
2. Då det längre inte finns NÅGOT utrymme till att påvisa eller bevisa något någon annan har gjort även om man har deras skrivna ord blinkande i rött framför sig på skärmen så är det fritt fram för allt från alla. Och då finns det givetvis inte ens ett teoretiskt behov för en grupp som #jagärhär ur någon synvinkel över huvud taget.
Det spelar ingen som helt roll vad andra skriver om #Jagärhär för vår roll och hur vi skall agera.

Citat:
Är det här en syn som ni kollektivt delar menar du att det är din egen personliga syn på saken?
Vi delar kollektivt synen att: Vi skall deltaga i diskussioner på ett lugnt och fint sätt för att visa på bra exempel på hur man för sig på nätet. Den fullständiga texten är längre och innehåller fler punkter men jag orkar inte leta fram det nu. Det jag skriver är en förkortning men stämmer bra med våra reglar.
Citera
2017-11-02, 02:46
Bannlyst
#Jagärhär

Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Så JÄH har som uppgift att motarbeta demokrati? Vad man än tycker om SD så är det ett demokratiskt invalt parti.

Länken igen:

http://www.landetsfria.se/artikel/125705

Var får du det ifrån att vi skall motarbeta demokrati?

Artikeln du länkar till står det inget om att motarbeta demokrati eller att vi skall hata på nätet eller vad man nu vill få det till. Dessutom har reglementet ändrats en smula sedan det skrevs. Det har bestämts att vi inte alls skall vara högljudda utan vi skall i stället visa på bra exempel. I övrigt är artikeln i länken mycket bra.

SD skall inte motarbetas utan det handlar om att de flesta tills då som var otrevliga i också visade att de stödde SD. Det är alltså de som postar på nätet vi numera skall visa bra exempel på hur man kan diskutera.

Jag har tagit upp Flashback men det avvisas därför att man måste vara medlem för att skriva här. Man skriver para på platser där ett medlemskap i Facebook eller Disqus räcker.
Citera
2017-11-02, 02:49
Bannlyst
#Jagärhär

Citat:
Mina Dennert skrev:
"Tyvärr upplever vi inte att Facebook samarbetar särskilt väl på den här punkten. Ibland känns det nästan som att ni motarbetar oss.

Varje hatiskt inlägg, varje hatisk grupp, kräver hundratals anmälningar för att noteras av Facebook. Det finns tusentals sidor bara på vårt språk, och miljoner och åter miljoner kommentarer.

Vi kan inte anmäla dem allihop. Och ni tar inte heller bort det."

https://www.svt.se/opinion/varfor-ta...-fran-facebook

På sistone kanske hon varit mera nöjd med Facebooks insatser. JÄH har lyckats massanmäla och få sidor borttagna.

En anledning till detta är kanske att Facebook-anställda är med i jagärhär:

http://katerinamagasin.se/facebook-o...n-osund-affar/

#Jagärhär har inte alls massanmält något någonstans. Det är en lögn som dessutom är mycket vanligt på nätet. Vår medverkan kanske kan få även dem att lugna ner sig.

Vi däremot är utsatta för PUL-brott och det uppmanas att polisanmälas just därför att polisen och myndigheter uppmanar alla att anmäla brott.
Citera
2017-11-02, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Vet inte om någon redan postat länken.

"Nu fick nätverket öppet stöd från regeringshåll i form av kulturminister Alice Bah Kuhnke. Även andra ministrar har senare uttryckt sitt stöd."

https://www.nyatider.nu/detta-ar-sta...iken-jagarhar/
Vi i #Jagärhär har diskuterat Nya Tiders artiklar om #Jagärhär. Det är inte alls sant det de skriver. Det är desinformation och väldigt otrevlig sådan.
Citera
2017-11-02, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
#Jagärhär

Jag tycker inte alls att du får bete dig hur som helt på nätet.

Du precis som många andra har missuppfattat #Jagärhär:s arbetsuppgifter.
Vi skall deltaga i diskussioner på ett lugnt och fint sätt för att visa på bra exempel på hur man för sig på nätet.

Det spelar ingen som helt roll vad andra skriver om #Jagärhär för vår roll och hur vi skall agera.

Vi delar kollektivt synen att: Vi skall deltaga i diskussioner på ett lugnt och fint sätt för att visa på bra exempel på hur man för sig på nätet. Den fullständiga texten är längre och innehåller fler punkter men jag orkar inte leta fram det nu. Det jag skriver är en förkortning men stämmer bra med våra reglar.

Så ni med er höga svansföring ska vara förebilder för "hur man för sig" på nätet?

Tyvärr är det nog för sent, de flesta har sett/insett hur illa många medlemmar i jagärhär uppför sig och ni har fått dåligt rykte.

Kanske ska ni ta jobb på någon uppfostringsanstalt istället? Se till att folk där uppför sig enligt era regler. Tvångsintagna har inget val - om de inte lyckas rymma långt långt bort från er.
Citera
2017-11-02, 03:16
Bannlyst
Citat:
Mina Dennert skrev:
"Tyvärr upplever vi inte att Facebook samarbetar särskilt väl på den här punkten. Ibland känns det nästan som att ni motarbetar oss.

Varje hatiskt inlägg, varje hatisk grupp, kräver hundratals anmälningar för att noteras av Facebook. Det finns tusentals sidor bara på vårt språk, och miljoner och åter miljoner kommentarer.

Vi kan inte anmäla dem allihop. Och ni tar inte heller bort det."

https://www.svt.se/opinion/varfor-ta...-fran-facebook

På sistone kanske hon varit mera nöjd med Facebooks insatser. JÄH har lyckats massanmäla och få sidor borttagna.

En anledning till detta är kanske att Facebook-anställda är med i jagärhär:

http://katerinamagasin.se/facebook-o...n-osund-affar/

Den här Katerina som jag inte vet vem det är har vi också talat om inom gruppen. Ingen känner till att någon anmält henne till Facebook. Dessutom jobbar vi inte så. Vi anmäler ingen alls, åtminstone ser våra regler ut så. Vi skall bara vara med och diskutera lugnt och sansat för att visa hur man kan diskutera. Jag har faktiskt själv blivit avstängd från Facebook en gång för något år sedan. Jag lade upp bilder när vi var på semester. Men två av bilderna kom inte upp. Jag lade upp dem igen men strax efteråt var de borta ytterligare en gång så jag lade upp dem igen. Jag fick ett meddelande från Facebook att jag var avstängd några dagar (minns inte hur länge) för att jag upprepade gånger mot deras meddelande lagt upp olämpliga bilder. Jag tänkte inte alls på att jag sett något meddelande utom det sista. Minns inte om det kom per mejl eller om det kom på Facebook.

När jag tittade närmare på bilderna kunde de tolkas som något annat mot vad det var. De varv helt harmlösa semesterbilder. Jag tror att Facebooks bot automatiskt tog bort bilder som kan tolkas som olämpliga. Jag läste om en person som lade upp en bild på mat (har jag för mig det var). Om man tittar snabbt såg det ut som ett par bröst. Bilden togs bort och en varning delades ut.

En vän till mig postade ett inlägg där han skrev ut sitt personnummer i inlägget. Han ville visa att han inte alls är anonym eller något sådant. Inlägget togs bort inom någon minut och han fick ett meddelande att han inte får lägga upp privata uppgifter på folk.

Facebook gör alltså sådant utan att man anmäler något alls.
Citera
2017-11-02, 03:18
Bannlyst
Citat:
Så ni med er höga svansföring ska vara förebilder för "hur man för sig" på nätet?

Tyvärr är det nog för sent, de flesta har sett/insett hur illa många medlemmar i jagärhär uppför sig och ni har fått dåligt rykte.

Kanske ska ni ta jobb på någon uppfostringsanstalt istället? Se till att folk där uppför sig enligt era regler. Tvångsintagna har inget val - om de inte lyckas rymma långt långt bort från er.

Jag tror du inte vet hur vi jobbar utan litar på desinformationen. Du väljer hur du gör själv vi lägger oss inte i det. Dessutom tycker jag du är sansad i dina inlägg.
Citera
2017-11-02, 03:25
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Den här Katerina som jag inte vet vem det är har vi också talat om inom gruppen. Ingen känner till att någon anmält henne till Facebook. Dessutom jobbar vi inte så. Vi anmäler ingen alls, åtminstone ser våra regler ut så. Vi skall bara vara med och diskutera lugnt och sansat för att visa hur man kan diskutera. Jag har faktiskt själv blivit avstängd från Facebook en gång för något år sedan. Jag lade upp bilder när vi var på semester. Men två av bilderna kom inte upp. Jag lade upp dem igen men strax efteråt var de borta ytterligare en gång så jag lade upp dem igen. Jag fick ett meddelande från Facebook att jag var avstängd några dagar (minns inte hur länge) för att jag upprepade gånger mot deras meddelande lagt upp olämpliga bilder. Jag tänkte inte alls på att jag sett något meddelande utom det sista. Minns inte om det kom per mejl eller om det kom på Facebook.

När jag tittade närmare på bilderna kunde de tolkas som något annat mot vad det var. De varv helt harmlösa semesterbilder. Jag tror att Facebooks bot automatiskt tog bort bilder som kan tolkas som olämpliga. Jag läste om en person som lade upp en bild på mat (har jag för mig det var). Om man tittar snabbt såg det ut som ett par bröst. Bilden togs bort och en varning delades ut.

En vän till mig postade ett inlägg där han skrev ut sitt personnummer i inlägget. Han ville visa att han inte alls är anonym eller något sådant. Inlägget togs bort inom någon minut och han fick ett meddelande att han inte får lägga upp privata uppgifter på folk.

Facebook gör alltså sådant utan att man anmäler något alls.
Jag har en del vänner och bekanta på fejjan som är med i #jagärhär och #vistårinteut etc. ALLTID när de uttrycker åsikter (bildar opinion) är de uniforma. Karbonpapper mellan inläggen. Fuckin jävla kusligt. Annars beter de sig som människor: Barn, husdjur, semester och liknande.

Det går inte att diskutera politik med dessa.
Senast redigerad av Psilosopher 2017-11-02 kl. 03:28.
Citera
2017-11-02, 03:32
Bannlyst
#Jagärhär

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag vill tacka kosto för att denne så tydligt visar vad det hela egentligen handlar om: #jagärhär tror inte på något annat än sina egna godtyckliga uppfattningar.
Du kan inte skylla på andra vad jag tycker. Bara för att jag är med i #Jagärhär betyder inte det att jag lagt mina egna åsikter åt sidan. Jag kan säga att jag tror fortfarande inte på "bevis" som lägs fram på Flashback oavsett om det är sant eller inte just därför att mycket inte är sant som läggs ut här.

Citat:
Gruppen representerar mycket tydligt det dysfunktionella tankemönster som genomsyrar medier, politik och förvaltning i Sverige. Det är ett tankemönster som präglas av egoism, intolerans, faktaresistens och förnekande.
Nu tror jag du tog i lite för mycket. Inte kan vi vara allt det där bara för att vi vill bemöta andra vänligt och trevligt?

Citat:
#jagärhär visar ingen som helst vilja att diskutera sakfrågor och avvisar all information om faktiska förhållanden som inte passar deras världsbild. Bevis och fakta är ointressanta för gruppen. Man definierar godtyckligt sina egna ”sanningar” och argumenterar sedan utifrån dessa. Givetvis förnekar man detta och menar att man är saklig TROTS att det uppenbart INTE är fallet. Man talar alltså mot faktiska förhållanden, vilket omöjliggör all normal kommunikation. Det är alltså människor som är helt oresonliga samtidigt som de förnekar verkligheten.
Men om en sak inte är sann måste vi väl få säga det eller försöker du tysta oss? Nu bryr jag mig inte så mycket om vad som sägs eller skrivs om oss så länge jag sitter inne med sanningen. Så länge jag gör det känner jag mig trygg i mig själv.

Citat:
Eftersom gruppens åsikter saknar substans och förankring i faktiska förhållanden klarar de inte en saklig diskurs. Det är förmodligen fakta och verklighet som medlemmarna uppfattar som ”hat” och ”hot”.
Menar du att skriva vänligt och visa på bra exempel skulle utgöra "åsikter saknar substans och förankring i faktiska förhållanden"? I min Värld låter det konstigt får jag nog säga.
Omdet ljugs om någon väldigt illa kan det faktiskt uppfattas som hat eller liknade, vad vet jag.

Citat:
Det klassiska, som kosto så tydligt visar, är att förenkla frågor in absurdum och sedan argumentera utifrån det. Man gör en ”halmgubbe” av frågan och använder sedan klassiska härskartekniker och argumentationsfel för att argumentera mot halmgubben och angripa motståndaren. Det är klassiskt, genomskinligt och synnerligen oseriöst. Men konstigt nog fungerar det förvånansvärt väl, vilket givetvis beror på att härskartekniker är fungerande tekniker för oseriösa härskartyper.
Nu använder du dina egna metoder och påstår att det är jag som använder dem. Jag vill bara med vänliga ord visa på exempel på hur man kan diskutera. Det som du gjorde här ovan tycker jag inte är direkt vänligt men jag är väldigt förlåtande så jag bryr mig inte om det.

Citat:
Det är tragiskt att grupper som #jagärhär inte tycks förstå den skada som de orsakar landet, se vidare följande tråd: (FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?. Historiens dom kommer utan tvekan att bli hård mot de människor som, likt #jagärhär, nu bidrar till att förstöra välfärdsstaten Sverige.
[/quote]
Jag är faktiskt lite road av hur ni som är motståndare till att diskutera vänligt mot vandra använder för "vapen" för att avväpna oss. Tyvärr ser det en aningens löjligt ut eller rättare sagt, jag skrattade högt när jag läste det här ovan. Jag tar inte heller åt mig. Du skriver i vart fall ganska vårdat och bra.
Citera
2017-11-02, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag har en del vänner och bekanta på fejjan som är med i #jagärhär och #vistårinteut etc. ALLTID när de uttrycker åsikter (bildar opinion) är de uniforma. Karbonpapper mellan inläggen. Fuckin jävla kusligt. Annars beter de sig som människor: Barn, husdjur, semester och liknande.

Det går inte att diskutera politik med dessa.
Jaha?
Har du läst Flashback någon gång? Alltså läsa en tråd på några tusen inlägg. Man blir förvånad hur lika många inlägg är. Nästan som de kopierat hela inlägg rakt av. Jag tror det blir så när en massa folk skall skriva mycket tillsammans. det behöver inte betyda något illavarslande på något sätt. Det som är illa är när man börjar hänga ut folk och förtala dem.

Inget av detta jobbar vi med. Vi jobbar endast med att lugnt och sakligt diskutera med folk för att visa det goda exemplet. Vi diskuterar sällan politik som sådant men vi kan diskutera med de som uttrycker sig främlingsfientligt eller sexistiskt.
Senast redigerad av kosto 2017-11-02 kl. 03:39.
Citera
2017-11-02, 03:41
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jag är faktiskt lite road av hur ni som är motståndare till att diskutera vänligt mot vandra använder för "vapen" för att avväpna oss. Tyvärr ser det en aningens löjligt ut eller rättare sagt, jag skrattade högt när jag läste det här ovan. Jag tar inte heller åt mig. Du skriver i vart fall ganska vårdat och bra.
Jag är inte motståndare till att diskutera vänligt.

Jag vänder mig emot att det finns en kultur av att misstänkliggöra meningsmotståndare, att vilja tysta dem med förtäckta hot och social stigmatisering.

Jag är god - jag har rätt åsikter - du tycker inte som jag - du är ond - du måste tystas.

Så ser debattklimatet ut. Och det upprätthålls av "de goda". och är därmed oantastligt.

Det brukar talas om att lära av historien. Totalitärism much?
Citera
2017-11-02, 03:44
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jaha?
Har du läst Flashback någon gång? Alltså läsa en tråd på några tusen inlägg. Man blir förvånad hur lika många inlägg är. Nästan som de kopierat hela inlägg rakt av. Jag tror det blir så när en massa folk skall skriva mycket tillsammans. det behöver inte betyda något illavarslande på något sätt. Det som är illa är när man börjar hänga ut folk och förtala dem.

Inget av detta jobbar vi med. Vi jobbar endast med att lugnt och sakligt diskutera med folk för att visa det goda exemplet. Vi diskuterar sällan politik som sådant men vi kan diskutera med de som uttrycker sig främlingsfientligt eller sexistiskt.
Grejen med flashback är att det finns ingen social stigma - det är endast argument som gäller. Du kan gå ur en diskussion utan att lida annat än intellektuell förnedring. Så inte på facebook eller i fikarummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in