Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Naturligtvis gäller samma där också, men jag har inte sett några sådana på Facebook eller annorstädes på nätet.
Extremvänstern vaknar ju bara till när extremhögern är i farten med demonstrationer, annars är de förvånansvärt tysta.

Trodde JÄH var fullt av extremvänster.
Citera
2017-11-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Hur gör man när man drar tillbaka en ansökan? Skriver man och säger att ansökan återtas? Kan jagärhär gjort detta "frivilligt" eller är de utsatta för påtryckningar? Vad vinner man på att ta tillbaka en ansökan i detta läget?
Både #jagärhär och Kulturdepartementet insåg kanske att det skulle se rätt illa ut om föreningen fick pengarna mot bakgrund av all den information som sipprat ut under senaste tiden angående kopplingarna mellan #jagärhär och regeringen.
Citera
2017-11-08, 21:24
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Hur gör man när man drar tillbaka en ansökan? Skriver man och säger att ansökan återtas? Kan jagärhär gjort detta "frivilligt" eller är de utsatta för påtryckningar? Vad vinner man på att ta tillbaka en ansökan i detta läget?
Förebyggande skadebegränsning inför stundande valår kanske? Det verkar ju helt klart att våra nuvarande regeringspartier kanske har lite väl mkt att göra med JÄH än vad som är anse som ok och nu när det mer och mer uppdagas deras yttrandefrihetsfientliga aktioner så vill man nog ha möjlighet att köra ”vi var naiva”-valsen igen ifall skiten kommer i fysisk kontakt med fläkten.
Citera
2017-11-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Både #jagärhär och Kulturdepartementet insåg kanske att det skulle se rätt illa ut om föreningen fick pengarna mot bakgrund av all den information som sipprat ut under senaste tiden angående kopplingarna mellan #jagärhär och regeringen.

Det har väl dock fortfarande inte skrivits något annat än positivt om JÄH i MSM?

Många som är (passiva) medlemmar i jagärhär:s Facebook-grupp läser inte "alternativ media" eftersom propagandan är stark om att det är rasistiskt/nazistiskt fake News, rubbet.
Citera
2017-11-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Förebyggande skadebegränsning inför stundande valår kanske? Det verkar ju helt klart att våra nuvarande regeringspartier kanske har lite väl mkt att göra med JÄH än vad som är anse som ok och nu när det mer och mer uppdagas deras yttrandefrihetsfientliga aktioner så vill man nog ha möjlighet att köra ”vi var naiva”-valsen igen ifall skiten kommer i fysisk kontakt med fläkten.

Undrar om de skrev något som anledning till att ansökan drogs tillbaka.

Typ: har blivit lovad en tjänst istället, på kulturdepartementet.
Citera
2017-11-08, 21:45
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Sverigedemokraten Patrik Jonasson ställer sig frågan om #jagärhär har orkestrerats av regeringen som halvstatlig propaganda.
Ja, att denna rörelse skulle ha uppstått spontant är väl lika troligt som att Ung i Sverige skulle ha skapats av ensamkommande.

Det ligger politiska organisationer bakom väldigt mycket på sociala medier, maskerat som privatpersoners tyckande. Vi lär få se mer av den varan framöver, valrörelse på G.
Citera
2017-11-08, 21:46
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Undrar om de skrev något som anledning till att ansökan drogs tillbaka.

Typ: har blivit lovad en tjänst istället, på kulturdepartementet.

Enligt läckta mail så verkar Fru Dennert väldigt pushy och tjatig. Kulturdepartementet kanske helt enkelt dragit tillbaka ansökan med misstanke att The Dennerts enbart är ute efter pengar.

Jag vet inte men själv hade jag inte sponsrat någon som tjatar om att få vara med och leka.
Senast redigerad av BlackBooks 2017-11-08 kl. 21:48.
Citera
2017-11-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Det har väl dock fortfarande inte skrivits något annat än positivt om JÄH i MSM?

Många som är (passiva) medlemmar i jagärhär:s Facebook-grupp läser inte "alternativ media" eftersom propagandan är stark om att det är rasistiskt/nazistiskt fake News, rubbet.
Visst, #jagärhärarna själva är säkert fortfarande tryggt förskansade i sin filterbubbla.

Men många borgerliga har nog fått upp ögonen för vad #jagärhär är för en organisation via alternativmedia, Twitter och Flashback. Inte minst med tanke på påhoppen på borgerliga politiker som Hanif Bali, borgerliga debattörer som Ann Heberlein och Rebecca Weidmo Uvell och borgerliga tidningar som Nya Wermlandstidningen. Yttrandefrihet har ju traditionellt varit en liberal paradgren dessutom, så många känner nog obehag inför organisationen bara av den anledningen. Sedan kan nog #jagärhärs uppenbara band till S och MP förskräcka också. Regeringen kanske vill undvika att reta upp oppositionen?

Ett jättebidrag från Kulturdepartementet till #jagärhär skulle också kunna vara provocerande för en bredare allmänhet. Många svenskar använder sig av Facebook och har säkert sett hur #jagärhär saboterar diskussionstrådar med sitt spammande.
Citera
2017-11-08, 21:50
Medlem
Är det jagärhär som varit i farten?

"#jagärhär får skulden

Frilansjournalisten Joakim Lamotte har tidigare gått ut och berättat att han utsätts för en nätkampanj från den SVT-knutna aktivistgruppen #jagärhär. Enligt Lamotte försöker aktivisterna få honom avstängd från Facebook genom massanmälningskampanjer.

I kommentarsfältet till Barvås Facebookinlägg är det flera som misstänker att #jagärhär ligger bakom även denna gång. Nyheter Idag har pratat med en av medlemmarna i #jagärhär, en kvinna som bor i Karlstadsområdet. Enligt henne sprids uppgifter på bland annat Facebook där NWT pekas ut som en högerextrem tidning."

https://nyheteridag.se/nwt-se-utsatt...ar-allvarligt/
Citera
2017-11-08, 21:54
Medlem
smoerreboms avatar
Det är ju mest inkompetens från den här Dennerts sida att hon tror att hennes organisation ska få sitta med och diskutera lagförslag i strafflagstiftning genom att mejla med folk på kulturdepartementet. Vi har remissförfaranden av en anledning.

Det som är lite oroande är att det där ämnesrådet inte markerar sitt oberoende som tjänsteman tydligare. Hade nån skickat nåt sånt där till mig i ett jobb som tjänsteman och försökt styra mig hade jag markerat mkt tydligare att här finns det inget att hämta för att hålla ryggen fri. Sen är det så jävla sunkigt med folk som säger att jag får önska dig en bra dag när de ska snoppa av folk, det är sånt som de säger på supporten på bredbandsföretag typ.

Måste kolla upp jagärhär lite mer, har inte brytt mig så mkt tidigare.

Putilov får nog räkna med att de kommer kommunicera på messenger framöver
Citera
2017-11-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Enligt läckta mail så verkar Fru Dennert väldigt pushy och tjatig. Kulturdepartementet kanske helt enkelt dragit tillbaka ansökan med misstanke att The Dennerts enbart är ute efter pengar.

Jag vet inte men själv hade jag inte sponsrat någon som tjatar om att få vara med och leka.

Pushy och tjatig? Hon är bara en aktiv kvinna som tar för sig av livet, ju. 😄

Anledningen till att hon behövde tjata nu är kanske för att jag är här fått dåligt rykte på grund av hur dess medlemmar uppför sig. Och så är en massa kopplingar till stat och media avslöjade.

Tidigare gick det ju lekande lätt för Mina Dennert. JÄH fick helt plötsligt och oväntat 1 miljon från en auktion.

Få se om Dennerts tröttnar om pengarna tryter. Då kanske de skyller på det ökade näthatet, drar sig ur och hittar på något nytt. Något mer lukrativt.
Citera
2017-11-08, 22:01
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Pushy och tjatig? Hon är bara en aktiv kvinna som tar för sig av livet, ju. 😄

Anledningen till att hon behövde tjata nu är kanske för att jag är här fått dåligt rykte på grund av hur dess medlemmar uppför sig. Och så är en massa kopplingar till stat och media avslöjade.

Tidigare gick det ju lekande lätt för Mina Dennert. JÄH fick helt plötsligt och oväntat 1 miljon från en auktion.

Få se om Dennerts tröttnar om pengarna tryter. Då kanske de skyller på det ökade näthatet, drar sig ur och hittar på något nytt. Något mer lukrativt.

The Dennert just do this for the money.

Dom kommer dra vidare när denna kassakon är mjölkad. JÄH är en bluff som alla andra sekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in