2017-12-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Kosto, så JÄH är inne och anmäler på islamistiska sidor där det är mycket hat mot speciellt judar? Och på vänstersidor där det hatas mycket mot SD? Jag har inte sett er på interasistmen där alla hatas som har den minsta avvikande mening. När IRM började skriva om muslimers hat mot judar blev det kalabalik för då började alla där hata varandra då många tyckte judehatet var bra när det kom från vänster och islam.
Du fattar väl själv att dom aldrig har gjort det och aldrig kommer att göra det?! #jagärhär ÄR ett nätverk för vänstermänniskor FÖR att tysta meningsmotståndare i kraft av spamming! Det är ingen politiskt obunden organisation som vill stoppa näthat i första hand utan det är en vänsterorganisation som vill tysta sina motståndare eller åtminstone ställa dom mot väggen... Svårare än så är det inte!

Det jag stör mig på är fegheten! #jagärhär vågar inte erkänna att dom är partiska! Jag hade haft mer respekt för dom om dom åtminstone var ärliga och sa som det var! Nu är dom istället fegisar som inte vågar stå för sina åsikter och låtsas vara något annat än dom är! Jag har faktiskt mer respekt för AFA än jag har för JÄH eftersom att AFA åtminstone är ärliga med vart dom står och vad dom gör!
Citera
2017-12-19, 23:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Nu har Mina Dennert (även känd som JAG) hittat till Robert Bohmans inlägg om hatet och attentaten mot hans exfru Katerina Janouch.
https://www.facebook.com/robert.bohm...86106481511679

Även en Roger Wiklander (medlem?) är inne och försöker skademinimera.
Robert Bohman har nu svarat. Ur inlägget (samma länk som ovan):
Citat:
Det är en behjärtansvärd organisation du startat, problemet är när även den sysslar med hat och förnedring. Det går inte heller att säga man inte tar ansvar för enskilda medlemmars ord samtidigt som man lastar andra personer för vad deras följare skriver. Jag har under månaderna som gått fått skärmdumpar sänt till mig där #jagärhär återkommande hetsar mot Katerina Janouch, kallar henne vidrig, monster, rasist, nazist osv osv. Skärmdumpar där du själv ber alla dina vänner samla all information om Katerina de kan. Där det återkommande i kommentarerna sägs "vi är 75 tusen". Det är oerhört obehagligt att 75 tusen personer engageras mot en person. Där det skrattas, hånas, förnedras. Skärmdumpar där du själv delar artikel om polisen som kallade Katerina för äckel och smuts och tar honom i försvar. Och ja, även nidbilden av Katerinas privata Tinderbilder delades på din sida. Återigen, gruppen du startat är behjärtansvärd men hat, hot och förnedring bör väl gälla alla människor, inte bara utvalda?
Jag tycker att han tydligt pekar på problemet med #jagärhär och Mina Dennerts personliga ansvar i den utveckling som skett.

Edit:
Mina Dennert anklagar Robert Bohman för att ägna sig åt förtal:
Citat:
Anledningen till att jag bad mina vänner att samla dumpar på det Katerina skrivit om mig är för att jag är blockad och inte kan göra det själv. Och hon har skrivit om mig nästan dagligen under flera månader!
Och allt det har jag samlat för att ge till polisen. Det är förtal som du nu medverkar i. Förstår att du litar på din ex-fru mer än någon okänd men det du skriver stämmer inte!
Varken jag eller någon på min sida har någonsin uttalat sig hånfullt eller hatfullt någonsin! Det skulle bara ALDRIG hända! Det hade varit på varje löpsedel och jag hade varit slut - där och då!
Citera
2017-12-19, 23:07
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Jag tycker att han tydligt pekar på problemet med #jagärhär och Mina Dennerts personliga ansvar i den utveckling som skett.

Edit:

Mina Dennert har 100 % ansvar för alla i sin grupp för gruppen är hennes yrke: Hon får 30 000 i månaden i lön för att driva den. Det är inget ideellt arbete utan en karriär.
Citera
2017-12-19, 23:13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Mina Dennert har 100 % ansvar för alla i sin grupp för gruppen är hennes yrke: Hon får 30 000 i månaden i lön för att driva den. Det är inget ideellt arbete utan en karriär.
40 000 kronor/månad och enligt uppgift från Uwell har åtminstone ett talararvode gått direkt in på Dennerts privata bolag - så visst, det här lever hon åtminstone ekonomiskt gott på.

I tråden Nebeltag nämnde ovan verkar hon just nu fått panik. Hon avböjer Robert Bohmans invit att diskutera privat och ber eller snarare försöker beordra honom att korrigera uppgifterna då de "gått ut till tusentals människor" och han får "gärna be henne om ursäkt" också.

Ovant att inte bemötas med handhjärtan och kärlek antar jag.

Kritiken är välformulerad och han säger sig ha skärmdumpar - jag förstår att hon är stressad.
Citera
2017-12-19, 23:14
Medlem
Citat:

Asg.. ja Då har Lamotte ansvar för ALLA som följer han. 120 000 följare och han kan skrika vad som helst.
Patrik Markström som driver Stå upp för Sverige som har 170 000 medlemmar?
Haha., lägg ner. Det håller inte.
Alltså hur korkade är ni???????????
Citera
2017-12-19, 23:15
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Själv hoppas jag att #jagärhär radikaliseras ordentlig mot att bli näthatets och de felvalda ordens fiende nr ett. Tyvärr kommer det inte bli så utan vi får väja oss vid en kamporganisation som gärna vänder andra sidan till.
Kosto, hämnaren, med ”järnnäven” visar sina avsikter. Du är allt en riktig pajas, kosto. Du är fullständigt intellektuellt ohederlig men förstår det inte själv. Du gör dig till åtlöje men TROR att du ”överglänser” dina meningsmotståndare.

Men du kan INTE ENS förklara HUR #jagärhär definierar ”hat” och ”hot”. Du är verkligen helt otrolig!

Jag väntar fortfarande på dina kommentarer till mitt inlägg 14/12 om Mats Leijons bloggande om ”Hatkampanjen mot #jagärhär”.
Citera
2017-12-19, 23:16
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustimusti
Asg.. ja Då har Lamotte ansvar för ALLA som följer han. 120 000 följare och han kan skrika vad som helst.
Du vet mycket väl att det är en kritik som #jagärhär riktat mot Lamotte - att han inte håller efter sitt kommentarsfält.
Citera
2017-12-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ja, om medlemmarna i gruppen gått samman och trakasserat en människa så är dom ansvariga att stoppa det! Har det skett utanför admins kontroll är dom självklart inte ansvariga! Men sker det i gruppen dom valt att administrera så är dom ju för i helvete självklart ansvariga för att ta bort det. Ännu mer om Joakim Lamotte skulle haft en grupp som arbetar mot näthat... Speciellt om han tjänade 30 lax i månaden för att administrera gruppen! Det borde väl för fan t.o.m. du kunnat räkna ut!!??
Senast redigerad av ggaassgasgas 2017-12-19 kl. 23:36.
Citera
2017-12-19, 23:26
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
40 000 kronor/månad och enligt uppgift från Uwell har åtminstone ett talararvode gått direkt in på Dennerts privata bolag - så visst, det här lever hon åtminstone ekonomiskt gott på.

I tråden Nebeltag nämnde ovan verkar hon just nu fått panik. Hon avböjer Robert Bohmans invit att diskutera privat och ber eller snarare försöker beordra honom att korrigera uppgifterna då de "gått ut till tusentals människor" och han får "gärna be henne om ursäkt" också.

Ovant att inte bemötas med handhjärtan och kärlek antar jag.

Kritiken är välformulerad och han säger sig ha skärmdumpar - jag förstår att hon är stressad.

Han är också en utomstående person så att börja hata och dreva mot honom blir ännu mer uppenbart. Var det inte så att Beshir också har avslöjat att metoo-are jobbar för svenska FB? Eller var det någon annan?
Citera
2017-12-19, 23:31
Medlem
Är det här en riktig #jagärhärmedlem eller ett troll? Från kommentarsfältet till Bohmans inlägg:

https://www.facebook.com/robert.bohm...86106481511679

Citat:
Annelie Indelöf
Just därför människor på dessa trådar ägnar sig åt mobbing och förespråkar våld som hämnd. Sätter KJ på piedestal och förväntar sig att hon ska gilla och beundra deras våldsfantasier. Jag har här vädjat till Katerina att be dem sluta skriva om mordplaner ty jag tror inte det är hennes önskan om en lösning
Citera
2017-12-19, 23:34
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:

Suck, djupt andetag, du bekräftar ju det vi skriver:

JÄH håller alla andra ansvariga för sin "svans", "följare", etc. Alltså gäller ju det Dennert också. Ni har valt att hålla de du nämner ansvariga samt många andra alltså är Dennert ansvarig för bl.a. dig. I ditt fall är hon ansvarig för ett riktigt dumhuvud. Blir intelligenta, logiskt tänkande eller konsekventa personer automatiskt uteslutna ur er FB-grupp? Eller är det graden av fanatism i er ideologiska indoktrinering som avgör vem som får vara med?

Ps. Om du lägger till 10 frågetecken till kanske du verkar intelligentare? 11 hjälpte inte i alla fall. Prova!
Citera
2017-12-19, 23:37
Medlem
Citat:

Edit:

Tycker även att Minas sista inlägg visar exakt på vilken mentalitet dem har i #JÄH med den "allsmäktige" ledaren.

Citat:
Mina Dennert Robert Bohman jag skriver ju att jag redan skickat pm!
Och varför börjar du inte med att ta det privat? Fråga först innan du skriver om det verkligen stämmer?
Det du skrivit har ju redan gått ut till tusentals! Korrigera din text och lägg inte det här på mig! Det är INTE jag som skrivit om dig. Och inte om Katerina heller! Varför tar du dig rätten att skriva om mig?

https://www.facebook.com/robert.bohm...%3A%22R9%22%7D

Ja, varför vågar han tilltala någon som Henne med stort h? *ridå*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in