Citat:
Ursprungligen postat av
Nebeltag
Nu har Mina Dennert (även känd som JAG) hittat till Robert Bohmans inlägg om hatet och attentaten mot hans exfru Katerina Janouch.
https://www.facebook.com/robert.bohm...86106481511679
Även en Roger Wiklander (medlem?) är inne och försöker skademinimera.
Robert Bohman har nu svarat. Ur inlägget (samma länk som ovan):
Citat:
Det är en behjärtansvärd organisation du startat, problemet är när även den sysslar med hat och förnedring. Det går inte heller att säga man inte tar ansvar för enskilda medlemmars ord samtidigt som man lastar andra personer för vad deras följare skriver. Jag har under månaderna som gått fått skärmdumpar sänt till mig där #jagärhär återkommande hetsar mot Katerina Janouch, kallar henne vidrig, monster, rasist, nazist osv osv. Skärmdumpar där du själv ber alla dina vänner samla all information om Katerina de kan. Där det återkommande i kommentarerna sägs "vi är 75 tusen". Det är oerhört obehagligt att 75 tusen personer engageras mot en person. Där det skrattas, hånas, förnedras. Skärmdumpar där du själv delar artikel om polisen som kallade Katerina för äckel och smuts och tar honom i försvar. Och ja, även nidbilden av Katerinas privata Tinderbilder delades på din sida. Återigen, gruppen du startat är behjärtansvärd men hat, hot och förnedring bör väl gälla alla människor, inte bara utvalda?
Jag tycker att han tydligt pekar på problemet med #jagärhär och Mina Dennerts personliga ansvar i den utveckling som skett.
Edit:
Mina Dennert anklagar Robert Bohman för att ägna sig åt förtal:
Citat:
Anledningen till att jag bad mina vänner att samla dumpar på det Katerina skrivit om mig är för att jag är blockad och inte kan göra det själv. Och hon har skrivit om mig nästan dagligen under flera månader!
Och allt det har jag samlat för att ge till polisen. Det är förtal som du nu medverkar i. Förstår att du litar på din ex-fru mer än någon okänd men det du skriver stämmer inte!
Varken jag eller någon på min sida har någonsin uttalat sig hånfullt eller hatfullt någonsin! Det skulle bara ALDRIG hända! Det hade varit på varje löpsedel och jag hade varit slut - där och då!