Citat:
Ursprungligen postat av
Nebeltag
Vänligen definiera "högerextrem". Är Katerina Janouch högerextrem? Rebecca Weidmo Uvell, Ann Heberlein, Joakim Lamotte, Marcus Birro, Elisabeth Höglund och Hanif Bali? Bara för att ta några i raden av debattörer som blivit utsatta för #jagärhär-nätverkets vedervärdiga härskartekniker och ifrågasatt deras metoder.
Tramsiga och grundlösa påhopp ägnar du dig åt också.
Sedan undrar jag vem som är extremisten egentligen när jag läser detta inlägg av dig:
(FB) Göteborg: Flera gripna för terrorbrott i Syrien (två dömda till livstid 151214)
Vad anser #jagärhär-ledningen om IS-vurmande?
Hanif Bali är definitivt en högerextremist, och de övriga står säkert tillräckligt långt åt höger på skalan att de i tanken är högerextrema. Möjligen får de mer kändisreklam på det sättet, att Katerina Janouch blivit avstängd på Facebook för rasistiska uttalanden är ju klarlagt.
Jag tror nog att epitetet "härskarteknik" är mer frekvent i den här och andra trådar på Flashback, än från gruppen jagärhär.
Vad någon gör i sitt hemland kan ju inte räknas som terrorism om inte deras eget hemland klassar dem som sådana, Sverige kan definitivt inte göra detta om de inte vore Svenska medborgare.
Jag har aldrig påstått att IS inte utför terrordåd, men går man efter FN-definitionen, så gäller det även de övriga som härjar därnere, NATO, USA, Ryssland, Syriens diktator o.s.v., har man civila som mål räknas det som terror.
Om IS räknas som en terrororganisation, vad räknas då den nazistorganisation som spränger folk i luften i Göteborg som, Magnus Ranstorp vid Försvarshögskolan anser att NMR är att betrakta som terrororganisation, vilket då även måste inkludera övriga högerextrema organisationer.
Jag tror heller inte att jagärhär är IS-vurmande, och inte jag är heller ingen fan av IS, men vad de gör därnere är inte mitt eller Sveriges problem.