Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-07, 20:41
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Vad jag vet har jag inte ens nämnt Vlad (Jon Nödtveidt), om han var nazist eller inte vet ju inte jag, men brottet räknades som hatbrott.

Och där snubblar du på faktan. Ingen ide att du försöker övertyga mig, du har redan förlorat.

Citat:
Vad gruppen jagärhär säger eller påstår har jag heller ingen aning om, jag är inte ansluten till dem.

Du är inte med i sekten JÄH??
Men du försvarar ändå något du inte har insyn i?
Är du helt koko? Bara undrar?
Precis all din trovärdighet är som bortblåst, men förvisso du hade ingen sen tidigare.
Senast redigerad av BlackBooks 2017-11-07 kl. 20:49.
Citera
2017-11-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Vänligen definiera "högerextrem". Är Katerina Janouch högerextrem? Rebecca Weidmo Uvell, Ann Heberlein, Joakim Lamotte, Marcus Birro, Elisabeth Höglund och Hanif Bali? Bara för att ta några i raden av debattörer som blivit utsatta för #jagärhär-nätverkets vedervärdiga härskartekniker och ifrågasatt deras metoder.

Tramsiga och grundlösa påhopp ägnar du dig åt också.

Sedan undrar jag vem som är extremisten egentligen när jag läser detta inlägg av dig:

(FB) Göteborg: Flera gripna för terrorbrott i Syrien (två dömda till livstid 151214)

Vad anser #jagärhär-ledningen om IS-vurmande?

Hanif Bali är definitivt en högerextremist, och de övriga står säkert tillräckligt långt åt höger på skalan att de i tanken är högerextrema. Möjligen får de mer kändisreklam på det sättet, att Katerina Janouch blivit avstängd på Facebook för rasistiska uttalanden är ju klarlagt.
Jag tror nog att epitetet "härskarteknik" är mer frekvent i den här och andra trådar på Flashback, än från gruppen jagärhär.
Vad någon gör i sitt hemland kan ju inte räknas som terrorism om inte deras eget hemland klassar dem som sådana, Sverige kan definitivt inte göra detta om de inte vore Svenska medborgare.
Jag har aldrig påstått att IS inte utför terrordåd, men går man efter FN-definitionen, så gäller det även de övriga som härjar därnere, NATO, USA, Ryssland, Syriens diktator o.s.v., har man civila som mål räknas det som terror.
Om IS räknas som en terrororganisation, vad räknas då den nazistorganisation som spränger folk i luften i Göteborg som, Magnus Ranstorp vid Försvarshögskolan anser att NMR är att betrakta som terrororganisation, vilket då även måste inkludera övriga högerextrema organisationer.
Jag tror heller inte att jagärhär är IS-vurmande, och inte jag är heller ingen fan av IS, men vad de gör därnere är inte mitt eller Sveriges problem.
Citera
2017-11-07, 21:10
Medlem
Citat:
Hanif Bali är definitivt en högerextremist, och de övriga står säkert tillräckligt långt åt höger på skalan att de i tanken är högerextrema. Möjligen får de mer kändisreklam på det sättet, att Katerina Janouch blivit avstängd på Facebook för rasistiska uttalanden är ju klarlagt.
Jag tror nog att epitetet "härskarteknik" är mer frekvent i den här och andra trådar på Flashback, än från gruppen jagärhär.
Vad någon gör i sitt hemland kan ju inte räknas som terrorism om inte deras eget hemland klassar dem som sådana, Sverige kan definitivt inte göra detta om de inte vore Svenska medborgare.
Jag har aldrig påstått att IS inte utför terrordåd, men går man efter FN-definitionen, så gäller det även de övriga som härjar därnere, NATO, USA, Ryssland, Syriens diktator o.s.v., har man civila som mål räknas det som terror.
Om IS räknas som en terrororganisation, vad räknas då den nazistorganisation som spränger folk i luften i Göteborg som, Magnus Ranstorp vid Försvarshögskolan anser att NMR är att betrakta som terrororganisation, vilket då även måste inkludera övriga högerextrema organisationer.
Jag tror heller inte att jagärhär är IS-vurmande, och inte jag är heller ingen fan av IS, men vad de gör därnere är inte mitt eller Sveriges problem.
Är du medlem i #jagärhär? Hoppas att du i så fall är medveten om att du med ditt osakliga sätt är en belastning för gruppen. "Hanif Bali är definitivt en högerextremist." Vilka är dina argument för det? Tror du verkligen att han skulle vara välkommen i Moderaterna i så fall, särskilt under Reinfeldts tid?

Katerina Janouch blev avstängd från Facebook efter massanmälningar av #jagärhär, inte på grund av "rasistiska uttalanden". Hon fick även en ursäkt från Facebook då hon blivit avstängd på felaktiga grunder.

https://m.facebook.com/photo.php?fbi...er&__tn__=EH-R

Vilka "rasistiska uttalanden" av Janouch syftar du på? Bevisbördan ligger på dig när du kommer med sådana påståenden. Låt höra!

Skönt att höra att du inte stöder IS förresten. Men att svänga sig med uttryck som "den enes frihetskämpe den andres terrorist" är sannerligen att relativisera de vedervärdigheter IS håller på med.

(FB) Göteborg: Flera gripna för terrorbrott i Syrien (två dömda till livstid 151214)
Citera
2017-11-07, 21:39
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:

Brunsmeta meningsmotståndare för att slippa motivera varför de är "högerextrema", moget...

& hur är man högerextrem i tanken, & hur vet man hur andra människor tänker?
Utveckla gärna, för ditt resonerande förefaller vara mer än bara lite förvirrat...
Citera
2017-11-07, 23:00
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:

Hanif är knappast högerextrem, han är bara höger eller nån konstig mix av konservativ-liberal. Katerina blev avstängd för att #JÄH, IRM och Propagandacentralen rapporterade henne så mycket Facebook gav upp. Hon kritiserade åldern och skäl på "flyktingarna", det har ingenting med rasism att göra.
Citera
2017-11-07, 23:23
Medlem
Katerina Janouch skriver om SR Ekots märkliga tilltag att illustrera en artikel om svarta hyreskontrakt med en bild av hennes vardagsrum.

Citat:
Jag satte förmiddagskaffet i vrångstrupen när jag idag såg mitt gamla hem som illustration på SR Ekots reportage om att köp av svarta hyreskontrakt ska kunna ge fängelse. Men trots att public service numera infiltrerats av galna aktivister, spirar hoppet i korridorerna. Någon – eller några – tänker inte ge sig utan strid för humorn och det fria ordet…

Se! Min röda älsklingstavla, ex-makens tranor i tenn (vi har bråkat mycket om dem) och hans egendesignade vita förvaringsbänk med marmorskiva fick vara med i ett reportage som gjordes av TT. Bilderna har skvimpat runt i arkivet någonstans. Idag den 7 november 2017 fick de dock se dagens ljus igen, som illustration i Ekots artikel om handel med svarta hyreskontrakt…

[- - -] Slarv? Hm. Hur stor är egentligen chansen att man av alla tusentals genrebilderpå LÄGENHETER väljer ett väldigt speciellt vardagsrum i en VILLA när man ska illustrera köp av svarta HYRESkontrakt? Jag tvivlar på att en vuxen människa som arbetar som journalist eller redaktör kan missa att bilden inte föreställer en hyresrätt vilken som helst. När man söker bilder LÄSER man nämligen BILDTEXTER.

Snart var bilden bytt, till en bild som borde ha illustrerat reportaget till att börja med. En anonym bild på hyreshus. Korrekt och sakligt.

[- - -] Men historien slutar inte där. För skrapar man lite på ytan så hittar man – surprise! – en liten #Jagärhär-aktivist även på Sveriges Radio. Nämligen en kille som heter Björn Barr. Och som råkar vara – ännu mer surprise! – digital redaktör.

[- - -] Alltså vad tror ni? Slump? Slarv? Eller bara en liten pik, hörru Janouch, vi håller koll på dig, innan du vet ordet av så har vi vikt ut ditt gamla vardagsrum i samband med att vi skriver om svartkontrakt, tja, vi är en mäktig medieplattform och du är bara en liten swishjournalist som tjatar om yttrandefrihet. Watch out. Vem vet vad vi hittar på härnäst? Haha nejdå, vi gör inga hembesök. Inte än. Men vi driver där det passar oss. Du fattar vinken, va?
http://katerinamagasin.se/markliga-t...ublic-service/
Citera
2017-11-07, 23:51
Medlem
Citat:
Katerina Janouch skriver om SR Ekots märkliga tilltag att illustrera en artikel om svarta hyreskontrakt med en bild av hennes vardagsrum.

http://katerinamagasin.se/markliga-t...ublic-service/
Om Rebecca, Ann, Joakim med flera inte vill samla sina skrifter tillsammans med Katerina om JÄH och ge ut de i en gemensam bok.
Så kan Katerina ta sina egna skrifter och sammanställa dessa till en egen bok och ge ut den innan valet.
Förslag på titel:Katerinas förlorade heder.
Titelidé från "Katharina Blums förlorade heder" av Heinrich Böll. Då man kan se vissa paralleller från denna bok med vad som hände nyligen med Katerina.
Då de i Katerinas fall använde ett gammalt fotografi från hennes före detta hem i Bromma. Och därefter vinkla att det var ett svartkontrakt på denna bostad.
I Heinrich Böll bok skrivs det bland annat av massmedia att Katharinas älskare är terrorist.
Sanningen var han enkel inbrottstjuv.
Senast redigerad av SingSing 2017-11-08 kl. 00:11. Anledning: Tillägg
Citera
2017-11-08, 01:03
Medlem
Citat:
Mycket informativ artikel om #jagärhärs kopplingar till regeringen av Egor Putilov:

https://samnytt.se/avslojar-regering...arbetspartner/

Ja, bra jobbat där av Putilov!
Citera
2017-11-08, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Fortsättning på mitt förra inlägg. Trots att både BBS-lagen från 1998 och Facebooks regler finns är Mina Dennert och gruppen inte nöjda. Det framgår tydligt av deras debattartikel i Nyheter24 2016-06-30:
[...] Men har fått svar av Facebook att dessa kommentarer INTE bryter mot Facebooks “gemenskaphetsregler” och kommer därför inte att tas bort. Alltså hjälper det föga hur fort de lovar att ta bort det, om vi som anmäler hatet gång på gång får svar tillbaka att kommentarer som dessa inte är hatiska.
TROTS att Facebook svarar att sådant som gruppen anmäler INTE bryter mot reglerna fortsätter gruppen att anmäla. Gruppen #jagärhär agerar som rättshaverister, alltså som personer som påstridigt hävdar ”sin rätt”.

#jagärhär är en regimtrogen grupp som tillsammans med regimtrogen media piskar upp en bild av ett ”hat” som saknar motsvarighet i verkligheten. I sken av allt som framkommit känns Vinnovas projekt för att motverka ”falska nyheter” som ett konkret hot. De inblandade aktörerna är alla sådana som i allra högsta grad bidrar till en falsk bild av verkligheten. Ska verklighet och fakta nu komma att betraktas som ”falska nyheter” i Sverige?
Rebecca Weidmo Uvell har avhandlat detta på sin blogg: https://uvell.se/2017/11/07/falska-n...-debattinlagg/
Citera
2017-11-08, 08:02
Medlem
odditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Brunsmeta meningsmotståndare för att slippa motivera varför de är "högerextrema", moget...

& hur är man högerextrem i tanken, & hur vet man hur andra människor tänker?
Utveckla gärna, för ditt resonerande förefaller vara mer än bara lite förvirrat...

"Smygrasism" ("fiska i grumliga vatten", "underblåsa främlingsfientlighet") har varit väl fungerande begrepp i Sverige sedan början av 90-talet.
Det finns inga bevis för att man är rasist, man säger inget rasistiskt, man gör inget rasistiskt, men om man säger eller gör något som med lite fri tolkning kan kopplas till rasism, då är man troligtvis rasist. Fan vet att den debattmetoden har varit effektiv.
Citera
2017-11-08, 08:52
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddity
"Smygrasism" ("fiska i grumliga vatten", "underblåsa främlingsfientlighet") har varit väl fungerande begrepp i Sverige sedan början av 90-talet.
Det finns inga bevis för att man är rasist, man säger inget rasistiskt, man gör inget rasistiskt, men om man säger eller gör något som med lite fri tolkning kan kopplas till rasism, då är man troligtvis rasist. Fan vet att den debattmetoden har varit effektiv.

Man är "smygrasist/-nazist och högerextrem" per automatik om man är vit man och inte medlem i någon "anti-rasist" grupp på Facebook. Bara för att man tycker att fler förlossningsplatser spelar större roll än fri invandring så är man rasist. Att man vill ha sänkt arbetsgivaravgift är högerextremt, potentiellt nazist.

Men #jäh's främsta offer verkar vara libertarianer, folk som kritiserar riksdagen i sin helhet och krigar för yttrandefrihet. Vilka högerextrema jävlar de är.
Citera
2017-11-08, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Ja, bra jobbat där av Putilov!
Det är anmärkningsvärda uppgifter som kommer fram. Kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnkes inblandning i #jagärhär var ju känd sedan tidigare, men att även Justitiedepartementet och Totalförsvarets forskningsinstitut FOI verkar vara beredda att använda sig av #jagärhär för att "kartlägga hat" (läs: åsiktsregistrering) visar tydligt på allvaret i det hela.

Föredömligt av Samhällsnytt att lägga ut dokument med mailkonversationer o.s.v. så att läsaren själv kan bilda sig en uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in