Citat:
Ursprungligen postat av
sb23
Oh my god, helt ärligt. För det första: Ditt riktmärke väger ej mycket. Du kan inte skapa ett prisgolv, och senare göra en jämförelse baserad på ditt prisgolv.
För det andra: jag har aldrig sagt att det blir billigare om man köper 3 månaders abonnemang i taget, så jag vet vad du påstår dig ha visat (?).
Jag sa att jag tycker att det är säkrare att köpa 3 månaders abonnemang istället för 1 års abonnemang. Det känns som att du försöker vrida på diskussionen nu när du har blivit motbevisad.
Jag anser fortfarande att det är bättre att köpa 1 årsabb och att det är billigare även jämfört med den biligastre resellen du kunnat hitta. Jag utgår från dina prissuppgifter och du motbevisar dig själv där.
Har aldrig sagt att man ska köpa 1 åars abb hos det dyrare stället man kan hitta och att det blir billigare och det var inte vad diskussionen handlade om.
Det är snrare det du vill få det till.
Säger det igen billigasre resellern du kunnat skrapa fram med 3 månads abb blir 100€ (ca 1000:-).
Det är dyrare än vad 1 år kostar hos dom allra flesta både forum resellers och dom som säljer på sidor.
Sen osäkrare att det kan tas ner om nån månad visst det har jag inte sagt nåt om men har man kört IPTV ett par år har det det blivit en vinst iaf jämfört med att köpa 3 mån i taget.
Det är vad jag pratar om iaf.
Och jag anser fortfarande att riktmärket ligger kring 90€ om du kollar vad dom flesta tar på sina sidor.
Det finns också gott om sidor som ligger långt över det även utanför Sverige men jag jämför inte mot dom.
Sen att forumresellers ligger under är en annan sak men fortfarande som sagt dyrare med 3 mån abb vilket var min poäng hela tiden.
Och som sagt med forumresellers vet man inte vad man får man ska vara riktigt uppmärksam med dom som ligger lägst och där har jag inte ändrat mig. Speciellt dom som börjar lägga sig på 70-75€.
Men som sagt även med dom så blir det ju dyrare än riktmärket på 1 årsabb om man tar 3 mån trots att dom säljer utan vinst.
Sen är det ju såklart upp till var och en hur man vill göra vill du köra 3 mån istället så är det ju upp till dig såklart.
Vi kommer ingenstans i den här diskussionen så kan vi lägga ner den nu?