Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det finns givetvis goda skäl att stoppa det som är verkligt hat och verkliga hot. Men det är ju uppenbart att detta missbrukas i Sverige. Medier, politiker, offentliga verksamheter och människor som de i #jagärhär missbrukar sin makt i politiskt syfte.

Det var precis såhär förföljelserna mot judar och andra som bröt mot Värdegrunden i Nazityskland började. I Sverige jagar man istället de som är kritiska mot mångkulturen. PK i Sverige är värdegrundsfascister på samma sätt som i Nazityskland.

Det finns en rätt skrämmande ny artikel i Katerina Magasin som belyser problematiken:
2017-11-16: ”Det är ett varningstecken när försköning av sanningen är viktigare än att lösa problem”
http://katerinamagasin.se/det-ar-ett...-losa-problem/
När verkligheten drabbar en tappar man kraft. Jag tänker ofta på alla människor som påstod att det aldrig skulle bli krig. De naiva. De som varken kunde, eller ville förstå. De som litade på politikerna. De som vägrade se sanningen. Alla de som stannade kvar. Men dagboken påminner mig om vad jag varit med om. Dagboken som min mor försökte elda upp, för att den var för farlig. Det skriver idag Bianca Muratagic, som flydde krigets Bosnien när hon var fjorton år.
[...]
Varje gång någon säger att det finns en överdrift och onödig paranoia där man målar upp en ”apokalyps” och sprider en falsk bild av Sverige kastas jag tillbaka till Sarajevo 1992. Det var samma visa jag fick höra i mitt hemland. Jag tänker på den manipulerade och hypnotiserade folkmassan i Sverige som utgör fara för sig själva och sina barn. De förblindade som avfärdar fakta och vägrar se sanning som sker inför deras ögon. Kanske vill folket inte veta sanningen för den skrämmer så? Men de som vet om den och fortsätter att tiga och förneka kan sova gott om nätterna. De får behålla sitt jobb och sina feta löner, ta fram och stärka sina positioner och bygga upp sina lögnaktiga karriärer samtidigt som de gräver hål i marken åt sina och andras barn.
#jagärhär och deras gelikar är ”De förblindade som avfärdar fakta och vägrar se sanning som sker inför deras ögon”. De tillhör eller försvarar de som ”får behålla sitt jobb och sina feta löner, ta fram och stärka sina positioner och bygga upp sina lögnaktiga karriärer samtidigt som de gräver hål i marken åt sina och andras barn”. Landsförrädarna.

På Mina Dennerts Facebooksida (efter ett offentligt inlägg av Mina) kommenterar en person:

"Det verkar tyvärr redan ha satt sig en negativ bild av JÄH som är färgad av alla påståenden som kom efter den minst sagt olyckliga företeelsen där några fd gruppmedlemmar stötte en ung man från Afghanistan som är dömd för sexuellt ofredande av en 14-årig tjej. På min arbetsplats låg det på köksbordet det senaste nummer av Faktum med din bild på omslaget och jag berättade stolt för en kollega att jag är medlem i FB-gruppen #jagärhär.

Hennes omedelbara svar blev en fråga angående just den händelsen och hur det egentligen står till med JÄH. Jag fick försvara oss och förklara för henne och två, tre andra kollegor som var närvarande hur det gick till, att dessa ca 20 medlemmar blev utesluten och vad vi står och inte står för.

Jag har inte riktigt återhämtat mig sedan dess. Idag såg jag flera kommentarer under en AB-krönika från Anders Lindberg som åberopade den händelsen och att JÄH hade bildat en hatgrupp på FB mot Katerina Janouch. En man påstod t o m att han hade fått dödshot från JÄH. Någon JÄH-medlem skulle ha hotat med att skära av halsen på honom.

Jag blir helt mållös av alla dessa lögner och smutskastning om och mot oss. Jag skulle också behöva hjälp med hur vi ska bemöta dessa påståenden (har skickat ett pm ang detta till gruppen med skärmdump). Antagligen är det bara början vi ser inför valåret 2018."

https://m.facebook.com/mina.dennert?...d_ufi=comments
Citera
2017-11-19, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
På Mina Dennerts Facebooksida (efter ett offentligt inlägg av Mina) kommenterar en person:

"Det verkar tyvärr redan ha satt sig en negativ bild av JÄH som är färgad av alla påståenden som kom efter den minst sagt olyckliga företeelsen där några fd gruppmedlemmar stötte en ung man från Afghanistan som är dömd för sexuellt ofredande av en 14-årig tjej. På min arbetsplats låg det på köksbordet det senaste nummer av Faktum med din bild på omslaget och jag berättade stolt för en kollega att jag är medlem i FB-gruppen #jagärhär.

Hennes omedelbara svar blev en fråga angående just den händelsen och hur det egentligen står till med JÄH. Jag fick försvara oss och förklara för henne och två, tre andra kollegor som var närvarande hur det gick till, att dessa ca 20 medlemmar blev utesluten och vad vi står och inte står för.

Jag har inte riktigt återhämtat mig sedan dess. Idag såg jag flera kommentarer under en AB-krönika från Anders Lindberg som åberopade den händelsen och att JÄH hade bildat en hatgrupp på FB mot Katerina Janouch. En man påstod t o m att han hade fått dödshot från JÄH. Någon JÄH-medlem skulle ha hotat med att skära av halsen på honom.

Jag blir helt mållös av alla dessa lögner och smutskastning om och mot oss. Jag skulle också behöva hjälp med hur vi ska bemöta dessa påståenden (har skickat ett pm ang detta till gruppen med skärmdump). Antagligen är det bara början vi ser inför valåret 2018."

Är det en grupp på 75 000 får man kanske räkna med att någon medlem är psykotisk och knivhotar. Säger också en hel del om varför en sån här grupp inte fungerar. En väldigt vacker idé som blivit till något hemskt fult.
Citera
2017-11-19, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Att Aftonbladet (och i synnerhet Anders Lindberg) "bokstavligen" spyr ur sig vänsterextrem propaganda och förvränger många människors verklighetsuppfattning är väl inte mycket bättre...

Nä, karln är en idiot.

Jag känner inte till motpol, så vet inte vad den ev propagerar för/mot. Men det här dök upp via Twitter, om jagärhär:

"Den senaste tiden har det framkommit att flera av medlemmarna i det politiskt korrekta nätverket #jagärhär inte bara försvarat en ensamkommande afghan dömd för sexuella övergrepp mot en 14-åring, utan också angripit och misstänkliggjort den drabbade flickan. Detta har av naturliga skäl inte tagits upp i etablerad och ”agendasättande” media, den dömde har ofta representerat gruppen ensamkommande och bland annat skakat hand med Stefan Löfvén. Däremot har det rapporterats om det i alternativa medier, bland annat har Katerina Janouchs Katerina Magasin publicerat en intervju med flickans mamma.

Det hela är motbjudande på flera sätt. Att sexualförbrytare tillåts stanna i vårt land är ett uttryck för förakt för dess invånare och ointresse för flickors och kvinnors trygghet. Att vuxna kvinnor dessutom skickar kramar och stöd till gärningsmannen och misstänkliggör en 14-åring framstår för de flesta som ett symptom på att något är allvarligt fel på vårt samhälle."

Resten av texten här:

https://motpol.nu/oskorei/2017/10/13...ch-feminismen/
Citera
2017-11-19, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Är det en grupp på 75 000 får man kanske räkna med att någon medlem är psykotisk och knivhotar. Säger också en hel del om varför en sån här grupp inte fungerar. En väldigt vacker idé som blivit till något hemskt fult.

Fast nej, idén var inte vacker ens från början. Redan från start började ju gruppen med sina floskelspamningar av kommentarsfält, fingerpekande och smutskastande av meningsmotståndare och användande av förtäckta hot. Allt på order av gruppens ledare. Allt enligt Dennerts agenda.

Det var bara det att de lyckades göra det mer subtilt förut. Och då använder jag ordet "subtilt" i dess mest generösa mening. Monstret hade inte helt klivit ut ur garderoben utan kunde med sina metoder få enskilda individer att känna sig ensamma i i kommentarsfälten och till och med få folk att känna att deras åsikter var både fel och dåliga.

När den stora massan blev medveten om #jagärhär-taggens egentliga funktion och innebörd släppte även den ängslighet och osäkerhet som funnits inför den tidigare och folk började sätta hårt mot hårt. Och där någonstans föll "godhets-draperiet" från gruppen. Jag tror att det var ungefär när taggen i sig började trigga folk som blev utsatta för den till strid istället för att tysta dem och gruppens admins började rekommendera JÄH'arna att inte aktivt använda den i fälten som allt fler av dem började "go rogue" och själva helt släppa allt vad god ton hette som det verkligen började snurra ut ur Dennertarnas kontroll.

Idag vet majoriteten av det Facebook-användande svenska folket att JÄH inte bara står för åsiktskontroll och är en politisk lobbygrupp utan även är en fanbärare FÖR näthatet istället för mot det. Samtidigt som media och politikerna fortfarande gullar med dem och fortfarande försöker måla vidare på den falska och trasiga bilden av det goda gräsrotsinitiativet och situationen är i dagsläget minst sagt absurd.

Så visst har det blivit något hemskt och fult av det hela, men vi får inte glömma att det var det ju redan från början. Bara för att ulven nu har tappat fårakläderna betyder det inte att det var ett får i början, det har hela tiden varit en ulv.
Citera
2017-11-19, 03:57
Medlem
Jättebra - och skrämmande - pod. Rekommenderar att lyssna på hela - efter ca 48 minuter är det om jagärhär:

"Antikalifen möter Bianca Muratagic. En farlig framtid väntar Sverige om vi inte gör något"

https://nyailconvito.wordpress.com/2...gor-nagot/amp/
Citera
2017-11-19, 04:26
Medlem
Angående näthat och "dålig ton" på nätet. Här undrar jag om era personliga reflektioner.

Bland de som debatterar mot människor som kritiserar ämnen som migrationspolitiken, extremfeminismen, vänsterpolitiken, hur integrationen av invandrare fungerar i Sverige och andra saker som kan anses vara "PK-känsliga", kontra de människor som debatterar mot människor som talar positivt om ämnen som migrationspolitiken, extremfeminismen, vänsterpolitiken, hur integrationen av invandrare fungerar i Sverige och andra saker som kan anses vara "PK-känsliga".

Generellt, vilken av dessa grupperingar har ni de senaste åren uppfattat är den som använt sig mest av dålig ton i form av nervärderande tillmälen, nedlåtande attityd, fördömanden, hot (förtäckta som icke förtäckta), blundanden inför fakta och allmänt taskigt beteende mot sina debattpartners?

Min uppfattning är då ganska glasklar om att det är den förstnämnda gruppen, de vinner med hästlängder. Och då rör jag mig ändå i kretsar som innefattar båda grupperna både på nätet och i verkliga livet. Med tanke på att JÄH har rätt kraftig slagsida mot denna förstnämnda grupp så ser jag det inte alls konstigt att JÄH-människorna är de största "näthatarna".
Citera
2017-11-19, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Fast nej, idén var inte vacker ens från början. Redan från start började ju gruppen med sina floskelspamningar av kommentarsfält, fingerpekande och smutskastande av meningsmotståndare och användande av förtäckta hot. Allt på order av gruppens ledare. Allt enligt Dennerts agenda.

Det var bara det att de lyckades göra det mer subtilt förut. Och då använder jag ordet "subtilt" i dess mest generösa mening. Monstret hade inte helt klivit ut ur garderoben utan kunde med sina metoder få enskilda individer att känna sig ensamma i i kommentarsfälten och till och med få folk att känna att deras åsikter var både fel och dåliga.

När den stora massan blev medveten om #jagärhär-taggens egentliga funktion och innebörd släppte även den ängslighet och osäkerhet som funnits inför den tidigare och folk började sätta hårt mot hårt. Och där någonstans föll "godhets-draperiet" från gruppen. Jag tror att det var ungefär när taggen i sig började trigga folk som blev utsatta för den till strid istället för att tysta dem och gruppens admins började rekommendera JÄH'arna att inte aktivt använda den i fälten som allt fler av dem började "go rogue" och själva helt släppa allt vad god ton hette som det verkligen började snurra ut ur Dennertarnas kontroll.

Idag vet majoriteten av det Facebook-användande svenska folket att JÄH inte bara står för åsiktskontroll och är en politisk lobbygrupp utan även är en fanbärare FÖR näthatet istället för mot det. Samtidigt som media och politikerna fortfarande gullar med dem och fortfarande försöker måla vidare på den falska och trasiga bilden av det goda gräsrotsinitiativet och situationen är i dagsläget minst sagt absurd.

Så visst har det blivit något hemskt och fult av det hela, men vi får inte glömma att det var det ju redan från början. Bara för att ulven nu har tappat fårakläderna betyder det inte att det var ett får i början, det har hela tiden varit en ulv.

Aha, tack för upplysningen! Jag har inte känt till gruppen särskilt länge och levde med illusionen om att den var "bra" från början och sedan urartat.
Men - för att använda ett populärt uttryck - så har många av oss varit naiva.
Citera
2017-11-19, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Angående näthat och "dålig ton" på nätet. Här undrar jag om era personliga reflektioner.

Bland de som debatterar mot människor som kritiserar ämnen som migrationspolitiken, extremfeminismen, vänsterpolitiken, hur integrationen av invandrare fungerar i Sverige och andra saker som kan anses vara "PK-känsliga", kontra de människor som debatterar mot människor som talar positivt om ämnen som migrationspolitiken, extremfeminismen, vänsterpolitiken, hur integrationen av invandrare fungerar i Sverige och andra saker som kan anses vara "PK-känsliga".

Generellt, vilken av dessa grupperingar har ni de senaste åren uppfattat är den som använt sig mest av dålig ton i form av nervärderande tillmälen, nedlåtande attityd, fördömanden, hot (förtäckta som icke förtäckta), blundanden inför fakta och allmänt taskigt beteende mot sina debattpartners?

Min uppfattning är då ganska glasklar om att det är den förstnämnda gruppen, de vinner med hästlängder. Och då rör jag mig ändå i kretsar som innefattar båda grupperna både på nätet och i verkliga livet. Med tanke på att JÄH har rätt kraftig slagsida mot denna förstnämnda grupp så ser jag det inte alls konstigt att JÄH-människorna är de största "näthatarna".

Personligen har jag nog för dålig överblick för att säkert kunna yttra mig om saken, men har reagerat på just JÄH:s "hatande" då de (teoretiskt) menar sig stå för god ton.

Bland kommentarerna på Mina Dennerts Facebooksida läste jag nu att Janouch ska "tas ner" och andra med henne. Vad kan menas med denna nertagning tro?

Den som uppmanas att inte lägga ner är alltså Mina Dennert:

"Håller inte med några här, att du ska lägga ner, vi ska ta ner denna kvinna och alla andra likasinnade TILLSAMMANS! "

Citera
2017-11-19, 07:21
Medlem
Mina Dennert har besökt ett antiryktescafé i för att berätta om jagärhär. Det är Facebookgruppen "Stoppa ryktet" som arrangerade. Låter ju hur festligt som helst. Vet inte om gruppen kan stoppa jagärhär:s dåliga rykte?

https://m.facebook.com/story.php?sto...n__=%2As%2As-R

https://m.facebook.com/stopparyktet/...pe=3&source=54

https://m.facebook.com/events/183912...=3&__tn__=HH-R

Undrar vem som finansierar? Botkyrka kommun?
Senast redigerad av LinusGlad 2017-11-19 kl. 07:32.
Citera
2017-11-19, 11:02
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Personligen har jag nog för dålig överblick för att säkert kunna yttra mig om saken, men har reagerat på just JÄH:s "hatande" då de (teoretiskt) menar sig stå för god ton.

Bland kommentarerna på Mina Dennerts Facebooksida läste jag nu att Janouch ska "tas ner" och andra med henne. Vad kan menas med denna nertagning tro?

Den som uppmanas att inte lägga ner är alltså Mina Dennert:

"Håller inte med några här, att du ska lägga ner, vi ska ta ner denna kvinna och alla andra likasinnade TILLSAMMANS! "

Inlägget skrivet av Agneta Sandell Mina Dennerts sida är obehagligt och så bestickande att jag citerar det i sin helhet:
Citat:
"Ja, dessutom räknade jag ut det rätt enligt lite koll senare - hon behöver pengar och är förmodligen rätt desperat pga det nu...... Lovar att göra vad jag kan. Håller inte med några här, att du ska lägga ned, vi ska ta ner denna kvinna och alla andra likasinnade TILLSAMMANS! Försök koppla av lite när du är ledig ändå, Mina." Inlägget avslutas med ett hjärta.
Ta ner...

Likt Joakim LaMotte som förlorade talaruppdrag efter att uppdragsgivaren hade blivit kontaktad av #jagärhär-medlemmar och Alexander Bard som förlorade en nominering för årets digitala influence efter att #jagärhär-medlemmen Amanda Oxell drivit kampanj i Resumé riktad mot honom har Katarina Janousch vittnat om hur hon förlorat en rad av de uppdrag som tidigare utgjorde viktiga delar av hennes försörjning.

Så, när du frågar "vad menas med denna nertagning" tycker jag att svaret är tydligt. Tycker du "fel" vad gäller invandring, kriminalitet, feminism då riskerar du din försörjning. Det är budskapet från #jagärhär. Kritiserar du därtill #jagärhär (LaMotte/Janousch) så kan du vara säker på att nätverken i #jagärhär kommer göra sitt yttersta för att beröva dig såväl din försörjning som din röst i samhällsdebatten.

När en bokhandel tog bort Janousch böcker fylldes kommentarsfältet av #jagärhär som applåderade beslutet - ingen reflekterade över det potentiellt problematiska i politisk betingad utrensning av böcker.

Så när debattören Jens Ganman (tror jag det var) i ett ironiskt inlägg skrev något i sin med "jag älskar #jagärhär (snälla ge er inte på mig)" var det ett skämt som säkerligen var halvt på allvar.

Vi har alltså en grupp som på intet sätt förmår reflektera över ett samhälle som bestraffar åsikter. Som berövar människor deras försörjning för att de stått upp för en avvikande åsikt. Katarina Janousch har begått tankebrott - inget annat. Vi har därtill en grupp som inte förmår ägna sig åt självkritisk granskning. Den senaste utvecklingen visar i blixtbelysning hur farliga de är.

Vi har en grupp med kopplingar till svt, politiken och reklambranschen som talar i termer av att ta ner meningsmotståndare och innan någon nu säger "det var EN av 75 000" så välsignades just detta uttalande av Mina Dennert. Hon svarade: "Tack snälla för hjälpen."

Givetvis med ett hjärta på slutet.

Big Brother loves you.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-11-19 kl. 11:24.
Citera
2017-11-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Inlägget skrivet av Agneta Sandell Mina Dennerts sida är obehagligt och så bestickande att jag citerar det i sin helhet:

Ta ner...

Likt Joakim LaMotte som förlorade talaruppdrag efter att ha blivit kontaktad av #jagärhär-medlemmar och Alexander Bard som förlorade en nominering för årets digitala influence efter att #jagärhär-medlemmen Amanda Oxell drivit kampanj i Resumé riktad mot honom har Katarina Janousch vittnat om hur hon förlorat en rad av de uppdrag som tidigare utgjorde viktiga delar av hennes försörjning.

Så, när du frågar "vad menas med denna nertagning" tycker jag att svaret är tydligt. Tycker du "fel" vad gäller invandring, kriminalitet, feminism då riskerar du din försörjning. Det är budskapet från #jagärhär. Kritiserar du därtill #jagärhär (LaMotte/Janousch) så kan du vara säker på att nätverken i #jagärhär kommer göra sitt yttersta för att beröva dig såväl din försörjning som din röst i samhällsdebatten.

När en bokhandel tog bort hennes böcker fylldes kommentarsfältet av #jagärhär som applåderade beslutet - ingen reflekterade över det potentiellt problematiska politisk betingad utrensning av böcker.

Så när debattören Jens Ganman (tror jag det var) i ett ironiskt inlägg skrev något i sin med "jag älskar #jagärhär (snälla ge er inte på mig)" var det ett skämt som säkerligen var halvt på allvar.

Vi har alltså en grupp som på intet sätt förmår reflektera över ett samhälle som bestraffar åsikter. Som berövar människor deras försörjning för att de stått upp för en avvikande åsikt. Katarina Janousch har begått tankebrott - inget annat. Vi har därtill en grupp som inte förmår ägna sig åt självkritisk granskning. Den senaste utvecklingen visar i blixtbelysning hur farliga de är.

Vi har en grupp med kopplingar till svt, politiken och reklambranschen som talar i termer av att ta ner meningsmotståndare och innan någon nu säger "det var EN av 75 000" så välsignades just detta uttalande av Mina Dennert. Hon svarade: "Tack snälla för hjälpen."

Givetvis med ett hjärta på slutet.

Big Brother loves you.

Bra inlägg! Ja, "nertagning" låter hotfullt. Är det av den anledningen Dennerts inlägg är offentligt istället för enbart för vänner? För att andra ska kunna läsa hot och hat från JÄH-medlemmar? Rätt ironiskt!

Kommentar (på Twitter) om Mina Dennerts monolog/inlägg på Facebook i vilken hon (offentligt) ber om hjälp:

"När man har monopol på gammelmedia-utrymmet, är ihop med en på @SVTOpinion som gör filmer om en för licenspengar, har journalistkår + 60000 sektmedlemmar som gör dagliga koordinerade attacker för en, sparkar nedåt, och ändå anser sig vara offret i sammanhanget. #jagärhär "

https://mobile.twitter.com/realMarcW...80890007961601
Citera
2017-11-19, 11:46
Medlem
För närvarande finns det en tråd på Facebook med massor av näthat mot Katerina Janouch.

Det kanske kunde tyckas att man borde tipsa jagärhär om det hela, så att de kunde gå in i tråden och föra ett lugnt, vänligt och sakligt samtal med hatarna.

Problemet med detta är dock att hatarna ÄR jagärhär-medlemmar. Och att tråden som är fylld av hat mot Janouch finns på JÄH-grundaren Mina Dennerts egen Facebook-sida. Så det här är tydligen hat som är sanktionerat från högsta hönset om man så säger. (Hönor får ursäkta).
Ursäkta lite hat där på slutet, men blev väldigt inspirerad av allt hat jag läste i Mina Dennerts logg.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in