Citat:
Det finns givetvis goda skäl att stoppa det som är verkligt hat och verkliga hot. Men det är ju uppenbart att detta missbrukas i Sverige. Medier, politiker, offentliga verksamheter och människor som de i #jagärhär missbrukar sin makt i politiskt syfte.
Det var precis såhär förföljelserna mot judar och andra som bröt mot Värdegrunden i Nazityskland började. I Sverige jagar man istället de som är kritiska mot mångkulturen. PK i Sverige är värdegrundsfascister på samma sätt som i Nazityskland.
Det finns en rätt skrämmande ny artikel i Katerina Magasin som belyser problematiken:
2017-11-16: ”Det är ett varningstecken när försköning av sanningen är viktigare än att lösa problem”
http://katerinamagasin.se/det-ar-ett...-losa-problem/
Det var precis såhär förföljelserna mot judar och andra som bröt mot Värdegrunden i Nazityskland började. I Sverige jagar man istället de som är kritiska mot mångkulturen. PK i Sverige är värdegrundsfascister på samma sätt som i Nazityskland.
Det finns en rätt skrämmande ny artikel i Katerina Magasin som belyser problematiken:
2017-11-16: ”Det är ett varningstecken när försköning av sanningen är viktigare än att lösa problem”
http://katerinamagasin.se/det-ar-ett...-losa-problem/
När verkligheten drabbar en tappar man kraft. Jag tänker ofta på alla människor som påstod att det aldrig skulle bli krig. De naiva. De som varken kunde, eller ville förstå. De som litade på politikerna. De som vägrade se sanningen. Alla de som stannade kvar. Men dagboken påminner mig om vad jag varit med om. Dagboken som min mor försökte elda upp, för att den var för farlig. Det skriver idag Bianca Muratagic, som flydde krigets Bosnien när hon var fjorton år.#jagärhär och deras gelikar är ”De förblindade som avfärdar fakta och vägrar se sanning som sker inför deras ögon”. De tillhör eller försvarar de som ”får behålla sitt jobb och sina feta löner, ta fram och stärka sina positioner och bygga upp sina lögnaktiga karriärer samtidigt som de gräver hål i marken åt sina och andras barn”. Landsförrädarna.
[...]
Varje gång någon säger att det finns en överdrift och onödig paranoia där man målar upp en ”apokalyps” och sprider en falsk bild av Sverige kastas jag tillbaka till Sarajevo 1992. Det var samma visa jag fick höra i mitt hemland. Jag tänker på den manipulerade och hypnotiserade folkmassan i Sverige som utgör fara för sig själva och sina barn. De förblindade som avfärdar fakta och vägrar se sanning som sker inför deras ögon. Kanske vill folket inte veta sanningen för den skrämmer så? Men de som vet om den och fortsätter att tiga och förneka kan sova gott om nätterna. De får behålla sitt jobb och sina feta löner, ta fram och stärka sina positioner och bygga upp sina lögnaktiga karriärer samtidigt som de gräver hål i marken åt sina och andras barn.
På Mina Dennerts Facebooksida (efter ett offentligt inlägg av Mina) kommenterar en person:
"Det verkar tyvärr redan ha satt sig en negativ bild av JÄH som är färgad av alla påståenden som kom efter den minst sagt olyckliga företeelsen där några fd gruppmedlemmar stötte en ung man från Afghanistan som är dömd för sexuellt ofredande av en 14-årig tjej. På min arbetsplats låg det på köksbordet det senaste nummer av Faktum med din bild på omslaget och jag berättade stolt för en kollega att jag är medlem i FB-gruppen #jagärhär.
Hennes omedelbara svar blev en fråga angående just den händelsen och hur det egentligen står till med JÄH. Jag fick försvara oss och förklara för henne och två, tre andra kollegor som var närvarande hur det gick till, att dessa ca 20 medlemmar blev utesluten och vad vi står och inte står för.
Jag har inte riktigt återhämtat mig sedan dess. Idag såg jag flera kommentarer under en AB-krönika från Anders Lindberg som åberopade den händelsen och att JÄH hade bildat en hatgrupp på FB mot Katerina Janouch. En man påstod t o m att han hade fått dödshot från JÄH. Någon JÄH-medlem skulle ha hotat med att skära av halsen på honom.
Jag blir helt mållös av alla dessa lögner och smutskastning om och mot oss. Jag skulle också behöva hjälp med hur vi ska bemöta dessa påståenden (har skickat ett pm ang detta till gruppen med skärmdump). Antagligen är det bara början vi ser inför valåret 2018."
https://m.facebook.com/mina.dennert?...d_ufi=comments