Citat:
Ursprungligen postat av
LinusGlad
KJ skriver:
"Mina Dennert gjorde ett inlägg på Facebook som hon sedan tog bort, men detta inlägg hann göra stor skada, i synnerhet då hennes nätverk stöttas av regeringen och kulturminister Alice Bah Kuhnke. Dennert mörklägger för sina följare till en början att polismannen Nadde Ghzale uttryckt starka antisemitiska ord mot mig för att senare i inläggen förminska dem. Då nazistiska ideologin stämplade judar som just samhällets smuts blir Dennerts hetsande inlägg extra besvärligt."
"Regeringsstödda #Jagärhär – som ska motverka just hatbrott på nätet – verkar inte inte se att det är just hatbrott, förtal och brott mot yttrandefriheten de till slut själva ägnar sig åt. Vad som från början var en fin idé har fullständigt havererat i att bli en förtalsmegafon och angiveri- och censurcentral."
http://katerinamagasin.se/nu-far-det...odas-hatbrott/
Mina Dennert vädjar (offentligt) om hjälp på sin facebooksida.
Vänner till Mina skriver också en del om vad de tycker om Janouch. Antar att det inte är näthat eftersom det är på Minas sida.
Och så tycks få förstå att KJ kritiserar Mina Dennert på grund av att hon är ledare i JÄH. Många tycks mena att KJ har en hang-up på Mina Dennert som person och att KJ är avundsjuk etc etc.
Det står t ex:
"Hon verkar lida av förföljelsemani, har sett henne ge sig efter ett antal personer nu genom åren...
Hjälper dig gärna om jag kan i detta."
"Det är inte friskt att ägna sig åt så mycket hat som KJ gör. Men som de säger, ”haters is going to hate”. Dvs oavsett vem objektet för hatet än är, så kommer det att vara samma hat för någon annan vid ett annat tillfälle, det är en sjukdom. "
"Hela svenska folket, förutom hennes trogna skara borde kunna anmäla henne för förtal så mycket dynga hon har vräkt ut sig om Sverige i tjeckisk tv."
"När man inte förstår en människas beteende, kan avund vara roten till det onda.
Ofta förstår varken den som är utsatt, eller den som bär på avunden vad det rör sig om.
Jag kan kan mycket väl tänka mig, att avund ligger i botten. Hon behöver antagligen förminska dig och din fantastiska gärning, i omedvetet eller medvetet syfte att slippa jämföra sig med dig, och alltid hamna i bakvattnet.
Ju mer du höjs till skyarna, desto mer ökar hennes frustration och avund, kan jag tänka mig. "
"Undra vad hennes sjuka fixering beror på. Det är sånt himla svaghetstecken hos henne (dätmed inte sagt att hon inte förstör och förvrider på ett mkt farligt sätt). Fattar inte hur hon kan tillåta sig själv att vara så känslostyrd och personfixerad. Som ett argt barn. Håll ut Mina. Du är fantastisk."
https://m.facebook.com/mina.dennert?...d_ufi=comments