Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Så det enda man kan göra på hotellrum efter fest och alkohol är knulla? Detta är en oifrågasättbar sanning för svenska män?
Vad får du ut av dessa nonsensfrågor?
Citera
2017-11-23, 20:10
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Den jag tror det är kan ingen svenska bara engelska.. förstår din förvåning
Säg då vem du tror det är.
Citera
2017-11-23, 20:12
Bannlyst
Citat:
Lutar mer åt att det är LA.. fick sitt 4:e barn inför finnkampen i höstas och var ej med där.. gift sedan 2004.. fyllde 29 år 10 september 2011..FU var inte gift då..frågan är om han har barn..

N*kl*s Arr* enius.. 4 barn 29 år vid tillfället, gift klubb Spårvägen ( samma som Hjelmer)..kan ingen svenska.. en bjässe på 125 kg..
Citera
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Jaha så det där förstod du inte. Du och några andra modiga män verkar ju inte tro på henne. Det kanske inte är så kul att först råka illa ut, och sedan misstänka att man bara skulle bemötas av spydigheter om man sade något.

Med detta sagt så vet ju givetvis inte heller jag vad som egentligen hänt, men det skulle inte falla mig in att deklarera någon slags misstro. Vet man inget så vet man ju inget.
I första stycket insinuerar du att det är fel att hon misstros. Ergo, att "han" ska förklaras skyldig enbart på hennes dagsfärska berättelse om en sex år gammal händelse.

I andra stycket proklamerar du att ingen vet vad som har hänt för sex år sedan. Men ovetskapen är inget hinder från att döma "honom".
Jag hoppas för övrigt att du aldrig får sitta som nämndeman i tingsrätten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Jo, jösses nu snackar vi om femåringsnivå. Man kan droga offret för att sedan våldta denne i sömnen exempelvis. Våldtäkt behöver inte inbegripa våld, det räcker med att offret har sagt nej för att det ska klassas som våldtäkt. Därav diskussionen om samtyckesregler till sex inom det svenska rättsväsendet.
Femåringen är ju du eftersom jag citerar dina ord, uttryck dig ordentligt istället så slipper du följdfrågor.

Så, när offret i det här fallet sa nej och var väldigt full, var det våldtäkt då?
Citera
2017-11-23, 20:13
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Vad får du ut av dessa nonsensfrågor?
Frågan var en replik på en som undrade vad vi tror fest, alkohol och hotellrum betyder? Är det 100% knulla? Är svennska män så enkelspåriga? Det är viktigt att få veta hur djupt problemet är.
Citera
2017-11-23, 20:14
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Vilket lamt argument. Jag tolkar det som att du håller med mig.

Lamt argument? Jag tror henne inte, kort och gott.

Jag håller dock med dig om att det absolut inte behöver leda till sex bara för att man har en kvinna på besök och jag håller med om att det inte är svårt att förstå om det finns ömsesidighet eller inte.
Citera
2017-11-23, 20:15
Medlem
Citat:
Så det enda man kan göra på hotellrum efter fest och alkohol är knulla? Detta är en oifrågasättbar sanning för svenska män?

Det verkar inte bättre att många resonera så efter att ha läst kommentarerna här. Men det är väl själva grundorsaken till hela #metoo. Hade inte vissa män bara tänkt med kuken så hade inte #metoo behövts. Fast Flashback är ju inte direkt fullt av vettiga människor, snarare rätt mycket tragiska dito...
Citera
2017-11-23, 20:15
Bannlyst
Citat:
Lutar mer åt att det är LA.. fick sitt 4:e barn inför finnkampen i höstas och var ej med där.. gift sedan 2004.. fyllde 29 år 10 september 2011..FU var inte gift då..frågan är om han har barn..

INTE hans bror L*eif..
Citera
2017-11-23, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Femåringen är ju du eftersom jag citerar dina ord, uttryck dig ordentligt istället så slipper du följdfrågor.

Så, när offret i det här fallet sa nej och var väldigt full, var det våldtäkt då?
Jak e fem år och siter på flasbak med min mamas ipad.

Så fick vi in lite historierevisionism. Det var inte din första fråga, vad är det du vill ha reda på egentligen?

Det ÄR våldtäkt om offret säger nej, nykter som full. Hoppas jag slipper ännu en idiotcitering..
Citera
2017-11-23, 20:18
Medlem
NA och LA tar det lugnt med spriten, enligt sig själva i alla fall.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...cle13516339.ab
Citera
2017-11-23, 20:18
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det ÄR våldtäkt om offret säger nej, nykter som full. Hoppas jag slipper ännu en idiotcitering..

Det ÄR ett teoretiskt resonemang och ingen vet vad som egentligen har hänt. Hon påstår att hon sade "nej". det är inte detsamma som att hon gjorde det.

Det som dock är ett faktum är att hon anklagar någon för något riktigt allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in