Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Lamt argument? Jag tror henne inte, kort och gott.

Så du tror att Moa väljer att efter sex år gå ut offentligt och berätta att hon blev våldtagen för att - det är kul? - få lite rampljus? sätta dit någon hon är lite sur på?
Citera
2017-11-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Jak e fem år och siter på flasbak med min mamas ipad.

Så fick vi in lite historierevisionism. Det var inte din första fråga, vad är det du vill ha reda på egentligen?

Det ÄR våldtäkt om offret säger nej, nykter som full. Hoppas jag slipper ännu en idiotcitering..
Det var alltså våldtäkt, bra, jag fick uppfattningen att du inte ansåg att det var våldtäkt i det här fallet, lugna ner dig ett par hekto.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Ibland kan jag fan önska tillbaka lite vanlig hederlig jävla sedlighet bland kvinnor. Som tjej följer man inte med en snubbe man inte känner in på hans hotellrum. Vad fan tänker hon sig ska försiggå där? En diskussion om olika spikskor? Samma sak i andra metoo-historier. "Vi hamnade hemma hos honom..." O s v. Vad har gjort dagens kvinnor så jävla naiva? Det här ursäktar så klart inte svinigt mansbeteende men vad är det som formar den här oskuldsfulla uppfattningen hos kvinnor? Ska man tro deras egna berättelser har de blivit taffsade på sen barnsben. Blivit kallade hora sedan lågstadiet. Fått parera menande blickar och skamliga förslag mest för jämnan. Sen går de in och sätter sig på sängen i ett främmande jävla hotellrum.

Precis. Klar dissonans.

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
I min värld är detta et helt vanligt fyllknull.
Dricka för mycket på eget bevåg och sen följa med någon hem.
Ångra sig när nykter och känner sig skyldig till att ha bedragit pojkvännen.
Så nu går vi ut och berättar och alla gifta män som var med ska nu hudflängas och dömas efter detta!

Det är min gissning också.

Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Att höra om gamla påstådda våldtäkter kommer inte förändra ett piss för vanliga kvinnor bara för att några kändisar, jalvkändisar och offentliga personer anmäler andra offentliga män.
När unga flickor och kvinnor utsätts för bestialiska våldtäkter i nutid så kniper ni käften.

Det här inlägget förtjänar medalj. Det visar hur godtyckligt det är. Tafs och fylleknull blir våldtäkt, medan BO i de riktiga övergreppen lämnas i tysthet.

Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag har en känsla av att detta händer bland sliddjur allt för ofta,
och för att sedan rentvå sig själv, så drar man ihop någon våldtäktshistoria..

Måste vara kul att vara man än en gång i dagens samhälle när det finns så många fucked up och skeva jävla sliddjur utan verklighetsförankring..

En smälljävel hade väl dessutom varit på sin plats.. Ne, detta håller inte..

En massa alkohol inblandat, nej klart det går rätt till allting...

Jag var tillsammans med en kvinna för flera år sedan som blev våldtagen i 16-årsåldern. Hennes åsikt var att många tjejer falskt anklagar killar för våldtäkt. Hennes våldtäkt påverkade henne fortfarande 25 år senare och hon var generellt väldigt försiktig när våldtäkter diskuterades. HON litade absolut inte rakt av på tjejers historier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja den andra parten är ju givetvis välkommen att slå på stora trumman och också han basunera ut sin berättelse. Varför har han inte redan gjort det? Va, va, va! Klart misstänkt!!! 😱

Den här Moa Hjelmer grejen kom idag och motparten är sannolikt både chockad och överraskad att en händelse som inträffade för 6 år sedan nu plötsligt är förstasidesstoff. Har han barn måste han ta särskild hänsyn till dem och till deras bästa. Vad händer dem om han hänger ut sig offentligt? Ge honom tid att samla ihop sig och göra det som han, hans familj och ev. rådgivare anser att han skall göra i nuläget. Stämningen är ju som bekant rätt hätsk just nu pga ME2-grejen.
Citera
2017-11-23, 20:21
Medlem
Citat:
Det ÄR våldtäkt om offret säger nej
Inte nödvändigtvis. Det krävs antingen våld eller att offret befinner sig i ett hjälplöst tillstånd.
Citera
2017-11-23, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det var alltså våldtäkt, bra, jag fick uppfattningen att du inte ansåg att det var våldtäkt i det här fallet, lugna ner dig ett par hekto.
Jag anser ingenting i det här fallet, det spelar heller ingen roll. Fröken Moa verkar inte vara den vassaste kniven i lådan milt uttryckt. Hade varit intressant att få höra "förövarens" historia vilket tyvärr inte lär ske.
Senast redigerad av ilpobre 2017-11-23 kl. 20:24.
Citera
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynar21
Så du tror att Moa väljer att efter sex år gå ut offentligt och berätta att hon blev våldtagen för att - det är kul? - få lite rampljus? sätta dit någon hon är lite sur på?

Nej, för att hon lider över det hon gjorde då och som hon övertalat sig själv inte tillgick som det sannolikt gjorde. Hon vill bli kvitt skammen. Att det gått 6 år gör det troligare att hon inte återger det som hände korrekt.

I "metoo" är det ju många som berättar 20-30 år gamla händelser.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Finns många intressanta aspekter i ett sådant här fall.

Om tjejen gått direkt till styrelsen med detta hade diskussionen antagligen tagits upp i styrelsen och den manliga idrottaren hade fått varning eller kanske avstängning, men där hade det slutat. Det hade inte blivit något rättsfall, och mannen hade inte dömts för våldtäkt. Det hade skapats skvaller och oro i klubben, man kan förstå att hon tvekade.

In kliver #metoo rörelsen. Plötsligt är varenda folkkär artist en lidelsefull våldtäktsman, tjejer uppmanas att berätta och lovas ryggdunkar för besväret. Tjejen som har kvar minnet av händelsen som en rostörn i bakskinkan går nu ut med det, och plötsligt är mannen, utan att ha blivit outad, utan att ha blivit dömd eller en åtalad, eller ens varnad, en våldtäktsman. Tjejen får sina ryggdunkar.

Därifrån är det bara en outning till att ha blivit våldtäktsman med hela svenska folket. För något som hände sex år sedan och inte skulle ha klassats som våldtäkt då.

Sådan är effekten av "metoo rörelsen. Utan att ta sida för eller emot tjejen eller mannen i detta fallet så är #metoo en eld man leker med.
Citera
2017-11-23, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Inte nödvändigtvis. Det krävs antingen våld eller att offret befinner sig i ett hjälplöst tillstånd.
Nu har du citerat mig två gånger om exakt samma sak. Väntar med spänning på den tredje omformuleringen eller ännu bättre en källa som stöder din tes.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gilber
NA och LA tar det lugnt med spriten, enligt sig själva i alla fall.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...cle13516339.ab
” Ja; det finns inga risker för skandaler” säger de någon vecka innan den finnkamp som händelsen sägs ha förekommit..
Citera
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Jag känner ingen sympati för en sportstjärna som tjänar miljoner och åter miljoner. Det är bara ett jävligt idiotiskt drag att gå ut i media, det kommer inte gynna hennes karriär på något sätt. Du fortsätter att ignorera att hon inte underrättat styrelsen om den påstådda våldtäkten. Bara för att man är ett offer betyder det inte att man har rätt att bete sig hur som helst.
Hon har knappast tjänat miljoner och åter miljoner, vad det nu skulle ha med något att göra. Det lät lite avundsjukt.
Citera
2017-11-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brynar21
För det har ju aldrig hänt förut?

https://www.theguardian.com/society/...ms-jemma-beale

https://www.thesun.co.uk/news/431376...men-is-jailed/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in