Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ehh porr är skådespeleri inte verkligheten men det vet du väl redan hoppas jag.
Tror du att alla kvinnor är som i porrfilmerna eller vad fan är problemet här.

Av någon anledning så flödar nätet av porrvideor och dessa innehåller ofta kvinnan i en förnedrande ställning. Varför finns det månne ett så stort utbud av hårdporr och kvinnoförnedrande porr? Det är ju efterfrågan som styr utbudet, så efterfrågan är tydligen stor. Varför kan man fråga sig? Tycker för övrigt att metoo kampanjen var ett bra iniativ, även om den nu har börjat gå överstyr.
Senast redigerad av ikarus80 2017-11-24 kl. 19:45.
Citera
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vissa män har problem det är uppenbart. Andra män inser att man behöver se över sitt agerande, och vissa är totalt oberörda och inbillar sig att dom kan fortsätta sina övergrepp.
Det gäller att vara lite lyhörd och inte förkasta det som framförs som hysteri.

Vilket tendentiöst skuldbeläggande. Det du skriver är följande:

Kvinnor är skuldfria. Vissa män har problem, några har kommit fram till att de behöver förändra sig och resten fattar inte att de utför övergrepp.

Här kan vi eventuellt börja diskutera IQ som en förståndshandikappad.

Citat:
Nix, det är ett förslag till att få bukt med ointelligenta förståndshandikappade människor som inte begriper hur man ska uppföra sig mot andra människor. Det kan bli så att man tar in en typ av undervisning i skolan så var inte så säker på att det är en fantasi.

Vad ska flickor få för undervisning enligt din läroplan då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scry
Min Svenska är inte riktigt bra, men vi hat en citat på engelska som är använt jättemycket nuförtiden. Och om jag förstår det här änme, kräva jag att säga det. 'Regret isn't rape'

Skulle väl på svenska betyda. "Ånger är inte våldtäkt"?
Citera
2017-11-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det är ju helt korrekt i och för sig. Det är ju en kort redogörelse men jag har å andra sidan klargjort att min slutsats om att det är nonsens för närvarande också bara grundas på den redogörelsen.

Vi skall inte skilja på något alls. Det finns inget som kan kallas för juridisk våldtäkt. Antingen är det våldtäkt eller så är det ett moraliskt vidrigt beteende som är fritt från straff.

Du menar alltså att Moa använt ett ord felaktigt?

"Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer. Han våldtar mig."

Men faktiskt så är det våldtäkt om offret inte kan röra sig. Så jag vet inte om det är så felaktigt att säga att hon blev våldtagen. Går knappast att bevisa men utifrån en persons upplevelse av att inte kunna röra på sig och någon tar av en kläderna och stoppar kuken i en fast man inte vill så är man våldtagen.

Det är väl det samtyckeslagen ska ändra på. Om en person inte rör på sig alls så ska vederbörande inte knullas.

Eller varför trodde den här mannen att hon ville ligga?
Citera
2017-11-24, 19:45
Medlem
J*vla massa snack fram och tillbaka, håll er till ämnet och fram med GM!!
Citera
2017-11-24, 19:46
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L
Yes. Visst är det så. Sedan glömmer man ofta att Gång är med som gren. Där finns svenska deltagare. T.om äldre än Moa samt gift vid 2011.

Fast gång sorterar inte under Svenska Friidrottsförbundet.
Citera
2017-11-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Tog dit? Han bjöd in henne till hotellrummet mitt i natten-hon gick dit frivilligt.
Förmodligen fick pojkvännen sen reda på vad som skett-i efterklokheten blev en våldtäktsanmälan
"the easy way out" för att rädda förhållandet.

Varför tog mannen in kvinnan på rummet?

Förmodligen fick pojkvännen reda på vad som skett? Hur då? Hur skulle det ha gått till? Det tror väl fan att han fick, hon talade ju om det.
Citera
2017-11-24, 19:48
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Fast gång sorterar inte under Svenska Friidrottsförbundet.

Det skrev jag inte heller. Gång var med som gren i finnkampen 2011 i Helsingfors.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte_88
J*vla massa snack fram och tillbaka, håll er till ämnet och fram med GM!!

Tack det samma din jävla pajas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikarus80
Av någon anledning så flödar nätet av porrvideor och dessa innehåller ofta kvinnan i en förnedrande ställning. Varför finns det månne ett så stort utbud av hårdporr och kvinnoförnedrande porr? Det är ju efterfrågan som styr utbudet, så efterfrågan är tydligen stor. Varför kan man fråga sig? Tycker för övrigt att metoo kampanjen var ett bra iniativ, även om den nu har börjat gå överstyr.

Varför tycker du just att Moas upplevelse och korta berättelse har fått allt att gå överstyr?
Citera
2017-11-24, 19:49
Medlem
snapphonas avatar
Nu tror inte jag att Moa bokstavligen menar att hon "frös till is". Däremot är det inte ovanligt att våldtäktsoffer blir paralyserade. Lägg till att hon var överförfriskad. Hon ville inte och uttryckte det, men han sket i det.
Hon förmådde inte värja sig och han utnyttjade det.

Solklart övergrepp. Fyllesex och ånger är som sagt något helt annat.
Citera
2017-11-24, 19:49
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L
Det skrev jag inte heller. Gång var med som gren i finnkampen 2011 i Helsingfors.

Nej, men det finns absolut inget som talar för annat än att det skulle handla om en svensk friidrottsutövare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in