Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Och man kan fråga sig hur berusad Moa var. Hon förefaller alltså ha behövt hjälpas till sitt rum. Hade hon klarat av att resa sig från sängen och gå till sitt eget hotellrum utan mannens hjälp? Var hon i själva verket så full att hon var i en särskilt utsatt situation?

Hon lär inte varit speciellt berusad och att hon skulle fått hjälp till rummet är väl en trådsanning. Hon skriver själv, "När det är över tar jag mina saker och går därifrån.."
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
MH beskriver hur mannen lockade in henne på sitt hotellrum. Varför hon skulle upp på rummet med den där mannen kan man fråga sig. Det är en synnerligen frivillig handling att resa sig upp från barstolen, gå sträckan till hotellrummet och sedan gå in i det. Det är ju knappast för att titta på eventuellt medtagna etsningar i alla fall.

Som sagt, varför överhuvudtaget följa med en betydligt äldre man in på hans hotellrum? Speciellt om båda konsumerat mängder av alkohol. Gick hon med in på hotellrummet tog hon ett första steg mot otrohet sedan kan feministerna yla sig hesa eller dra sig i skägget över det.

Någonstans i ruset och upphetsningen säger hon nej, han ja, hon nej och plötsligt har han tagit av henne kläderna. Hur gick det till? Först därefter fryser hon till is och säger inget mer. Han kan alltså klä av henne utan att hon gör något motstånd? Helt obegripligt.

Det enda hon behövt göra var att säga nej, gå till dörren, öppna den och kliva ut. Hotellet vimlar av människor hon känner.

Om det påstådda brottet skett i Finland så är det där det ska lagföras. För att det ska ske måste anmälan göras i Finland.

Den här storyn låter lite som att "Jag var med på noterna, men ångrade mig senare eftersom det skadade mitt förhållande med min pojkvän." MH kanske begick ett snedsteg som senare uppdagades av pojkvännen och därefter tillkom storyn att hon blivit våldtagen. Nu, till följd av metoo (som inte alls är hennes kompis), har hon försatt sig i en svår situation. Lämnar hon in en anmälan och den överlever en förundersökning och vidare leder till åtal kommer för första gången den presumtive våldtäktsmannens historia att bli offentlig. Då kan det bli riktigt grisigt.

I viss mån lider jag med MH. Jag är säker på att hon har lockats av meeto till att offentliggöra det här och metoo är som sagt absolut inte hennes kompis. Det finns bara en part som går segrande ur det här och det är meeto.

Svaret ligger nog i alkoholen. Hon skriver att hon druckit "lite för mycket". Snarare var det nog väldans för mycket sedan är hon elitidrottare och dricker förmodligen alkohol extremt sällan. Men nu var det slutet på säsongen, glad stämning efter vinst mot Finland i Finland och hon tyckte sig förmodligen vara väl förtjänt att släppa loss. Det är lite underförstått i hennes text. Förmodligen minns hon inte ens exakt varför de hamnade i hans rum. Möjligen är fler detaljer också i dimma.

Grejen blir här då hur mycket samtycke det kom att handla om. Givetvis är berusningsgraden på den manliga aktiva även intressant. Hur hans tankegång var. Antingen då trodde han bergis på samtycke och om han ens hörde ett nej så satt hon ju kvar på sängen och tyckte kanske som gift morgonen efter att detta var nog ingen vidare eller så hade det kvittat om Moa ens hade försökt resa sig och gått utan han skulle ligga med henne oavsett.

Håller med om slutet. Det är ingen fördel med att göra sådant här offentligt. Visst kommer bli många som stöttar men detta kommer sedan för alltid vara känt också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
"Hjelmer beskriver hur mannen lockade in henne på sitt hotellrum.
"Han är betydligt äldre än mig och han är gift, jag kände mig säker och trodde jag kunde lita på honom. Jag har pojkvän, jag säger nej. Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen. Han tar av mina kläder. Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer. Han våldtar mig", skriver Hjelmer.
"När det är över tar jag mina saker och går därifrån. Jag skäms, vad gjorde jag för fel? Min relation med min pojkvän skadas svårt och det tar över ett halvår innan vi har reparerat skadan. Jag har alltid varit stark och självsäker och vet i dag att det här inte var MITT fel, trots det har det tagit 6 år innan jag vågar berätta."

Tycker att hon ska berätta vem detta avskum och slödder är så att män kan distansera sig från honom annars är han fortfarande "en man". Han har förmodligen våldtagit andra så de är bra att hon går ut med ett namn.
Citera
2017-11-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puppeteer01
Tycker att hon ska berätta vem detta avskum och slödder är så att män kan distansera sig från honom annars är han fortfarande "en man". Han har förmodligen våldtagit andra så de är bra att hon går ut med ett namn.

Men när man tittar på hur historien berättas verkar det ju handla om normalt glädjerusigt fyllesex där båda parter varit otrogna.

Det blir ju ingen våldtäkt bara för att Moa använt det som försvar när hon förklarade otroheten för sin pojkvän, eller?

Svagt av Moa att inte polisanmäla så rättvisan får ha sin gång, men detta är väl baksidan av metoo-rörelsen helt enkelt.

Men fokus ligger kanske på att springa fort..
Senast redigerad av Som-nam-na 2017-11-25 kl. 18:51.
Citera
2017-11-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
Hon var 21 år och en vuxen kvinna, en man bjuder in henne till hennes rum och sätter sig på hans säng och hon tycker att hon har varit tydlig med att hon inte vill knulla. Det här kommer inte att vara något som någon blir dömd för, men säkert något man kan förstöra någons karriär för.

När blir en vuxen kvinna ansvarig för sina egna handlingar?

Feminismen gör det omöjligt. Insinuera minsta lilla ansvar = kvinnohat.
Citera
2017-11-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
NONSENS!! Du skriver skit!

Tycker han beskrev händelsens mest trolihga scenaie baserat också på en del pusselbitar som Moa själv har bidragit till.

Är du Moa's pojkvän eller vet fler detaljer så ut med dem då så kan vi säkert bli överbevisade.
Citera
2017-11-25, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion

Hjelmer har sannolikt upplevt att hon blivit våldtagen, om mannen ska dömas i domstol återstår att se.

Precis som Isländskan när hon blev våldtagen av Tom Stranger. Fylla var inblandat där också. Men kolla hur Isländskan mådde efteråt. Hon har i aldrig kommit över händelsen
Senast redigerad av becknaren99 2017-11-25 kl. 19:18.
Citera
2017-11-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Precis som Isländskan när hon blev våldtagen av Tom Stranger. Fylla var inblandat där också. Men kolla hur Isländskan mådde efteråt. Hon har i aldrig kommit över händelsen

Moa bara spang visare

Tills det gått sex år, då var tiden inne att komma ut, hänga på en kampanj och ryckas med. Nu har hon fått sin uppmärksamhet. Det hon inte verkar tänka på är att hon riskerar att blir benämnd som "den som blev våldtagen" Samt att hennes barn kommer att läsa denna tråd om sisådär 10-15 år.
Citera
2017-11-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
En liten komisk anekdot är ju alla de vänsterfeminister som fick våta passionerade sexdrömmar om Trump efter valet, de vaknade upp gråtandes, men inte för att det var hemskt, utan för att de hade njutit något oörhört i sexakten med honom och visste ej hur de skulle hantera detta.

Ja. Eller feministtjejen i metro som berättade utförligt om sin årslånga kärlek till en lång kille som kom till hennes skola med ett basebollträ och sa "jag ska slå ihjäl Erik", för att sedan mässa om hur bra mesiga killar är.

Sorry brudar, men ska killar förväntas uppföra sig så skadar det inte om ni 1) själva tar ansvar för dåliga beslut
2) inte dejtar killar som beter sig som vad ni påstår är ondska.

Ska man erkänna att tjejer ändå är kapabla i stil med män, kan man lika gärna nämna deras egna dåliga instinkter lite mer öppet..
Citera
2017-11-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Hon lär inte varit speciellt berusad och att hon skulle fått hjälp till rummet är väl en trådsanning. Hon skriver själv, "När det är över tar jag mina saker och går därifrån.."

Antingen nyktrade hon till otroligt snabbt. Eller sen pågick våldtäkten i timmar..
Citera
2017-11-25, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Moa bara spang visare

Tills det gått sex år, då var tiden inne att komma ut, hänga på en kampanj och ryckas med. Nu har hon fått sin uppmärksamhet. Det hon inte verkar tänka på är att hon riskerar att blir benämnd som "den som blev våldtagen" Samt att hennes barn kommer att läsa denna tråd om sisådär 10-15 år.

Nu tycker jag du är elak. Kvinnor har levt lever under normer där det varit förödande för deras karriärer att gå ut-Finns inte en chans att hon går ut för att hon vill bli känd-Hur tänker du?
Det är ju genom att kvinnor kan gå ut 500 st anonymt berätta via brev om andra som de kan gå ut med detta utan represalier.

Det är ju ditt beteende som fått kvinnor att hålla tyst när du menar att detta kommer ligga kvar om 15 år och att hon är den som blev våldtagen ja mer än varannan kvinna blir har blivit det så det är hon kanppast ensam om att det ligger kvar.

Moa är ungefär 100% mer tuff än va du är
Citera
2017-11-25, 20:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Det är ju ditt beteende som fått kvinnor att hålla tyst när du menar att detta kommer ligga kvar om 15 år och att hon är den som blev våldtagen ja mer än varannan kvinna blir har blivit det så det är hon kanppast ensam om att det ligger kvar.

Om du verkligen tror det måste det vara jobbigt att leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in