• 1
  • 2
2017-11-26, 14:22
Medlem
Det slog mig idag bär jag tog en dusch att jag aldrig har städat under badkaret. Har bott i denna hyresrätten i snart 6 år. Likaså är området bakom spisen aldrig rengjort och vem vet vad som kan ha ramlat ner där?
Under badkaret är ju lixom bortglömt ställe. Tror inte jag orkar lyfta ett badkar. Och nu vågar jag inte ens titta. Vad kan jag vänta mig? Mögel? Skadedjur? Hår från sex år tillbaka???Fyyyyfan!
Citera
2017-11-26, 14:24
Medlem
Vallasands avatar
Ta en bild på det och posta här.
Citera
2017-11-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnigdag
Det slog mig idag bär jag tog en dusch att jag aldrig har städat under badkaret. Har bott i denna hyresrätten i snart 6 år. Likaså är området bakom spisen aldrig rengjort och vem vet vad som kan ha ramlat ner där?
Under badkaret är ju lixom bortglömt ställe. Tror inte jag orkar lyfta ett badkar. Och nu vågar jag inte ens titta. Vad kan jag vänta mig? Mögel? Skadedjur? Hår från sex år tillbaka???Fyyyyfan!

Död hud och hårstrån.

Det brukar vara lätt att ta bort fronten på badkaret.

Hur ser det ut i resten av din bostad?
Citera
2017-11-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Död hud och hårstrån.

Det brukar vara lätt att ta bort fronten på badkaret.

Hur ser det ut i resten av din bostad?

Resten av min bostad är klinisk. Stör mig på att se fläckar, dammråttor osv. Det är skrymslen som under badkaret jag glömmer bort.
Citera
2017-11-26, 14:41
Medlem
vtcs avatar
Det tar på sin höjd en halvtimme att rengöra både bakom spisen och under badkaret. Därefter kommer du att sova med gott samvete Få det gjort redan idag!
Citera
2017-11-26, 14:56
Medlem
gjorde det nyligen. drog ut spisen och städade ytan den var på. det var inte så farligt som man kan tro
Citera
2017-11-26, 14:56
Medlem
Vad du har att förvänta dig? Smuts såklart.

Skadedjur får man inte nödvändigtvis för att man har skitigt och mögel kommer av fukt.
Citera
2017-11-26, 15:04
Medlem
Använder du spisen, alla gör ju inte det, så ser det nog förjävligt ut om du drar fram den. Det är ju dock inte värre än att det går att städa. Annars kan man leva efter att det som inte syns det finns inte!
Citera
2017-11-26, 15:20
Medlem
I min första lägenhet låg det krossade ölflaskor under och bakom badkaret.. Så akta fingrarna
Citera
2017-11-26, 15:47
Medlem
Sebzors avatar
Var det från dig eller föregående hyresgäst?
Citera
2017-11-26, 15:49
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnigdag

Massa tvål och fett som gonat in sig.
Diskmedel och diskborste var det jag körde med för att få bort skiten.
Citera
2017-11-26, 16:01
Medlem
Ingrodd smuts, damm, smulor och förmodligen pälsängrar/silverfisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in