2017-12-06, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Ett "hej hur r det?" fungerar jttebra om kvinnan i frga tycker du r attraktiv alternativt har vldigt lika intressen som henne. Har man inget av det r chansen liten att hon svarar ht.

De kvinnor jag ftt bst kontakt med p Tinder har det rckt med ett "hej X, allt bra?". En del matchningar jag ftt har jag frskt mig p ett roligt skmt eller en kommentar om hennes text men ftt noll svar.

Det r iaf min upplevelse frn appen, som i vrigt mest verkar vara infekterad med botar nufrtiden?

Hller med helt och hllet. De som skriver ngot fyndigt till mig svarar jag inte direkt. Jag fredrar ett hej och sen lite slappt smsnack.
Citera
2017-12-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Jag tycker det r ganska magstarkt av dig att uttala dig om hur svenska kvinnor r med tanke p att du ligger runt som du gr samt vilken typ av profil du har p Tinder. Det finns ju ingen normal tjej som r ute efter ett serist frhllande som skulle svepa hger p din profil och det r du ju fullt medveten om. Du vljer sjlv vad du lgger upp och fr resultat drefter. Likasinnade.

Vad gller skilsmssosiffrorna s gissar jag att du dragit bort alla thai-brudar som kommer hit p lpande band?

Att du inte berttar det frrn efter ni legat tycker jag r kasst men samtidigt s spelar det vl ingen roll fr de tjejer du trffar.

Du fr generalisera hur mycket du vill. Det r nr du tjatar som en krring som det blir trttsamt. Jag tror inte ngon missat att du hyser agg ver svenska tjejer och som jag skrev ovan s r det inte s konstigt.

Du hittar skert en tjej att stadga dig med nr tiden r rtt och om du knner fr att resa en bit fr att hitta henne s gr du s.
N, det hller jag inte med om. Det handlar om vldigt mycket annat s som tro, ekonomi osv. Inte bara "happy ending". Prostitutionen r ganska utbredd p vissa nattklubbar med. r du verkligen s naiv att du tror att en tjej frn Thailand som har bra vrderingar lmnar hela sin familj fr att ka till Sverige? Det r inte s vanligt. Det som r vanligt r mn som ker ner och gifter sig med prostituerade.

Nejd, jag har inte tjatat om det alls som ngon krring. Det har dremot du gjort. Gr du tillbaka ngra inlgg s ser du att det var du sjlv som frn ingenstans fick fr dig att g off-topic och brjade hetsa upp dig som en idiot ver ett inlgg som handlade om ngra festbilder p Tinder och ver huvud taget inte om ngra svenska kvinnor.

Som sagt, det kvittar vad du nu har fr uppfattning om mitt tindrande eller vem det r som nu sger att svenska kvinnor gtt frlorade idag. Det var liksom bara att titta p skilsmssotalen i Sverige och se att det r kvinnor som initierar dem. Hade du velat fra en saklig diskussion hade du kunnat kommentera mer p det istllet. Men enligt dig har inte den utbredda feminismen i landet pverkat kvinnorna negativt ett enda dugg?

Det rder inte ngon diskrepans mellan mitt tindrande och mina sikter.
I en dekadent vrld finns det ingen belning fr att vara en "bra" man. Jag skrev tidigare att fr 200 r sen hade jag nog redan varit gift med en fru och haft ungar vid det hr laget. Utver det s gller inte samma standarder fr mn och kvinnor.

Genom mnniskans historia har det alltid varit frre mn n kvinnor som ftt fortplanta sig och skaffa avkomma. Frr kunde det t. ex. vara 17 kvinnor som fick avkomma fr varje man som fick det (https://psmag.com/environment/17-to-...uctive-success).
S frutom uppenbara biologiska aspekter som att kvinnor bara kan f ett begrnsat antal barn och behver g havande i 9 mnader, s ligger det allts i (vissa) mns natur att ha harem och att kvinnor delar samma man. Det hr r ju ven ett mnster man ser i djurvrlden dr t. ex. ett flertal honor delar p en och samma hane.

Idag krvs det fortfarande ngonting mer av en man (i form av antingen utseende, pengar/resurser, status) fr att han ska kunna ha ha tillgng till sex med ett flertal olika kvinnor, medan en kvinna kan vara i princip hur jvla ful, fet och ha hur bedrvlig och oattraktiv personlighet som helst, men sex kommer nd alltid vara billigt och enkelt fr henne.

Det r varfr kvinnor som ligger runt r luder medan mn som gr det med attraktiva kvinnor kan vara kungar, s det ligger ingenting "magstarkt" med det utan det r helt i sin natur.

I vrigt s r majoriteten asiatiska kvinnor inte thailndskor inom prostitution. Att majoriteten av vita mn som skaffar asiatiska fruar skulle vara prostituerade hvdar jag ocks r rent bullshit, men visst, har du ngonting att backa upp pstendet med och som visar p att det inte bara r helt taget frn ditt egna arsle igen, s r jag frsts ppen fr att ndra sikt.
Senast redigerad av BrunoC 2017-12-06 kl. 13:13.
Citera
2017-12-06, 13:38
Medlem
Fioreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Googla "tinder for couples", kanske?

Det gjorde jag med dvs.gav min sikt.
Visst var ngra exempel som nn nmnde kanske lite halvfniga, men meningslst och stelt smprat med frmlingar ver en app r inte srskilt kul heller och blir trttsamt i lngden.

Fast det var just det som mitt inlgg gick ut p - screenar man bort folk man inte passar med p appen s kan man slippa slsa 2h p en dlig dejt, men du verkar bara ha blivit lite butthurt.

Frgar nn svarar jag rligt. M hnda att jag vinklat det fr att lta i bttre dager, men vem gr andra sidan inte det? r inte precis s att de jag trffar brukar leta ngot serist iaf.

Fr mig kan en kvinnas tidigare antal sexpartners vara en dealbreaker ifall jag vill se henne igen.
Kan dock inte pminna mig en enda kvinna som basunerat ut det innan sex. Inte heller r det nn kvinna som skrivit sitt antal i presentationen p appen s mn kan veta i frvg nr man svajpar.

Jag har dock kommit p kvinnor som ljugit om det eftert d jag ftt olika svar ifall nr mnet kommit p tal. DET r dremot riktigt vidrigt.
Jag hvdar det snarare r jag sjlv som blir utnyttjad mnga gnger.

Du hvdar att det r du som blir utnyttjad och att du har preferenser vad gller antal tidigare sexpartners bland dina tinderligg. Jag tycker inte att du kan frvnta dig annat n vad du bddar fr. Du br se ver din egna roll i det hela. Du var vl skillad p att "screena bort folk"?

Och varfr skulle man g ut med antal sexpartners p tinder? Eller verhuvudtaget? Ingen har med mitt tidigare liv att gra s lnge jag inte vljer att ing i en seris relation med personen.
Citera
2017-12-06, 14:44
Medlem
Citat:
Genom mnniskans historia har det alltid varit frre mn n kvinnor som ftt fortplanta sig och skaffa avkomma. Frr kunde det t. ex. vara 17 kvinnor som fick avkomma fr varje man som fick det (https://psmag.com/environment/17-to-...uctive-success).
S frutom uppenbara biologiska aspekter som att kvinnor bara kan f ett begrnsat antal barn och behver g havande i 9 mnader, s ligger det allts i (vissa) mns natur att ha harem och att kvinnor delar samma man. Det hr r ju ven ett mnster man ser i djurvrlden dr t. ex. ett flertal honor delar p en och samma hane.
Blir vl lite offtopic hr men rycker loss detta spnnande stycke lite! Har du ngon modern statistik p skillnad i reproducerande mellan knen?
Citera
2017-12-06, 16:31
Bannlyst
Har hllit p med tinder extremt mycket, flera r i olika omgngar. Skrivit med kanske hundratalet tjejer, dock inte s verdrivet matchningar och inte heller toppkvalitet-brudar. Dessutom blir fldet fulare och fulare (de snyggaste har vnsterswipat mig) ju lngre tid det gr.

Men i sndags d jag startade tinder igen och betalade fr plus fr typ 50e gngen s var hon vldigt ivrig och p. Vi har snackat i telefon i typ totalt 4 timmar, smsat och snt och kommer trffa henne p mndag. Kommer ta tg till hennes stad (en timme bort) och g runt lite sen kpa med lunch hem till henne och sen mysa.

Trodde vl egentligen aldrig att den dagen skulle komma d man liksom hllit p med snt hr i flera r utan att det lett till ngonting. Har vl haft chanser med brudar i verkligheten med men inte s ofta d jag inte har ngon vidare umgngeskrets. Har typ tnkt p oskulden i varje dag i typ minst ett rs tid och som mest sedan i vras d jag hamnade i en ltt depression.

Varit deppig sedan i vras d jag knner mig mest oerfaren av hela vrlden trots att jag r vltrnad och lng. Men kanske som mest deppad ver att jag missat s mnga chanser med brudar. Skaffade drfr tinder och plus i sndags och bara tog det som kom och hade inga vidare frvntningar heller, men lyckades nd f napp.

r ju knappast den snyggaste heller och fortfarande 21 r och oskuld. Frhoppningsvis blir jag av med den p mndag s jag kan terf mitt sjlvfrtroende. Fr er som lst min tidigare trd s tnkte jag bli av med den hos en prostituerad vid julhelgen men frhoppningsvis behver jag inte gra det efter mndagens slut.
Citera
2017-12-06, 16:40
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Har hllit p med tinder extremt mycket, flera r i olika omgngar. Skrivit med kanske hundratalet tjejer, dock inte s verdrivet matchningar och inte heller toppkvalitet-brudar. Dessutom blir fldet fulare och fulare (de snyggaste har vnsterswipat mig) ju lngre tid det gr.

Men i sndags d jag startade tinder igen och betalade fr plus fr typ 50e gngen s var hon vldigt ivrig och p. Vi har snackat i telefon i typ totalt 4 timmar, smsat och snt och kommer trffa henne p mndag. Kommer ta tg till hennes stad (en timme bort) och g runt lite sen kpa med lunch hem till henne och sen mysa.

Trodde vl egentligen aldrig att den dagen skulle komma d man liksom hllit p med snt hr i flera r utan att det lett till ngonting. Har vl haft chanser med brudar i verkligheten med men inte s ofta d jag inte har ngon vidare umgngeskrets. Har typ tnkt p oskulden i varje dag i typ minst ett rs tid och som mest sedan i vras d jag hamnade i en ltt depression.

Varit deppig sedan i vras d jag knner mig mest oerfaren av hela vrlden trots att jag r vltrnad och lng. Men kanske som mest deppad ver att jag missat s mnga chanser med brudar. Skaffade drfr tinder och plus i sndags och bara tog det som kom och hade inga vidare frvntningar heller, men lyckades nd f napp.

r ju knappast den snyggaste heller och fortfarande 21 r och oskuld. Frhoppningsvis blir jag av med den p mndag s jag kan terf mitt sjlvfrtroende. Fr er som lst min tidigare trd s tnkte jag bli av med den hos en prostituerad vid julhelgen men frhoppningsvis behver jag inte gra det efter mndagens slut.

Lycka till man! Kommer g bra, ven om det r svrt fr mig att uttala mig s frsk inte tnk p det. Lt det bara komma naturligt, va inte fr p utan knn av lget. Frhoppningsvis leder det till ngot positivt och ni bibehller kontakten... vips har du en flickvn. Livet vnder fort, hr av dig om det r ngot.

Ha d.
Citera
2017-12-06, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Lycka till man! Kommer g bra, ven om det r svrt fr mig att uttala mig s frsk inte tnk p det. Lt det bara komma naturligt, va inte fr p utan knn av lget. Frhoppningsvis leder det till ngot positivt och ni bibehller kontakten... vips har du en flickvn. Livet vnder fort, hr av dig om det r ngot.

Ha d.
Sex r det garanterat att det kommer bli hur som helst. Kommer vara noga med kondom d hon r mer en "mammatjej" och vill ha barn redan vid 23 (hon r 18) s jag kommer inte ta ngra risker.

Hon r knappast ngon pangbrud men inte heller verdrivet ful. Kanske en 5-6 p skalan och lng och slank. Men inte den tjejen som gr runt och festar.

Ganska frvnad dock att en sn typ av tjej tydligen ligger runt. I sndags nr jag matchade med henne sa hon att hon lg med en kille. D insg man verkligen att verkligen alla tjejer ligger runt fr om en sn tjej, som man tror r pryd som fan, kan ligga runt s undrar man fan vad alla andra badboy-tjejer gr.

Ass hon anvnder hjrtan, skriver "hjrtat" "puss" och mycket sna saker s jag fattar inte varfr hon r s p, som att vi r i ett frhllande nr vi bara knt varandra i typ 3 dagar.

Tror faktiskt jag nd inte har tid med frhllanden. Jag vill inte heller utnyttja henne och bara knulla henne fr att ha ett "backup-ligg" s jag kommer nog bara vilja tappa oskulden med henne och sen g vidare och knna att jag ntligen ftt knulla och avdramatiserat skiten med sex. Men lite slkontakt med henne kommer jag nog ha beroende p hur bra det kommer g nr vi vl trffats. Kanske r hon nnu snyggare i verkligheten och med smink dessutom? Kanske blir hon nnu snyggare nr hon ldrats? Mnga frgor men allt kan hnda. Men jag mste bara bli av med oskulden d det r den som trt mitt huvud i flera r.

Synd bara att det ska vara s svrt bara fr att man r en snll frsvenskad blatte.
Senast redigerad av somaliskdelikatess 2017-12-06 kl. 17:14.
Citera
2017-12-06, 17:50
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Sex r det garanterat att det kommer bli hur som helst. Kommer vara noga med kondom d hon r mer en "mammatjej" och vill ha barn redan vid 23 (hon r 18) s jag kommer inte ta ngra risker.

Hon r knappast ngon pangbrud men inte heller verdrivet ful. Kanske en 5-6 p skalan och lng och slank. Men inte den tjejen som gr runt och festar.

Ganska frvnad dock att en sn typ av tjej tydligen ligger runt. I sndags nr jag matchade med henne sa hon att hon lg med en kille. D insg man verkligen att verkligen alla tjejer ligger runt fr om en sn tjej, som man tror r pryd som fan, kan ligga runt s undrar man fan vad alla andra badboy-tjejer gr.

Ass hon anvnder hjrtan, skriver "hjrtat" "puss" och mycket sna saker s jag fattar inte varfr hon r s p, som att vi r i ett frhllande nr vi bara knt varandra i typ 3 dagar.

Tror faktiskt jag nd inte har tid med frhllanden. Jag vill inte heller utnyttja henne och bara knulla henne fr att ha ett "backup-ligg" s jag kommer nog bara vilja tappa oskulden med henne och sen g vidare och knna att jag ntligen ftt knulla och avdramatiserat skiten med sex. Men lite slkontakt med henne kommer jag nog ha beroende p hur bra det kommer g nr vi vl trffats. Kanske r hon nnu snyggare i verkligheten och med smink dessutom? Kanske blir hon nnu snyggare nr hon ldrats? Mnga frgor men allt kan hnda. Men jag mste bara bli av med oskulden d det r den som trt mitt huvud i flera r.

Synd bara att det ska vara s svrt bara fr att man r en snll frsvenskad blatte.

Det r en process som tar olika lng tid, inget att oroa sig ver. Fick mail frn icke erfarna killar som undrade om hur man gr tillvga med tjejer och faktum r finns inget riktigt svar p det, utan det r olika beroende p tjej.

Nu har jag ingen koll p hon du planerar att trffa men det r inte ovanligt att tjejer ljuger om killar framfr andra killar fr att framst som mer attraktiva. Frr skulle dem allra flesta skrika diverse nedltande skllsord t en tjej som skryter om sdant men i dag r det knappast s, flera brudar ljuger om antalet killar och hur mnga snygga killar du ligger runt med fr att framst som attraktiva och beundrade av allmnheten. Det r inte alltid sant och det r ngot du och andra killar borde tnka p.

Av egen erfarenhet kan jag sga att kvinnor r sllan snyggare i verkligheten n dem r p bild, om det r ngot den vardagliga tjejen behrskar s r det fotomanupulation, som jag brukar kalla det. Killar brukar (typ) alltid se bttre ut i verkligheten n p bild.

Knn ingen press eller s, kommer lsa sig. Hller tummarna. Hjlper grna om du undrar ver ngot!

Ha d.
Citera
2017-12-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioreen
Du hvdar att det r du som blir utnyttjad och att du har preferenser vad gller antal tidigare sexpartners bland dina tinderligg. Jag tycker inte att du kan frvnta dig annat n vad du bddar fr. Du br se ver din egna roll i det hela. Du var vl skillad p att "screena bort folk"?

Och varfr skulle man g ut med antal sexpartners p tinder? Eller verhuvudtaget? Ingen har med mitt tidigare liv att gra s lnge jag inte vljer att ing i en seris relation med personen.

Nu ska vi ser hr. S jag har en preferens om tjejer med lgt partnersantal sen tidigare och du tycks ha en preferens fr killar som inte redan har ngonting mer serist p G med en annan brud sedan tidigare.

Du sjlv fr tydligen lirka p sanningen och behver inte bertta om ngot som mycket vl skulle kunna vara en varningsflagga eller i vrsta fall en dealbreaker fr mnga mn, men det r dremot jttehemskt och fullstndigt oacceptabelt ifall jag inte basunerat mina egna direkt. Det trots att jag svarar rligt p frgor. Det trots att jag inte ger brudar ngra strre illusioner om att det skulle bli ngonting serist i slutndan s till vida hon sjlv inte r en pangtjej. Det trots att det ligger betydligt mer i mannens natur att inte vara monogam n vad det gr fr dig att ha skaffat dig massa olika sexpartners.

Logisk inkonsekvens, kallas det.
Du har nu ftt g helt off-topic fr att frska hoppa p och skambelgga mig, sen s visar det sig bara att det r du sjlv som r en ren hycklare. S nu r det nog dags att du skrper till dig och frsker hlla dig saklig i fortsttningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Blir vl lite offtopic hr men rycker loss detta spnnande stycke lite! Har du ngon modern statistik p skillnad i reproducerande mellan knen?
Hittade inget bttre n det hr, s det r vl lite mer utjmnat, iaf i USA. 87 % kvinnor mot 81 % mn.

P American Association of University Professors str det i alla fall.
"Eighty-seven percent of women become parents during their working lives."
" Similarly, 81 percent of men become fathers at some point in their lives."

https://www.aaup.org/report/statemen...cademic-work#5

Citat:

Ljligt. Saken r ju att du kommer vara exakt samma loser som du var frut oavsett om du lyckas dra in pitten och gra ngra juck innan du kommer efter en halvminut. Det kommer inte frndra ngonting mer n att du kommer kunna veta att du faktiskt inte r en person som har ngon integritet utan mer av ett fr. Du vill flja flocken och prompt knulla frsta bsta kvinna drfr att samhllet har sagt t dig att konceptet om "oskuld" tydligen r s viktigt och ngonting du ska knna press ver oavsett om det innebr att du ska knulla en ful, fet och lsaktigt brud eller en kvinna av kvalitet.

Du har ju bara svagt psyke ifall du inbillat dig att ditt vrde som mnniska hnger p ifall du har knullat en jvla skankbrud som du desperat spenderat pengar p att ta tget ver till. Bygg dig ett sjlvfrtroende och en sjlvknsla som inte hnger p huruvida du har lyckats tr in kuken i vilken random fitta som helst och ta reda p vilka egna vrderingar du har och lev i enlighet med dem istllet.

D lr du paradoxalt nog faktiskt ha chans p att f en aura av att du br dig sjlv med stolthet, som vackra kvinnor blir attraherade av nog fr att vilja ligga med dig. Sen kan du inse att 95% av alla snubbar, som till skillnad frn dig har frlorat oskulden, nd bara har haft ihop det medelmttiga kvinnor. Ska du vara s pass tragisk s k tminstone till Amsterdam och kp bort den, d kommer du i alla fall veta hur det knns att ligga med en 10:a.
Senast redigerad av BrunoC 2017-12-06 kl. 19:24.
Citera
2017-12-06, 19:13
Medlem
Tjejer som matchar med en men sen inte skriver till en nr man skriver till dem, varfr likade dem om dem nd inte vill snacka?
Citera
2017-12-06, 20:45
Bannlyst
Citat:
Nu ska vi ser hr. S jag har en preferens om tjejer med lgt partnersantal sen tidigare och du tycks ha en preferens fr killar som inte redan har ngonting mer serist p G med en annan brud sedan tidigare.

Du sjlv fr tydligen lirka p sanningen och behver inte bertta om ngot som mycket vl skulle kunna vara en varningsflagga eller i vrsta fall en dealbreaker fr mnga mn, men det r dremot jttehemskt och fullstndigt oacceptabelt ifall jag inte basunerat mina egna direkt. Det trots att jag svarar rligt p frgor. Det trots att jag inte ger brudar ngra strre illusioner om att det skulle bli ngonting serist i slutndan s till vida hon sjlv inte r en pangtjej. Det trots att det ligger betydligt mer i mannens natur att inte vara monogam n vad det gr fr dig att ha skaffat dig massa olika sexpartners.

Logisk inkonsekvens, kallas det.
Du har nu ftt g helt off-topic fr att frska hoppa p och skambelgga mig, sen s visar det sig bara att det r du sjlv som r en ren hycklare. S nu r det nog dags att du skrper till dig och frsker hlla dig saklig i fortsttningen.

Hittade inget bttre n det hr, s det r vl lite mer utjmnat, iaf i USA. 87 % kvinnor mot 81 % mn.

P American Association of University Professors str det i alla fall.
"Eighty-seven percent of women become parents during their working lives."
" Similarly, 81 percent of men become fathers at some point in their lives."

https://www.aaup.org/report/statemen...cademic-work#5

Ljligt. Saken r ju att du kommer vara exakt samma loser som du var frut oavsett om du lyckas dra in pitten och gra ngra juck innan du kommer efter en halvminut. Det kommer inte frndra ngonting mer n att du kommer kunna veta att du faktiskt inte r en person som har ngon integritet utan mer av ett fr. Du vill flja flocken och prompt knulla frsta bsta kvinna drfr att samhllet har sagt t dig att konceptet om "oskuld" tydligen r s viktigt och ngonting du ska knna press ver oavsett om det innebr att du ska knulla en ful, fet och lsaktigt brud eller en kvinna av kvalitet.

Du har ju bara svagt psyke ifall du inbillat dig att ditt vrde som mnniska hnger p ifall du har knullat en jvla skankbrud som du desperat spenderat pengar p att ta tget ver till. Bygg dig ett sjlvfrtroende och en sjlvknsla som inte hnger p huruvida du har lyckats tr in kuken i vilken random fitta som helst och ta reda p vilka egna vrderingar du har och lev i enlighet med dem istllet.

D lr du paradoxalt nog faktiskt ha chans p att f en aura av att du br dig sjlv med stolthet, som vackra kvinnor blir attraherade av nog fr att vilja ligga med dig. Sen kan du inse att 95% av alla snubbar, som till skillnad frn dig har frlorat oskulden, nd bara har haft ihop det medelmttiga kvinnor. Ska du vara s pass tragisk s k tminstone till Amsterdam och kp bort den, d kommer du i alla fall veta hur det knns att ligga med en 10:a.
Nu r det som det r och jag knner mig bttre n vad du gr. Jag vill bara bli av med skiten sen kan jag g vidare. Det r s jag tnker.
Citera
2017-12-06, 22:46
Medlem
Kunde inte tnka p ngon mer lmplig trd att posta denna frga i, men r det som s att fucking alla som nyligen gjort slut med sin pojk/flickvn byter profilbild fr frsta gngen p evigheter eller r det bara jag? r det fr att de r med i Tinder eller vad tror ni? Eller bara fr att "bevisa" fr partnern att man gtt vidare?
Aja, avaktiverade mitt konto i dag, pallar inte FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in