Citat:
Ursprungligen postat av
Shapoklyak
Det kan ju tyda på att hon är elak och att folk därför hatar henne. Men det skulle också kunna tyda på att hon är socialt tillbakadragen till sin personlighet och egentligen inte haft så mycket kompisar och kanske varit nöjd med det. Eller är dålig på socialt nätverkande och samspelande. Hon kanske har något inom autismspektrum, vet vet....
Men nog är det lite konstigt att ingen trätt fram och sagt: Katarina är oskyldig till allt som hänt.
Varken här på flashback eller i media.
Jag kan tänka mig att Katarinas belägenhet har haft många aspekter. Hon har blivit genuint kär i JC en gång i världen (när hon var tillräckligt ung för att vara svärmisk) och försökt tillmötesgå honom i hans drifter. Se sedan vad citeras ur hennes dikter i annan tråd och anta att det inte varit lika givande som hon hoppats. Med tanke på hans preferenser och frekvenser har det säkert varit en lättnad för henne att få "avlastning". Att hon stannat kvar i förhållandet tyder på någon sorts bindning, känslomässig och/eller intellektuell. JC är säkert en manipulator av rang f.ö. Hon kan ha stått i tacksamhets- eller skuldkänslor till de unga förmågor hon uppmuntrat, eller som han tvingat på henne för att hålla kvar ungdomen ett tag till. Så kan man börja vrida och vända på denna gåta.
Någon har, i denna tråd eller annan, funderat över influenser från pappan/fascisten. Intressant nog nämns inte pappan i hennes wikibiografi. Däremot är det lätt att se att hon är brorsdotter till Anders Frostenson. Hon väljer alltså en mer tilltalande "ana" än hon har - det får mig också att fundera lite på kluvenhet och brustna illusioner ...
Jag kan ha alla fel, förstås, men tillåter mig att vara fascinerad.