Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-15, 13:52
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Inget nytt men...
Citat:
Bechir Rabani från Megafonerna permanent blockerad från två av sina FB-konton efter ha postat kritiskt inlägg om Robert Aschberg
https://twitter.com/MegafonernaSve/s...36194378010625
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverBucklan
så sjukt många shills i den här tråden.

Hjälp oss i den lite äldre generationen som inte kan hip hop lingo eller modernare varianter av blattespråk, vad är shills?
Citera
Medlem
Nu släcktes alla hans FB-Sidor ner.
Citera
2017-12-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Megafonerna är fortfarande öppen. ingen där som bekräftat, alla är frågande.
Citera
2017-12-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87

Hur fan går det där till egentligen? Samma när någon kriminell blir skjuten här, så släcks sidorna ner. Hur fan håller svenska Facebook koll på detta?
Jag hittar då ingen funktion på mitt konto där jag kan klicka en länk berätta "hej, min sambo har dött kan ni släcka ner hennes konto på Facebook", och hur skulle Facebook veta att jag inte jävlas?
Det där hela är verkligen skumt hur Facebook lyckas klippa konton på döda personer så snabbt. Vad, har de kontakt med sjukhus och polis? Hur fan lyckas de?
Citera
2017-12-15, 14:00
Medlem
Såg Bechir på en akutmottagning för några veckor sedan.
Kan ju varit så att han lidit av stress och ostabil pump ett tag.

Men tycker ändå detta känna väldigt mysko...
Citera
2017-12-15, 14:01
Medlem
Megafonerna uppdaterade precis statusen:
Citat:
"Något" verkar ha hänt Bechir Rabani medan han redigerade sin update. Men eftersom han var väldigt noggrann finns förhoppningsvis materialet på fler ställen och dyker upp från något annat håll inom kort. Jag personligen vet tyvärr inget om något så jag kan inte svara på vad som hänt.

Mvh admin
Megafonerna
Citera
2017-12-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Hur fan går det där till egentligen? Samma när någon kriminell blir skjuten här, så släcks sidorna ner. Hur fan håller svenska Facebook koll på detta?
Jag hittar då ingen funktion på mitt konto där jag kan klicka en länk berätta "hej, min sambo har dött kan ni släcka ner hennes konto på Facebook", och hur skulle Facebook veta att jag inte jävlas?
Det där hela är verkligen skumt hur Facebook lyckas klippa konton på döda personer så snabbt. Vad, har de kontakt med sjukhus och polis? Hur fan lyckas de?

Finns en sak i Facebook som gör att man som användare kan ge en närstående kontroll över deras konto om något händer. Det är inte Facebook i sig som sköter det.
Jag skulle gissa att det antingen är någon släkting eller någon annan närstående som stängt ned.
Svårare är det inte.
Citera
2017-12-15, 14:10
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Oavsett hur Bechir dött så är en sak förmodligen klar: i döden tar han med sig Aschbergs sista möjlighet att under återstoden av sitt liv framstå som ärlig, pålitlig och av god vandel. Svinet Aschberg skall förknippas med detta till den dag han dör. Liksom Guillou blir det en vanärans sista tid i livet.
Citera
2017-12-15, 14:11
Avstängd
Drozds avatar
Lite foliehattsvarning, men man undrar ju lite om det här är någon slags morbid guerilla marketing från Megafonernas sida?
Citera
2017-12-15, 14:12
Medlem
Golonkas avatar
Ligger liiiite för nära rotandet i Aschberg, EXPO och vänsterblocket i tid för att jag riktigt ska tro på slumpen här. Jag är normalt sett skeptisk till konspirationsteorier men detta känns verkligen inte bra alls. Bechir hade precis dragit trådar från anställda på Facebook Sverige till flera aktivistorganisationer och politiska partier/rörelser på vänsterkanten, så hela #jagärhär-skiten får liksom en lite djupare dimension nu.
Vi snackar om en förhållandevis ung man i synbart god form...
Vi visste att Val 2018 skulle bli smutsigt men mord....? Mord på dissidenter och politiska motståndare? Why indeed not! Vila i frid, Bechir! Du var en bra grabb med kulor av stål!
Citera
2017-12-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Lite foliehattsvarning, men man undrar ju lite om det här är någon slags morbid guerilla marketing från Megafonernas sida?

Du menar att han fejkar sin död för att spä på konspirationsteorierna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in