Citat:
Ursprungligen postat av
St0ny
Om han nu inte var någon, hur kommer det sig att både du och jag har sett klipp av denna personen?
Hur kommer det sig att det finns en tråd på toppositionen som handlar om honom?
Det var faktiskt en bra video han la ut om familjen Arselberg, de har stått för extremt många mord och mycket lidande med deras finansiering till Bolsjevikerna.
Han var inte någon, i den bemärkelsen att vad han gjorde och sa saknade relevans på det stora hela. Han var knappast varken opinionsbildare eller makthavare. Han var på sin höjd ett litet irritationsmoment.
Det var säkert en bra video, men det är knappast något som skulle få honom mördad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Framtyr
Är det inte bättre att du bevisar att så inte är fallet istället? Du vet ju hur det ligger till, så fram med bevisen.
Du tycks ha missförstått hur rättssystemet och argumentation fungerar. Det är den som kommer med ett påstående, i det här fallet att Rabani skulle ha mördats, som ska argumentera för sin sak inte tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Crimxon
Det är skillnad på gemene man med obekväma åsikter och de som är politiskt aktiva och har möjlighet att få med sig andra. Tajmingen är minst sagt misstänkt..
Till de som ropar 'konspirationsteoretiker' svarar jag bara med 'du då? du är ju slumpteoretiker'
Ja, självklart är det skillnad, men det här är inte en person med någon form av inflytande. Han kan ha hur obekväma åsikter han vill, det skulle aldrig utgöra en hotbild från andra än möjligtvis kompletta galningar.
Nej, jag är varken eller, jag tillämpar för det mesta ockhams rakkniv. Vill man gräva djupare än så, så ser man till vad som verkar mest sannolikt. Det som är mest sannolikt i det här fallet, timingen till trots, är helt garanterat att dödsorsaken är något annat än mord.