Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-18, 02:28
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Åh, suck.
Istället för att konspirera ren dynga och ljuga så kan du väl åtminstone försöka att vara sanningsenlig. Din källa var alltså ett tomt påstående från Gaza och inget från sossar i Sverige.

konspirerade inte då och inte nu.
De i gaza kan mer om Mossad än sossar i Sverige. tror du inte? jag gör

kolla första googleträffen från SR angående Mossad så kanske du lär dig lite
Citera
2017-12-18, 02:31
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolart
Jag undrar vad sannolikheten är att någon ligger bakom hans död under dessa omständigheter gentemot att en tillsynes frisk person dör av hjärtattack vid 32års ålder. Kan något matematiskt geni räkna på den, tack.

Det hade varit kul att räkna på, men problemet är att vi saknar en massa variabler för att kunna bedöma sannolikheten.

1. Sannolikheten att råka ut för ett plötsligt hjärtstopp kan vi ju relativt enkelt bedöma, och den finns så klart även om den är väldigt liten. Sen handlar det ju inte bara om att få en hjärtattack under det aktuella året, utan inom ramen av ett, eller ett par specifika dygn. Här behöver vi en med relevanta mattekunskaper som kan räkna på det, för jag vet av erfarenhet att det är knepigare än man tror att räkna på sannolikhet. Det krävs exempelvis endast 23 personer i ett rum (om jag minns rätt) för att det ska vara mer än 50% chans att två av dessa fyller år samma dag; helt emot intuitionen.
Vi kan i alla fall konstatera att risken att få dö av naturliga orsaker, precis innan man ska göra ett avslöjande och strax efter att man blivit hotad av den man tänkt avslöja information om borde få en utredare att höja på ögonbrynen - I alla fall om de inblandade hade varit andra personer.

2. Risken att bli lönnmördad är däremot extremt komplext att räkna på. Vi kan ju exempelvis titta på antalet "officiella" lönnmord utförda av Mossad; och det är en hel del, men det spelar ingen roll, eftersom de inte är slumpmässigt utförda, utan riktade mot personer som uppfyller en massa rekvisit.
a. Målet kan inte stoppas på annat vis, eller andra åtgärder tar för lång tid.
b. Målet kommer orsaka stor skada om denne inte stoppas.
c. Målet saknar skydd i den grad som krävs för att förhindra en möjlig attack.
d. Osv.

De flesta privatpersoner saknar relevant skydd mot torpeder eller liknande figurer, så det är sällan en issue. Kriminella kan möjligtvis skydda sig med väst och lättare handeldvapen, men det är primärt mot andra kriminella. Ett militärt, politiskt kopplat lönnmord är nästan omöjligt att skydda sig mot rent fysiskt; det handlar mer om vilka garantier man kan ha skaffat sig, information som automatiskt går ut i händelse av dödsfall osv.

Jag ser ett lönnmord som en rätt desperat åtgärd, som endast skulle användas om personen är på väg att avslöja något som skulle orsaka stor (eller kritisk) skada för motparten, och i princip själv saknar en organisation som kan skydda denne. Vi kan ju inte värdera detta utan att veta hur "tung" informationen är. Offret var ju knappast James Bond, och jag har som sagt svårt att tänka mig att han kommit över så kritiskt information att det skulle vara värt ett mord, men säker kan man aldrig vara.
I just detta fall måste man dessutom vetat att ett mord; även om det döljs som ett sjukdomsfall skulle väcka misstanke från allierade till offret, men också att det sannolikt kan begravas rent juridiskt.

Oavsett vilket kan vi lära oss av detta: Se till att alltid jobba med flera personer om/när ni gräver fram info. Även om det är sweet att vara ensam om ett avslöjande kan det vara klokt att se till att en hel grupp delar information med varandra; gärna utanför sociala medier (där konton kan raderas med en knapptryckning). Detta är en grundläggande försäkring som gör din eventuella bortgång mindre viktig, och sålunda minskar risken att någon tycker det är värt det.

Slutligen:
Även OM vi kunde sätta siffror på sannolikheten så skulle vi kunna ha helt fel. Det enda vi kan säga i dagsläget är att, -Ja, det är möjligt att en av dessa scenarion stämmer, men vi vet inte vilken. Med andra ord borde händelsen utredas av polisen som om bägge händelseförloppen hade inträffat. Det är troligtvis för sent nu dock.
Citera
2017-12-18, 02:40
Medlem
I-van-Toers avatar
Även om Rabanis far har hjärtproblem och dessa är genetiska så borde ju rimligtvis han avlida i sviterna av det innan sonen som är ca 30 år yngre gör det. Det måste ju vara väldigt ovanligt att unga vuxna barn avlider av genetiska sjukdomar som man kan härleda till minst föräldrarnas förälder/föräldrar. Sen springer Rabani enkelt upp för trappan till Aschbergs dörr utan att bli andfådd.

Sen verkar ingen heller ha kunnat förklara så här flera dagar efter vad Lotta Aschberg menade med "Det här kommer du få stå för".
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-12-18 kl. 02:43.
Citera
2017-12-18, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det hade varit kul att räkna på, men problemet är att vi saknar en massa variabler för att kunna bedöma sannolikheten.

Jag ser ett lönnmord som en rätt desperat åtgärd, som endast skulle användas om personen är på väg att avslöja något som skulle orsaka stor (eller kritisk) skada för motparten, och i princip själv saknar en organisation som kan skydda denne. Vi kan ju inte värdera detta utan att veta hur "tung" informationen är. Offret var ju knappast James Bond, och jag har som sagt svårt att tänka mig att han kommit över så kritiskt information att det skulle vara värt ett mord, men säker kan man aldrig vara.
I just detta fall måste man dessutom vetat att ett mord; även om det döljs som ett sjukdomsfall skulle väcka misstanke från allierade till offret, men också att det sannolikt kan begravas rent juridiskt.

Oavsett vilket kan vi lära oss av detta: Se till att alltid jobba med flera personer om/när ni gräver fram info. Även om det är sweet att vara ensam om ett avslöjande kan det vara klokt att se till att en hel grupp delar information med varandra; gärna utanför sociala medier (där konton kan raderas med en knapptryckning). Detta är en grundläggande försäkring som gör din eventuella bortgång mindre viktig, och sålunda minskar risken att någon tycker det är värt det.

.

Ett välgenomtänkt inlägg som jag skalade av lite. Det som måste betonas här är Rabanis arabiska muslimska bakgrund och han kan få med sig en ny grupp följare och förena muslimska radikala krafter med radikala högerkrafter i Sverige. Den utvecklingen ses nog inte med blida ögon från varken svensk maktelit, som bygger ett nytt Sverige och som har inte råd med mer konflikter och samhälleliga spänningar, eller personer med en global sionistisk agenda.

Om han blev mördad eller om han dog av naturliga orsaker, givetvis påverkad av kampanjerna från mer maktfulla media, kommer vi kanske aldrig att få veta. Att spårlöst orsaka en persons hjärtproblem (hjärtstopp) lär vara en enkel match för en sofistikerad organisation som ville röja honom.

Utan mordbevisning så kommer fallet behandlas som naturlig död vid 32 års ålder.
Citera
2017-12-18, 02:46
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det där är rent trams.

En på hundra svenskar vet vem pudelpajen är. Högt räknat.

Så då kan du tänka dig var araben hamnar. En på tusen kanske vet vem han är. Högt räknat.
Utsedd till sveriges mest betydelsefulla människa det året av en stor tidning. internet är det nya om du inte redan visste det, är du 80 år eller vad är ditt problem?
1000 personer kände alltså till honpom i Sverige okej samtidigt har han över 10000 följare ooooookej
Citera
2017-12-18, 02:46
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Dra åt helvete, den där har jag aldrig sett förut. Hur i hela friden har jag kunnat missat den i alla år på FB. Där har man sannolikt orsaken till SÄPO-chefen Klas Bergenstrand hjärtattack.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Klas_Bergenstrand

Du är inte den första att komma fram till den slutsatsen kan jag säga.

Minns att den där fd Piratpartisten på BlueShift var den första som publicerade uppgifter om detta.
Citera
2017-12-18, 03:09
Medlem
Pompe de velos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
David Dees är en konstnär som gjorde konst som var populärt under främst 00-talet. Temat handlade nästan uteslutande om konspiration och dylikt. Han gav sig även mycket på MOSSAD.

Han befann sig i Sverige i några år. Minns inte riktigt varför. Men det sägs att MOSSAD brukade göra konstig skit mot honom här.

Till exempel så brukade han alltid stänga och låsa dörren till sin lägenhet. Men när han senare kom hem så var hans dörr inte bara upplåst utan även vidöppen. Men resten av lägenheten var orörd. Inget som saknades.

Nästa gång kanske han ställde en bok eller en klocka i köket. Sedan när han kom hem var objektet på skrivbordet.

Dom typ mind-fukade honom.

Det var en gammal artikel på Vaken som jag läste så berättade han att en svensk tjejkompis sa till honom att hon hade fått samtal från MOSSAD och att de hotade honom. Och hon tyckte då att det var nog bäst om Dees bara lämnade Sverige.
"Populär konstnär" såsom definierat av person som i samma inlägg refererar till Vaken.se och som tror att Mossad är en akronym:

https://peterbdunn.files.wordpress.c.../b-gates-b.jpg
http://ddees.com/wp-content/uploads/2017/07/Balloon.jpg
edit: eller det här mästerverket, i vilket Jylland är Holland: https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...06&oe=5AC466F2

Ok jag kapitulerar han är en stor konstnär.
Senast redigerad av Pompe de velo 2017-12-18 kl. 03:17.
Citera
2017-12-18, 03:16
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pompe de velo
"Populär konstnär" såsom definierat av person som i samma inlägg refererar till Vaken.se och som tror att Mossad är en akronym:

https://peterbdunn.files.wordpress.c.../b-gates-b.jpg

Han var populär inom konspirationskretsar.

Är du en sådan person som lägger märken på ord? Du är nog hatad av dina arbetskamrater IRL.
Citera
2017-12-18, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
anabola och droger kan du glömma direkt. Han blev testad och godkänd på pissprov. konspirerade de på hans jobb?

Han var frisk och dog knall och fall, det händer inte, låt oss kolla logiskt. 1/1000000 att man dör knall och fall i hans situation. är chansen att man blir mördad högre eller lägre än det?
Händer det fler än 10 mord per år i Sverige?

Så håll då KÄFTEN

Grym debatt-teknik. Gäsp.
Du har uppenbarligen noll koll på hur statistik fungerar. Att någonting är osannolikt innebär ej att det är omöjligt.
Folk vinner på lotto varje dag trots att sannolikheten är lägre än att bli träffad av en meteorit.

Du applicerar sannolikslära du inte behärskar.
Motfrågan blir givetvis:
Hur många män mellan 30-33 lönnmördars av Mossad i Helsingborg varje år? 😅

Sannolikheten för det är betydligt lägre än naturlig dödsorsak hur du än vrider och vänder på det.

Vi vet inte dödsorsaken.
Unga vuxna dör ibland av odiagnoserat hjärtfel. Hjärt-kärlproblematik är ärftligt och tycks ligga i släkten. Även elitidrottsmän har dött på t.ex basket eller fotbollsplanen.

Unga vuxna kan få blodproppar och stroke.
Hjärtmuskelinflammation.
Anafylaktisk chock. Vem vet om han hade allergier eller kanske epilepsi.
Hjärnhinneinflammation kan komma och slå en frisk person medvetslös på timmar.
Även självmord är en vanlig orsak inom detta ålderspann tyvärr, ofta i samband med manodepressivitet/bipolär sjukdom.
Drogöverdoser är en annan orsak.

Inget ovanstående är speciellt vanligt.
Tar man in alla potentiella naturliga orsaker i beräkningen är sannolikheten fortfarande låg, men givetvis enormt mycket högre än mord med heart attack gun på Aschberg order...av Mossad😆🤔

Sansa er för fasen och vänta tills mer information kommer fram.

Men vi tänkande människor är expotroll eller IRM-fanatiker.
Den svenska högern är fantastisk.
Citera
2017-12-18, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
Utsedd till sveriges mest betydelsefulla människa det året av en stor tidning. internet är det nya om du inte redan visste det, är du 80 år eller vad är ditt problem?
1000 personer kände alltså till honpom i Sverige okej samtidigt har han över 10000 följare ooooookej

Matte eller logik är tydligen (föga förvånande) inte din starka sida. 1 på 1000 är samma sak som att 10000 personer vet vem han är, om vi räknar på att Sveriges befolkning är ca 10 miljoner.

Sen att en person har ett visst antal "följare" innebär definitivt inte att dessa uppmärksammar precis allt som personen gör. De flesta följer nog en helvetes massa fånar utan att ens egentligen bry sig.

Samma sak med att video på youtube har +100k visningar, vilket inte heller säger särskilt mycket. Sannolikheten att det råkar vara 100k unika tittare är nog att anse som i stort sett obefintlig. Däremot är det väsentligt troligare att de 10k följarna har sett videon 10 gånger var. Själv följer jag typ ingen, men t om. jag har sett videon 2-3 gånger (mest för att jag blev distraherad av annat, så intressant var den inte). Givetvis är antalet unika besökare mer intressant än om någon galning med hängselbyxor har suttit och slitit i snasen samtidigt som "Cotton Eye Joe" gått runt på skärmen på instant repeat i 3 veckor.

Sist men inte minst om logik. Det vore ju intressant att se hur många följare- och tittare han hade innan det tragiska dödsfallet. Hade inte det hänt, hade inte heller någon video av/med honom haft särskilt mycket tittare heller.

Jag tror nog att det är rimligt med att kanske 1 på 1000 visste vem han var. Jag kan nästan svära att ingen i hela min bekantskapskrets vet vem det är, och det blir ett ganska stort nät. Om han inte hade dött, och om man hade frågat folk på stan i en snabb enkät betvivlar jag som sagt att många hade vetat vem han var.

*EDIT*

Sen om tråden, fortfarande har absolut ingenting kommit fram (vilket nog tar tid, t ex. obduktion mm.). Även om han nu eventuellt blev mördad (eller sjuk mm.), så finner jag det så exceptionellt osannolikt att det skulle vara Robert Aschberg (och hans fru, som kom med peka med fingret hotet "det här ska du få igen för"...eller vad hon nu sa).

Jag tycker fortfarande att man inte ska tala illa om de döda, däremot har jag svårt att en del vekar se Bechir som något slags helgon- alternativt fenomenal skjutjärnsjournalist som har avslöjat århundradets scoop. Det är till och med svårt att förstå att man har sett samma video. Inget ont i hans budskap, men hårdrar man det så är det inte så stor skillnad på när man rapar upp en uppsats i skolan och videon.

"Farfar Aschberg gjorde si och så. Robert umgås med kändisar och tjänar massvis med pengar"
jämfört med
"I Sverige på 1800-talet så var svälten svår, folket började gnaga på väggarna i frustration"

Folk försöker göra hans video till något sjusärdeles scoop, vilket det inte var. Det fanns absolut INGET spektakulärt i videon, en återberättelse om familjen Aschbergs historia samt skvaller om Robert själv (som redan är ytterst känt). Det var bitvis underhållande och han hade gott om energi.

Så jag frågar mig fortfarande, hur logiskt är det att man kontaktar Mossad (jag tar mig för pannan! Helt otroligt långsökt, och varför de i sin tur skulle bry sig om en sån skitsak är än mer långsökt) därför att Bechir har ringt på dörren och egentligen inte sagt något vettigt alls, för att sen slänga upp den här videon? Det finns ju absolut ingenting i det här som ens är närheten av att bli så pass upprörd att man vill ha någon mördad. Hahaha...det här är ju helt jävla sjukt.

OM någon har mördat honom så finns det nog gott om vettvillingar runt om i Sverige, men det där med superavancerat lönnmord är nog bara att fetglömma.
Senast redigerad av darkman74 2017-12-18 kl. 04:03.
Citera
2017-12-18, 03:51
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Grym debatt-teknik. Gäsp.
Du har uppenbarligen noll koll på hur statistik fungerar. Att någonting är osannolikt innebär ej att det är omöjligt.
Folk vinner på lotto varje dag trots att sannolikheten är lägre än att bli träffad av en meteorit.

Du applicerar sannolikslära du inte behärskar.
Motfrågan blir givetvis:
Hur många män mellan 30-33 lönnmördars av Mossad i Helsingborg varje år? 😅

Sannolikheten för det är betydligt lägre än naturlig dödsorsak hur du än vrider och vänder på det.

Vi vet inte dödsorsaken.
Unga vuxna dör ibland av odiagnoserat hjärtfel. Hjärt-kärlproblematik är ärftligt och tycks ligga i släkten. Även elitidrottsmän har dött på t.ex basket eller fotbollsplanen.

Unga vuxna kan få blodproppar och stroke.
Hjärtmuskelinflammation.
Anafylaktisk chock. Vem vet om han hade allergier eller kanske epilepsi.
Hjärnhinneinflammation kan komma och slå en frisk person medvetslös på timmar.
Även självmord är en vanlig orsak inom detta ålderspann tyvärr, ofta i samband med manodepressivitet/bipolär sjukdom.
Drogöverdoser är en annan orsak.

Inget ovanstående är speciellt vanligt.
Tar man in alla potentiella naturliga orsaker i beräkningen är sannolikheten fortfarande låg, men givetvis enormt mycket högre än mord med heart attack gun på Aschberg order...av Mossad😆🤔

Sansa er för fasen och vänta tills mer information kommer fram.

Men vi tänkande människor är expotroll eller IRM-fanatiker.
Den svenska högern är fantastisk.

läs tråden alla de såkallade orsakerna du snackar om så säkert är avfärdaade one by one. läs vet jag
vi har hjärtinfrakt vilket är officiella orsaken.

nu har vi också siffror på hur extremt ovanligt det är. faktiskt är det så att vi vet att 16 personer av 100000 dör av det och då vet vi inte ens om det är tjocka, smala, knarkare eller annat som räknas med i de 16. Beshir var vältränad, hälsosam och pigg. 1/100000 är närmare än 16 av 100tusen. fattar du?

han bodde i Helsingborg så klart att Mossad isf åker till Helsingborg? Skulle de åkt till Umeå och skjutit giftpilar därifrån? Tänk efter för i helvete
Citera
2017-12-18, 03:55
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harru
(((Bechir Rabani))) kanske började bli obekväm, det kanske är en intern uppgörelse som ligger bakom egentligen? Han kanske var deras "kontrollerade opposition" som blev för jobbig?

RABANI, RABINIAN

Källa:
https://dbs.bh.org.il/familyname/rabani-rabinian
Notera var namnet är vanligt. Israel bland annat.
http://i67.tinypic.com/swbf4n.jpg
Källa:
http://forebears.io/surnames/rabani
Om jag förstår dig rätt menar du att Bechir Rabani var jude. Nej han var palestinier. Fadern var en fredfull utbildad syrisk palestinier som inte tog parti för shia- el sunniislam. Alltså var Bechirs rötter syrisk palestinska. Bechirs förfäder hade flytt 1948 från Palestina (nuvarande staten Israel). Arabiska och hebreiska är språk som är släkt med varandra. Därför kan en del namn eller ord vara nästan lika. En del alltså, men det är olika språk. Ironiskt är att många arabiska palestinier har dna eller släktband med judar långt tillbaka när islam spreds. En del judar gick då över till islam bl a judar i det vi kallar Palestina - när islam krigade fram där. Palestinier är också semiter vilket blir komiskt ibland då enbart det uppfunna ordet antisemitism betecknar judar. Bättre är att beskriva saker som de är med ord som judehat, judeförakt, arabförakt o liknande ord. Bechir Rabani hade även judiska bekanta eller vänner. Men om jag förstått dig rätt att du tror han var jude har du fel. Han var syrisk palestinier o svensk medborgare. Ingen slags judisk konspiration med andra ord.
Bechir Rabani var verkligen rätt på sak o ganska kunnig genom praktiska egna erfarenheter via israel palestina-konflikten. Men farlig för de som tar parti för o emot du vet. Aldrig att kunna se från en annan vinkel än två poler. Jag håller på bara judarna eller bara på araberna. Streetsmart, reflekterande o livsfarlig för de som driver den konflikt-polariserande slagside-teatern. Men! nu efter den jordiska döden lever han mer än tidigare för många. Skälver gör de onda o falska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in