Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-21, 15:57
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Som sagt, vi vet väldigt lite om detta fall.
Hade familjen misstänkt mord tänker jag mig att de krävt att polisen utrett detta, istället ber de folk att inte spekulera.

Om familjen inte misstänker annat än naturlig död ser jag ingen anledning att tvivla på detta.

Sörjande ska inte ta rationella beslut, det ska man överlåta åt dem som kan tänka klart. Dessutom det hade säkert ingen aning om vad han höll på med. Medarbetarna på Megafonerna är betydligt bättre källor.
Citera
2017-12-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Sörjande ska inte ta rationella beslut, det ska man överlåta åt dem som kan tänka klart. Dessutom det hade säkert ingen aning om vad han höll på med. Medarbetarna på Megafonerna är betydligt bättre källor.

Du menar alltså att om det fanns tecken på mord skulle inte familjen berätta det för någon utan aktivt mörka detta genom att be folk att inte komma med teorier?

Låter ytterst osannolikt.
Citera
2017-12-21, 16:09
Medlem
sylvaticums avatar
Citat:

Varken polisen eller släkten anser att detta är mord.
Om nu polisen hade gjort en obduktion och kommit fram till det som alla inblandade redan verkar kommit fram till, att Bechir inte blev mördad, skulle inte du bara hävda att polisen försökte mörka "mordet"?
Citera
2017-12-21, 16:15
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Du menar alltså att om det fanns tecken på mord skulle inte familjen berätta det för någon utan aktivt mörka detta genom att be folk att inte komma med teorier?

Låter ytterst osannolikt.

Klart dom ska, men vad för tecken skulle de ha sett?? Om han blev mördad såg det ut som en naturlig död om än mycket osannolik.

Jag menar att han kan ha berättat att han var med om något som skull kunna indikera att han vara hotad eller fått utstå något närgånget påhopp tidigare under dagen.

Mycket troligt att han vill hålla sin familj utanför sin egentliga verksamhet så därifrån finns inget att hämta. Men "OM" det gjord det det, hade de redan berättat det för polisen.
Citera
2017-12-21, 16:19
Medlem
Citat:
Klart dom ska, men vad för tecken skulle de ha sett?? Om han blev mördad såg det ut som en naturlig död om än mycket osannolik.

Jag menar att han kan ha berättat att han var med om något som skull kunna indikera att han vara hotad eller fått utstå något närgånget påhopp tidigare under dagen.

Mycket troligt att han vill hålla sin familj utanför sin egentliga verksamhet så därifrån finns inget att hämta. Men "OM" det gjord det det, hade de redan berättat det för polisen.

Alltså finns det inga som helst tecken på att detta skulle vara något annat än ett naturligt dödsfall.
Senast redigerad av Nulb 2017-12-21 kl. 16:28.
Citera
2017-12-21, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Överlag håller jag med och har i stort sett samma slutsats.

MEN...

Att kalla Rabanis video för förtal är något jag inte håller med om. Förtal handlar ju om någon form av ärekränkning som går ut på falsk information. Det är INTE ärekränkning att t ex. slänga upp negativ men sann information om någon. T om. Aschberg själv sade ju att allt det där går att hitta på nätet för vem som helst.

Förtal behöver inte vara falsk information, det är en vanlig missuppfattning tror jag. Förtal handlar bara om att man sprider missaktning om någon. Så även om allt Rabani sa var sant så är det fortfarande förtal om syftet med det är att måla Aschberg i så dålig dager som möjligt och direkt eller indirekt kleta någon slags skuld för samhällets förfall på honom.
Citera
2017-12-21, 16:46
Medlem
Är inte självmord en mer sannolik förklaring än "en naturlig dödsorsak"?
Citera
2017-12-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar

Finns ingenting som talar för att det skulle handla om självmord.

Förklaringen polisen släppt är att det är ett naturligt dödsfall, familjen har uttryckt att han "föll ihop i natt". Ungefär allt vi vet om dödsorsaken.

Visst kan det röra sig om självmord, det är inte omöjligt. Men inte heller sannolikt då ingenting talar för det.
Citera
2017-12-21, 16:59
Medlem
felpost
Senast redigerad av BenganBej 2017-12-21 kl. 17:20.
Citera
2017-12-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenganBej
korrigering* allting talar för det.

Du säger det ja, men å andra sidan säger du väldigt mycket osammanhängande smörja.
Citera
2017-12-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenganBej
korrigering* allting talar för det.

Vad är det som talar för självmord?
Citera
2017-12-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar

Självmord är (trots allt) en naturlig dödsorsak. Har nn hängt sig Vad finns mer att utreda ? Enkel obduktion Knäckt halskotrad alt skador som utvisar kvävning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in