Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Med tanke på att systern inte bär slöja vill jag nog hävda att familjen inte är de fundamentalister du målar ut dem som. Likväl säger muslimsk tradition att kroppen ska begravas skyndsamt och inom 3 veckor, en obduktion hade man gott och väl hunnit med.

Du pratar mycket om lagar men verkar inte ha läst en enda en... Och nu är vi inne på mitt område, då ska rätt vara rätt.

Om en person dör utanför sjukhus kan man enligt lag utföra en klinisk obduktion för att fastställa dödsorsaken. Om polisen misstänker brott ska en rättsmedicinsk obduktion till, däremot misstänker inte polisen brott varpå det inte krävs någon obduktion.

Det finns i dagsläget ingenting som pekar på mord, oavsett hur mycket diverse foliehattar på internet skriker om det.

Dödsfallet är oerhört tragiskt, men det betyder inte att han blev mördad.

Tillägg: Enligt praxis gör man en klinisk obduktion på samtliga som dör utanför sjukhus såvida inte:
1. Den döde innan dödsfallet avböjt detta (ex testamente)
2. Familjen avböjer.

I detta fall ter det sig sannolikt att familjen avböjt obduktion vilket tyder på att dödsorsaken redan är känd.
Nu vill jag inte ge mig in och spekulera om dödsorsak. Jag antar att det finns något slags omständighet, som gör att familjen inte förefaller härja om dödsfallet.
I övrigt vill jag säga att det mesta du skrivit ovan är fel.
Citera
2017-12-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Nu vill jag inte ge mig in och spekulera om dödsorsak. Jag antar att det finns något slags omständighet, som gör att familjen inte förefaller härja om dödsfallet.
I övrigt vill jag säga att det mesta du skrivit ovan är fel.

Motbevisa mig, här har du relevant lagstiftning:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...m_sfs-1995-832

GLHF så att säga.
Citera
2017-12-21, 22:15
Medlem
Såg klippet med RA, han hade inget trevligt att säga om Beshir Rabani, men folk verkar ha insett att Rabani var en sann förespråkare för yttrandefrihet, det är vanligt folk som hedrar honom, han är inget det lögnmedia vill få han att framstå som.
Hitta en mycket fin bild av en minnes stund
https://newsvoice.se/2017/12/18/bech...i-minnesstund/
Han borde fan fått Nobelpriset.
Citera
2017-12-21, 22:18
Medlem
Citat:
Motbevisa mig, här har du relevant lagstiftning:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...m_sfs-1995-832

GLHF så att säga.

Läkaren beslutar om obduktion. Om man misstänker brottslig bakgrund så kan naturligtvis också rättsväsendet göra det. Personen eller anhöriga har ingenting att säga till om, men man brukar ändå lyssna in dom, men beslutar doktorn om obduktion, så är det det som gäller.
Fundera nu på om det jag skrev stämmer med ditt tidigare svammel.
Citera
2017-12-21, 22:25
Medlem
kermassas avatar
Jag förlorade en närstående ung man i plötslig hjärtdöd för fem år sedan. Jag väljer nu att redogöra för händelseförloppet så att kanske vissa frågetecken rätas ut.

En 35-årig drogfri och oförskämt frisk man somnade på soffan efter middagen och vaknade aldrig igen. Inom tre dygn var han obducerad på Karolinska och det preliminära utlåtandet var att de inte hade kunnat finna någon dödsorsak: alla organ var friska, inga blodproppar eller blödningar osv. Prover på blod, urin, vävnad skickades till RMV.
Efter tre veckor begravdes han. 1-2 veckor efter begravningen kom utlåtandet från RMV: inget onormalt hittades. Sammantaget konstaterades att det var ett naturligt dödsfall.
(jag orkar inte leta fram dokumentet för att återge de exakta formuleringarna)

Om ingen dödsorsak kan fastställas kan det bero på "rubbningar i signalsystemet", ex long Qt-syndrome syns inte vid obduktion.

Blodproppar behöver inte bero på ohälsosamt leverne. Det kan exempelvis röra sig om familjär hyperkolesterolemi (FH) då man från födseln har en nedsatt (eller obefintlig) förmåga att bryta ned kolesterol. Det är en tickande bomb som man inte vet om förrän kolesterolprover tagits.

Ja, det finns massor av anledningar till att tillsynes friska unga män dör, tro mig - vi har googlat.
Om jag ville skulle jag kunna fantisera ihop att han har mördats eftersom har var på väg att bli en visselblåsare med tanke på det jobb han hade. Det är fullt naturligt att försöka hitta syndabockar för att förklara en tragedi. Som troende skulle det antagligen heta att det var Guds vilja.
Men jag väljer att konstatera att man inte kan ta något för givet. Livet är en gigantisk omgång rysk roulette, utfallet för oss var att en intelligent ung man dog och tre små barn blev faderlösa.

Jag ser inget konstigt med att Bechir begravs imorgon, han kan mycket väl vara obducerad.
Citera
2017-12-21, 22:39
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Det är ingen omöjlighet att en frisk(vad vi vet), relativt ung(ca 35) man dör av hjärtinfarkt. Det hör absolut inte till det vanligaste. Statistiskt sett så ligger det väl på 1-2 % men man kan ju ha problem utan att veta av det. Sen kan man ju tycka att det kommer väldigt lägligt för meningsmotståndare

Men som sagt, han kan ha haft en sjukdomsbild som inte var känd av allmänheten men historiskt sett så dör fler "goda personer" av sjukdomar än onda.

Det är inte direkt ofta man läser att en diktator eller f.d krigsherre dör av cancer eller njursvikt eller nåt annat. Om de dör så blir dom skjutna på nån gatan när de är i pensionsåldern
Citera
2017-12-21, 22:43
Medlem
Jag spekulerade redan i maj i år i Diamant Salihu-tråden om att Rabani led av cancer eller diabetes. Då levde han fortfarande. Undrar just vad han tyckte om dylika spekulationer.
Senast redigerad av Tarningen 2017-12-21 kl. 22:46.
Citera
2017-12-21, 22:45
Medlem
Citat:
Läkaren beslutar om obduktion. Om man misstänker brottslig bakgrund så kan naturligtvis också rättsväsendet göra det. Personen eller anhöriga har ingenting att säga till om, men man brukar ändå lyssna in dom, men beslutar doktorn om obduktion, så är det det som gäller.

Ingenting av det jag skriver säger emot det du säger nu?
Eller är det något jag missförstått?
Citera
2017-12-21, 22:48
Medlem
Pauker skriver på http://exilen.forumotion.eu under Svensk Politik om viktiga lärdomar av Rabanis "förkunnelse". Stämmer nog att SMR missuppfattade honom.
Senast redigerad av Tarningen 2017-12-21 kl. 22:52.
Citera
2017-12-21, 23:09
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman88
Och var finner man denna video menar du då han måste haft mindre än 24 timmar kvar i livet? Hoppas du inte länkar slutet på hans film om Aschberg då den laddades upp nästan en hel vecka innan han dog och hans framträdande i den kan ha varit så långt som 2 veckor innan han dog då det tog tid att göra videon.

Vittnesmålen vore också intressanta att läsa. Var har du läst dessa?

Videon finns tidigare i tråden, bläddra bakåt, eller om någon vänlig själ orkar länka den igen?
Om det är 1 eller 2 dagar innan vet jag inte, men Bechir ser ut att vara i toppskick.

Samma med vittnesmålen, du får bläddra dig bakåt i tråden, de finns där.
Citera
2017-12-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basterds
Det märks tydligt att det finns betalda personer med en enda agenda här!
Ganska självklart! Att Bachir Rabani blev avrättad!/ mördad.
Är helt säker på att hans familj, å nära vet im detta! De vet även att den sanningen skulle mörkas,dvs aldrig komma fram!! Någonsin!
Bachirs pappa är väl troende muslim från Palestina? Och mycket insatt i politik! Och vet mycket om bla hir Mossad arbetar o.s.v.
Slutsatser som är enkla! Som jag inte sett någon tala om?
Varför skända sitt barns kropp med en obducering när ändå ingen sanning skulle komma fram?
För en muslim, likte en katolik, ortodox är det oerhört viktigt! Att begravning sker så fort det bara går! Det skulle inte ske om han var tvungen vänta på obduktion! Hade gan förmodligen fått ligga över jul å nyår!
Även i kristendomen var det viktigt hplla begravning snarast! Är vi i Sverige sämst på att göra detta?
Jag tror bestämt att hans familj är livrädda! De vill inte att ytterligare en familjemedlem skall mördas! Därför säger de vissa saker, handlar om ren överlevnad.
Jag utesluter inte heller att de blivit hotade!.Direkt? Eller indirekt (deras son tystas för alltid/avrättas)
Ska de nu döda samtliga inblandade i det Bachir nystade/uppdagade?! Jag tror inte vi kommer få se eller veta vad det handlade om trots att jag är säker på att många sitter på info! De vågar inte.Hade ja varit dessa hade jag gått off grid i nån skog under lång tid, utan dator och internetmobil! Husvagn, gasol. Tält med kamin? Eller stuga i nåns namn de ej kan koppla samman.
Hade önskat att någon rättsläkare tagit mängder av prover på Bechir.
Finns små knappnåls små kameror man kan bära ,sätta fast på kläder! Det är många som borde ha idag!
Vi lever under diktatur! Ett farligt land att leva i om du inte lider av masspsykosens stora sovande sthockholms syndromet by proxy!
Detta land är förlorat!
Ni med er sjuka agenda: Vänligen lämna denna tråd! Ingen av oss som vet sanningen bryr oss om era tafatta försök ändå! Å det sovande folket ni så desperat försöker hålla sig sovande läser inte här ändå eller ärska för. Lata för sätta sig in i allt. Mao ni fyller ingen som helst funktion här! Skapa er en egen tråd! Å skriv om va ni nu vill för BS! Här är ni förbrukade! Å ingen lyssnar på er ändå!
Å till alla er som vet den verkliga sanningen! Är det någon vits med försöka få ut den? De.sovande går inte nå fram till nånsin? Är lite som att slå huvudet i väggen tyvärr
Vila i frid Bechir Rabani..

Den verkliga sanningen är att Bechir hade problem med hjärtat när han var yngre.

Dock hände det lite väl mycket på samma gång vid hans bortgång känns det som.
Citera
2017-12-21, 23:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jo, finns flera saker som pekar på att dödsorsaken delvis är känd och delvis naturlig.

1. Polisen rubricerar dödsfallet som naturligt.
2. Familjen motsätter sig inte detta.
3. Begravning sker i morgon bitti (väldigt snart efter dödsfallet).

Detta pekar mot att döden är naturlig och dödsorsaken känd i varje fall av familjen.
Hade familjen betvivlat att dödsfallet var naturligt hade de sannolikt inte ordnat med begravning så pass snabbt.

Tillägg: Bör väl även nämnas att inlägget du citerar är ett direkt svar till en annan användare som skriver att självmord är klassat som naturlig död.

Att polisen inte utreder dödsfallet är inte samma sak som att dödsfallet är naturligt.

Du (bland andra) spammar ner tråden fullständigt. Varför är du så mån om att sida upp och sida ner skriva att dödsfallet är naturligt att polisen inte misstänker mord, att familjen inte motsätter sig? Osv osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Basterds
Det märks tydligt att det finns betalda personer med en enda agenda här!
Ganska självklart! Att Bachir Rabani blev avrättad!/ mördad.
Är helt säker på att hans familj, å nära vet im detta! De vet även att den sanningen skulle mörkas,dvs aldrig komma fram!! Någonsin!
Bachirs pappa är väl troende muslim från Palestina? Och mycket insatt i politik! Och vet mycket om bla hir Mossad arbetar o.s.v.
Slutsatser som är enkla! Som jag inte sett någon tala om?
Varför skända sitt barns kropp med en obducering när ändå ingen sanning skulle komma fram?
För en muslim, likte en katolik, ortodox är det oerhört viktigt! Att begravning sker så fort det bara går! Det skulle inte ske om han var tvungen vänta på obduktion! Hade gan förmodligen fått ligga över jul å nyår!
Även i kristendomen var det viktigt hplla begravning snarast! Är vi i Sverige sämst på att göra detta?
Jag tror bestämt att hans familj är livrädda! De vill inte att ytterligare en familjemedlem skall mördas! Därför säger de vissa saker, handlar om ren överlevnad.
Jag utesluter inte heller att de blivit hotade!.Direkt? Eller indirekt (deras son tystas för alltid/avrättas)
Ska de nu döda samtliga inblandade i det Bachir nystade/uppdagade?! Jag tror inte vi kommer få se eller veta vad det handlade om trots att jag är säker på att många sitter på info! De vågar inte.Hade ja varit dessa hade jag gått off grid i nån skog under lång tid, utan dator och internetmobil! Husvagn, gasol. Tält med kamin? Eller stuga i nåns namn de ej kan koppla samman.
Hade önskat att någon rättsläkare tagit mängder av prover på Bechir.
Finns små knappnåls små kameror man kan bära ,sätta fast på kläder! Det är många som borde ha idag!
Vi lever under diktatur! Ett farligt land att leva i om du inte lider av masspsykosens stora sovande sthockholms syndromet by proxy!
Detta land är förlorat!
Ni med er sjuka agenda: Vänligen lämna denna tråd! Ingen av oss som vet sanningen bryr oss om era tafatta försök ändå! Å det sovande folket ni så desperat försöker hålla sig sovande läser inte här ändå eller ärska för. Lata för sätta sig in i allt. Mao ni fyller ingen som helst funktion här! Skapa er en egen tråd! Å skriv om va ni nu vill för BS! Här är ni förbrukade! Å ingen lyssnar på er ändå!
Å till alla er som vet den verkliga sanningen! Är det någon vits med försöka få ut den? De.sovande går inte nå fram till nånsin? Är lite som att slå huvudet i väggen tyvärr
Vila i frid Bechir Rabani..

Mycket jag håller med dig om. Vem vet vilka hot direkta eller indirekta familjen mottagit. De vet väl vad de andra är kapabla till.

Citat:
Med tanke på att systern inte bär slöja vill jag nog hävda att familjen inte är de fundamentalister du målar ut dem som. Likväl säger muslimsk tradition att kroppen ska begravas skyndsamt och inom 3 veckor, en obduktion hade man gott och väl hunnit med.

Du pratar mycket om lagar men verkar inte ha läst en enda en... Och nu är vi inne på mitt område, då ska rätt vara rätt.

Om en person dör utanför sjukhus kan man enligt lag utföra en klinisk obduktion för att fastställa dödsorsaken. Om polisen misstänker brott ska en rättsmedicinsk obduktion till, däremot misstänker inte polisen brott varpå det inte krävs någon obduktion.

Det finns i dagsläget ingenting som pekar på mord, oavsett hur mycket diverse foliehattar på internet skriker om det.

Dödsfallet är oerhört tragiskt, men det betyder inte att han blev mördad.

Tillägg: Enligt praxis gör man en klinisk obduktion på samtliga som dör utanför sjukhus såvida inte:
1. Den döde innan dödsfallet avböjt detta (ex testamente)
2. Familjen avböjer.

I detta fall ter det sig sannolikt att familjen avböjt obduktion vilket tyder på att dödsorsaken redan är känd.

Slöja är ett tecken på förtryck och inte ett tecken på troende.

Jaså, så lagen är ditt område? Är det bara brott som avgör om obduktion ska utföras eller ej. Jag trodde det var att om dödsorsaken inte är uppenbar så utför man alltid obduktion på unga.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordman88
Och var finner man denna video menar du då han måste haft mindre än 24 timmar kvar i livet? Hoppas du inte länkar slutet på hans film om Aschberg då den laddades upp nästan en hel vecka innan han dog och hans framträdande i den kan ha varit så långt som 2 veckor innan han dog då det tog tid att göra videon.

Vittnesmålen vore också intressanta att läsa. Var har du läst dessa?

Jag har också sett filmen. BR skämtar och säger att han vill ha en stor begravning när stora scoopet om Aschberg presenterats. Alla skrattar, även BR. Han ser varken sjuk eller klen ut. Han säger att det här är stort! Det sägs att filmen/middagen var kvällen innan han avled.

Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Jag förlorade en närstående ung man i plötslig hjärtdöd för fem år sedan. Jag väljer nu att redogöra för händelseförloppet så att kanske vissa frågetecken rätas ut.

En 35-årig drogfri och oförskämt frisk man somnade på soffan efter middagen och vaknade aldrig igen. Inom tre dygn var han obducerad på Karolinska och det preliminära utlåtandet var att de inte hade kunnat finna någon dödsorsak: alla organ var friska, inga blodproppar eller blödningar osv. Prover på blod, urin, vävnad skickades till RMV.
Efter tre veckor begravdes han. 1-2 veckor efter begravningen kom utlåtandet från RMV: inget onormalt hittades. Sammantaget konstaterades att det var ett naturligt dödsfall.
(jag orkar inte leta fram dokumentet för att återge de exakta formuleringarna)

Om ingen dödsorsak kan fastställas kan det bero på "rubbningar i signalsystemet", ex long Qt-syndrome syns inte vid obduktion.

Blodproppar behöver inte bero på ohälsosamt leverne. Det kan exempelvis röra sig om familjär hyperkolesterolemi (FH) då man från födseln har en nedsatt (eller obefintlig) förmåga att bryta ned kolesterol. Det är en tickande bomb som man inte vet om förrän kolesterolprover tagits.

Ja, det finns massor av anledningar till att tillsynes friska unga män dör, tro mig - vi har googlat.
Om jag ville skulle jag kunna fantisera ihop att han har mördats eftersom har var på väg att bli en visselblåsare med tanke på det jobb han hade. Det är fullt naturligt att försöka hitta syndabockar för att förklara en tragedi. Som troende skulle det antagligen heta att det var Guds vilja.
Men jag väljer att konstatera att man inte kan ta något för givet. Livet är en gigantisk omgång rysk roulette, utfallet för oss var att en intelligent ung man dog och tre små barn blev faderlösa.

Jag ser inget konstigt med att Bechir begravs imorgon, han kan mycket väl vara obducerad.

Om folk inte dör av ålderdom så finns det alltid en orsak till dödsfallet. Om unga till synes friska dör oväntat så är det särskilt intressant att ta reda på orsaken.

Citat:

Så uppfattar jag det också. Man ska ha i åtanke att PK-globalismens tentaklar och nätverk spänner över hela samhället, i synnerhet toppen. I toppen finner du polischefer såväl som obducenter och rättsläkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in