Citat:
Nu vill jag inte ge mig in och spekulera om dödsorsak. Jag antar att det finns något slags omständighet, som gör att familjen inte förefaller härja om dödsfallet. Med tanke på att systern inte bär slöja vill jag nog hävda att familjen inte är de fundamentalister du målar ut dem som. Likväl säger muslimsk tradition att kroppen ska begravas skyndsamt och inom 3 veckor, en obduktion hade man gott och väl hunnit med.
Du pratar mycket om lagar men verkar inte ha läst en enda en... Och nu är vi inne på mitt område, då ska rätt vara rätt.
Om en person dör utanför sjukhus kan man enligt lag utföra en klinisk obduktion för att fastställa dödsorsaken. Om polisen misstänker brott ska en rättsmedicinsk obduktion till, däremot misstänker inte polisen brott varpå det inte krävs någon obduktion.
Det finns i dagsläget ingenting som pekar på mord, oavsett hur mycket diverse foliehattar på internet skriker om det.
Dödsfallet är oerhört tragiskt, men det betyder inte att han blev mördad.
Tillägg: Enligt praxis gör man en klinisk obduktion på samtliga som dör utanför sjukhus såvida inte:
1. Den döde innan dödsfallet avböjt detta (ex testamente)
2. Familjen avböjer.
I detta fall ter det sig sannolikt att familjen avböjt obduktion vilket tyder på att dödsorsaken redan är känd.
Du pratar mycket om lagar men verkar inte ha läst en enda en... Och nu är vi inne på mitt område, då ska rätt vara rätt.
Om en person dör utanför sjukhus kan man enligt lag utföra en klinisk obduktion för att fastställa dödsorsaken. Om polisen misstänker brott ska en rättsmedicinsk obduktion till, däremot misstänker inte polisen brott varpå det inte krävs någon obduktion.
Det finns i dagsläget ingenting som pekar på mord, oavsett hur mycket diverse foliehattar på internet skriker om det.
Dödsfallet är oerhört tragiskt, men det betyder inte att han blev mördad.
Tillägg: Enligt praxis gör man en klinisk obduktion på samtliga som dör utanför sjukhus såvida inte:
1. Den döde innan dödsfallet avböjt detta (ex testamente)
2. Familjen avböjer.
I detta fall ter det sig sannolikt att familjen avböjt obduktion vilket tyder på att dödsorsaken redan är känd.
I övrigt vill jag säga att det mesta du skrivit ovan är fel.