2017-12-28, 17:31
Medlem
Crimxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Citat

Marknaden verkar ha tilltro till att Trump ska ta bra beslut(bland annat skattelättnader) därav ser vi Dow-Jones på rekordnivåer. Är det inte då Trumps förtjänst att ekonomin går bra?

Ang Bechir Rabani. Sök på Tyko Göteborg på facebook, så kommer du hitta ett klipp där Ingrid Carlqvist och ArgBlatte förekommer i en video tillsammans med Bechir. Mao inte så konstigt att det är ett ämne som engagerar honom.
Citera
2017-12-28, 17:33
Medlem
Han kanske tjänar tillräckligt på sin yt kanal så att han inte behöver jobba. Skulle iaf tro det.
Citera
2017-12-28, 17:35
Medlem
Varulvs avatar
Han är en oppurtunist och rör sig dit internethögern, /pol/ och Flashback rör sig mer eller mindre. Han leker intellektuell men är dålig på källkritik. Det är knappast konstigt då hans videos genererar pengar, så clickbait och smålögner håller fansen glada.
Citera
2017-12-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Han är en oppurtunist och rör sig dit internethögern, /pol/ och Flashback rör sig mer eller mindre. Han leker intellektuell men är dålig på källkritik. Det är knappast konstigt då hans videos genererar pengar, så clickbait och smålögner håller fansen glada.

Att skriva att någon är dålig på källkritik, utan att ge något faktiskt exempel, får dig bara att framstå som väldigt korkad. Om han nu slirar med sanningen borde det vara ganska enkelt att bevisa det fort. Du själv slänger dock endast fram lite grundlösa anklagelser baserade på dina egna åsikter.
Citera
2017-12-28, 17:41
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Att skriva att någon är dålig på källkritik, utan att ge något faktiskt exempel, får dig bara att framstå som väldigt korkad. Om han nu slirar med sanningen borde det vara ganska enkelt att bevisa det fort. Du själv slänger dock endast fram lite grundlösa anklagelser baserade på dina egna åsikter.

Här var det visst känsligt.

Så min subjektiva åsikt om honom och hur han är ska alltså bevisas genom att jag ska spendera timmar på att debunka hans videos? Du kan ju inte vara seriös.
Citera
2017-12-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzar
Han kanske tjänar tillräckligt på sin yt kanal så att han inte behöver jobba. Skulle iaf tro det.

Han har ju själv sagt att han är nöjd med att inkassera en lön likvärdig en vaktmästare(janitor).

För en journalist som talar för folket så skulle jag säga att det är helt OK. Vad tycker du?
Citera
2017-12-28, 17:45
Medlem
Citat:

Så min subjektiva åsikt om honom och hur han är ska alltså bevisas genom att jag ska spendera timmar på att debunka hans videos? Du kan ju inte vara seriös.

Timmar på att debunka? Jag antar att du redan gjort det eftersom det var du som med en väldigt säkerhet kom med påståendet. Jobbigt att behöva bevisa och stå för sina påståenden? Han, till skillnad från dig, backar ju faktiskt upp det han säger med källor.

"Här var det visst känsligt" Haha right back at ya gubben.
Citera
2017-12-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det blir inte objektiva resonemang om man inte kritiskt granskar sina källor, han har börjat slarva med att granska källorna (det är åtminstone vad jag själv anser att han har gjort under de senaste 2 eller 3 åren vilket har lett till att jag vart chockad nu när jag titta till hans Facebooksida och hittade bland annat konspirationsteroier om Bechir rabanis död men även ett svagt och tydligt okritiskt inlägg om Trump och den amerikanska ekonomin, vilket är varför jag tycker att han snarare verkar gå emot vad han själv har sagt tidigare under sin youtubekarriär), vill man framställas som objektiv så måste man vara tydlig mellan när man presenterar en åsikt och när man säger som det är.

Jag har för tillfället inget intresse av att starta en youtubekanal utan jag går den långa akademiska vägen istället med ett mål (som jag vet troligen aldrig kommer att kunna uppnås under min livstid) att få den akademiska världen samt lekmannavärlden att mötas på mitten och därmed skapa en möjlighet för folket att kunna förstå men även själva kunna bidra till den akademiska världen samtidigt som den akademiska världen kan göra något annat utöver att slänga med stora och onödigt knepiga begrep som går att förklara med simplare eller mer allmänna ord.

[Tillagt]

Min kritik mot blatten bottnar helt enkelt i att jag inte vill se honom gå ifrån att vara en ärlig och kritisk röst mot såväl vänsterpolitik som högerpolitik i samhället till att bli en konspirationsteoretisk uppmärksamhetssökare
Du tjatar om samma sak i varje inlägg. Är det bara att han använt foxnews som källa en gång på 2-3år (angående Trumps ekonomiska bravader) så tycker jag att du ska lugna ner dig lite. Kan du precisera vad han skrev om Bechirs död som du vet är galet, så är du schysst. Jag läser aldrig hans texter själv.

Bara för att "bevisa" din egen objektivitet så kan du väl säga tre saker som Trump har gjort bra/lyckats med.
Citera
2017-12-28, 17:53
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Timmar på att debunka? Jag antar att du redan gjort det eftersom det var du som med en väldigt säkerhet kom med påståendet. Jobbigt att behöva bevisa och stå för sina påståenden? Han, till skillnad från dig, backar ju faktiskt upp det han säger med källor.

"Här var det visst känsligt" Haha right back at ya gubben.

Okej, first of all, han använder sig väldigt mycket av Sargon of Akkad som källa för saker, en man många konstant är på och debunkar för att han är fejkintellektuell och inte kan läsa en studie korrekt.

Jag kan nog hitta mer om jag spenderar än mer tid att kolla på hans videos och leta upp källor han använder, men det är en egen tråd, det här är skvaller.

Sen att jag tycker många av hans åsikter är dåliga är en annan sak, samt att han rapar efter Trump relativt ofta (sett till twitter) samt Paul Joseph Watson så är det helt klart att källkritiken är som bortblåst.

Jag är inte ens emot honom i alla frågar, han har rätt ibland, som exempelvis att kalla Bard en jävla idiot, för det är han.
Citera
2017-12-28, 17:55
Medlem
Citat:

Så du bara hittade på att han är dålig på källkritik? Varför?
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Flashback är en stor mixad hög, så tror inte han rör sig någonstans här.

Angående källkritik så är han mycket bra på det. Hans videos genererar inga pengar, du kan ju själv kolla upp det. Några click-bait-pengar finns inte heller.

Varulv, vem är du, en expo-ulv?

Jo, hans videos generar pengar via Patreon (2000 dollar i månaden) istället för för Youtube Ads.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Köttbulle
Jo, det är det minsta man kan göra som tack för allt jobb han lägger ner, samt för risken han tar.
Själv skulle jag aldrig vilja riskera att få en full och kåt Virtanen efter mig.

förr eller senare kommer det någon kommunist och knackar på. man får ju inte vara annorlunda eller ha en annan åsikt. det är som i malmö. man ska inte tro att man är något bara för att man har hela och rena kläder eller något nytt som de omkring en inte kan handla för att de är kriminella avskum och bidragsfifflare, kommunister. det är alltid någon annans fel att man är en förlorare och har låg intelligens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in