Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Däremot vet dom inte resten av händelsen så som att brott inte kunde styrkas och att kvinnan i fallet inte utsatts för våld och hot.
Att åklagaren är en idiot är något jag framhävde i min video om saken:
https://www.youtube.com/watch?v=5gOvT9dmpA4
Kvinnan sa nej, men blev paralyserad på grund av rädsla och kunde därför inte kämpa emot "tillräckligt" enligt åklagaren. Självklart blev det då inte tecken på våld. Om någon är paralyserad behöver man knappast slå dom för att få sin vilja igenom. Att du har sympati för våldtäktsmän är knappast nått motargument emot min känsla för källkritik. Källkritik är inte när man tror att en brud i rullstol vill knulla fem främlingar som inte kan snacka svenska. På en toalett.
Och för att citera hennes advokat:
https://nyheteridag.se/misstankta-va...ans-handikapp/
Citat:
– Lagstiftningen är som den är. Tyvärr hamnar de brottsoffer, nu pratar vi om kvinnor för det mesta, i ett sämre läge om de inte har gapat, skrikigt, slagit, klöst och bitits, suckar Staffan Fredriksson.
Och det är precis det sämre juridiska läget som den rullstolsburne kvinnan nu har hamnat i. Eftersom hon är rullstolsburen har hon inte haft möjlighet att försöka värja sig eller göra tillräckligt motstånd.
– Hon har kapitulerat. Dels på grund av sitt handikapp är hon inte tillräckligt fysiskt stark och inte tillräckligt mobil för att kunna ta sig därifrån. Sen är hon i ett numerärt underläge också.
Jag förstår att det kan vara kul att trolla, men det är rätt empatilöst av dig att använda just Gotland-fallet som ett verktyg emot mig.
Gällandes offentliga personer håller jag med om att de har en viss mån av ansvar. Det är därför jag inte uppmanar till våld, och ofta ber människor att omdirigera sitt missnöje mot politiker - inte invandrare. Det är knappast invandrare som format Sveriges invandringspolitik. Invandrare har ingen strukturell makt. Det är även därför jag tar ställning emot idoldyrkan och ber folk tänka själva.
För att säga det på värsta sättet möjligt: Om Anton Lundin Petterson verkligen hade lyssnat på mig hade han gått in i riksdagen istället.
(Tjena Expressen, jag bjuder på den här)