2017-12-30, 02:15
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast det visade sig att röra sig om något helt annat på Gotland, så det är inte ok att inte påpeka det även om du trodde på offret.
Du får gärna förklara vad. Jag har inga problem med att erkänna när jag har fel, och rättar gärna mina egna misstag. Jag har dock inte sett något som misstänkliggör offret på Gotland.

Gällande Trollhättan är det synd att den massakern användes som politiskt slagträ. Mer än något annat var det en fråga om psykisk ohälsa, och den nedmonterade psykvården i Sverige.
Senast redigerad av ArgBlattePostar 2017-12-30 kl. 02:18.
Citera
2017-12-30, 02:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Du får gärna förklara vad. Jag har inga problem med att erkänna när jag har fel, och rättar gärna mina egna misstag. Jag har dock inte sett något som misstänkliggör offret på Gotland.

Citat:
– Svårigheten i det här fallet har varit att utreda om hon befunnit sig i en utsatt situation. Att hon inte varit utsatt för våld eller hot, det kunde vi klara ut inledningsvis, säger han.
Brott kunde inte styrkas
Nu – tre månader senare – läggs alltså förundersökningen ned eftersom brott inte kan styrkas.

– För att det ska vara fråga om våldtäkt så måste jag kunna bevisa att målsäganden har varit utsatt för våld eller hot och att man därigenom utsatt henne för ett sexuellt övergrepp. Det kan jag inte bevisa till att börja med. Jag kan också säga att målsäganden inte påstår att hon varit utsatt för våld eller hot, säger Åke Olsson som inte heller kan bevisa att kvinnan varit i en särskilt utsatt situation.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...ned-pa-gotland

Så Infowars som har ett x antal följare har sett intervjun och tror på vad du sagt om det här.
Däremot vet dom inte resten av händelsen så som att brott inte kunde styrkas och att kvinnan i fallet inte utsatts för våld och hot. Du tycker inte själv att man ska framhålla det efteråt så att allt framgår. Eller Infowars är väl kanske inte intresserade av sanningen i det fallet? Då passar ju inte den här storyn in.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar

Gällande Trollhättan är det synd att den massakern användes som politiskt slagträ. Mer än något annat var det en fråga om psykisk ohälsa, och den nedmonterade psykvården i Sverige.

Jag skrev psykiskt sjuka unga människor påverkas att hata vilket du säkert kan se. Däremot ska man kanske tänka på det då man framför en viss typ av åsikter. Man kan ju för all del förhålla sig så sakligt och sanningsenligt som möjligt. Det är en tung börda kan jag tycka att få ris för en svensk psykiskt sjuk ung killes galenskap. Men så är det ju att om man frontar och får följare-
Senast redigerad av Moosky 2017-12-30 kl. 02:28.
Citera
2017-12-30, 02:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag skrev psykiskt unga människor påverkas att hata vilket du säkert kan se. Däremot ska man kanske tänka på det då man framför en viss typ av åsikter. Man kan ju för all del förhålla sig så sakligt och sanningsenligt som möjligt. Det är en tung börda kan jag tycka att få ris för en svensk psykiskt sjuk ung killes galenskap. Men så är det ju att om man frontar och får följare-
Fast man har inget som helst jävla ansvar för vad ens fans tar sig till och det är ju inte så att Arg Blatte har uppmanat någon till att gå Columbine.
Citera
2017-12-30, 02:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast man har inget som helst jävla ansvar för vad ens fans tar sig till och det är ju inte så att Arg Blatte har uppmanat någon till att gå Columbine.

Nix, men det finns bevisligen en del psykiskt sjuka som följer typen av yttringar och påverkas det går inte att komma ifrån. Ansvaret vill jag inte lägga på någon utan det får var och en avgöra efter egen förmåga hur det ska fungera. Tung börda som sagt.
Citera
2017-12-30, 02:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nix, men det finns bevisligen en del psykiskt sjuka som följer typen av yttringar och påverkas det går inte att komma ifrån. Ansvaret vill jag inte lägga på någon utan det får var och en avgöra efter egen förmåga hur det ska fungera. Tung börda som sagt.
Ansvaret, i alla fall för myndiga personer, ligger givetvis alltid hos den enskilda individen.
Citera
2017-12-30, 02:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ansvaret, i alla fall för myndiga personer, ligger givetvis alltid hos den enskilda individen.

Det gör det ju men nu var det någon apskalle som satt och skrek i tråden som om det var mina ord om Anton L I Trollhättan. Det är media/förundersökning som uppmärksammat vad han följt vilket är normalt då det gäller typen av brott. Man vill ha klarhet i vad som lett till ett sånt här illdåd. Vi vet att killen var psykiskt sjuk vilket är slutresultatet. Psykiskt sjuka i allvarlig form är inte tillräkneliga i juridisk mening.
Senast redigerad av Moosky 2017-12-30 kl. 02:39.
Citera
2017-12-30, 02:50
Medlem
Citat:
Houman svarar "Arg Blatte Talar om Invandring"
https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=phkPcfd3TBM

Vilket jävla pseudointellektuell svammel. Bästa jag sett på länge.

Noterar också att detta var ett svar på eabt:s allra första video, och i slutet säger snubben med en mästrande ton "lycka till med ditt nästa videoklipp" och blinkar in i kameran.
Citera
2017-12-30, 02:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Fast det där stämmer inte helt, som offentlig person så har man ett visst ansvar kring vad man säger, vi såg att Trumps käft ledde till problem under valåret 2016. (supportrar som slog till folk som protesterade inne i lokaler men det fanns även minst ett fall där en hemlös med latinamerikansk ursprung vart misshandlad enbart för att han var latinamerikan och gärningsmannen var just en MAGA supporter)

Det är samma sak med Alex Jones som skrek om Pizzagate till en sådan nivå att en av hans fans bokstavligen gick in på pizzerian Comet Ping Pong och skjöt med ett automatgevär för att han trodde på hela Pizzagate skandalen så pass hårt. Nu säger jag dock inte att blatten är en svensk motsvarighet till Alex Jones eller att man har ett huvudansvar men att säga att man inte bär ett enda ansvar för vad man säger är rent av idiotiskt, är man inte försiktig när man talar till folk så kan man trigga igång psykiskt sjuka individer till att begå våldshandlingar det finns både psykologiska och sociologiska studier som bevisar detta gång på gång.

Hur tror du annars att sektledare, starka världsledare och skickliga talare lyckas få folk att göra saker?

[Tillagt]

Bara för att understryka, jag säger inte att blatten är vare sig en sekledare eller en demagog utan att det inte går att avskriva allt ansvar kring vad man säger när man talar till folkmassor då folk triggar varandra till att göra saker.
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-12-30 kl. 02:59.
Citera
2017-12-30, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det där stämmer inte helt, som offentlig person så har man ett visst ansvar kring vad man säger, vi såg att Trumps käft ledde till problem under valåret 2016. (supportrar som slog till folk som protesterade inne i lokaler men det fanns även minst ett fall där en hemlös med latinamerikansk ursprung vart misshandlad enbart för att han var latinamerikan och gärningsmannen var just en MAGA supporter)
Har du hört talas om Antifa?
Citat:
Det är samma sak med Alex Jones som skrek om Pizzagate till en sådan nivå att en av hans fans bokstavligen gick in på pizzerian Comet Ping Pong och skjöt med ett automatgevär för att han trodde på hela Pizzagate skandalen så pass hårt. Nu säger jag dock inte att blatten är en svensk motsvarighet till Alex Jones eller att man har ett huvudansvar men att säga att man inte bär ett enda ansvar för vad man säger är rent av idiotiskt, är man inte försiktig när man talar till folk så kan man trigga igång psykiskt sjuka individer till att begå våldshandlingar det finns både psykologiska och sociologiska studier som bevisar detta gång på gång.

Hur tror du annars att sektledare, starka världsledare och skickliga talare lyckas få folk att göra saker?
AJ gick tidigt ut med att ta avstånd från pizzagate men andra "konspirationsteoretiker" fortsatte föra
det vidare och sen hände det som du säger. Alltså efter AJ tog avstånd

EDIT. Det var wikileaks som läckte emails där ping pong nämndes
Senast redigerad av pantera1776 2017-12-30 kl. 03:12.
Citera
2017-12-30, 03:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

[Tillagt]

Bara för att understryka, jag säger inte att blatten är vare sig en sekledare eller en demagog utan att det inte går att avskriva allt ansvar kring vad man säger när man talar till folkmassor då folk triggar varandra till att göra saker.
I slutändan är det ändå upp till dig om du ska göra si eller så och det är ganska stor skillnad på att vädra sina åsikter och på att aktiva manipulera någon.
Citera
2017-12-30, 03:13
Medlem
Gillar honom trots att han är Vänsterpartist (har han själv sagt).
Citera
2017-12-30, 03:32
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Däremot vet dom inte resten av händelsen så som att brott inte kunde styrkas och att kvinnan i fallet inte utsatts för våld och hot.
Att åklagaren är en idiot är något jag framhävde i min video om saken: https://www.youtube.com/watch?v=5gOvT9dmpA4

Kvinnan sa nej, men blev paralyserad på grund av rädsla och kunde därför inte kämpa emot "tillräckligt" enligt åklagaren. Självklart blev det då inte tecken på våld. Om någon är paralyserad behöver man knappast slå dom för att få sin vilja igenom. Att du har sympati för våldtäktsmän är knappast nått motargument emot min känsla för källkritik. Källkritik är inte när man tror att en brud i rullstol vill knulla fem främlingar som inte kan snacka svenska. På en toalett.

Och för att citera hennes advokat: https://nyheteridag.se/misstankta-va...ans-handikapp/
Citat:
– Lagstiftningen är som den är. Tyvärr hamnar de brottsoffer, nu pratar vi om kvinnor för det mesta, i ett sämre läge om de inte har gapat, skrikigt, slagit, klöst och bitits, suckar Staffan Fredriksson.

Och det är precis det sämre juridiska läget som den rullstolsburne kvinnan nu har hamnat i. Eftersom hon är rullstolsburen har hon inte haft möjlighet att försöka värja sig eller göra tillräckligt motstånd.

– Hon har kapitulerat. Dels på grund av sitt handikapp är hon inte tillräckligt fysiskt stark och inte tillräckligt mobil för att kunna ta sig därifrån. Sen är hon i ett numerärt underläge också.

Jag förstår att det kan vara kul att trolla, men det är rätt empatilöst av dig att använda just Gotland-fallet som ett verktyg emot mig.

Gällandes offentliga personer håller jag med om att de har en viss mån av ansvar. Det är därför jag inte uppmanar till våld, och ofta ber människor att omdirigera sitt missnöje mot politiker - inte invandrare. Det är knappast invandrare som format Sveriges invandringspolitik. Invandrare har ingen strukturell makt. Det är även därför jag tar ställning emot idoldyrkan och ber folk tänka själva.

För att säga det på värsta sättet möjligt: Om Anton Lundin Petterson verkligen hade lyssnat på mig hade han gått in i riksdagen istället. (Tjena Expressen, jag bjuder på den här)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in