Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-03, 16:54
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkneckt
Kollat på klippet och det handlar ju om när han publicerar del 1 , som redan finns ute. Så det bör ju finnas del 2 med betydligt känsligare innehåll, eftersom han råkade plötsligt avlida innan det skulle publiceras det

Jag är inte 100 men tror att det var denna del 2 som syftades på skulle presenteras alltså vad som hände efter nr 1 publicerats som han syftade på
Senast redigerad av 57Emma 2018-01-03 kl. 16:57.
Citera
2018-01-03, 20:01
Medlem
PolPottss avatar
Bechir Rabani presenterar oerhört långsamt lite fakta från typ allabolag.se eller ratsit. Detta kryddade han med lite uppgifter från Wikipedia. Till detta kommer lite konspiratoriskt allmängods och tyckande.

Vad i dessa ”upptäckter” föranleder sådan nervositet att han måste mördas innan nästa klipp kommer ut? Finns ju INGENTING i första klippet som får mig att ifrågasätta Aschberg på ett djupare plan än man får efter att se mannen på TV i fem minuter.

Är det inte läge att stryka Aschberg från listan av misstänkta? Vilka fler misstänkta finns? Ja, har han presenterat relevant info alls tidigare som får honom att sticka ut nämvärt från mängden av ”hemmajournalister”???

För att en mordteori skall få fäste hos mig måste det ledas i bevis att karlen är kapabel att fälla en person. Om inte - naturlig död.
Citera
2018-01-03, 21:02
Medlem
Basketspelaren Oladapo "Dee" Ayuba drabbades av akut hjärtstopp igår och avled, 31 år gammal. Så visst händer det att unga, till synes friska människor plötsligt dör knall och fall. Antagligen var det detta som drabbade Bechir Rabani, han blev nog inte mördad av nån.
Citera
2018-01-04, 20:31
Medlem
Spekulationerna skulle få ett snabbt avslut om del 2 publicerades. Var finns del 2?
Citera
2018-01-04, 21:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax
Spekulationerna skulle få ett snabbt avslut om del 2 publicerades. Var finns del 2?

På Bachirs youtubekonto, del två har även länkats här i tråden
Citera
2018-01-04, 21:34
Medlem
PolPottss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
På Bachirs youtubekonto, del två har även länkats här i tråden

Och här bekräftas det jag skrev innan. Grymt aktiv tråd. Aschberg inlämnad som tips på vem som mördat honom. Sen när väntade del två kommer så tystnar allt. Vad då? Ingen nyhet värd att mörda för?

Problemet är att folk inte förstått bristen på avslöjande i hans videoinlägg. De tror att de är något på spåren, men informationen och nyheterna har varit knapphändiga. Detta är inget man vare sig misshandlar eller mördar för. Inte ens fru Aschberg verkade vara nått annat än förbannad för att någon störde henne mitt i ”På Spåret”.

Jag vidhåller min teori om att mordmisstankar måste styrkas av avslöjanden värda att mörda för. Sådana saknas helt. Informationen han presenterade i ettan var av wikipediakaraktär.

Visst var de ”sevärda”, men i efterhand känns det som en kille som mest presenterat känd fakta på ett eget sätt för en ny publik. Denna nya publik kanske ser detta som revolutionerande och något som skulle få Aschberg på fall. Njae....
Citera
2018-01-04, 23:49
Medlem
mikael_svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseHHHH
kan in medela megafonerna på facebook? för några dar sen frågade jag i tråden var jag ska venda mig om jag har känslig info om detta fall o fick tipset megafonerna. nu har jag provat i flera dagar medela dom på facebook från flera konton o de funkar inte, ja får upp ett fel medelande som lyder ungefär "sidan är ej tillgänglig för tillfället"

är det bara jag eller
M0sSaD?
Citera
2018-01-05, 07:05
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Den är publicerad och jag gav en länk för några inlägg sedan

https://www.youtube.com/watch?v=xJB3...ature=youtu.be

Tycker inte det är ett scoop men den visar ganska klart hur Aschberg arbetar när han skall ställa människor mot väggen. Handlar verkligen endast om att outa människor inte att höra deras åsikt. Mycket lögner från RA. Åsa fick aldrig någon chans att svara på RA:s frågor. Titta gärna på videon och döm själva. Själv tycker det är ett jäkla fult sätt att utsätta människor med andra åsikter för att bli uthängda utan att kunna försvara sig.
Citera
2018-01-05, 10:14
Medlem
sylvaticums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolPotts
Och här bekräftas det jag skrev innan. Grymt aktiv tråd. Aschberg inlämnad som tips på vem som mördat honom. Sen när väntade del två kommer så tystnar allt. Vad då? Ingen nyhet värd att mörda för?

Problemet är att folk inte förstått bristen på avslöjande i hans videoinlägg. De tror att de är något på spåren, men informationen och nyheterna har varit knapphändiga. Detta är inget man vare sig misshandlar eller mördar för. Inte ens fru Aschberg verkade vara nått annat än förbannad för att någon störde henne mitt i ”På Spåret”.

Jag vidhåller min teori om att mordmisstankar måste styrkas av avslöjanden värda att mörda för. Sådana saknas helt. Informationen han presenterade i ettan var av wikipediakaraktär.

Visst var de ”sevärda”, men i efterhand känns det som en kille som mest presenterat känd fakta på ett eget sätt för en ny publik. Denna nya publik kanske ser detta som revolutionerande och något som skulle få Aschberg på fall. Njae....

Egentligen handlar det väl mest om att Bechir ska bli påhejad när han åker hem och trakasserar journalister? Resten av pratet känns ju mer som utfyllnad... för ja han babblar ju på en hel. Bechirs del 2 var ju en riktigt SNOOZE-fest. Skulle inte förvåna mig om Bechir visste att Robert var bortrest för att slippa en riktigt konfrontation.
Citera
2018-01-05, 10:27
Medlem
AnonymusWorldLegionCouncil - Robert Aschberg Vs Bechir Rabani
Det är samma klipp som Aschberg - ett annat ansikte med tilläget att BR skulle blivit mördad
Var finns då del 1?
Bechir Rabani slår inte på stora trumman och ambitionen är inte att vinna stora journalistpriset. Han var en man som var orolig över det han såg och ville berätta.
"Det kanske såg ut som jag hjälpte henne upp men jag höll henne nere"
Detta är en urgammal härskarteknik, lika gammal som Aschberg, nåja Aschberg kanske är några år yngre än tekniken.
Det borde vara en väckarklocka för samhället som #metoo för vilka andra journalister kan agera och gå förbi/över samhällets riktlinjer som Aschberg gjort för att göra karriär inom journalistik?
Jag läser in att det budskap Bechir Rabani ville förmedla är: var kritiska. Det ser ut som att Sverige är på väg mot ett slagfält som redan finns i andra länder och det är orsakat av män som RA.
Jag tror vi alla ska fundera över varför får Aschberg bete sig illa mot de som utrycker sina åsikter och vi stryker ett streck över det när Aschberg själv legitimerar sitt agerande mot Åsa? Aschberg gillade inte Åsas kommentar och ville att hon skulle lära sig hålla käft. Fanns inte tiden för Aschberg att ta det demokratiskt?
Citera
2018-01-05, 12:43
Medlem
PolPottss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvaticum
Egentligen handlar det väl mest om att Bechir ska bli påhejad när han åker hem och trakasserar journalister? Resten av pratet känns ju mer som utfyllnad... för ja han babblar ju på en hel. Bechirs del 2 var ju en riktigt SNOOZE-fest. Skulle inte förvåna mig om Bechir visste att Robert var bortrest för att slippa en riktigt konfrontation.

Folk är uppenbarligen glada för det lilla. En person som i tvåan ursäktar sig för att han ”som den lilla människan” inte vet hur och/eller var han skall hitta Aschberg bör väl inte betecknas som ”medborgarjournalist”. Han är en engagerad medborgare som vill göra något - fine. Men någon vidare grävande journalist är han inte.

Citat:
AnonymusWorldLegionCouncil - Robert Aschberg Vs Bechir Rabani
Det är samma klipp som Aschberg - ett annat ansikte med tilläget att BR skulle blivit mördad
Var finns då del 1?
Bechir Rabani slår inte på stora trumman och ambitionen är inte att vinna stora journalistpriset. Han var en man som var orolig över det han såg och ville berätta.
"Det kanske såg ut som jag hjälpte henne upp men jag höll henne nere"
Detta är en urgammal härskarteknik, lika gammal som Aschberg, nåja Aschberg kanske är några år yngre än tekniken.
Det borde vara en väckarklocka för samhället som #metoo för vilka andra journalister kan agera och gå förbi/över samhällets riktlinjer som Aschberg gjort för att göra karriär inom journalistik?
Jag läser in att det budskap Bechir Rabani ville förmedla är: var kritiska. Det ser ut som att Sverige är på väg mot ett slagfält som redan finns i andra länder och det är orsakat av män som RA.
Jag tror vi alla ska fundera över varför får Aschberg bete sig illa mot de som utrycker sina åsikter och vi stryker ett streck över det när Aschberg själv legitimerar sitt agerande mot Åsa? Aschberg gillade inte Åsas kommentar och ville att hon skulle lära sig hålla käft. Fanns inte tiden för Aschberg att ta det demokratiskt?

Jag håller med om att Aschberg genom historien (har en 30-årig relation till honom via medierna) aldrig gjort sig känd som en person som lyssnat och låtit alla få lika utrymmen. Hans tidiga honnörsord var ”HÅLL KÄFTEN” - vilket fick mig att älska honom som tonåring.

Lika självklart som Aschbergs röst behövs motpoler som ber honom hålla käft. Inget fel i det. Bechir gör en viktig sak här, men kom igen.... Detta är fjolårets sämsta konspirationsteori. Den är så jävla undermålig. Att Bechir skulle bli mördad för dessa ”påståenden” i denna eller annan tråd är ju så jävla hopplöst tramsigt.

Håll isär saker. Bechir var en hobbyagitator med viss spridning. Han var ingenting på spåren. Det fanns ingen anledning att mörda honom för det han kom på.
Citera
2018-01-05, 14:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PolPotts
Lika självklart som Aschbergs röst behövs motpoler som ber honom hålla käft. Inget fel i det. Bechir gör en viktig sak här, men kom igen.... Detta är fjolårets sämsta konspirationsteori. Den är så jävla undermålig. Att Bechir skulle bli mördad för dessa ”påståenden” i denna eller annan tråd är ju så jävla hopplöst tramsigt.

Håll isär saker. Bechir var en hobbyagitator med viss spridning. Han var ingenting på spåren. Det fanns ingen anledning att mörda honom för det han kom på.

Sluta agitera din propaganda är du snäll!

Går inte att veta vad som hände Rabani - och det stämmer att hans video inte innehåller mycket till avslöjande av tidigare okända fakta (som exempelvis hans familjehistoria och översminkade extremvänsterengagemang).

Dock innehåller det inte mycket osanning heller. Och journalister av Aschbergs kaliber har gjort tusentals timmar teve på information med lägre relevans än de fakta som Rabani tar upp.

Det är helt sjukt att en person som Aschbergs som dödat så många hjärnor med sina värdelösa teveprogram ska kallas för journalist och betraktas som en förebild bara för att han gjort mycket stålar.

Att ta upp och presentera fakta som inte publiceras i de vanliga medierna och att granska dessa s.k. "granskare" är hedervärt och modigt och relevant. Att som journalist publicera det som är sant och relevant ur folkets perspektiv är värt mer beröm än att publicera tidigare okända men i det stora sammanhanget irrelevanta fakta.

/Johan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in