Citat:
Ursprungligen postat av
Akademian
Det kostar inga "miljoner" att smälla upp baracker med tillfälliga bygglov. Om man på allvar tror att man kan imponera på folk med uttalanden som är så överdrivna att de liksom lämnat planeten Sanning och färdats i tusentals ljusår så...ja. Det kan man inte, man låter bara som en gnällig självupptagen idiot. Är det ens nödvändigt (och då menar jag verkligen *alla* i den här tråden) att vara kränkta över något som inte påverkar er ett dugg? Jag kan inte för mitt liv förstå varför svenskar ska vara så jävla käpp-i-röven över allt som inte gynnar dem själva eller deras landsmän. Skrev vi på något kontrakt där vi *måste* vara så främlingsfientliga som bara möjligt, och gärna i anonym form?
Det är nog jättesvårt för dem med lite lägre intellekt att förstå att man som EU-land har ett ansvar att ta hand om EU-migranter (samt även övriga). Det är så lätt att rynka på näsan och rätta till skjortan man köpt för 2 500 kr för att den framhävde ens ögon inför det där viktiga mötet med regionschefen, och påpeka att utlänningar minsann inte har något i den svenska floran och faunan att göra om de inte direkt vid ankomst börjar uppföra sig exakt som svenskar. I nästa vända vill du flytta till Frankrike och äta sill och dansa runt majstången, och nåde den som får för sig att vilja kväsa dina kulturuttryck för de är ju en del av din personlighet och ditt arv.
Det finns fortfarande byggregler som kräver en viss standard, dessa byggregler står för omkring 50% av kostnaden för ett nytt bostadshus.
Eftersom de regler även gäller för de här så är kostnaden inte så långt från övrig nybebyggelse.
Innan du bräcker ur dig rena felaktigheter så borde du kontrollera det du säger.
DU HAR FEL.
När vi ändå är på ämnet, varför byggs INTE dessa till svenska hemlösa utan bara något som är PK poppis.