Citat:
Ursprungligen postat av
ronken82
Jag är själv hantverkare, och anser mig själv vara en ”normalbegåvad” person, utan någon bokstavsdiagnos, etc. Den enkla förklaringen till dina erfarenheter med div.hantverkare, är att:1: Du har en jävligt dryg ton i luren. 2: Du kommer med flummiga/luddiga/orealistiska arbetsbeskrivningar, som av uppenbara (för oss hantverkare) skäl betyder ”en jobbig kund”, som antagligen kommer att hänga över axeln när man jobbar. Nöjd med svaret?
Stämmer rätt dåligt.
Har själv haft en del med hantverkare att göra både privat och i jobbet.
Och tyvärr är det rätt genomgående så att man är dåligt pånatt hålla tider, höra av sig samt planera sitt arbete.
Och då försöker jag ändå tänka på HUR jag beter mig rent generellt då jag själv vart i en liknande branch med mycket kundkontakt i deras hem.
Men det MINSTA jag kräver som betalande kund är att man kommer på utatt tid alternativt hör av sig ifall något hänt på vägen.
Det har hänt mer än en gång att man sagt en tid (säg nio.på morgonen) där man ska lämna över nyckel/släppa in i bostaden så dom kan göra det dom ska göra och man själv kan fortsätta till jobbet.
Klockan 11 har liksom ingen dykt upp och när man då tillslut får tag i dom så kommer ett "det dök upp en sak emellan".
Att då inte ens höra av sig är respektlöst. Ovh tyvärr är det scenariot inte ovanligt.
Där är polackerna bättre. Dom dyker iallafall alltid upp i tid.