2018-01-24, 08:10
Citat:
Ursprungligen postat av derAltmeister
Han är sångare och öppet homosexuell. Som jag sa innan så skriver man inte "spelat med" om en sångare.

Jo jag vet men man kan aldrig vara säker. Han kanske är bisexuell och fortfarande har lite dragningar åt det kvinnliga.

Dessutom undervisar han så hans namn var den första som dök upp i min skalle.

För övrigt har du helt rätt.
Citera
2018-01-24, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
En av Sveriges främsta solister inom klassisk musik? Låter som R-----d S-------g utan att ta ställning i frågan.

Vad jag vet har han inte undervisat på musikhögskola i större omfattning. Nej, det är uppenbarligen någon instrumentalmusiker på hög nivå, ingen sångare.
Senast redigerad av Alias02 2018-01-24 kl. 09:05.
Citera
2018-01-24, 10:46
Medlem
tailorsoldiers avatar
Det verkar handla om en violinist. Han undervisar inte vid Kgl. Musikhögskolan utan vid en av de andra högskolorna. Han är straight vad jag vet och han har barn. Torde vara i 40-årsåldern eller strax under.
Senast redigerad av tailorsoldier 2018-01-24 kl. 10:49.
Citera
2018-01-24, 10:49
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Jo jag vet men man kan aldrig vara säker. Han kanske är bisexuell och fortfarande har lite dragningar åt det kvinnliga.

Dessutom undervisar han så hans namn var den första som dök upp i min skalle.

För övrigt har du helt rätt.
Det står även att de ”kontaktat frun”, och R är gift med en man. Nej, det är uppenbarligen inte han.
Citera
2018-01-24, 10:52
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tailorsoldier
Det verkar handla om en violinist. Han undervisar inte vid Kgl. Musikhögskolan utan vid en av de andra högskolorna. Han är straight vad jag vet och han har barn. Torde vara i 40-årsåldern eller strax under.
Hur vet du att han är violinist?

Övriga musikhögskolor är Göteborg, Malmö och Ingesund.
Citera
2018-01-24, 10:54
Medlem
tailorsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Hur vet du att han är violinist?

Övriga musikhögskolor är Göteborg, Malmö och Ingesund.
Glöm inte Piteå och Örebro.
Citera
2018-01-24, 12:45
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Hur många svenska, klassiska musiker känner allmänheten till tror du?

Det finns några stycken som äro rätt bekanta för den större allmänheten tror jag som
Martin Fröst,Staffan Scheja,Göran Schöllser,Roland Pöntinen,Håkan Hardenberger.
Med det sagt menar jag inte att det är någon av dessa som är anklagade för ämnet i tråden.
Citera
2018-01-24, 12:55
Medlem
tailorsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Det finns några stycken som äro rätt bekanta för den större allmänheten tror jag som
Martin Fröst,Staffan Scheja,Göran Schöllser,Roland Pöntinen,Håkan Hardenberger.
Med det sagt menar jag inte att det är någon av dessa som är anklagade för ämnet i tråden.
Den här personen är inte så känd utanför konserthusen i Sverige.
Citera
2018-01-24, 13:13
Medlem
Chr*st*an Sv*rf*ar. Det är inga spekulationer. Det är han.

Han undervisade på Nordiska musikgymnasiet (eller var det i vänersborg?) och var tvungen att sluta på grund av saker inte helt olikt det som beskrivs i artikeln.

Hela gänget han umgås med är ganska osköna lirare och inga jag skulle låta min dotter hänga med om vi säger så.

Källa: Det är en liten bransch
Senast redigerad av pravus 2018-01-24 kl. 13:45. Anledning: språket sög
Citera
2018-01-24, 13:13
Medlem
tailorsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Nu var dessa namn svar på frågan om hur många kända klassiska musiker allmänheten känner till..
Jag förstod det men jag visste inte att du ville ha en diskussion kring det. Att kalla personen som jag hört ska ha gjort detta för stjärnmusiker är att ta i. Han är inte alls i nivå med de musiker du nämner, men han har börjat göra sig ett namn. När jag är 100% går jag ut med maskat namn.
Citera
2018-01-24, 13:15
Medlem
tailorsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pravus
C*******n S******r

Han undervisade på Nordiska musikgymnasiet och var tvungen att sluta på grund av saker inte helt olikt det som beskrivs i artikeln.

Hela gänget han umgås med är ganska osköna lirare och inga jag skulle låta min dotter hänga med om vi säger så.
Kan vara bra att maska namnet. Men det stämmer det du skriver.
Senast redigerad av tailorsoldier 2018-01-24 kl. 13:20. Anledning: Maskade outat namn
Citera
2018-01-24, 13:37
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pravus
Jag är ny här, om man bortser från några gamla synder i 20-årsåldern, så jag känner inte till praxis riktigt.

Ingen fattar alla dom asteriskerna. Ska du maska typ "Niklas" skriver du: "Nikl*s, *=a" så man förstår vem det pratas om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in