Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-26, 18:07
Medlem
Klappars avatar
Det som är problematiskt med såna här grupper är att dom vänder ryggen till en viss typ av personer och fokuserar på andra.

Man bläddrar förbi när Ahmed har skrivit att han vill döda judar, men väljer att anmäla när Agda 87 har skrivit att hon är rädd och tycker det är för mycket invandrare i landet.
Citera
2018-02-26, 18:31
Moderator
manamanahs avatar
Integration och invandring --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2018-02-26, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det gör jag också. Men jag är också tillräckligt intelligent för att förstå hur man kringgår lagen: diskutera sakligt och var inte ett svin. Inte speciellt svårt, eller hur?

Du står inte upp för yttrandefriheten. Du fördömer ju inte vad den här gruppen sysslar med.

Du pratar bara en massa skit därför att du är en falsk djävel istället för att vara en sann liberal.
Citera
2018-02-26, 19:23
Medlem
NovaOculuss avatar
Först tog man de vita medelålders männen, men vad brydde jag mig om det, det var ju inte mig.

Sedan tog man de heterosexuella,
men vad brydde jag mig om det, det var ju inte mig.

Därefter tog man de rika,
men vad brydde jag mig om det, det var ju inte mig.

Senast tog man pensionärerna, men vad brydde jag mig om det, det var ju inte mig man tog.

Imorgon kommer de för mig, men då finns ingen kvar att skydda mig.
Citera
2018-02-26, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrKingmeistah
Yttrandefriheten är en lag som skyddar rasister från att kunna lagföras. Vi måste lägga mer pengar och resurser på att tysta rasister så att dom tappar balansen i samhället och underkastar sig den rätta värdegrunden.

Ja, det låter oseriöst i mina öron men är ju faktiskt dit Sverige har utvecklats. Den här gruppen är ju exakt i linje med hur du beskriver situationen. Helt absurt. Själv vill jag fria alla, islamisterna, globalisterna och kommunisterna eller vilka det nu är.
Citera
2018-02-26, 19:30
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du står inte upp för yttrandefriheten. Du fördömer ju inte vad den här gruppen sysslar med.

Du pratar bara en massa skit därför att du är en falsk djävel istället för att vara en sann liberal.
Okej, jag är inte liberal (vad nu det betyder) så jag bryr mig inte.
Citera
2018-02-26, 20:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Den 22 juli 2017 skriver en 49-årig kvinna i Ljusdal ett inlägg i Facebook-gruppen "Stå upp för Sverige". Som en kommentar till en SVT-artikel om att arbetslösheten är hög i en utpekad etnisk grupp skriver hon bland annat:

"Hur skall dessa iq-befriade avarter kunna börja jobba?"

https://www.svd.se/privatspaning-bak...al-for-nathets

Man kan tycka vad man vill om den meningen, men det är fullkomligt absurt att polis och rättsväsende (och vissa privatpersoner) lägger tid på att jaga harmlösa äldre kvinnor som uttrycker sig klumpigt på internet, samtidigt som Sverige dignar under trycket från organiserad grov brottslighet, och där fall efter fall skrivs av pga brist på resurser för att utreda brottet.

Detta ger också obehagliga associationer till forna Östtyskland, Sovjetunionen, Nazityskland och nuvarande Nordkorea. Dvs att personer från allmänheten samarbetar med polis och rättsväsende för att spåra upp och straffa folk med (enligt regimen) felaktiga åsikter. Speciellt i Östtyskland var ju detta samarbete mycket utbrett.
Citera
2018-02-26, 20:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
Jag tror inte ett skit på att det ökat, däremot har nätet gjort det synligare än förr.

Det som har ökat är förmågan att spåra upp "gärningsmännen":

Citat:
Privatspaning bakom stor ökning av åtal för näthets
Antalet åtal om hets mot folkgrupp trefaldigades förra året jämfört med 2016. Enligt polis och åklagare beror ökningen till stor del på att frivilligorganisationer spårat upp och anmält fler näthatare.
Citat:
Bakom en stor del av åtalen står anmälningar gjorda av gruppen Näthatsgranskaren. Nätverket består av bland annat jurister, it-kunniga personer och före detta poliser som via datorprogram spårar upp användare som skriver hatiska kommentarer på Facebook.

Det finns tydligen ett datorprogram som går dygnet runt i syfte att lokalisera gamla tanter som säger sin hjärtats mening på internet.

Att uttrycka sig fritt på internet får man ju inte göra utan sådana personer måste spåras upp och straffas. Sina åsikter om invandring får tant Agda spara till eftermiddagskaffet med sin närmaste väninna. Då går hon säker. Än så länge.
Senast redigerad av -Info- 2018-02-26 kl. 20:40.
Citera
2018-02-26, 21:33
Medlem
Citat:
En knapp månad senare får polisen ett detaljerat mejl med flera bilagor om kommentaren och den troliga identiteten på personen som skrev den. Kvinnan kallas till förhör, erkänner, säger att hon ångrar sig – och åtalas för hets mot folkgrupp.
Om hon hade blånekat hade hon kunnat bli fälld då? Finns det sådana prejudikat? Om man har ett enkelt lösenord kan ju i princip vem som helst komma in och skriva på ens Facebookkonto.
Citera
2018-02-26, 21:48
Bannlyst
Citat:
Det gör jag också. Men jag är också tillräckligt intelligent för att förstå hur man kringgår lagen: diskutera sakligt och var inte ett svin. Inte speciellt svårt, eller hur?

Problemet uppstår när man fritt kan hata svenskar, medans svenskar inte kan hata tillbaka. Är det ett samhälle du stödjer? Är det liberalt att införa mer censur och åsiktsfrihet för utvalda grupper?
Citera
2018-02-26, 23:17
Medlem
Kemiske Alis avatar
Vidrigt med angivare. De är inte ett dugg bättre än kommunistynglen i forna östeuropa. Verkligheten kommer att komma i fatt dem. En lagstiftning som skulle kunna döma miljoner svenskar är emot folkviljan och är dödsdömd i förlängningen.
Citera
2018-02-26, 23:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag vet att du blir kränkt när folk hatar svenskar, men helt ärligt skiter jag i dina känslor.

Men vad tycker du om att "hat" mot vissa grupper straffas medan "hat" mot andra grupper ses som ok?

Att skriva "Hur skall dessa iq-befriade avarter kunna börja jobba?" till arbetslösa white trash-svenskar i en norrländsk bondhåla ses som ok, ur lagens mening, och leder inte till någon åtgärd alls. Och inom PK-eliten skulle man till och med hylla en sådan mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in