Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Ja att renovera för över 3 miljoner i ett felkonstruerat hus (platt tak) borde gå bort. De skulle ju kunnat bygga ett riktigt fint nytt hus för de pengarna på tomten. Men var och en gör som den vill. Att besikta huset ordentligt borde däremot vara ett krav!
Jag upplevde dem som totallurade. De ville ha ett funkishus men var tvungna att i princip riva hela huset (och allt de velat ha?) förutom fasaden (som ens inte var fullt utförd funkis enligt Gert).
Otroligt slarvigt att inte besikta huset innan som du säger. Är det många husägare som missar det?
Jag som inte har så stor erfarenhet av försäljningar blev varse då vi skulle sälja en nära anhörigs hus, att just vid försäljningar ska man putsa upp ytskiktet och skita i att renovera avloppssystem och sådant.
Vi lyckades att trissa upp priset enormt genom att fixa ett super-retro ytskikt i huset vi sålde, men roligt för köparna att ha hela grundrenoveringen att ta itu med
Men så korkat fungerar köparna idag. Jag förstår mig inte på det. (Det var alltså anhöriga till mig som visste att köparna agerar så)
Köparna till vårt hus vi sålde var dock väl medvetna om renoveringsbehovet.