Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Strunta i exet iaf och ta det lugnt med den nya det ordnar sig!

Bra råd, tack!
Citera
2018-03-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limhamn
Låter som att du behöver vara själv ett tag och sortera dina tankar. Hur tråkigt det än låter.

Sedan så hoppas jag att du pratat med den nya tjejen att du gärna ses men inte kan garantera något. Det är trots allt stor skillnad på att kontakt och fastnat för varandra på nätet/telefon och att ses i verkliga livet.

Hur som helst är det en knivig sits du har hamnat i. Kan bara önska stort lycka till med att reda ut vad du egentligen känner för.

Tack för ett klokt svar!

Ska iväg på en utlandsresa inom kort, så får ta och tänka över saken i en annan miljö. Har haft en himla lust att kontakta exet innan den resan blir av, men jag tror det är bättre att låta bli.

Jo, den nya tjejen vet om att jag vill träffa henne. Gör jag inte det, får jag förmodlingen ångest för det också.

Det bästa är väl att invänta den nya tjejen, träffa henne och se hur det går. Under den tiden utan någon som helst kontakt med exet. Känns det inte rätt med den nya, får man ju bara be till högre makter att exet fortfarande vill ge det en chans.
Citera
2018-03-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Säkert svårt men det måste göras. Nu fõrr, desto bättre.

Tack! Ska verkligen försöka ta mig i kragen!
Citera
2018-03-08, 18:54
Medlem
Tycker också att du ska klippa all band med exet!
Citera
2018-03-08, 19:21
Medlem
Mingla101s avatar
Jag kan tänka mig att det är många tankar och viljor som surrar i ditt huvud nu och det var ju inte alls så länge sedan du och ditt ex bröt upp.
Jag tror att det kan behöva gå lite mer tid, man kan behöva tid att smälta allt efter ett så pass långt förhållande..

Däremot behöver du ju inte ge upp den nya kvinnan du träffat, var bara ärlig med henne och du får väl se om hon blir kvar..
Citera
2018-03-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattata163
Tycker också att du ska klippa all band med exet!

Är så himla kluven faktiskt. Men jag antar att du har rätt.
Citera
2018-03-08, 20:18
Medlem
Ta en paus gå till semester och samla dina tankar, det är det bästa var bara ensam. Och fundera.
Citera
2018-03-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Jag kan tänka mig att det är många tankar och viljor som surrar i ditt huvud nu och det var ju inte alls så länge sedan du och ditt ex bröt upp.
Jag tror att det kan behöva gå lite mer tid, man kan behöva tid att smälta allt efter ett så pass långt förhållande..

Däremot behöver du ju inte ge upp den nya kvinnan du träffat, var bara ärlig med henne och du får väl se om hon blir kvar..

Tack för ditt svar!

Ja, det är hur många tankar som helst.

Det som bekymrar mig mest är exet. Hon har till och med sagt att hon är väldigt trött på att behöva starta om med nya förhållanden. Sedan nämnde hon att om jag skulle ångra mig, så skulle jag höra av mig. Men det är ju säkert lätt att säga så när man är väldigt sårad. Sedan vill man ju inte att det ska gå allt för lång tid heller. Jag menar, hon håller ju på att återhämta sig från mitt uppbrott. Känns inte schysst att komma långt senare när hon redan har gått vidare. Då är det ju bättre att gå tillbaka tidigare, så kanske hon till och med blir glad?
Jag har varit helt ärlig med den nya kvinnan, och som det känns nu, så är det mycket lättare att bryta upp med henne, eftersom jag inte har någon historia med henne. Samtidigt är hon otroligt spännande.
Citera
2018-03-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klargplutte
Ta en paus gå till semester och samla dina tankar, det är det bästa var bara ensam. Och fundera.

Ja, jag bör nog tänka de här kommande veckorna och sedan bestämma mig. Kan inte hålla på så här.
Citera
2018-03-08, 20:30
Medlem
fryspunktnolls avatar
Tycker du ska fimpa allt. Du behöver nog vara ensam ett tag. Man kan inte forcera fram något, exet ich du verkar har gjort ert och man kan lappa och laga i evigheter till ingen nytta . Själv haft skit förhållanden so jag senare har glorifierat i mitt huvud " det var ju så bra då och vi hade det ju fint då " men som sagt endast glorifiering med modifikation.
Landa först.
Citera
2018-03-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryspunktnoll
Tycker du ska fimpa allt. Du behöver nog vara ensam ett tag. Man kan inte forcera fram något, exet ich du verkar har gjort ert och man kan lappa och laga i evigheter till ingen nytta . Själv haft skit förhållanden so jag senare har glorifierat i mitt huvud " det var ju så bra då och vi hade det ju fint då " men som sagt endast glorifiering med modifikation.
Landa först.

Tack för svaret! Det där behövde jag höra!
Citera
2018-03-09, 07:04
Medlem
Krongjorts avatar

Nu är råden här väldigt snarlika, och i övrigt så kan det tyda på att det är lite det som behövs. Kontentan av dessa inlägg är ungefär det som skulle rekommenderas, om än med andra ord. Markerade ord inom varje citat med snarlika betydelser, som leder dig till samma mål.

Hellre göra detta nu, än att utsätta någon för att detta inte gjorts, när löften och tid spenderats på att påstå att detta inte behövs, dessutom över lång tid. Ett utmärkt tillfälle, som du får ta till vara på.
Senast redigerad av Krongjort 2018-03-09 kl. 07:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in