Citat:
Ursprungligen postat av
4PennPlaza
Good point.
Den som har tid / ork / motiv att leta borde kanske (om det inte gjorts redan) starta med den Franska polisen. Som Skaraborg2 "pepåkar" så borde det ju i rimlighetens namn ha funnits
nåt spår efter Christer.
Men
vill man inte bli hittad så tror jag det blir knivigt. Christer var dessutom förbaskat smart, så OM detta planerades, så gjordes det noggrant.
Jag bara hoppas att grabben har det bra.
En annan fundering jag har: Blev det en polisutredning i Sverige efter att han hade försvunnit? Det borde ha blivit det tycker man eftersom personen var svensk medborgare och skriven i Sverige.
En fransk sådan lär det väl ha blivit men att försöka få fram den är bara att glömma. Däremot en svensk skulle kunna gå att begära få ta del av. Frågan är då var befinner sig denna numera? Utgår man från att han bodde i Ängelholm så skall den finnas sannolikt arkiverad på Landsarkivet i Lund. Eller finns det ett specialarkiv för svenskar som har försvunnit utomlands?
Skrev media något om detta? Tänker då i första hand på HD men även rikspressen. Något bör ha skrivits men det är inte helt säkert.
Den sista gången någon var i kontakt med honom eller pratade med honom var den 25 juli 1985. Hur har man kommit fram till detta datum? På vilket sett inträffade den kontakten samt var någonstans?
I stort sett så vet vi faktiskt ingenting. Detta är ett mycket svårt försvinnande att kunna "gå vidare med" eftersom det inte har skett i Sverige. Dessutom om han ev. tog värvning i legionen så går aldrig att få en sådan uppgift bekräftad.