Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-30, 19:04
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
En lärare i Falkenbergs kommun stängdes förra veckan av efter att ha sagt ”negerboll” under en hätsk diskussion med några elever. Nu berättar läraren för SVT Nyheter Halland vad det var som låg bakom händelsen som filmades och fick spridning på sociala medier.
Läraren togs ur tjänst och en internutredning ska avgöra hur agerandet påverkar lärarens framtid på skolan. För SVT Nyheter Halland berättar nu läraren själv om händelsen.
– Det här har eskalerat till något jag aldrig i mitt liv kunnat föreställa mig. Jag har blivit hotad till livet och vågar inte gå till affären. Jag kan inte ta mig utanför mitt hus, säger hen.

Citat:
Händelsen har polisanmälts enligt P4 Halland. Både mot läraren för ofredande av grupp, och av läraren om förtal och olaga hot.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...en-sin-version

Någon som vet något mer och som kanske också har filmen som nämns?
Citera
2018-04-30, 19:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Är det den fredliga vänstern som har varit framme igen tro?
Citera
2018-04-30, 19:10
Medlem
Jag har inte mer information , men måste bidraga med min förvåning. Hela min uppväxt sa vi Negerbollar, Finska pinnar etc. men inte fan la vi några rasistiska eller moraliska tankar i detta att bli mordhotad - man tar sig för pannan. Måste vara vänstermupparna.
Citera
2018-04-30, 19:14
Medlem
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Är det den fredliga vänstern som har varit framme igen tro?
Ja. Eller deras skyddslingar på den mer svartmuskiga sidan av kommunen.

Alldeles oavsett så är det samma andas barn. Med samma finansiärer.

Bra dock att det drabbade en lärare. Sällan har väl en yrkeskår haft så stor skuld i det inträffade som lärarna. Det skulle väl möjligen vara journalister och politiker då. Men lärare är god trea.
Citera
2018-04-30, 19:21
Medlem
NovaOculuss avatar
Kanske något att tänka på innan man bedriver rasistiska hattal och hmf.
Citera
2018-04-30, 19:25
Medlem
Detta är ju löjligt😡
Lägga så mycket krut på att någon säger negerboll när knappt någon längre reagerar på hur dessa nysvenska rånar, misshandlar och våldtar. ja det finns gamelsvenskar som också gör detta men inte i stora flockar mot ensamma individer.

Hela Sverige är på väg att duka under i sin iver över att smöra för alla dessa barbarer...
Citera
2018-04-30, 19:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Här är filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=idO6ggVFJxM
Citera
2018-04-30, 19:32
Medlem
elmhedens avatar
Sverige 2018:

Kvinnomisshandel - Frikänd enligt Sharia
Säga ordet negerboll - Mordhotad

Vi sitter djupt i skiten nu mina vänner...
Citera
2018-04-30, 19:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Kanske något att tänka på innan man bedriver rasistiska hattal och hmf.
Fett rasistiskt, hatiskt och folkrguppshetsande att kalla sina kommande barnbarn för "gulliga negerbollar".
Citera
2018-04-30, 19:45
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Sverige 2018:

Kvinnomisshandel - Frikänd enligt Sharia
Säga ordet negerboll - Mordhotad

Vi sitter djupt i skiten nu mina vänner...

Haha! Men relativt sant tyvärr.

Man kan fan undra vad det beror på... skulle vi hållit oss till 7 miljoner, danskar, finnar, norrmän har inte ökat så enormt ifrån 1950... vad fan hände...
Citera
2018-04-30, 19:59
Medlem
b00b00s avatar
Stackars lärare som har en arab till svärson.

Men Falkenberg har blivit en avstjälpningsplats för ensamkommande senaste åren, så de kan skylla sig själva.
Citera
2018-04-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fett rasistiskt, hatiskt och folkrguppshetsande att kalla sina kommande barnbarn för "gulliga negerbollar".

Verkar vara ett känsligt ämne och det är enstaka ord som definierar oss.. sverige måste vara unikt med alla dessa vilda stormar i små vattenglas.

Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Stackars lärare som har en arab till svärson.

Men Falkenberg har blivit en avstjälpningsplats för ensamkommande senaste åren, så de kan skylla sig själva.

Somalier säger hon själv iofs. Men frågan är väl om det spelar nån roll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in