Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-30, 21:30
Medlem
Okej, ordet "neger" uppfattas av många som nedsättande, och läraren uttryckte sig olämpligt. Men en formlig hetsjakt som t.o.m. urartar i dödshot på grund av detta??? Är folk inte kloka?!?

Människor accepterar stillatigande ett ökande antal gruppvåldtäkter, sprängattentat mot polisen, anlagda bilbränder så gott som varje dygn, mängder av åldringsrån osv. Men när någon råkar använda ordet "negerboll" bryter helvetet löst... Jag håller på att tappa hoppet fullständigt om detta land.
Citera
2018-04-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag har inte mer information , men måste bidraga med min förvåning. Hela min uppväxt sa vi Negerbollar, Finska pinnar etc. men inte fan la vi några rasistiska eller moraliska tankar i detta att bli mordhotad - man tar sig för pannan. Måste vara vänstermupparna.
Är också uppväxt med dessa ord, ingen ingen reagerade på dem, inte ens utlänningarna.. Vad har hänt den senaste tiden ? En gång för ett tag sen skulle jag fika, en utländsk kille expedierade. Jag sa: " Jag tar kaffe med mjölk och en sån..", och pekade på kakan.. "En negerboll ?", sa han och log vänligt..
Citera
2018-04-30, 22:13
Medlem
Krongjorts avatar
Minst en av eleverna i videon sa också ordet negerboll. De som gärna vill tysta andra, kommer inte vara lika glada när silvertejpen istället sitter på deras munnar. Det går inte att flytta en balans hur långt som helst utan att det blir en motvikt. Så grattis till idioterna kan man väl säga, de kommer verkligen få skörda det som såtts.
Citera
2018-04-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Ni är omöjligen från Falkenberg om ni tänker såhär. Att delar av staden är förskonade är sant, men det finns samtidigt områden som är överrumplade av invandringen. I egenskap av återkommande sommargäst kan jag på rak arm nämna Sloalyckan och delar av Skogstorp. Själva stadskärnan har kommit att bli en plats befläckad av smuts av alla slag, men det är genomgående i samtliga svenska städer.

I staden existerar inget organiserat motstånd mot vansinnet.

Och detta vet du? Nej, det gör du inte.
Falkenberg är inte förskonat, men det är ett paradis när man ställer det i relation till 95 % av orterna i landet.

"Delar av Skogstorp"... snälla, nämn någon stad/kommun som inte har åtminstone ETT litet problemområde.

Nej, Falkenberg är ett paradis i jämförelse med majoriteten av orter. Jag har varit runt i arbetet på många ställen och varit i fara för olika brott på många, men sandpåsarna i Falkenberg, som är få, är inget att vara rädd för.

Stadskärnan? Hallå? Har du varit i Borås? Visby? Örnsköldsvik? Halmstad? Trollhättan? Boden? Karlskrona? Mora?
Åtta negrer som står och röker räknas inte längre som "en plats befläckad av smuts av alla slag" när man ställer det i relation till landet i helhet.

Och jo, där finns motstånd som sköts diskret och snyggt, på ett genomtänkt sätt till skillnad från div. Orter med NMR etc.
Senast redigerad av Woodsmoke 2018-04-30 kl. 22:29.
Citera
2018-04-30, 22:37
Avstängd
micro113s avatar
– Jag sa till honom att jag tycker det var tråkigt att han kallade mig rasist. Det hade ingen gjort förut. Jag berättade att jag har en dotter som är sambo med en somalier och jag hade inte tagit in honom i min familj om jag var rasist. Och då sa jag det här ordet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...en-sin-version

Inte bara rasist utan tydligen någon som kontrollerar döttrarna i enlighet med någon typ av shariaregler ....
Citera
2018-04-30, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Här är filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=idO6ggVFJxM
Usch. Hon låter så stolt när hon säger att hennes ena dotter är ihop med en arab och den andra med en somalier.. Hoppas hon får sparken och livstids fängelse för det.
Citera
2018-04-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är en icke-svensk (?) yngling som vrålar mest hysteriskt och känslomässigt...

Ja, just det, det är det jag menar, finns ingen anledning att bli känslomässigt upprörd över ordet negerboll.
Citera
2018-04-30, 23:37
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Här är filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=idO6ggVFJxM

Herregud!

Vilken total respektlöshet blatten har mot lärarinnan.
Hon har nu förlorat sitt arbete för denna struntsak.
Men han går säkerligen kvar på skolan.

Att vara lärare i Sverige idag måste vara värre än att vara kastlös i Indien och rensa aska från de döda eller avloppen i Bombay.

Dock dejtar hennes dotter en somalier enligt henne själv så jag har inget medlidande för lärarinnan.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-04-30 kl. 23:48.
Citera
2018-04-30, 23:39
Medlem
Detta är ju bara ytterligare ett exempel på hur man klipper ut en detalj ur helheten...och så får det en helt annan innebörd.

Tillvägagångssättet är väl typ så här
1, Bete dig illa under lång tid, skit i upprepade tillsägelser osv osv.
2, Provocera läraren/lärarinnan så fort tillfälle ges.
3, Visa att du verkligen struntar i alla regler i skolans värld och visa absolut inte den minsta tacksamhet.
4, Avbryt ofta och debattera saker som inte hör till ämnet (gärna högljutt).

När läraren efter lång tid fått nog och i affekt säger ETT olämpligt ord (som svar på dina 1000 exempel på provokationer) så spelar du in detta och får all cred.

Blanda gärna in ordet "rasism", det ger världens boost !
Senast redigerad av Revolutions 2018-04-30 kl. 23:42.
Citera
2018-04-30, 23:42
Medlem
SektenAnderssons avatar
”Det känsliga samhället” kommer snart falla ihop, bygger man ett tillräckligt högt torn brister det.

Det har gått för långt åt andra hållet, hoppas att alkoholen råder bot på detta inom en snar framtid
Citera
2018-05-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideNorge
Ja, just det, det är det jag menar, finns ingen anledning att bli känslomässigt upprörd över ordet negerboll.

Det märkliga i sammanhanget är att människan som verkade mest upprörd ej var svart, men ändå verkade se utlåtandet som ett högst personligt påhopp.
Citera
2018-05-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Det märkliga i sammanhanget är att människan som verkade mest upprörd ej var svart, men ändå verkade se utlåtandet som ett högst personligt påhopp.

Så är det, sett en hel del på folk som bara är ute och provocerar, med bland annat rasistiska skämt, dom som skrattar åt det är färgade, medans dom som blir arga är vita.

Det är ingen normal reaktion av vad jag sett heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in