Citat:
Ursprungligen postat av
Tarstan
Jag håller med, konstigt, men gissningsvis har någon ägt den undre och sedan köpt våningen ovanför. Kanske var vind med piskbalkong?
Någon förändring bör göras, "dessvärre" kommer de få priset tror jag. Man kanske kunde ha sovrummet på nedre plan, tänka helt om.
Ja, jag gissar att det är något sånt. Det kan ju ha varit en gemensamhetsyta på hela övervåningen exempelvis. Delar av den kanske fortfarande är det. Det var väl i så fall ett sätt för föreningen att få in några slantar. Men nedervåningen är ju också konstig, som att det inte heller har varit en lägenhet innan... Det finns inget kök, två badrum (vad man nu ska med det till i en tvårummare)... Om exempelvis duschrummet var en kokvrå innan är det väl hål i huvudet att göra duschrum av det om man redan har ett badrum. Blir inte riktigt klok på det.
Största hindret att göra övervåningen till sällskapsvåning är väl att det är trångt. Sovrummet är väldigt litet, det skulle bli en konstig yta. Jag vete fan om de får de där pengarna. Det skulle vara en terrassfanatiker som köpte i så fall. Det finns så mycket bättre lägenheter för de slantarna.