Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-21, 23:06
  #2005
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Då är vi i alla fall överens om att vi inte vet om KH är skyldig eller inte?

Nej för jag är övertygad om att han är skyldig. Sen vad ni andra tror får stå för er. Jag har bildat mig en uppfattning som jag står fast vid.
Citera
2018-05-21, 23:09
  #2006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Vi har även sett gång på gång hur misshandlade kvinnor anmäler misshandeln gång på gång men inget händer, det blir inte ens rättegång av det och till slut blir kvinnan dödad av maken/sambon.

Hon som blev dödad för ett halvår sedan, hon hade väl sökt hjälp och anmält misshandeln men ingen hjälpte henne? Han blev väl inte ens häktad? och sen dödade han henne.
Lena hette hon väl. Blond kvinna i 40års åldern.
Lotta?
Om det är det fallet jag tänker på så gick väl hon tillbaka frivlligt gång på gång? Det har inget med Kristian och tråden att göra.
Saken är den att häktning inte är detsamma som fällande dom.
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast nu leds den här förundersökningen av en åklagare som begärt honom häktad. Åtalar hon anser hon att det blir fällande dom. Så ser det ut. Det är betydligt mer vanligt att dom släpps efter anhållandet innan häktningen eller att dom går loss i häktningsförhandlingen. Det indikerar ju varför man sekretessbelägger namnet på misstänkte tills han blir häktad. Det är mer säkra kort om du förstår vad det innebär. Anhållandet är en sak och häktning något helt annat. Man kan inte få högre misstanke vilket dom flesta känner till betyder att man har något på honom. I alla fall i dagsläget det kan bli mer och det kan bli mindre, men oavsett utgång är hans liv en godnattsaga.
Att du verkar hata Kristian har inget med fallet att göra. Som jag skrev ovan så är inte häktning samma som att det blir en fällande dom.
Citera
2018-05-21, 23:09
  #2007
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Säg det till åklagaren i Fittja målet :
Sen kommer nån och tror sig vara märkvärdig " Fast vi behöver ju bara köpa in att domstolen häktade... " Bla, bla, bla....

Du vet precis lika väl som jag att åklagarna siktar lite väl högt ibland. Att det inte alltid går som de vill.



[/url]

Ja alltså domstolen har häktat H vilket säger en del även om du nu sitter och hoppas på att denna vita svenska man ska frikännas eller släppas. Hade han hetat Muhammad nu hade du ju tyckt något annat, så dina åsikter eller önskningar kanske inte är så där jätteseriösa. Du behöver inte länka alla fall om våldtäkter då fallet är grov kvinnofridskränkning och inget annat. För min del spelar utgången inte så stor roll jag vet hur det gick för Gernt tex. Och med det så lär hans rykte och liv inte bli riktigt på samma sätt igen.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2018-05-21 kl. 23:16.
Citera
2018-05-21, 23:11
  #2008
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Nej för jag är övertygad om att han är skyldig. Sen vad ni andra tror får stå för er. Jag har bildat mig en uppfattning som jag står fast vid.
"Övertygad" och "vet" har helt olika innebörd. Jag har förstått att du är övertygad. Men kan du hålla med om att du inte vet att KH är skyldig till det han är anklagad för?
Citera
2018-05-21, 23:11
  #2009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Nej för jag är övertygad om att han är skyldig. Sen vad ni andra tror får stå för er. Jag har bildat mig en uppfattning som jag står fast vid.
Det får du absolut göra och så kan det också vara. Men än så är Kristian icke dömd och enligt lagen oskyldig.
Citera
2018-05-21, 23:12
  #2010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Nej för jag är övertygad om att han är skyldig. Sen vad ni andra tror får stå för er. Jag har bildat mig en uppfattning som jag står fast vid.
Jag oxå.. man kan lägga sig på spåret men förr eller senare kommer tåget. Sanningen har kommit ikapp Kristian.
Citera
2018-05-21, 23:13
  #2011
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81

Att du verkar hata Kristian har inget med fallet att göra. Som jag skrev ovan så är inte häktning samma som att det blir en fällande dom.

Jag hatar alla som misshandlar sina partners, så du får nog tänka lite till. Häktningsgrunden har redan gett oss en del information vilket inte pekar på att han släpps och som jag nämnt är han färdig oavsett utgång. Det gläder mig ändå att en del vågar och orkar ta steget att anmäla våldet dom utsätts för.
Citera
2018-05-21, 23:14
  #2012
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Lotta?
Om det är det fallet jag tänker på så gick väl hon tillbaka frivlligt gång på gång? Det har inget med Kristian och tråden att göra.
Saken är den att häktning inte är detsamma som fällande dom.
.

Men att han är häktad på sannolika skäl, samt att det står att " Det finns även risk för att Kristian Huselius fortsätter sin brottsliga verksamhet" tyder ju på att dom är oroliga över att han kan göra henne ännu mera illa om han släpps ut innan rättegången. Det måste ju finnas fysiska skador då som dom går på.

Jo Lotta hette hon. Läste precis om det igen, och hon hade anmält men tog tillbaka anmälan för att hon var rädd. Tänk om Kh har misshandlat sin sambo under lång tid men nu först har hon vågat att anmäla honom. Det är inte något som ni andra kan sitta och vifta bort och börja påstå att allt är hennes fel.

Tänk på hur det gick för Lotta som blev misshandlad under lång tid av sin kille
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...cle23785014.ab
Citera
2018-05-21, 23:16
  #2013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Lotta?
Om det är det fallet jag tänker på så gick väl hon tillbaka frivlligt gång på gång? Det har inget med Kristian och tråden att göra.
Saken är den att häktning inte är detsamma som fällande dom.

Att du verkar hata Kristian har inget med fallet att göra. Som jag skrev ovan så är inte häktning samma som att det blir en fällande dom.

Samtidigt är ju inte alla människor felaktigt häktade heller?
Så självklart vet vi inte ännu om han är skyldig utan det är något man får spekulera i och avgöra själv vad man tror innan.
Men lika lite som man säkert kan veta att han är skyldig, lika lite kan man säkert veta att han är oskyldig.

Och ang. Lotta så hade hon flertalet gånger dragit tillbaka anmälan men innan hon blev ihjälslagen hade hon lämnat honom men han dök upp och slog ihjäl henne ändå.
Citera
2018-05-21, 23:18
  #2014
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Men att han är häktad på sannolika skäl, samt att det står att " Det finns även risk för att Kristian Huselius fortsätter sin brottsliga verksamhet" tyder ju på att dom är oroliga över att han kan göra henne ännu mera illa om han släpps ut innan rättegången. Det måste ju finnas fysiska skador då som dom går på.

Jo Lotta hette hon. Läste precis om det igen, och hon hade anmält men tog tillbaka anmälan för att hon var rädd. Tänk om Kh har misshandlat sin sambo under lång tid men nu först har hon vågat att anmäla honom. Det är inte något som ni andra kan sitta och vifta bort och börja påstå att allt är hennes fel.

Tänk på hur det gick för Lotta som blev misshandlad under lång tid av sin kille
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...cle23785014.ab
Nej, det måste inte finnas fysiska skador. Jag tog ett exempel tidigare om sms och vittnen. Sådana saker och liknande skulle kunna räcka för häktning på sannolika skäl.
Citera
2018-05-21, 23:21
  #2015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag hatar alla som misshandlar sina partners, så du får nog tänka lite till. Häktningsgrunden har redan gett oss en del information vilket inte pekar på att han släpps och som jag nämnt är han färdig oavsett utgång. Det gläder mig ändå att en del vågar och orkar ta steget att anmäla våldet dom utsätts för.
Vad är det jag ska tänka till om?
Att du dömer personer utan rättegång? Så det ska bli fritt fram för kvinnor att anklaga sin partner för misshandel och då ska man bli dömd?
Är det så du vill ha det så är du 1000000 gånger farligare för samhället än vad Kristian är.
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Men att han är häktad på sannolika skäl, samt att det står att " Det finns även risk för att Kristian Huselius fortsätter sin brottsliga verksamhet" tyder ju på att dom är oroliga över att han kan göra henne ännu mera illa om han släpps ut innan rättegången. Det måste ju finnas fysiska skador då som dom går på.

Jo Lotta hette hon. Läste precis om det igen, och hon hade anmält men tog tillbaka anmälan för att hon var rädd. Tänk om Kh har misshandlat sin sambo under lång tid men nu först har hon vågat att anmäla honom. Det är inte något som ni andra kan sitta och vifta bort och börja påstå att allt är hennes fel.

Tänk på hur det gick för Lotta som blev misshandlad under lång tid av sin kille
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...cle23785014.ab
Sannolika skäl har vi sett tidigare. Ta Kaj Linna tex.
Sedan kan vi inte heller jämföra fall mot fall.

Men självklart ska Kristian ha en korrekt gång i vårt rättsamhälle och givetvis straffas om han är skyldig. Det motsätter jag mig inte alls. Det jag motsätter är att han eller andra ska dömas av drevet osv.
Citera
2018-05-21, 23:21
  #2016
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja alltså domstolen har häktat H vilket säger en del även om du nu sitter och hoppas på att denna vita svenska man ska frikännas eller släppas. Hade han hetat Muhammad nu hade du ju tyckt något annat, så dina åsikter eller önskningar kanske inte är så där jätteseriösa. Du behöver inte länka alla fall om våldtäkter då fallet är grov kvinnofridskränkning och inget annat. För min del spelar utgången inte så stor roll jag vet hur det gick för Gernt tex. Och med det så lär hans rykte och liv inte blir riktigt på samma sätt igen.

Är du så jävla trög att du inte fattar att i de målen som var länkade till så hade väl för fan domstolarna häktat de " påstådda " gärningsmännen på sannolika skäl med det betydde inte ett jävla skit. Ena målet friades dom och i det andra.... hmm, där vände det och det blev falsk tillvitelse. Kvinnor kan visst ljuga.

Eftersom du är ett vidrigt feministäckel så räcker det att någon har en KUK för att du ska gå i taket att något rört en medsyster. Hur jävla seriös tror du själv att du uppfattas ?

Två gånger har jag bett dig att hålla dig till ämnet. Vill du tala om etnicitet. Gör det i en annan tråd.
Trots det upprepar du dig. Vilket bara visar på att du verkligen ÄR trög !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback