Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Nej precis, men ändå tar de chansen så fort den dyker upp.

Just Tommy är dock ett exempel på att ta chansen för högern. Oberoende av hans intentioner så kan detta användas för att driva högeragenda, vilket det nu gör. Finns enorma påtryckingar att tysta högeropinion och kritik mot islam, detta är ett ypperligt läga att ta till vara på för att slå tillbaka.
Citera
2018-05-28, 18:09
Medlem
EffinEjits avatar
Citat:
Nej precis, men ändå tar de chansen så fort den dyker upp.
Stephen Yaxley-Lenon bryr sig inte ett skit om barn som drabbas av pedofil, de vill driva på den splittringen som redan finns och går över lik för att göra detta.

Jag tror inte Stephen har något gott uppsåt att avslöja pedofiler, eller att han är ett offer som inte vet vad han gjorde, eller att man inte får rapportera om muslimska groominggäng.

De tar de chanser de får, och detta är fel arena för spela på ökad splittring.
Här är ett exempel på en som råkat ut för en riktig konspiration att tystas av Staten i UK, och som knappast hade något gjorde något fel, bröt mot någon lag och så vidare: https://www.ukcolumn.org/article/des...r-melanie-shaw

UK Column från 24 april: https://youtu.be/n7lnq0UlxxM?t=16m51s (What Happends When Child Abusers Run Social Services)

Det betyder inte på något sätt att de är OK med muslimska groominggäng, givetvis, det är verkligen inte det jag säger.
Det är dock det enda Stephen Yaxley-Lenon och hans gelikar säger. Nu under täckmantel att "man inte får rapporterar om muslimska groominggäng" pga. av någon tysthetskultur och det är ett helt sanslöst påstående.
Ja ja, de tar alla chanser de får... Till skillnad från dig som fick in ännu en trött judekonspiration i ämnet.
Citera
2018-05-28, 18:16
Avstängd
Xpander-s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=L_bDIh4oqwg

The Tommy Robinson Arrest (THE SAAD TRUTH_656)
Citera
2018-05-28, 19:14
Medlem
En engelsman (?) ger sin syn på saken:

https://www.youtube.com/watch?v=aMDOKwozTPY

För dem som inte vill titta på videon så är han mer upprörd över att han inte vet något om fallet, och heller inte kan ta reda på något om fallet, än fallet i sig. Och jag måste hålla med honom i hans analys att när folket tappar förtroendet för rättsapparaten så börjar samhällets förfall.
Citera
2018-05-28, 19:16
Medlem
Observerads avatar
Någon som kan förklara hur det kommer sig att antalet namn rasar enormt mycket från och till? Det var över 400.000 under morgonen och nu är det 374.000, vilket så har varit bra länge. Personer som avskriver sig?

https://www.change.org/p/theresa-may...tommy-robinson
Citera
2018-05-28, 19:36
Medlem
Freshsprings avatar
Lika bra att han är i fängelse, slipper människorna i UK bekosta allt polisbeskydd och annat trams som han kräver för att få stå och gapa. Dessutom får han leka martyr

En glädjens dag!
Citera
2018-05-28, 20:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Här förklaras lagen: https://youtu.be/hyPyDvdZDfc?t=4m20s
Ja, det är väldigt fint av dig att så stolt och starkt stå upp för denna lag, i sann revolutionär anda. Att lagen utnyttjas för att mörklägga en pedofilskandal av enorma proportioner är ju oväsentligt, satt i relation till att det var muslimer som sålde trettonåriga flickor. Vi kan ju inte öka spänningarna. Jag är säker på att du känner stolthet nu när du äntligen står på samma sida som Storbritanniens House of Lords. Skönt att du numera helt tar avstånd från vit arbetarklass, som en REDIG BRODER! Deras döttrar ska ju bli våldtagna i tysthet. Det har STATEN bestämt. Fina lydiga vovve du.

Citat:
Skärp dig.
Jag har varken sagt att de är en lag jag stödjer, eller någonting om Stephen är "vit, arbetarklass"
Men Stephen Yaxley-Lenon har definitivt varit medveten om lagen då han varit inblandad i samma historia gånger flera tidigare.
Ja, du har redan ypperligt förklarat vikten av att följa lagen och vara lydig. Särskilt viktigt är det när det handlar o att staten vill mörklägga en pedofilskandal med förgreningar till makteliten. Att upprepade gånger lyfta en fråga som muslimska pedofilgäng, ska straffas enligt lag!

Sitt! Rulla! Tigg! Fot!
Citat:
Jag säger att det han gör är ständiga villospår i den situation som UK är både gällande yttrandefrihet och pedofili.
Vill folk kämpa för rätten att störa rättegångar och få det till att muslimer är bakom UK skenande pedofili så får de göra det.
Bra det. Vad gör du för att motverka att muslimer köper och säljer tusentals barn? Klagar på juden och Tommy Robinson? Kämpa på! Men att stå utanför en rättegång är ju såklart förkastligt. Särskilt om man filmar med mobilen. Särskilt om House of Lords har SAGT IFRÅN! Då ska man lyda som en duktigt serf.

Citat:
En fjärdedel av alla barn på den där Ön är utsatta för sexuella övergrepp. De har haft PM med direkta kopplingar till pedofili sedan minst 1970. Hela myten om att "man inte får rapportera om muslimska grooming-gäng" eller att Yorkshire Police skulle "varit rädda bli kallade rasister" är ohederligt av honom, och jag håller inte med dig om det finns en tysthetskultur kring muslimer och pedofili.
Kul att du tycker han är "ohederlig" som sitter i fängelse för att ha exponerat den vidrigaste pedofilskandalen nånsin. Något säger mig att du gillar "manga".
Citat:
Jag stödjer ingen tysthets-kultur för pedofiler, tvärtom. En pedofil är en pedofil det spelar verkligen ingen roll vilken bakgrund personen har då, det är som med barn.
För mig är det uppenbart att du är en ganska ryggradslös individ. Men det är ju bra att du lyder övermakten. Är säker på att det passar din rosarfärgade revolutionära ådra som hand i handske.

Fjant!
Senast redigerad av Japhy 2018-05-28 kl. 20:08.
Citera
2018-05-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunde21
Speciellt eftersom Tommy inte fick ha sin advokat med sig.
Jag vet inte hur det fungerar i Sverige. Om du blir påkommen med handen i syltburken, medan du har en villkorlig dom på dig, får du automatiskt rn smäll på fingrarna, blir hemskickad och får vänta i 18 månader på en ny rättegång, innan det villkorliga straffet aktualiseras? I så fall tycker jag nog egentligen att det engelska systemet fungerar bättre. Sen kan jag ju tycka det är löjligt med 13 månaders straff för att man "stört ordningen" och försökt slå mynt av en rättegång på det här viset. Men är det ett brott, så är det, och det tidigare straffet bör rimligtvis aktualiseras, eftersom villkorliga domar annars blir ganska meningslösa.

Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Det man ska diskutera är varför det var olagligt att rapportera från groomingrättegången.
Fast det är ju för att Engelsmännen kör med ett system som förutsätter att rättegången genomförs utan att personalen färgas av yttre information. De ska bara ha den information som framkommer genom själva rättegången som underlag för sitt utslag. I stället för att förbjuda juryns medlemmar att ta del av dagliga nyheter, förbjuder man rapporteringen tills rättegången är färdig. Klumpig lösning, men antagligen lättare att kontrollera att den efterlevs än alternativet...

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Medborgarna måste ju liksom få ta del av som händer rättsligt för att sedan kunna ge sin röst i val med så mycket information som möjligt.
Fast så vitt jag vet gäller gag order bara till rätten gjort sitt? Med andra ord, i det här fallet, tills de muslimska vännerna blivit dömda, eller frikända.

Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Det där är en farlig väg att börja gå. Vad tror du skulle hända ifall en dag, om ett antal år, SD fick egen majoritet i riksdagen? Det är mycket bättre i så fall att låta extremistgrupperna hållas och bemöta dem med sakliga argument.
Kluven. Mycket kluven. Men ja, vad som är extremism definieras oftast av den sittande makten, varför vänsterextremister inte anses vara ett stort problem, medan högerextremister är nazister och borde låsas in, slaktas, eller utvisas, hela bunten. Trots att Mathias Ståhle i SVT påstod att vänstern står för 95% (2014) av det politiskt motiverade våldet.

[quote=Japhy|64172492]Men hur "störde han rättegången"? Rättegången hade ju inte ens börjat.

Hur "försökte han påverka utgången" av rättegången? Allt han gjorde var att filma de åtalade./QUOTE]Jag är nu inte helt säker, men så vitt jag vet har England ett traditionellt jury system, där det är enbart vad som sägs under själva rättegången som ska, och får, vägas in när domen fälls. För att man inte ska riskera att medlemmarna av rättsväsendet färgas av information utifrån kan man antingen förbjuda dem att ta del av information utifrån, eller förbjuda rapportering tills dom av avkunnad. (Möjligen både och) Det är inte speciellt förvånande att det är enklare att kontrollera att ett förbud runt rapporteringen efterlevs, än att ett förbud om att inte inhämta information utifrån på egen hand, efterlevs. Så det framstår som nästan självklart hur man "störde" rättegången, och "hur man försökte påverka utgången".
Man kan ha alla möjliga åsikter om huruvida det är rimligt eller inte, men det är ett rättsväsende engelsmännen skaffat sig på egen hand. Gillar de inte det, föreslår jag att de röstar fram något annat. Ungefär som när vi inte gillar korkade nämndemän. Vi kanske ska rösta på ett parti som inte tillsätter den sortens människor till viktiga tjänster.

Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Den vilkorliga domen gällde i 3 månader.
Så vitt jag vet satt han av 3 månader av ett 18 månaders straff, och fick därefter 13 månader villkorligt. Dessutom säger han själv i sitt klipp att han fortfarande har sin villkorliga dom hängande över sig, så att den bara skulle ha gällt i tre månader, känns... orealistiskt. Du får gärna delge din källa. Själv väljer jag nog att lita på honom.

Citat:
En fjärdedel av alla barn på den där Ön är utsatta för sexuella övergrepp. De har haft PM med direkta kopplingar till pedofili sedan minst 1970.
En skotte jag känner hävdade med bestämd röst redan för 10 år sedan att det inte fanns några 12'åriga oskulder kvar i landet. Oavsett om det var jämnåriga, eller äldre som var förövaren så har landet stora problem med en våldtäktskultur. Jag antar att han överdrev, men det hela är fan skrämmande.

Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
För dem som inte vill titta på videon så är han mer upprörd över att han inte vet något om fallet, och heller inte kan ta reda på något om fallet, än fallet i sig. Och jag måste hålla med honom i hans analys att när folket tappar förtroendet för rättsapparaten så börjar samhällets förfall.
Jag har inte tittat på klippet (än) men det stora problemet är ju att Engelskt rättsväsende helt enkelt inte följt med modern utveckling. När man kan läsa i nyheterna om vad som händer världen över, men inte får ta del av vad som händer i rätten i den egna byn, då spelar det ingen roll om man får rapportera om det egna rättsväsendet efter att rättegången är över. Vid det laget är det ingen som bryr sig längre, och utan tillförlitlig rapportering, kommer man tappa förtroendet helt. Engelsmannen har helt rätt. Vem han nu än är.

Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Någon som kan förklara hur det kommer sig att antalet namn rasar enormt mycket från och till? Det var över 400.000 under morgonen och nu är det 374.000, vilket så har varit bra länge. Personer som avskriver sig?
Gissning, men, man sorterar bort Kalle Anka, och dubbletter.

Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Nåja, Muhammed knullade en nioåring.
Han var gift med en minderårig, men hade han sex med henne? Jag har ingen aning, frågan är mest akademisk. En genomsnittlig arbetare levde till denna var runt 35-40 på 500 talet, jag misstänker att man får växa upp fort som fan, om livslängden är kort. Prästerskapet, kungligheter och andra privilegierade klarade sig upp till 60 års strecket. Men om bonden gifter bort sin son / dotter vid 9 års ålder, antar jag att man inte gör speciellt stor skillnad i det med övriga klasser. Rätt mycket senare, men, Margareta Valdemarsdotter (Sveriges första drottning? Runt 13-1400 någon gång.) förlovades med Håkan när hon var 5, och gifte sig med honom som 10'åring.
Åldern var helt enkelt inte speciellt ovanlig förr.
Citera
2018-05-28, 20:49
Medlem
Dr_Dollars avatar
2.28 minuter om vad han trodde skulle hända, och det hände - https://www.youtube.com/watch?v=qeAUS6HfX-k

Han siade om att han skulle tystas...till varje pris.
Citera
2018-05-28, 21:00
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Jag vet inte hur det fungerar i Sverige. Om du blir påkommen med handen i syltburken, medan du har en villkorlig dom på dig, får du automatiskt rn smäll på fingrarna, blir hemskickad och får vänta i 18 månader på en ny rättegång, innan det villkorliga straffet aktualiseras? I så fall tycker jag nog egentligen att det engelska systemet fungerar bättre. Sen kan jag ju tycka det är löjligt med 13 månaders straff för att man "stört ordningen" och försökt slå mynt av en rättegång på det här viset. Men är det ett brott, så är det, och det tidigare straffet bör rimligtvis aktualiseras, eftersom villkorliga domar annars blir ganska meningslösa.

Det råder yttrandefrihet här på FB.
Den sista bastionen av yttrandefrihet för oss svensktalande.
Så du har all rätt att yttra din åsikt gällande fallet.
Men det är obehagligt när du försöker trivialisera eller rättfärdiga polisen och domstolens agarande i fallet.

Citat:
Fast det är ju för att Engelsmännen kör med ett system som förutsätter att rättegången genomförs utan att personalen färgas av yttre information. De ska bara ha den information som framkommer genom själva rättegången som underlag för sitt utslag. I stället för att förbjuda juryns medlemmar att ta del av dagliga nyheter, förbjuder man rapporteringen tills rättegången är färdig. Klumpig lösning, men antagligen lättare att kontrollera att den efterlevs än

Det stämmer inte. Andra journalister har fått rapports från rättegångar gällande Rotterdam samt andra pedofilringar.

Citat:
Fast så vitt jag vet gäller gag order bara till rätten gjort sitt? Med andra ord, i det här fallet, tills de muslimska vännerna blivit dömda, eller frikända.

Gag order

Citat:
Så vitt jag vet satt han av 3 månader av ett 18 månaders straff, och fick därefter 13 månader villkorligt. Dessutom säger han själv i sitt klipp att han fortfarande har sin villkorliga dom hängande över sig, så att den bara skulle ha gällt i tre månader, känns... orealistiskt. Du får gärna delge din källa. Själv väljer jag nog att lita på honom.

Återigen! Flertalet reportar får rapportera från rättegångar utan att fängslas.

Robinson fängslades och dömdes för 2016 om jag minns rätt för ”försäkringsbedrägeri” vilket dessutom, när man granskar fallet är mycket tvivelaktigt.
Den domen är politiskt motiverad och inger annat.
Han placerades också i samma fängelse med några av UK våldsammaste islamister.
Vilket ledde till att han nästan misshandlades till döds i fängelset.

Märk väl! Jag är ingen beundrar av Tommy Robinson som person.
Tycker inte han är retoriskt bevandrad för att vara reporter. För mycket engelsk arbetarklass.
Han är bufflig och rätt oppoffessionell i debatter med meningsmotståndare inom den engelska vänstern.
Hans kontrajihadistiska kamp och ständigt tjat on islam är tröttsamt ibland.

Men samtidigt beundrar jag hans mod och hur han bemöter våldsamma påhopp.
Han vänder inte andra kinden till.

Citat:
En skotte jag känner hävdade med bestämd röst redan för 10 år sedan att det inte fanns några 12'åriga oskulder kvar i landet. Oavsett om det var jämnåriga, eller äldre som var förövaren så har landet stora problem med en våldtäktskultur. Jag antar att han överdrev, men det hela är fan skrämmande.

Vad rättfärdigar våldäkter på minderåriga för att tjejer är slampor och förlorar oskulden med killar tidigare idag än förr?

Citat:
Jag har inte tittat på klippet (än) men det stora problemet är ju att Engelskt rättsväsende helt enkelt inte följt med modern utveckling. När man kan läsa i nyheterna om vad som händer världen över, men inte får ta del av vad som händer i rätten i den egna byn, då spelar det ingen roll om man får rapportera om det egna rättsväsendet efter att rättegången är över. Vid det laget är det ingen som bryr sig längre, och utan tillförlitlig rapportering, kommer man tappa förtroendet helt. Engelsmannen har helt rätt. Vem han nu än är.

Det hör inte till vanligheterna att man inte får rapportera om dömda journalister, som i det här fallet med Robinson.

Citat:
Han var gift med en minderårig, men hade han sex med henne? Jag har ingen aning, frågan är mest akademisk. En genomsnittlig arbetare levde till denna var runt 35-40 på 500 talet, jag misstänker att man får växa upp fort som fan, om livslängden är kort. Prästerskapet, kungligheter och andra privilegierade klarade sig upp till 60 års strecket. Men om bonden gifter bort sin son / dotter vid 9 års ålder, antar jag att man inte gör speciellt stor skillnad i det med övriga klasser. Rätt mycket senare, men, Margareta Valdemarsdotter (Sveriges första drottning? Runt 13-1400 någon gång.) förlovades med Håkan när hon var 5, och gifte sig med honom som 10'åring.
Åldern var helt enkelt inte speciellt ovanlig förr.

Ja, Muhammed hade sex med henne.
Det står och till med och uppmanas i koranen samt inte att förglömma även i Talmud.

Nej, att medellivslängden var 35-40 år betyder inte folk dog vid 40-års åldern utan att barnadödligheten var hög.
De som överlevde till 7-8 års ålder blev oftast 60-70 år om de inte dog i krig eller förolyckades i olyckor.

Svenska kungar ingick giftermål som unga.
Både blivande kungen och drottningen kunde vara 10-12 år.
Men de levde inte tillsammans.
Det var rent politiska giftermål och de förebordade inte sina äktenskapliga plikter förrän i övre tonåren.
Muhammed tog Aisha för att han var en sadistiskt pedofil.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-28 kl. 21:25.
Citera
2018-05-28, 23:39
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Tommy Robinson är en jävla hjälte. Alla borde se det här: https://www.youtube.com/watch?v=_YQ94jFg_4A

Då förstår man helt och hållet hans historia.
Citera
2018-05-29, 00:31
Medlem
Återigen. stor respekt för dom som slår tillbaka.. Sådant här ser vi inte i Sverige https://www.youtube.com/watch?v=1q91kzzwdSc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in