2018-06-08, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
...Du vet att gruppen innehåller alla sorter va?
Allt från V till sympatisörer från SD.

Minas mål med gruppen är ju att motarbeta SD så mycket som möjligt inför valet enligt vad hon själv skrivit så de som är SD anhängare och medlemmar i den gruppen torde vara rätt få... efter valet i höst så ska Mina ägna sig åt annat (även det enligt vad hon skrivit själv).
Det blev inte den kassako för Mina som hon hoppades på.

Sanningen är att de flesta medlemmarna ligger långt ut till vänster eller är miljöpartister. Ett politiskt projekt från början till slut.
Senast redigerad av Observatoriet 2018-06-08 kl. 07:57.
Citera
2018-06-08, 09:55
Medlem
Citat:
Sedär ja. Nu kommer det riktiga hatet fram.

Är det något som stör dig på något sätt? Att en människa hatar något? Det är en fullt naturlig grundläggande mänsklig känsla bland alla andra grundläggande känslor, så varför använder du det som någon form av argument som på något vis skulle läggas till din fördel i debatten?
Citera
2018-06-08, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observatoriet
Det blev inte den kassako för Mina som hon hoppades på.

Nja, just den där biten är nog en sanning med modifikation. Makarna Dennert har levt rätt gott på JÄH med medföljande kringaktiviteter i ett par år nu. Nu börjar ymningshornet sina och när skeppet väl sjunker efter att ha gått på värdegrund så kommer det enbart att finnas skam kvar för de som väljer att stanna kvar. Hon är inte dummare än att hon hoppar skeppet innan skattkistorna är helt tomma och innan det falska hycklerimaskineri som drev skutan framåt är helt exponerat för allmänheten.

I backspegeln vill hon kunna peka på sin JÄH-business i CV't och hävda att skiten började träffa fläkten EFTER att hon slutat och överlämnat sitt gudsgoda styre till någon mindre nogräknad stackare som då givetvis ovetandes förväntas bli syndabocken. Frågan är dock om det redan är för sent för henne att smita undan med sin fabricerade heder i behåll. Jag tror nog att det är det, som tur är.
Citera
2018-06-08, 10:41
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Nja, just den där biten är nog en sanning med modifikation. Makarna Dennert har levt rätt gott på JÄH med medföljande kringaktiviteter i ett par år nu. Nu börjar ymningshornet sina och när skeppet väl sjunker efter att ha gått på värdegrund så kommer det enbart att finnas skam kvar för de som väljer att stanna kvar. Hon är inte dummare än att hon hoppar skeppet innan skattkistorna är helt tomma och innan det falska hycklerimaskineri som drev skutan framåt är helt exponerat för allmänheten.

I backspegeln vill hon kunna peka på sin JÄH-business i CV't och hävda att skiten började träffa fläkten EFTER att hon slutat och överlämnat sitt gudsgoda styre till någon mindre nogräknad stackare som då givetvis ovetandes förväntas bli syndabocken. Frågan är dock om det redan är för sent för henne att smita undan med sin fabricerade heder i behåll. Jag tror nog att det är det, som tur är.
Tror ni inte att det kan bli tvärtom. Valresultatet i kombination med ett Sverige som antingen går in i en lågkonjunktur eller bara hamnar i ett läge där det blir uppenbart hur mycket pengar som saknas i kommunerna lär få ett politiskt styre (oavsett färg) som blåser liv i rörelser som dessa. I sådant samhällsklimat kan människor som lever sina skyddade liv på Söder eller i Billdal se ett än större behov att gasta om medmänsklighet och humanism - de må vara irrelevanta för alla andra, men de har förankringar och kontakter som gör att de kommer att kunna verka ett bra tag till.
Citera
2018-06-08, 10:55
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Är du medlen i jäh? Om inte så leta reda på någon som är det då. Det visar nämligen olika om man är medlem eller inte. Det vet de flesta numera.

Du är medlem!
Bra, skicka en skärmdump med datum och överbevisa mig och alla andra.
Och sluta vara så överlägsen, du vinner ingenting på det.
Se så upp till bevis.

Citera
2018-06-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Du är medlem!
Bra, skicka en skärmdump med datum och överbevisa mig och alla andra.
Och sluta vara så överlägsen, du vinner ingenting på det.
Se så upp till bevis.

Jag är inte medlem i jäh, jag känner många som är det däremot.
Du har fortfarande inte fattat att medlemsantalet i en grupp visar olika om man är medlem eller inte.
Vi tar ett annat exempel då. Gruppen stå upp för Sverige, den är jag inte heller medlem i och vad jag kan se så är det 166 617 medlemmar i den just nu. Ni känner kanske nån högerextremist som är med i den som kan säga hur många det är.
Överlägsen?? Vet att denna diskusdion angående medlemmar i en grupp skiljer sinom man är medlem eller inte.
Men va fan spelar det för jävla roll om jag skriver ca 75 000 å det råkar vara 73 000.. än sen?
Är det det viktigaste för dig så visst. Du får gärna kolla upp faktan först innan du ger dig på någon.
Citera
2018-06-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Är det något som stör dig på något sätt? Att en människa hatar något? Det är en fullt naturlig grundläggande mänsklig känsla bland alla andra grundläggande känslor, så varför använder du det som någon form av argument som på något vis skulle läggas till din fördel i debatten?
Och nån påstår att jag kommer med kommentarer som inte tillför något eller sakliga argument?
Det funkar tydligen åt ett håll men inte åt andra hållet.

De flesta i denna tråd om jäh tar upp vad enstaka människor skriver. Anklagar gruppen för att vara skyldig till det mesta numera. Ingen från gruppen får tydligen inte ha några som helst åsikter politiskt.
Sen är det väldigt tradigt att läsa hela tiden att gruppen skulle vara extremvänster hela jävla tiden.
Gruppen har också blivit svärmattackerad av högerfolk som har massanmält men gruppen är fortfarande kvar.

Personligenså hatar jag inte högern. Däremot tar de till hot å hat så fort det ska diskuteras
De flesta har anonyma konton på Fb. Guess what? Det är inte ens tillåtet på FB.
Ja, det är många på vänstersidan också som har det. Jag vet det.
Vänstermuppar skriver oftast inte sånt hat som högern gör.

Jäh är just för att fler människor ska våga skriva på sociala medier, vilket också det har blivit.
Hot funkar inte längre.

Men ni får fortsätta lägga upp vad enskilda människor skriver. Har ni nått att göra iallafall.
Citera
2018-06-08, 16:15
Medlem
Citat:
Och nån påstår att jag kommer med kommentarer som inte tillför något eller sakliga argument?
Det funkar tydligen åt ett håll men inte åt andra hållet.

De flesta i denna tråd om jäh tar upp vad enstaka människor skriver. Anklagar gruppen för att vara skyldig till det mesta numera. Ingen från gruppen får tydligen inte ha några som helst åsikter politiskt.
Sen är det väldigt tradigt att läsa hela tiden att gruppen skulle vara extremvänster hela jävla tiden.
Gruppen har också blivit svärmattackerad av högerfolk som har massanmält men gruppen är fortfarande kvar.

Personligenså hatar jag inte högern. Däremot tar de till hot å hat så fort det ska diskuteras

Jäh är just för att fler människor ska våga skriva på sociala medier, vilket också det har blivit.
Hot funkar inte längre.

Men ni får fortsätta lägga upp vad enskilda människor skriver. Har ni nått att göra iallafall.

Tycker det är lite roligt ändå att du verkar tycka att det är okej att generalisera "högern" och säga att "däremot tar de till hot å hat så fort det ska diskuteras".

Samtidigt blir du bestört när någon generaliserar om #jäh och säger att vi inte kan generalisera på detta sätt.

Hur ska du ha det egentligen? Finns idioter överallt som går in och försöker provocera, dock definieras dessa inte på en höger-vänster skala i mitt tycke då dessa människor endast är idioter som ska ignoreras och inget annat.
Men ganska tydligt exempel på dina dubbla måttstockar.

Samtidigt finns det även ganska tydliga exempel på hur #jäh medlemmar tar till "proxy"-hat genom att sprida budskap från Al Necal och dylikt.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-06-08 kl. 16:19.
Citera
2018-06-08, 16:37
Medlem
Tycker detta uttalande är ganska slående. Postat på Hanif Bali's sida men tror inte riktigt han inser att EXAKT samma logik går att applicera på gruppen #jäh själva:

Citat:
Andreas Lindgren XXX XXXXX: Han piskar upp svansen och visar den i vilken riktning den ska. Den sista pusselbiten, adressen, vet han nog att de enkelt hittar själv nu. Uthängning eller ej så är det väldigt oansvarigt när han vet vad konsekvenserna för dem kan bli.

Detta kommer som svar efter att han gör en poäng av att Ben&Jerrys-anställd och Ung i Sverige-aktivisten Fatemeh Khavari delar bostad.
Ingen adress eller annat lades upp, endas deras namn och en kommentar om att dem bor ihop.

Så att piska upp sin svans som Mina gör genom att säga att alla som är kritiska mot henne/gruppen är rasister och nazister och därefter skickar man sin "svans" på dem är "oansvarigt", allt enligt en medlem i gruppen själv.

Kanske borde lyssna och lära från gruppen eller Mina?

Citat:
Andreas Lindgren
Added by Mats Holm on 30 August 2016
Timelord at Galifrey University

Inte heller ensam om att tycka att Mina bör passa sig när det kommer till sånt här med tanke på alla andra #jäh medlemmar som gillar inlägget:

Citat:
Robil Kaya Temiz
Added by Mina Dennert on 8 October 2017
Yale University

Citat:
Cecilia Fernelid
Added by Erik Almgren on 8 November 2016
Undersköterska at Göteborgs Stad

Citat:
Sofia Tamm
Added by Mina Dennert on 4 November 2016
Berghs School of Communication

Citat:
Markus Lewintus
Added by Erik Almgren on 27 October 2016
Hestra, Jönköpings Län, Sweden

Citat:
Ivan Midjich
Added by Ilona Karlsson on 11 November 2016
Works at We Are Dalarna
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-06-08 kl. 16:50.
Citera
2018-06-08, 20:42
Medlem
Citat:

Här ljuger du ju dock bara. Du säger att alla människor vars politiska åsikter är höger om mitten hotar andra varje gång de deltar i en diskussion och att de flesta dessutom har anonyma konton, inser du inte hur verklighetsfrånvänt det påståendet låter?

Citat:
Däremot tar de till hot å hat så fort det ska diskuteras

Hur "tar man till" hat? Och varför är du så rädd för just den av alla känslor?

Citat:

Hur skriver man hat? Jag kanske känner hat när jag skriver just det här inlägget, jag kanske är rädd när jag skriver det eller kanske känner jag mig till och med kärleksfull. Varför skulle den ena känslan vara bättre eller sämre än det andra?
Citera
2018-06-08, 21:30
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Jag är inte medlem i jäh, jag känner många som är det däremot.

Varför är du inte med i en grupp som du håller så kär? Konstigt att stödja något man inte har tillgång till.

Citat:
Du har fortfarande inte fattat att medlemsantalet i en grupp visar olika om man är medlem eller inte.

Varför är du så otrevlig, har jag varit otrevlig mot dig??

Citat:
Vi tar ett annat exempel då. Gruppen stå upp för Sverige, den är jag inte heller medlem i och vad jag kan se så är det 166 617 medlemmar i den just nu. Ni känner kanske nån högerextremist som är med i den som kan säga hur många det är.

Varför tar du en uppenbar trollgrupp som exempel. Du vet väl att admin i den gruppen bara är ute efter att provocera och att denne är mer vänster än JÄH.
Högerextremister?? Är de det medlemarna är? Ok det känns ju som grovt förtal från din sida.

Citat:
Överlägsen?? Vet att denna diskusdion angående medlemmar i en grupp skiljer sinom man är medlem eller inte.

Jaha du sade det tre rader upp.

Citat:
Men va fan spelar det för jävla roll om jag skriver ca 75 000 å det råkar vara 73 000.. än sen?

Nu är vi där igen med den otrevliga tonen. Det spelar roll för JÄH anhängare vrider och vinklar allt till sin fördel till den grad att det blir ofördelaktigt för JÄH. Var ärliga, man vinner mer på det.

Citat:
Är det det viktigaste för dig så visst. Du får gärna kolla upp faktan först innan du ger dig på någon.

Jag bad dig om just Faktan, men istället för en enkel skärmdump på medlemsantalet så kastar du skit och fördomar på mig.
Mina Dennert måste vara otroligt stolt över såna som dig.
Citera
2018-06-09, 02:31
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tror ni inte att det kan bli tvärtom. Valresultatet i kombination med ett Sverige som antingen går in i en lågkonjunktur eller bara hamnar i ett läge där det blir uppenbart hur mycket pengar som saknas i kommunerna lär få ett politiskt styre (oavsett färg) som blåser liv i rörelser som dessa. I sådant samhällsklimat kan människor som lever sina skyddade liv på Söder eller i Billdal se ett än större behov att gasta om medmänsklighet och humanism - de må vara irrelevanta för alla andra, men de har förankringar och kontakter som gör att de kommer att kunna verka ett bra tag till.
Det kommer naturligtvis att behövas många reträttplatser för bortröstade sjuklöverpolitiker med tillhörande tjänstemän.

Men konkurrensen om elefantkyrkogårdarna kommer bli betydligt hårdare än vanligt, för det första eftersom de avporträtterade är så många, för det andra eftersom det tar emot att ha hittepåjobb som varar över den kommande lågkonjunkturen och för det tredje att de icke-sjuklöverpolitiker som tagit över kommer att ha ett avgörande inflytande på besluten. Då tänker jag inte bara på SD utan även lokala makthavare som Demokraterna i Muteborg. Annars hade det varit lätt för Muteborg att ordna något "mångfaldsjobb" i Billdal åt Mia Dennert.

När vallokalerna stänger den 9 september är syftet med Jagärhär borta och det kommer att rasa samman ganska snabbt. Få kommer orka gå på tomgång i flera år innan nästa valrörelse börjar. Jämför med Alliansfritt som också försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in