2018-06-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Du har gjort din synpunkt mycket klar, du vill inte kritisera eller namge judisk brottslighet fr att de r lika illa (!!) som att beg brottet s vad gr du ens i en trd som berr ett brott av detta folk verhuvudtaget? Slingra dig ivg till cykelforumet eller ngonting istllet
Nej. Jag vill inte hemfalla till antisemitism nr jag kritiserar sionism och sklen till det r tv:

1. Antisemitism r rasism och jag r inte rasist.

2. Antisemitism r en alltfr reell historisk freteelse som sionsisterna exploaterar mycket framgngsrikt nr befogad kritik och granskning hotar att avslja deras illdd.

Det r DU och andra antisemiter som mjliggr det hr.

Citat:
Trams, jag bryr mig inte om de r judar eller buddhister utan behandlar det likadant oavsett och jag har ingen som helst skuld i deras brottslighet fr fri pass av sdana som dig.
De mrdade Kennedy och precis som 9/11 dr alla spr pekade mot the usual suspects s valde folk att blunda fr att just precis: peka ut eller ens notera deras brottslighet r lika illa eller tillomed vrre n att beg det, ngot du sjlv berttat att du tycker.
1. Det finns inget konkret alls som pekar p att sionister lg bakom mordet p JFK. Endast mjligt motiv. Om motiv hade rckt s hade halva USA varit skyldigt till mordet.

2. Jo, det r precis sdana som DU som i s fall gr det mjligt fr sionisterna att undg granskning. Ingen vettig mnniska vill bli frknippad med antisemitism eftersom dess uttryck historiskt sett r s fasansfulla att till och med psykopater vnder bort blicken.

Citat:
Jag hller verkligen inte med om det eller att ngon grupp har nn som helst anledning att f ett frikort att beg vilket djvulskap som helst och jag tror frvrigt att din syn snarare skapar hat mot judar n tvrtom. En helt sinnesjuk anledning att blunda fr brottslighet pga. etnicitet eller religisa bakgrund.
Om du tittar p min medverkan i 9/11-trden s ser du att jag knappast blundar fr eventuell sionistisk/israelisk inblandning i dden, men om du brjar vdra din antisemitism ven i den trden s lgger jag ner direkt. Ni gr det alltfr enkelt att vifta bort seris kritisk granskning som varandes dess motsats, svepande hatpropaganda grundad p pseudovetenskap och mystiscism.

Citat:
Men det r en annan diskussion och jag kommer inte g OT mer med dig efter detta inlgg.
Som sagt, vill du diskutera eventuell sionistisk skuld i mordet p JFK med mig? Kritisera sionism, inte judar.

Citat:
Passar dock p att lnka en gng till:
Johnny Gats: Who Ordered the Hit on JFK? https://www.youtube.com/watch?v=7ukhUJ1bNDQ
samt:
Final Judgement: Jews Killed JFK: http://smoloko.com/?p=16284
"Rise and Kill First" (Talmud) https://www.veteranstoday.com/2018/0...assassinations
Jag har lst allt det hr och nej, eventuellt motiv rcker inte, det mste till mer och ven om det finns sionistisk inblandning i mordet s r det fortfarande s att det var organisationer och element inom den amerikanska staten som stod fr mrklggningen, ngot som r den verkligt stora elefanten i det vsterlndska vardagsrummet.

Om det var sionister, cosa nostra, exilkubaner eller corsikansk maffia som hll i bssorna r i sammanhanget mindre intressant.

Mordet p JFK var en covert coup detat genomfrd av det amerikanska militr-industriella komplexet, av det som blir US National Security State. Hr ingr ven element frn organiserad brottslighet och frmmande skerhetstjnster dr de israeliska och brittiska r de historiskt viktigaste allierade.

Som sagt, om du konsekvent skippar snacket om talmudiska judar och istllet anvnder det korrekta sionister s r jag intresserad av en diskussion.

Inte annars.
Citera
2018-06-22, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Drfr att firman BBN och WA inte tillrckligt tydligt beskrivit hur man genomfrde sina studier.
Ja, du pstr det, men vad r det som fattas, var frgan.

Vet du det?

Citat:
Fast s sger ju inte HSCA, man anger tidsbrist, om jag inte minns fel.
Du sjlv gr det i alla fall.
Ja, tidsbrist OCH det faktum att ingen bestrider att skott avlossades bakom presidenten.

Citat:
Pongen r inte ngon kad precision (i vad?),
Precision avseende hur mnstret matchar mnstren frn de testskjutningar som genomfrdes samt en mer detaljerad bild av de topografiska frhllandena p Dealey Plaza samt en lngre sekvens, 320 millisekunder av mnstret, inte endast den volymstarkste delen p 90 millisekunder av det misstnkta gevrsskottets ekoimpulser.

Strre precision = strre sannolikhet (P).

Citat:
utan pongen r att kunna kontrollera resultatet av WA;s matematiska berkning.
Det var WA som anlitades fr att (1) dels kontrollera hela BBNs studie inklusive dess statistiska metod att berkna sannolikheten fr match med binra koefficienter, dr allt frn 0.6 och uppt var en sker match, (2) dels fr att genomfra en sonar-analys av det fjrde misstnkta gevrsskottet frn Grassy Knoll.

1. WA inte bara bekrftade det korrekta i BBNs metod och berkningar utan ansg att deras slutsater var alltfr frsiktiga.

2. WAs sonar-analys visade att det misstnkta skottet frn grassy knoll avlossades frn en specifik punkt i anslutning till det vita staketet p kvadratmetern nr och det med en sannolikhet P = 1/100 000 fr att vara ngot annat n ett gevrsskott (random noise/static).

Citat:
Genom att applicera denna p de knda skotten kunde man i s fall verifiera vetenskapligheten i underskningen och den drp fljande berkningen.
Om NRC nu betvivlade vetenskapligheten i en vl etablerad metod (atomubtar, delfiner, fladdermss, etc), varfr d inte sjlva genomfra de tester de ville se? De hade pengarna, tiden och mandatet. Varfr?

Citat:
Frutsatt att detta pekade p TSBD, som kllan fr ngot av de vriga skotten. Detta borde vara gjort p en kafferast. Man har haft nrmare 40 r p sig.
Som sagt, ledningen fr HSCA ansg inte att skotten bakom presidenten krvde strre precision eftersom ingen bestrider att sdana avlossades drifrn. Dessutom s var bde tid och pengar slut. Utver det s var ven frhllandena avsevrt mer komplexa eftersom ven hjdfrhllandena mellan klla och ml mste vgas in = tredimensionell analys = avsevrt mer komplexa och tidskrvande berkningar = gnger 4 skott.

Skottet frn det vita staketet lg i jmhjd med limon, skotten frn TSBD avlossades 6 vningar ovanifrn.

Som sagt, NRC hade mandatet, pengarna och tiden att lta genomfra sdana analyser, men avstod.

Har du ngon id om varfr man gjorde det? Avstod? Om man nu verkligen ansg att vetenskapligheten i BBN/WAs studier var undermlig?
Citera
2018-06-22, 23:23
Medlem
Citat:
Alla skott analyserades, det r det som r sjlva pongen.
Nej, pongen r att BBN frst analyserade/jmfrde de misstnkta impulsmnstren p dictabelt-inspelningen med de testskjutningar som genomfrdes p Dealey Plaza, med statistisk binr koefficiens. Att WA dels granskade och konfirmerade den studien och dels genomfrde en sonar-analys p det fjrde misstnkta impulsmnstret, det som visade ett gevrsskott frn grassy knoll.

Sonar-analysen inbegrep en noggrann och detaljerad kartlggning av de exakta topografiska frhllandena p Dealey Plaza dr man med trdar mtte upp avstnd mellan de olika strukturer som kunde pverka de eko-frhllanden som ljudet frn ett gevrsskott frn Grassy Knoll pverkades av. Frst efter det jmfrde man den hr avsevrt mer detaljerade studien med en avsevrt mer detaljerad studie av en avsevrt lngre del av det misstnkta gevskottet p dictabelt-inspelningen.

Slutsater:

1. Fem gevrsskott med binr koefficient mellan 0.6 - 0.8 = statistiskt skerstllt.

2. Det fjrde gevrsskottet, det frn grassy knoll med P = 1/100 000 fr att vara random noise/static = slam dunk.

3. Fem skott i perfekt topografisk ordning: 1, 2, 3, 4 och 5. Inte, lt sga: 2, 4, 1, 3 och 5. Om slumpartade sammantrffanden s hade mnstren varit huller om buller, inte i perfekt ordning.

4. Tiden mellan det frsta och sista impulsmnstret ger att den mikrofon som registrerade de misstnkta gevrsskotten frdades med en genomsnittlig hastighet p ca 11 mph, vilket r exakt den hastighet som kortegen bakom presidentlimon frdades i vid tiden fr skotten.

Det hr var fr sig och i synnerhet sammantaget, ger att JFK beskts med minst fem gevrsskott, fyra bakifrn och ett snett till hger framifrn och som var det ddande huvudskottet. Jag skriver minst dels eftersom testskott endast avlossades frn snipers nest i TSBD och frn grassy knoll och dels fr att ven ljuddmpade vapen kan ha anvnts.

Citat:
Drimot gjorde WA endast en matematisk berkning p ett av skottena, det frn "Grassy Knoll".
Nej. WA berknade, precis som tidigare BBN, binr koefficient p samtliga misstnkta impulsmnster och konfirmerade drmed BBNs slutsater. Utver det genomfrde man som sagt ven en sonar-analys av det fjrde misstnkta impulsmnstret, det frn grassy knoll.

Citat:
Detta p ett skytt som firman BBN inte hittat i sin underskning. Eller ska man sga en av 12 (?) tnkbara skyttar.
Va?

Citat:
Det var ju nmligen s att firman BBN placerade sin skytt uppe mot jrnvgen. WA hittade ju en annan skytt eller hur?
Va?

Citat:
(Det fanns ju ven en tredje skytt, som enligt BBN avlossade sitt vapen i en annan riktning n mot JFK.)
Va?

De hr tre senaste kommentarerna r s snurriga att du nog fr precisera, Pekka.

Helt obegripligt.
Citera
2018-06-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Precision avseende hur mnstret matchar mnstren frn de testskjutningar som genomfrdes samt en mer detaljerad bild av de topografiska frhllandena p Dealey Plaza samt en lngre sekvens, 320 millisekunder av mnstret, inte endast den volymstarkste delen p 90 millisekunder av det misstnkta gevrsskottets ekoimpulser.

(Detta r visserligen bludder men jag lter det flja med fr att det ska g att f ngon form av bakgrund till mitt svar.)
Citat:
Strre precision = strre sannolikhet (P).
Sannolikheten P kar i det fall man kan utesluta andra alternativ till det man vill pvisa. I detta fall bakgrundsbrus, ljud frn motorcykeln etc.

Citat:
1. WA inte bara bekrftade det korrekta i BBNs metod och berkningar utan ansg att deras slutsater var alltfr frsiktiga.
Om detta pstende vore sant skulle ju inte WA behva utfra sina egen teoretiska berkningar.

Citat:
Om NRC nu betvivlade vetenskapligheten i en vl etablerad metod (atomubtar, delfiner, fladdermss, etc), varfr d inte sjlva genomfra de tester de ville se? De hade pengarna, tiden och mandatet. Varfr?

NRC betvivlade inte metoden ven om den delvis beskrivs som oprvad, utan BBN:s & WA:s tillmpningar. Enligt NRC utfr varken BBN eller WA, tillrckligt med kontroller fr att visa att man vetenskapligt kan lita p resultaten av deras anlayser och underskningar.

Citat:
Utver det s var ven frhllandena avsevrt mer komplexa eftersom ven hjdfrhllandena mellan klla och ml mste vgas in = tredimensionell analys = avsevrt mer komplexa och tidskrvande berkningar = gnger 4 skott.
Och av det fljer att Atomubtar helst ker i ytlge, drfr att det blir s krngligt och joxigt att dyka?

Vi kan ju kika lite p vad HSCA sger i sin rapport:
The trajectory analysis was based on three types of data. From the acoustical analysis of the radio transmission, the timing of the shots was obtained. From the photographic analysis of the Zapruder film and the acoustical analysis, it was possible to know with relative precision when each of the shots struck--

Jahaja, tydligen har BBN lyckats vga in det "komplexa" och "tredimensionella" lget.
Och s hr str det vidare i HSCA rapporten:
All three trajectories intercepted the southeast face of the Texas School Book Depository building.(58) While the trajectories could not be plotted with sufficient precision to determine the exact point from which the shots were fired, they each were calculated with a margin of error reflecting the precision of the underlying data. The margins of error were indicated as circles within which the shots originated. The southeast corner window of the depository was inside each of the circles.

Citat:
Skottet frn det vita staketet lg i jmhjd med limon, skotten frn TSBD avlossades 6 vningar ovanifrn.
Firman BBN hade ju inget problem med hjdled, enligt HSCA.

Citat:
Som sagt, NRC hade mandatet, pengarna och tiden att lta genomfra sdana analyser, men avstod.

Har du ngon id om varfr man gjorde det? Avstod? Om man nu verkligen ansg att vetenskapligheten i BBN/WAs studier var undermlig?
Om du bemdade dig om att lsa rapporten skulle du veta det.

NRC skirver i sitt yttrande att den aktuella ljudupptagningen r gjord 1 minut efter attentatet mot JFK. Vidare s anser man att upptagningen inte r gjord p Dealey Plaza.

NRC ger ven frslag p vidare utredningar till Justitiedepartementet, men anser att sdana inte r motivierade med hnvisning till det ovanstende.
Citera
2018-06-28, 22:07
Medlem
Citat:
(Detta r visserligen bludder men jag lter det flja med fr att det ska g att f ngon form av bakgrund till mitt svar.)
Bluddrar det i din hjrna nu igen, Pekka?

Citat:
Sannolikheten P kar i det fall man kan utesluta andra alternativ till det man vill pvisa. I detta fall bakgrundsbrus, ljud frn motorcykeln etc.
Nej. kad precision i analys och metod ger kad precision avseende sannolikhet = P.

Citat:
Om detta pstende vore sant skulle ju inte WA behva utfra sina egen teoretiska berkningar.
Va? WA hade tv uppdrag:
1. G igenom BBNs studier fr att se om de r korrekt genomfrda.

2. Utfra en sonar-analys p det fjrde impulsmnstret, det med ljudklla grassy knoll, fr att se om det verkligen var ett gevrsskott som avlossades drifrn.
Svaret var, ja, i bda fallen.

Citat:
NRC betvivlade inte metoden ven om den delvis beskrivs som oprvad, utan BBN:s & WA:s tillmpningar. Enligt NRC utfr varken BBN eller WA, tillrckligt med kontroller fr att visa att man vetenskapligt kan lita p resultaten av deras anlayser och underskningar.
Om nu kontroller saknades, varfr genomfrde inte NRC dessa? De hade pengarna, tiden och mandatet.

Har du ngot svar hr?

Citat:
Och av det fljer att Atomubtar helst ker i ytlge, drfr att det blir s krngligt och joxigt att dyka?
Nej, av det kommer precis det jag sa. Ledningen fr HSCA ansg att endast skottet framifrn behvde verifieras av ytterligare sonar-analys eftersom att ingen betvivlade skott avfyrade bakom presidenten och fr att sdana dessutom var avsevrt mer komplexa och drmed kostsamma och tidskrvande att genomfra p grund av avsevrt strre avstnd och skillnader i hjdled.

Vad r det du inte fattar av det hr?

Citat:
Vi kan ju kika lite p vad HSCA sger i sin rapport:
The trajectory analysis was based on three types of data. From the acoustical analysis of the radio transmission, the timing of the shots was obtained. From the photographic analysis of the Zapruder film and the acoustical analysis, it was possible to know with relative precision when each of the shots struck--

Jahaja, tydligen har BBN lyckats vga in det "komplexa" och "tredimensionella" lget.
BBN genomfrde inga sonar-analyser av ngot av de misstnkta impulsmnstren, endast med avseende p statistisk koefficiens.

Frstr du skillnaden mellan dessa metoder?

Citat:
Och s hr str det vidare i HSCA rapporten:
All three trajectories intercepted the southeast face of the Texas School Book Depository building.(58) While the trajectories could not be plotted with sufficient precision to determine the exact point from which the shots were fired, they each were calculated with a margin of error reflecting the precision of the underlying data. The margins of error were indicated as circles within which the shots originated. The southeast corner window of the depository was inside each of the circles.
Vad tror du att den hr texten betyder, Pekka?

Du har inte en susning, eller hur?

Citat:
Firman BBN hade ju inget problem med hjdled, enligt HSCA.
Eftersom BBN inte genomfrde ngon sonar-analys, ja.

Fattar du vad det innebr?

Citat:
Om du bemdade dig om att lsa rapporten skulle du veta det.
Jag har bde lst och, viktigare, frsttt rapporten, Pekka.

Du har bara lst den, eller hur.

Citat:
NRC skirver i sitt yttrande att den aktuella ljudupptagningen r gjord 1 minut efter attentatet mot JFK. Vidare s anser man att upptagningen inte r gjord p Dealey Plaza.

NRC ger ven frslag p vidare utredningar till Justitiedepartementet, men anser att sdana inte r motivierade med hnvisning till det ovanstende.
Ska vi tolka det hr som att NRC inte genomfrde de kontroller de efterskte i HSCAs studier, eftersom de fem misstnkta impulsmnstren ND var i spelade en minut senare ngon annanstans n p Dealey Plaza?

r det s du menar?

Pekka?
Senast redigerad av onopono 2018-06-28 kl. 22:11.
Citera
2018-06-29, 15:26
Medlem
Citat:
Nej, av det kommer precis det jag sa. Ledningen fr HSCA ansg att endast skottet framifrn behvde verifieras av ytterligare sonar-analys eftersom att ingen betvivlade skott avfyrade bakom presidenten och fr att sdana dessutom var avsevrt mer komplexa och drmed kostsamma och tidskrvande att genomfra p grund av avsevrt strre avstnd och skillnader i hjdled.
(Hur kunde ledningen fr HSCA frutse att berkningarna skulle bli komplexa, kostsamma och tidskrvande p grund av avsevrt strre avstnd och skillnader i hjdled? Det r ju BBN och WA som r experterna. Borde man inte rdfrga dessa frst?)

Och anser du att WA lyckades verifiera firman BBN:s underskning angende skottet framifrn?
Citera
2018-06-29, 17:30
Medlem
Citat:
(Hur kunde ledningen fr HSCA frutse att berkningarna skulle bli komplexa, kostsamma och tidskrvande p grund av avsevrt strre avstnd och skillnader i hjdled? Det r ju BBN och WA som r experterna. Borde man inte rdfrga dessa frst?)
Jag vet inte vad det r som fattas dig, Pekka. rligt talat ...

1. Nr dictabelt-inspelningarna upptcktes av HSCA s var det i elfte timmen av deras utredning. Man beslt trots det att genomfra en underskning av inspelningen fr att se om skotten avlossade mot JFK fanns med p inspelningen och om s, hur mnga de var och frn var de hade avlossats.

2. Nr BBN genomfrt sin underskning s ville ledningen fr HSCA att ett annat team dels skulle kontrollera BBNs underskning och dels se om det misstnkta skottet framifrn kunde verifieras alternativt refuteras med en mer detaljerad sonar-analys. In kommer WA och drar slutsatserna att ja, BBNs studie med slutsatser r korrekt, inklusive skottet framifrn.

3. Att genomfra sonar-analyser p vriga fyra misstnkta gevrsskott ansgs inte ndvndigt eftersom samtliga dessa var avlossade bakom presidenten, ngot som ingen har ifrgasatt. Att genomfra sonar-analyser p dessa skott hade dessutom varit mycket tidskrvande och dyrt (i.e. tre dimensioner ggr fyra skott) och det i ett lge dr bde tid och pengar var slut.

Citat:
Och anser du att WA lyckades verifiera firman BBN:s underskning angende skottet framifrn?
Ja. Med rge. P = 1/100 000 fr att det var ett slumpartat impulsmnster r per definition ett Vetenskapligt Faktum.

Nu vet jag att du har lst lite av NRCs rapport och tror att deras slutsats om att BBN och WA hade skilda meningar om nr skottet framifrn registrerades p inspelningen, r korrekt. Men nej, hr har NRC med sina Nobelpristagare pinsamt fel. BBN mtte endast de mest ljudstarka misstnkta eko-impulserna vilket i tid innebar ca 90 millisekunder, men eftersom WAs uppdrag just var att genomfra en mer detaljerad och fullstndig sonar-analys, s mttes/analyserades HELA impulsmnstret vilket inbegrep en avsevrt lngre tidssekvens, ca 390 millisekunder. Det hr i sin tur ger de tidsskillnader NRC vljer att feltolka som varandes tv alternativa skott.

Det hr visste NRC och nd lyfter man fram sin vantolkning av de tv studierna.

Varfr gr NRC det, tror du?
Senast redigerad av onopono 2018-06-29 kl. 17:33.
Citera
2018-06-29, 20:14
Medlem
Citat:
2. Nr BBN genomfrt sin underskning s ville ledningen fr HSCA att ett annat team dels skulle kontrollera BBNs underskning och dels se om det misstnkta skottet framifrn kunde verifieras alternativt refuteras med en mer detaljerad sonar-analys. In kommer WA och drar slutsatserna att ja, BBNs studie med slutsatser r korrekt, inklusive skottet framifrn.

Vi kan ju kika lite p vad HSCA skriver i sin rapport:
For example, it was deemed judicious to seek an independent review of Barger's analysis before proceeding with the acoustical reconstruction. So, in July 1978, the committee contacted the Acoustical Society of America to solicit recommendations for persons qualified to review the BBN analysis and the proposed Dallas reconstruction. The society recommended a number of individuals, and the committee selected Prof. Mark Weiss of Queens College of the City University of New York and his research associate, Ernest Aschkenasy.
WA anlitas sledes fre rekonstruktionen av skotten i Dealey Plaza. Och av andra skl n de som du angav.
Citera
2018-06-30, 11:55
Medlem
Citat:
Vi kan ju kika lite p vad HSCA skriver i sin rapport:
For example, it was deemed judicious to seek an independent review of Barger's analysis before proceeding with the acoustical reconstruction. So, in July 1978, the committee contacted the Acoustical Society of America to solicit recommendations for persons qualified to review the BBN analysis and the proposed Dallas reconstruction. The society recommended a number of individuals, and the committee selected Prof. Mark Weiss of Queens College of the City University of New York and his research associate, Ernest Aschkenasy.
WA anlitas sledes fre rekonstruktionen av skotten i Dealey Plaza. Och av andra skl n de som du angav.
Ja, WA granskade bde BBNs preliminra resultat och det upplgg man freslog som rekonstruktion av den mjliga skjutsekvensen, men ocks den frdiga rekonstruktionen med resultat. Utver det genomfrde WA som sagt ven en sonar-analys av det misstnkta gevrsskottet frn Grassy Knoll.

Vilka var de andra skl fr vilka du menar WA anlitades?
Citera
2018-07-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ja, WA granskade bde BBNs preliminra resultat och det upplgg man freslog som rekonstruktion av den mjliga skjutsekvensen, men ocks den frdiga rekonstruktionen med resultat.
Och nd s ingrep WA inte nr BBN felaktigt hittade en skytt bakom staketet straxt nedom jrnvgen.

Och man underlt att infra vlbehvliga kontroller, i samband med rekonstruktionen.
Citat:
Utver det genomfrde WA som sagt ven en sonar-analys av det misstnkta gevrsskottet frn Grassy Knoll.
Vad r en "sonar-analys", som du nu nmnt i ett antal poster? Denna benmning anvnds inte i WA:s rapport, vad jag kan se.
Citera
2018-07-26, 11:07
Medlem
Citat:
3. Att genomfra sonar-analyser p vriga fyra misstnkta gevrsskott ansgs inte ndvndigt eftersom samtliga dessa var avlossade bakom presidenten, ngot som ingen har ifrgasatt.
Du ifrgastter ju detta hela tiden. Du pstr ju att flest ronvittnen hr att skotten avlossas frn "the Grassy Knoll" och inte TSBD. Det vore ju vlgrande om det fanns ett ytterligare ett vetenskapligt stt att visa varifrn skotten avlossades.
Citera
2018-07-26, 14:17
Medlem
Citat:
Och nd s ingrep WA inte nr BBN felaktigt hittade en skytt bakom staketet straxt nedom jrnvgen.
Va?

Citat:
Och man underlt att infra vlbehvliga kontroller, i samband med rekonstruktionen.
Nej, man gjorde en avvgning avseende tid, pengar och nytta. Om nu NRC tyckte att det behvdes kontroller, varfr genomfrde man inte sdana sjlva, menar du?

De hade pengarna, tiden och ett tydligt mandat frn AG.

Trots det s genomfrde de ingen sdan. Varfr d, menar Du?

Citat:
Vad r en "sonar-analys", som du nu nmnt i ett antal poster? Denna benmning anvnds inte i WA:s rapport, vad jag kan se.
Sonar model, sonar procedure, sonar study, sonar analysis, ... vet du inte vad det r, eller vad fan menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in