Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-28, 14:01
Medlem
SGDFs avatar
v
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Kände Engström och Jeppsson varandra? Det är intressant, har du källa på det?

Bögerihysterin var utbredd på 80-talet, och jag minns att Henning Sjöström snackade om en bögring som skulle vara drivande runt Ebbe Carlsson affären. Nog fanns det en del böcklingar som drogs fram i ljuset, men vad skulle det haft för betydelse?

Vad gäller Engströms och Jeppssons förment romantiska möte bakom en byggbarack sent en fredagkväll finns inga belägg förutom upphovsmannens snuskiga fantasier och fördomar.

Man vill inte ens tänka tanken på en trånande Jeppsson som längtat hela kvällen efter att få Engströms iskalla pillevick uppstucken i dajmkrysset, och som final skulle de tillsammans mörda statsministern med både kniv och skjutvapen.
Ja jävlar!

Bättre kan vi här i tråden.

Tror du att Engström är gärningsman så kom med bevis.

Vi kan leka en lek. Du är åklagare jag är advokat.

Kom igen och presentera dina bevis för Engströms skuld så ska du få svar när jag har tid.
Använd gärna Filter som stöd.

Jo det är just i filter du kan läsa att Holmer enligt Åsheden har dom här tankarna. Jag är ingen åklagare, jag spanar brett, men här blir det mest text om SE. Mina sidospår håller jag för mig själv.
Citera
2018-06-28, 14:37
Medlem
SGDFs avatar
Om jag kan påvisa en samverkan mellan SE och FRO, med en fysisk nu livs levande person, är det fortfarande ointressant då?
Citera
2018-06-28, 15:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Om jag kan påvisa en samverkan mellan SE och FRO, med en fysisk nu livs levande person, är det fortfarande ointressant då?
Varken FRO eller SE är ointressanta.
Citera
2018-06-28, 15:42
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Kände Engström och Jeppsson varandra? Det är intressant, har du källa på det?

Bögerihysterin var utbredd på 80-talet, och jag minns att Henning Sjöström snackade om en bögring som skulle vara drivande runt Ebbe Carlsson affären. Nog fanns det en del böcklingar som drogs fram i ljuset, men vad skulle det haft för betydelse?

Vad gäller Engströms och Jeppssons förment romantiska möte bakom en byggbarack sent en fredagkväll finns inga belägg förutom upphovsmannens snuskiga fantasier och fördomar.

Man vill inte ens tänka tanken på en trånande Jeppsson som längtat hela kvällen efter att få Engströms iskalla pillevick uppstucken i dajmkrysset, och som final skulle de tillsammans mörda statsministern med både kniv och skjutvapen.
Ja jävlar!

Bättre kan vi här i tråden.

Tror du att Engström är gärningsman så kom med bevis.

Vi kan leka en lek. Du är åklagare jag är advokat.

Kom igen och presentera dina bevis för Engströms skuld så ska du få svar när jag har tid.
Använd gärna Filter som stöd.

När det gäller det beväpnade och homoerotiska, så har man nog lättare att tänka sig att revolver och kniv är med för självförsvar om situationen tar våldsam vändning. Jag tror definitivt polisen har funderat i dessa banor, det är ju bara att läsa förhören med Jeppson, och vad han har i sin väska.

När det gäller det sexualtekniska är det kanske mer på handtrallnivå.

Detta är naturligtvis otänkbart, därför tänker vi det: SE och LJ har stämt träff. SE jobbar över, dricker sig stursk.

På sveavägen negligeras en hälsning, och den skammade SE skjuter. Njae, så kan det nog inte varit ändå.. Men varför inte tänka tanken åtminstone en gång.

Det med FRO och SE återkommer jag med. Den tanken är tänkbar, så egentligen borde man lägga ner den.
Citera
2018-06-28, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
v

Jo det är just i filter du kan läsa att Holmer enligt Åsheden har dom här tankarna. Jag är ingen åklagare, jag spanar brett, men här blir det mest text om SE. Mina sidospår håller jag för mig själv.
Jo, det är just detta obekräftade svammel från Holmér som irriterar. ”Engström är tvekönad” ”Jeppsson lämnar undanglidande svar när det gäller det motsatta könet” och liknande.
Enl vem, och vad fan kan det ha med mordet att göra? Var det ett triangeldrama där Palme var inblandad kanske?
Jeppsson hade dessutom transporterat en kökskniv i väskan på väg hem från affären vid något tillfälle.
Är detta en stor grej?
Filter håller på med en massa trams som får spridning, men dom har inte ens begripit sig på fundamentala fakta som går att utläsa i förhören.
Citera
2018-06-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Bra sammanställning. Hakar dock fortfarande upp mig på den upplåsta bakdörren timman före mordet. Detta i kombination med att Engström varit ute flera gånger utan att registreringar finns på hans passerkort. Tror själv inte han skulle våga vara GM men KAN ju haft en biroll. Det som talar emot är hur han i så fall skulle kunnat kommunicera spårlöst med attentatsmannen/gruppen. Dörren?

Tror inte heller att Engström skulle ha nerver till det, och framför allt tror jag inte att en grupp människor med normal tankeförmåga och omdöme ens skulle överväga att ge den snacksalige, överdramatiske, allmänt knepige, halvt alkoholiserade Engström någon roll överhuvudtaget.
Dom kunde ju uppenbart inte ens lita på att han kunde hålla sig nykter under kvällen om man litar på väktaren Gahns vittnesmål om att han varit ute och "druckit middag".
Engström borde helt enkelt ha varit en mardrömskandidat för ett sånt uppdrag.

Om man ändå antar att han av något skäl getts en roll, hade han då fått leva? Särskilt med tilltagande alkoholism och psykiska problem, då hans personlighetsdrag och beteendemönster knappast blev mindre framträdande.
Det enda jag möjligen kan tänka mig är att han resten av sitt liv levde under dödshot, men det stämmer ju väldigt illa med hans mediala framträdanden och utsvävningar. Om han nu ändå möjligen hade en roll att "stöka till det" hade han ju redan uppnått det, fanns ingen anledning att han skulle fortsätta t o m fram till 1992 då han gör sitt sista mediala framträdande i Skydd och Säkerhet.
Det är bara början på hur hans beteende potentiellt är en risk för eventuella konspiratörer. Att fortsätta tjata om mordet tills omgivningen vissnar och meddela att han spar på tidningsartiklar i en stor flyttkartong är andra exempel.
It doesn't make sense.
Senast redigerad av cherryfive 2018-06-28 kl. 17:09.
Citera
2018-06-28, 17:35
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Tror inte heller att Engström skulle ha nerver till det, och framför allt tror jag inte att en grupp människor med normal tankeförmåga och omdöme ens skulle överväga att ge den snacksalige, överdramatiske, allmänt knepige, halvt alkoholiserade Engström någon roll överhuvudtaget.
Dom kunde ju uppenbart inte ens lita på att han kunde hålla sig nykter under kvällen om man litar på väktaren Gahns vittnesmål om att han varit ute och "druckit middag".
Engström borde helt enkelt ha varit en mardrömskandidat för ett sånt uppdrag.

Om man ändå antar att han av något skäl getts en roll, hade han då fått leva? Särskilt med tilltagande alkoholism och psykiska problem, då hans personlighetsdrag och beteendemönster knappast blev mindre framträdande.
Det enda jag möjligen kan tänka mig är att han resten av sitt liv levde under dödshot, men det stämmer ju väldigt illa med hans mediala framträdanden och utsvävningar. Om han nu ändå möjligen hade en roll att "stöka till det" hade han ju redan uppnått det, fanns ingen anledning att han skulle fortsätta t o m fram till 1992 då han gör sitt sista mediala framträdande i Skydd och Säkerhet.
Det är bara början på hur hans beteende potentiellt är en risk för eventuella konspiratörer. Att fortsätta tjata om mordet tills omgivningen vissnar och meddela att han spar på tidningsartiklar i en stor flyttkartong är andra exempel.
It doesn't make sense.

Du framför en mycket bra poäng där, som gör det mindre sannolikt att han deltagit i ett större sammanhang.

Likaså läser jag med glädje hur trådens giganter spetsar till sig, nu när SE levereras i pipelinen.

Mvagrippa pratar Säpotrio, Boboslacke säger rakt ut att Donald Forsberg bör kontrolleras för mordet.

Ta fram allt, tiden kan vara knappare än någonsin. På fråga svarar KP att han har en uppfattning om vem mördaren är. Ursäkta, men jag tror inte han tänker på Donald F ellrr ens hans kompisar.

Ta fram vad ni har, jag kommer lämna in mina skrap i brevform till utvalda.
Citera
2018-06-28, 18:08
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Denna slutsats känns som den mest troliga eftersom den tid LJ tar på sig från det att han lämnar Luntmakarg. tills dess han möter Nieminen på översta tradddelen, motsvaras väldigt väl av den tid GM sprungit ner och möter Nieminen på David Bagares gata samt att hon raskt går upp till trappan för att möta LJ på översta avsatsen. GM skall alltså springa 60 m i uttröttat tillstånd medan hon i rask takt skall gå samma sträcka.

Det är ju därför mycket troligt att det är GM som är "springande mannen på DB´s gata.

Jag tvingas nog lämna öppet där. Vi hade ju en längre detaljerad genomgång av detta för en tid sedan. Jag tyckte då att några i tråden de facto visade att det finns ett tidsglapp som lämnar öppet för att det inte var GM som YN såg.

Det räknades sträckor, hastigheter och sekunder på sådan detaljnivå att det då framstod som omöjligt att YN såg GM.

Sen är det förstås högst märkligt att en man med det signalementet springer österut just där och då. Det håller jag helt med om. Jag menar - vem i hela fridens namn var han?

Med tanke på alla vingliga vittnesuppgifter och oklara tider kring mordet så vet vi väl som vanligt mycket lite även i denna fråga. Tyvärr.
Citera
2018-06-28, 19:58
Medlem
ieshos avatar
Är det verkligen så att konspiratörer är renlevnadsmänniskor? Jag tror snarare tvärt om! Visst finns det fyllon och knarkare som är notoriskt opålitliga, men det är en fråga om karaktär och träning snarare än om missbruk.
Citera
2018-06-28, 22:13
Medlem
Bacchus94s avatar
LP noterade inte om GM hade huvudbonad eller ej. AB och IM sa att GM hade en stickad mössa. LJ tyckte sig se att GM hade en keps. YN noterade inte heller om den springande mannen på David Bagares gata hade någon huvudbonad eller ej. LP och LJ sa att att GM hade blå täckjacka. Nästan alla andra vittnen säger mörk, halvlång rock. Något vittne säger grön rock, vilket VG hade denna kväll. Vad ska man tro?
Citera
2018-06-28, 23:19
Medlem
Fastnar för en sak som G.Söderströms kollega Invar Winden uppger i sin brottsanmälan.
https://drive.google.com/file/d/17Ja...t0xp4Oplr/view

IW har uppgett tiden till 23.20 längst upp under "Brottsdatum". Förstorar man så ser man även att han skrivit 23.20 först i rapporten men tryckt över med en 8:a så det blir 23.28. Kanske IW har börjat skriva rapporten själv först och skriver tiden som han själv har, mao 23.20. Under tiden han skriver så pratar han med kollegan GS som säger "det är fel tid, du får ändra det". IW lyder sin chef och ändrar tiden. Jag bara spekulerar men det är ett konstigt sammanträffande att IW troligen skrivit den rätta tiden initialt för att sen ändra.
Citera
2018-06-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
LP noterade inte om GM hade huvudbonad eller ej. AB och IM sa att GM hade en stickad mössa. LJ tyckte sig se att GM hade en keps. YN noterade inte heller om den springande mannen på David Bagares gata hade någon huvudbonad eller ej. LP och LJ sa att att GM hade blå täckjacka. Nästan alla andra vittnen säger mörk, halvlång rock. Något vittne säger grön rock, vilket VG hade denna kväll. Vad ska man tro? :'(

Att det var många kring mordplatsen som sprang.
Området kallades "träsket"
Mannen som tipsade GS på Kungsgatan 20.38 (mellan Sveavägen / norrlamdsgatan) var säkert en av dom som sprang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in