2018-07-03, 08:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller så ljög pappan och då faller hela din teori. Han kan ha haft anledning att ljuga. Samtalet kan haft ett helt annat innehåll än han påstår
Om du påstår att pappan har anledning att ljuga ska du skriva ut vad - det finns ingen mening att söla ner denna tråd med intetsägande mummel.
Citat:
och han, som den gode pappa han vill framstå som, borde ha satt sig på motorcykeln och halverat världsrekordtiden Stöpen-Blomberg. Men nu gjorde han inte det, han satt och väntade i 1,5 timmar innan han gjorde något. Det vill han inte ska komma ut.
Han borde inte ha gjort ett dugg mer än som skedde dvs att vänta in dotterns restid samt rimlig tid därutöver innan de funderar på om nåt hänt.

Det är helt normala tidsramar och det rör sig inte om 1.5 timme som du överdriver.

Förutom att din alternativa teori är absurd så talar du emot dig själv. Inte undra på att ingen lyssnar på dig även om du ältar samma saker år ut och år in vilket är otroligt meningslöst.

----> Ena stunden framställer du pappan som strängheten själv.
När han väl ger Lisa en normal tidsram så borde han ha kastat sig på en Mc.

Ditt ironiserande om pappan är talande - du är uppenbart jävligt avundsjuk på Lisa som har en far som är rädd om sin dotter för att han älskar henne.
Citat:
Det är i alla fall ytterst osannolikt att han skulle ha stannat på måfå och inväntat första bästa offer, särskilt som han hade ett helt hus fullt av tänkbara offer bredvid arbetsplatsen.
Han tar tillfället i akt på precis samma sätt som andra sexualsadistiska predatorer - när det gyllene tillfället uppstår med ett sårbart offer vid en tidpunkt som är passande.
Lisa är ensam och NB slår till. Adriana smet iväg dagen innan och följde aldrig med upp till bilen annars kunde det varit hon som blivit strypt och tejpad.
Senast redigerad av develi 2018-07-03 kl. 08:38.
2018-07-03, 10:45
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Därför att Magnus berättade att Lisa var ensam. Han såg ingen tvinga Lisa någonstans. Varför skulle Magnus ljuga? Är han part i målet?

Eller så ljög pappan och då faller hela din teori. Han kan ha haft anledning att ljuga. Samtalet kan haft ett helt annat innehåll än han påstår och han, som den gode pappa han vill framstå som, borde ha satt sig på motorcykeln och halverat världsrekordtiden Stöpen-Blomberg. Men nu gjorde han inte det, han satt och väntade i 1,5 timmar innan han gjorde något. Det vill han inte ska komma ut.

Ett mycket bra verktyg. Varför används det inte? Varför är det inte känt? Varför står det inget om det i FUP? Naturligtvis för att det inte finns. Sluta tro på #Felix52s rappakalja.

Det var inte Magnus vi diskuterade, det var Adriana. Du svarade att frågorna inte skulle ställas och gissade svaren istället. Alltså, det är bättre att gissa svaren än att lyssna på vittnen.
Att avvisa vittnesmål utan belägg är att bågfila. Magnus hade ingen anledning att ljuga, du bara gissar att han tog fel på dag för att det ska passa in i pusslet.

Det är i alla fall ytterst osannolikt att han skulle ha stannat på måfå och inväntat första bästa offer, särskilt som han hade ett helt hus fullt av tänkbara offer bredvid arbetsplatsen.

Nu har flera personer fått nog av ditt förtal av Lisa och familjen .
Något samtal har aldrig existerat mer än i din "hjärna" .
Därför så har ditt svammel ingen som helst betydelse .
Vadå inte vill att det ska komma ut ?
Stefan har ju för i helvete berättat vad som hände och vad han gjorde .
Då har det väl kommit ut eller vad kallar du det ?
Vadå kasta sig på en motorcykel , du vet inget om motorcyklar heller va ?
De motorcyklar Stefan har är avsedda i köra i skogen och på grusbana med .
Fruntimmer och motorfordan du vet .
Har du kommit på om Lech röker än , du som är expert på rökning .
Senast redigerad av boidis12 2018-07-03 kl. 10:52.
2018-07-03, 12:45
Medlem
katws avatar
Citat:
Det var inte Magnus vi diskuterade, det var Adriana. Du svarade att frågorna inte skulle ställas och gissade svaren istället. Alltså, det är bättre att gissa svaren än att lyssna på vittnen.

Är du trög på riktigt eller spelar du dum? Det var du klippte och klistrade sönder mitt inlägg för att du hade slut på argument gällande Magnus vittnesmål. Vart ska jag besvara ditt flum om inte i skriven text menar du? Han kunde varken beskriva klädsel, hårfärg eller färg på mopeden. Frun har inte sett ett skvatt.
Hänvisa till vart jag skrivit att frågorna inte skulle ställas. DU ställde frågorna till annan skribent. DU blev grinig att ingen svarade. JAG svarade till sist för att genom ett önsketänkande slippa ditt eviga tjat. MINA svar är givetvis gissningar, jag sitter inte på något facit. Ska du fortsätta i den här takten så får vi en ny tråd låst, vill du verkligen det?

Citat:
Att avvisa vittnesmål utan belägg är att bågfila.

Magnus hade ingen anledning att ljuga, du bara gissar att han tog fel på dag för att det ska passa in i pusslet.

Det är du som står för pusselmakandet för att det ska passa dina sjuka fantasier, inget annat. Hänvisa återigen vart jag skrivit att Magnus medvetet ljuger. Lägg inte ord i min mun. Det är en kvalificerad gissning att han tog fel eftersom att allt tyder på det. Men varför inte ringa honom? Numret står ju i FUP.

Citat:

Det är betydligt mer osannolikt att en komet slår ner i ladugårdsbyggnaden. Eller att två av varandra oberoende personer gör fruktansvärda handlingar i samma byggnad en söndagskväll i juni. Eller att NB skulle ägnat sig åt ett bildnummerlek på detta forum.
Ett helt hus? Välj dina ord, människa. Det är allvar detta. Det behöver inte varit på måfå. AB kan han ha sett på färd mot affären med sin världsberömda bil. Att han var svag för blondiner kanske vi kan vara överens om åtminstone.
Senast redigerad av katw 2018-07-03 kl. 13:05.
2018-07-03, 14:20
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Är du trög på riktigt eller spelar du dum? Det var du klippte och klistrade sönder mitt inlägg för att du hade slut på argument gällande Magnus vittnesmål. Vart ska jag besvara ditt flum om inte i skriven text menar du? Han kunde varken beskriva klädsel, hårfärg eller färg på mopeden. Frun har inte sett ett skvatt.
Hänvisa till vart jag skrivit att frågorna inte skulle ställas. DU ställde frågorna till annan skribent. DU blev grinig att ingen svarade. JAG svarade till sist för att genom ett önsketänkande slippa ditt eviga tjat. MINA svar är givetvis gissningar, jag sitter inte på något facit. Ska du fortsätta i den här takten så får vi en ny tråd låst, vill du verkligen det?

Det är du som står för pusselmakandet för att det ska passa dina sjuka fantasier, inget annat. Hänvisa återigen vart jag skrivit att Magnus medvetet ljuger. Lägg inte ord i min mun. Det är en kvalificerad gissning att han tog fel eftersom att allt tyder på det. Men varför inte ringa honom? Numret står ju i FUP.

Det är betydligt mer osannolikt att en komet slår ner i ladugårdsbyggnaden. Eller att två av varandra oberoende personer gör fruktansvärda handlingar i samma byggnad en söndagskväll i juni. Eller att NB skulle ägnat sig åt ett bildnummerlek på detta forum.
Ett helt hus? Välj dina ord, människa. Det är allvar detta. Det behöver inte varit på måfå. AB kan han ha sett på färd mot affären med sin världsberömda bil. Att han var svag för blondiner kanske vi kan vara överens om åtminstone.

Konstigt att det tydligen pusslas på flera håll nu på sistone .
Naturligtvis så är chansen att det finns två såna jävla svin som Onanerijus
i ladan/gamla mjölkrummet inte ens en tusendel av en promilles chans .
Den ende som har varit på platsen är sexualsadisten Onanerijus där hans
och andras intresse för mord unga kvinnor når sin kulmen .
Det runkmördaren Onanerijus gjorde mot Lisa är tydligen inte jävligt nog .
Nu ska familjen behöva bli förtalade och smutskastade av vissa dynghögar också .
Men det blir nog snart ett abrupt slut på detta om jag får gissa lite .
2018-07-03, 15:23
Medlem
develis avatar
Citat:
AB kan han ha sett på färd mot affären med sin världsberömda bil. Att han var svag för blondiner kanske vi kan vara överens om åtminstone.
Ja, han kan ha sett Adriana flera gånger den kvällen till och med. Predatorn vaknade kanske redan dagen innan då han såg hennes blonda väsen vid silon och han ger sig ut på lustjakt..

Adriana joggar 1.3 mil, startar med att springa förbi NBs bostad och in på vägen mot Gum.

1. NB kan ha iakttagit henne då hon startade joggingturen vid 18-tiden och passerade hans hus. Han är nämligen ute vid den tiden också.
2. Han är till Martorp och kan ha sett henne jogga på grusvägen mot Gum.
3. Adriana har dess innan kommit ut på länsvägen från grusvägen och joggar in i en slinga på andra sidan vägen.

NB säger att han slutade jobbet vid 17.30-18 och åker hem. Han kommer då plötsligt på att det finns en kvarglömd cirkelsåg som han åker och lämnar till LÅ.
Han åker sen till Martorp och tankar (uppger detta vara vid 19-tiden), hem och hämtar pengar för att handla i Källby. Restid från NBs bostad till Handlarn i Källby tar 6 min och 20 sek (50-70 km/h.) enligt FUP. Han betalar kl 19.21 och åker vägen förbi kopplingsstationen mot cafét.

Strax före 19.30 sker händelsen vid kopplingsstationen. Adriana minns tiden väl eftersom hon var sen till middag (är hemma från joggingtur c:a 19.40)
2018-07-03, 15:55
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Därför att Magnus berättade att Lisa var ensam. Han såg ingen tvinga Lisa någonstans. Varför skulle Magnus ljuga? Är han part i målet?

Eller så ljög pappan och då faller hela din teori. Han kan ha haft anledning att ljuga. Samtalet kan haft ett helt annat innehåll än han påstår och han, som den gode pappa han vill framstå som, borde ha satt sig på motorcykeln och halverat världsrekordtiden Stöpen-Blomberg. Men nu gjorde han inte det, han satt och väntade i 1,5 timmar innan han gjorde något. Det vill han inte ska komma ut.

Ett mycket bra verktyg. Varför används det inte? Varför är det inte känt? Varför står det inget om det i FUP? Naturligtvis för att det inte finns. Sluta tro på #Felix52s rappakalja.

Det är bara dina alternativa teorier som spökar. Du förstår väl att Nerijus kunde vara alldeles i närheten av Lisa även fast ett vittne påstår sig ha sett Lisa ensam? Du får gärna ha dina alternativa teorier, jag vill bara inte att du skriver saker som om de vore sanning när du inte har en aning om hur sanningen om detta ser ut.

Varför har du sånt behov av att kränka Lisas anhöriga? Det är inte förbjudet men jäkligt osmakligt och jag tror också att det bottnar i en sorts avundsjuka. De hade något som du inte har.

Jag pratade om mobilspår i största allmänhet men det verkar du inte heller förstått. Jag lyssnar så gärna på Felix52, är du avundsjuk på den personen också?
2018-07-03, 22:33
Medlem
Attityds avatar
N.B har fått nys om att livstidsdömda i Sverige kan ansöka om tidsbestämt efter 10 år,samt att de kan avtjäna 2/3 av straffet. Eftersom brottet skedde i Sverige och han tycker att det ska vara lika mänskliga rättigheter i EU länder,så har han överklagat i Litauen till högsta domstolen. (vet ej om detta varit upp i tråden förut,då tråden är så lång)
Domen kom Maj 2017

Ur domen i Litauen;
"Nerijus Bilevičius , döms till livstidsfängelse, i enlighet med bestämmelserna i strafflagen Litauen, enligt brottsbalken Litauen 129 punkt 2 och 6, och lämnar samma utgång - livslång fängelse.
Domstolen finner att brottet begicks av Nerijus Bilevičius i linje med strafflagen.

Domstolens dom meddelar att L.Holm dödades i en lada i Blomberg. Senare togs hennes kropp och gömdes några kilometer där hon hittades. Domen påvisar att Nerijus Bilevičius DNA hittades på brottsplatsen, vilket bevisar hans skuld. Domstolen påpekar också att mannen inte hade något alibi för vad han gjorde vid tidpunkten då svensken mördades. Brottet som utfördes har mycket försvårande omständigheter.

Denna domstolsordning träder i kraft samma dag som den antas och är inte föremål för överklagande. Domstolen avfärdar en nådeansökan. Villkorlig frigivning har inte Nerijus Bilevičius.
Först och främst är N. Bilevičius ansvarig både för överklagandedomstolen och för högsta domstolen. En kopia av ordern skickas omedelbart till dömda N.Bilevičius ."
2018-07-04, 07:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om du påstår att pappan har anledning att ljuga ska du skriva ut vad - det finns ingen mening att söla ner denna tråd med intetsägande mummel.
Jag får inte skriva i klartext i den här tråden.
Citat:
Han borde inte ha gjort ett dugg mer än som skedde dvs att vänta in dotterns restid samt rimlig tid därutöver innan de funderar på om nåt hänt.
Det beror på vad telefonsamtalet handlade om.
Citat:
Det är helt normala tidsramar och det rör sig inte om 1.5 timme som du överdriver.
Citat:
När Lisa inte kommit hem vid klockan 19:50 den 7/6-15 ringde de till hennes telefon, men
då gick det inte att få kontakt med den. Numret kunde inte nås för tillfället.
Från 18:26 till 19:50 är det 1 timme och 24 minuter. Du kallar det överdrift, jag kallar det avrundning.
Citat:
Förutom att din alternativa teori är absurd så talar du emot dig själv. Inte undra på att ingen lyssnar på dig även om du ältar samma saker år ut och år in vilket är otroligt meningslöst.

----> Ena stunden framställer du pappan som strängheten själv.
När han väl ger Lisa en normal tidsram så borde han ha kastat sig på en Mc.
Det var inte vad jag skrev.
Citat:
Ditt ironiserande om pappan är talande - du är uppenbart jävligt avundsjuk på Lisa som har en far som är rädd om sin dotter för att han älskar henne.
Jag är inte trådens ämne.
Citat:
Han tar tillfället i akt på precis samma sätt som andra sexualsadistiska predatorer - när det gyllene tillfället uppstår med ett sårbart offer vid en tidpunkt som är passande.
Varför startar du om diskussionen genom att påstå det här igen? Visa på ett fakta eller vittnesmål som visar detta istället. Det har jag väntat på i ett och ett halvt år.
Citat:
Lisa är ensam och NB slår till.
Lisa pratade med någon 18:26, enligt pappan, så då var hon inte ensam. Några minuter senare var hon ensam. Vart tog den hon pratade med vägen, och varför dröjde Lisa kvar?
Citat:
Adriana smet iväg dagen innan och följde aldrig med upp till bilen annars kunde det varit hon som blivit strypt och tejpad.
Det finns inget tekniskt bevis eller annat vittnesmål för att NB var vid kopplingsstationen, och Adriana blev inte trodd i tingsrätten. Jag har argumenterat mycket för varför hon inte var trovärdig.
Citat:
Ja, han kan ha sett Adriana flera gånger den kvällen till och med. Predatorn vaknade kanske redan dagen innan då han såg hennes blonda väsen vid silon och han ger sig ut på lustjakt..

Adriana joggar 1.3 mil, startar med att springa förbi NBs bostad och in på vägen mot Gum.

1. NB kan ha iakttagit henne då hon startade joggingturen vid 18-tiden och passerade hans hus. Han är nämligen ute vid den tiden också.
3. Adriana har dess innan kommit ut på länsvägen från grusvägen och joggar in i en slinga på andra sidan vägen.

NB säger att han slutade jobbet vid 17.30-18 och åker hem. Han kommer då plötsligt på att det finns en kvarglömd cirkelsåg som han åker och lämnar till LÅ.
Han åker sen till Martorp och tankar (uppger detta vara vid 19-tiden), hem och hämtar pengar för att handla i Källby. Restid från NBs bostad till Handlarn i Källby tar 6 min och 20 sek (50-70 km/h.) enligt FUP. Han betalar kl 19.21 och åker vägen förbi kopplingsstationen mot cafét.

Strax före 19.30 sker händelsen vid kopplingsstationen. Adriana minns tiden väl eftersom hon var sen till middag (är hemma från joggingtur c:a 19.40)
Hur visste han så exakt när Adriana skulle passera kopplingsstationen, och att hon skulle passera den?
Citat:
Jag stuvade om för att samla det du skrev om Adriana för att kunna besvara alltihop med ett summa summarum. Där finns inget om Magnus, så om vi ska sänka diskussionsnivån ännu mer tycker jag för din skull att vi inte ska diskutera vem som spelar dum.
Citat:
Hänvisa till vart jag skrivit att frågorna inte skulle ställas.
Här:
Citat:
Citat:
Vilka av dessa frågor är du intresserad av svaret på?
Ingen.
Citat:
DU ställde frågorna till annan skribent. DU blev grinig att ingen svarade. JAG svarade till sist för att genom ett önsketänkande slippa ditt eviga tjat. MINA svar är givetvis gissningar, jag sitter inte på något facit. Ska du fortsätta i den här takten så får vi en ny tråd låst, vill du verkligen det?
När du svarade får du stå ut med att svaren blir bemötta. Men nu vet vi, du var ointresserad av Adrianas svar och föredrog att gissa istället. Om du vill slippa mitt tjat kan du ge ett enda fakta eller vittnesmål som visar att NB mördade Lisa.
Citat:
Jag har inte påstått att du har skrivit att Magnus ljuger medvetet. Ingenting tyder på att han tog fel. Jag lägger bevispussel som alla utredare, och den enda pusselbit (förutom litauernas vittnesmål) som inte passar in är pappans vittnesmål. För att få den biten att passa måste man fila på Magnus pusselbit som du gör. Varför inte såga sönder pappans bit helt och hållet? Det finns fler bitar i åklagarteorins pussel som inte passar. Hur kom Lisa över vägen? till exempel. Det finns ännu fler bitar, men de får jag inte ta i den här tråden.
Citat:
Att det finns andra händelser som är mer osannolika gör inte en annan händelse mer sannolik, det har jag redan svarat.
Citat:
Ett helt hus? Välj dina ord, människa.
Du behöver inte ta det så bokstavligt. Det fanns flera unga kvinnor och flickor i kaféet.
Citat:
Det är allvar detta. Det behöver inte varit på måfå. AB kan han ha sett på färd mot affären med sin världsberömda bil.
NB kom till Handlar'n kl 19:19. Beräknat på Adrianas medelhastighet befann hon sig ungefär här. Med tanke på att körsträckan därifrån till Handlar'n är sju minuter måste hon ha befunnit sig en km längre norrut när NB såg henne. Vad hade han där att göra, hur kunde han veta vilken väg hon skulle fortsätta springa, och hur kunde han komma så exakt i tid för att möta henne vid kopplingsstationen?
Citat:
Att han var svag för blondiner kanske vi kan vara överens om åtminstone.
Den enda kvinnan i NB:s liv som jag känner till utseendet på är hans fru. Ska du hävda att hon också är blond?
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är bara dina alternativa teorier som spökar. Du förstår väl att Nerijus kunde vara alldeles i närheten av Lisa även fast ett vittne påstår sig ha sett Lisa ensam? Du får gärna ha dina alternativa teorier, jag vill bara inte att du skriver saker som om de vore sanning när du inte har en aning om hur sanningen om detta ser ut.
Lisa var ensam efter samtalet med pappa. Hur kan det vara möjligt?
Citat:
Varför har du sånt behov av att kränka Lisas anhöriga? Det är inte förbjudet men jäkligt osmakligt och jag tror också att det bottnar i en sorts avundsjuka. De hade något som du inte har.
Citat:
Jag pratade om mobilspår i största allmänhet men det verkar du inte heller förstått. Jag lyssnar så gärna på Felix52, är du avundsjuk på den personen också?
Nej, du pratade inte om mobilspår i största allmänhet, du skrev om mobilspår som verktyg att spåra mördare:
Citat:
Det är ett jäkla bra verktyg poliserna får. Att spåra och granska mobiltrafiken. Det är en bra kombination det där att tekniken går framåt samtidigt som människan blir mer och mer beroende av sina mobiler. Det är en god hjälp för oss vanliga men sämre för Nerijus och andra mördare.
Om verktyget som #Felix52 beskrev är sämre för NB och andra mördare, varför används det inte?
2018-07-04, 07:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Det beror på vad telefonsamtalet handlade om.
Från 18:26 till 19:50 är det 1 timme och 24 minuter. Du kallar det överdrift, jag kallar det avrundning.
Då kan du sluta påstå att pappan ljuger också - dina fabler härrör till en annan tråd.
De har inte ens haft ett samtal.
Fickringningen är 18:26 varav pappan funderade på om det härrörde till stängning. Det är inte det samma som att hon påbörjar resan.
Sen började mamman fundera innan kl 20 varav han sen åker nån gång efter kl 20. Vi har lika lite korrekta uppgifter via tel.listor som det är med vittnenas uppskattade tider.

Så lägg ner ditt dravel om minuter och samtal som om du vore en kombination av Saida och Fröken Ur.
2018-07-04, 07:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Lisa var ensam efter samtalet med pappa. Hur kan det vara möjligt?

Nej, du pratade inte om mobilspår i största allmänhet, du skrev om mobilspår som verktyg att spåra mördare:

Om verktyget som #Felix52 beskrev är sämre för NB och andra mördare, varför används det inte?

Varför skriver du inte om dina sjuka teorier i den tråd du får skriva i? Obstinat eller har du inget intressant att skriva om?

Man kallar inte en fickringning för samtal. Du har inte en aning om ifall Lisa var ensam efter fickringningen.

Det gjorde jag visst. Och det är ett bra verktyg som använts av polisen inte bara i den här utredningen utan i de flesta mordutrednigar.
2018-07-04, 07:43
Medlem
verbitums avatar
Citat:

Skriver du helt medvetet i fel tråd om din ogrundade påhittade alternativa teori och far med lögner om Adriana och Stefan (Lisas pappa)?

Det framgår i alla fall klart och tydligt av det jag bemöter nu.
2018-07-04, 07:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur visste han så exakt när Adriana skulle passera kopplingsstationen, och att hon skulle passera den?
Stundom undrar jag faktiskt om du är den mest korkade på hela fb då det kommer till läsförståelse och slutledningsförmåga.
Jag skrev följande:
Citat:

… [ Visa mer ]
1. NB ser Adriana dagen innan vid silon. Det är mycket möjligt att han dreglar vid åsynen av henne - hans predatoriska sinne vaknar till liv.

2. Han kan sen ha sett henne komma joggande följande dag - antingen förbi hans hus, på vägen vid Gum när han tankar vid Martorp eller när hon ränner över vägen för att springa en sväng på andra sidan vägen i bostadsområdet - då han far till macken.

3. HÄNG MED NU XENIA! Hans onda blod har vaknat, han har tänt alla cylindrarna, det rycker i hans penis. Han är redo för "con attack". Tillslaget går väldigt fort - för förberedelsetiden finns redan innan i hjärnan (se punkt 1+2).
Citat:
Han tar tillfället i akt på precis samma sätt som andra sexualsadistiska predatorer - när det gyllene tillfället uppstår med ett sårbart offer vid en tidpunkt som är passande..

4. När han sen ser Adriana komma joggande kör han förbi vägen hon kommer på, parkerar och väntar in henne - viftar i armarna och låtsas spela förvirrad om vägen till Medelplana. Han VET INTE att han ska stå där just då - han kör mördarnas variant av Carpe Diem.

Var detta predatoriska jaktmönster svårt att förstå?
Han är inte den förste som mördat på detta bedrägliga sätt, han är tyvärr inte den siste.
Han är ett rovdjur på jakt redo att slå till. Han är jägaren som sitter med bössan laddad.
Det ska bara till ett lämpligt offer.
Första smet, Lisa hade inte samma tur.
Senast redigerad av develi 2018-07-04 kl. 07:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in