Citat:
Ursprungligen postat av
Manskahahusvagn
Får man inte bli en fullvärdig medborgare av majoritetssamhället skapar man sitt eget samhälle, konstigare är det inte. Om det krisar kommer vi att få veta vilket dom överlever. Jag tror inte att det är det svenska ”sköt dig själv och skit i andra så ordnar staten resten och skickar räkningen till barnbarnen”. De som tar ansvar för dig och de sina har mycket större överlevnadsförmåga i en osäker framtid.
Tyvärr försöker ju media mer och mer frånta individens ansvar för sina handlingar, utan istället skyller på "socioekonomiska" förhållande osv osv. Min personliga åsikt är man är sin egen lyckas smed och det är upp till var och en vilken väg man väljer i livet, väljer någon att gå en kriminell väg så är det inte samhällets fel utan individens.
Flyttar man till ett land och inte lyfter ett finger för att lära sig Svenska, så kanske man inte har så mycket att göra här?
Likaså om man väljer att stå utanför arbetsmarknaden, japp alla jag känner som har ett kriminellt förflutet eller bidragsparrsiterande betende har
valt att vara arbetslösa och det är individer med olika etniskt ursprung födda och icke födda i Sverige, de har haft vanliga kneg men inte pallat steka burgare på donken eller på lokala ICA. Komiska var att aftonbladet skrev en snyftartikel över hur synd det var om dessa individer...
Så nej. Problemet är inte Sköt dig själv och skit i anda mentaliten, många kriminella individer har stora nätverk runtomkring och hade lätt kunnat valt den rätta banan i livet, likaså bidragsparasiter.
Problemet är att vi lever i ett samhälle som är för tamt, försöker man leva utanför samhället eller på samhället (bidrag) så ska samhället vara där med piskan! Det ska vara lättare att betala skatt än att leva på skatt.
Kan passa på och dra en komiskt andeknot, min sambo har en Afrikansk städerska på jobbet (Självklart skattefinansierat), hon undrade hur mycket bidrag man fick för att äga en hund? (eftersom så många har hund här i Sverige) Hon trodde även hunddagis var gratis. Vi lever alltså i ett samhälle där den allmäna tron bland Afrikaner är att det regnar bidrag över allt och alla, och det är vi som får betala för kalaset med höjd pensionsålder, en försäkringskassa som gör allt för att jävlas osv osv.