2018-09-02, 20:03
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Hatet mot familjen Palme finns kvar än idag och är inte mindre, det är bara mindre öppet. Lisbet Palme var också en klassförrädare och kanske än mer engagerad i de lägre samhällsskiktens väl och ve än Olof. Detta talar inte för CIA eller Mossad utan för en svensk konspiration.

Men, Lisbet Palme blev som bekant inte allvarligt skadad och enligt henne själv så upplevde hon sig beskjuten efter att ha hört smällar och sett Olof falla. Hon trodde att de besköts från ett visst avstånd med ljuddämpat vapen. Och det finns extremt pricksäkra skyttar.

Finns inget hat att tala om mot familjen Palme idag. Att hävda det är att bagatellisera dom som verkligen drabbas av hatkampanjer. Kan du ge exempel på hat mot Palmes 2018.

Lisbeth Palme har däremot kritiserats för sin motspänstighet under utredningen av MOP. Det är viktigt att inte blanda ihop hat och kritik. Görs det uppstår en vargen kommer situation som trubbar av när någon gång verkligt hat visar som utgör ett konkret hot.
Citera
2018-09-02, 20:34
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Finns inget hat att tala om mot familjen Palme idag. Att hävda det är att bagatellisera dom som verkligen drabbas av hatkampanjer. Kan du ge exempel på hat mot Palmes 2018.

Lisbeth Palme har däremot kritiserats för sin motspänstighet under utredningen av MOP. Det är viktigt att inte blanda ihop hat och kritik. Görs det uppstår en vargen kommer situation som trubbar av när någon gång verkligt hat visar som utgör ett konkret hot.
Jag tänker inte studera ämnet och redovisa för tillfället, men jag möter hatet och ringaktningen överallt på internet. Det är helt uppenbart att det är OK att nedvärdera dem i de flesta anonyma sammanhang. Läs inlägg på Flashback, Facebook eller YouTube.
Senast redigerad av iesho 2018-09-02 kl. 21:06.
Citera
2018-09-02, 20:51
Medlem
Gothuss avatar
Michaela Helly heter den duktiga Tennis-tjejen som spelade i Jack S Kotschack´s tennisklubb.
En viss Arnold Helly gör mig lite mer nyfiken. Kanske mest för att det är väldigt svårt att hitta honom.
Varför håller han sig dold?
Var det Arnold som var inne och tittade på Länsrättens dator, både på Olof Palme och Desirée Hellys skatteärenden?
Dataintrånget var bara timmar innan Olof Palme mördades.

http://www.tskmalmen.se/historia2.htm

Varför förhördes endast Desirée´s mor, Gertrud Helly?
Varför uteblev förhör med hennes far?
Senast redigerad av Gothus 2018-09-02 kl. 21:06.
Citera
2018-09-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja, Mårten Palme säger "Han var varken vittne eller misstänkt gärningsman, endast varande"

källa: https://www.expressen.se/nyheter/mar...skandiamannen/

Men det är fel,

Kriminalispektör säger till SE "Du är tidigare hörd som vittne i Palme-mordet vid flera tillfällen"

källa: http://3.bp.blogspot.com/-PuwcEsUQgk...gerade%2B7.png

SE var misstänkt och hans rörelser blev utrett

källa: https://drive.google.com/file/d/0Bxu...Zjbk1FSTQ/view

Den enkla förklaringen på detta, är att Mårten Palme inte läser vittnesförhören och bara litar på det vissa säger till honom.

Du verkar ha svårt att ta till dig information som inte stämmer med din åsikt. Enligt boken är SE aldrig utredd som gärningsman. Om en utredare från nuvarande PU bekräftar det så är väl det ganska troligt att det är så? Jag förstår inte vad MP har med det att göra.
Citera
2018-09-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Ja men det fanns väl gott om Israelvänner i Sverige?
Marjasin tycker jag är ett bra exempel, kanske Börje Wingren?
Wingrens kollega blir jag inte riktigt klok på, Henry Bo Hjort.
Bo Hjort, är det efternamnet?
Han ska väl ändå heta Henry Bohjort?
U-båtsman och senare Polis från Hälsingland(Hälsingtuna/Hudiksvall).

Vilka träffade VG i Schweiz? Religiösa extremister, han var ju ingen Palestinavän kan man lungt säga?
Och vilka var "tjejerna" som inte vågade anmäla att Gunnarsson hade en revolver i sin garderob?

VG är en gåta utan svar.
- Varför tilläts VG emigrera till USA?, hade han bott där innan och var "north Carolina resident"?
Citera
2018-09-03, 03:41
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
VG är en gåta utan svar.
- Varför tilläts VG emigrera till USA?, hade han bott där innan och var "north Carolina resident"?
Det verkar som VG bott i USA tidigare, men jag är inte säker:

https://drive.google.com/file/d/1NRy...UQ0UAvevO/view
Citera
2018-09-03, 08:22
Medlem
Citat:
Det verkar som VG bott i USA tidigare, men jag är inte säker:

https://drive.google.com/file/d/1NRy...UQ0UAvevO/view

Han levde väl som gift en kort tid i Hollywood. Gift 28 juli 1981 och skild 16 augusti 1982.
Men han var alltid folkbokförd i Jämjö.
Citera
2018-09-03, 08:32
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Han levde väl som gift en kort tid i Hollywood. Gift 28 juli 1981 och skild 16 augusti 1982.
Men han var alltid folkbokförd i Jämjö.
Han gifte sig alltså med en svensk kvinna i USA?
Citera
2018-09-03, 08:53
Medlem
Citat:
Han gifte sig alltså med en svensk kvinna i USA?
Ja, vad jag förstår.
Citera
2018-09-03, 09:36
Medlem
Citat:
OK, Tack!
Kan man lära sig att söka namn som du och några andra gör? Finns det några bra tips (förutom Ratsit )?
Själv använder jag CD-skivorna Sveriges Befolkning 1970, 1980 och 1990 och Sveriges Dödbok
Sen har ju Arkiv Digital befolkningsuppgifter för 1950 och 1960. Det är ett abbonemang som kostar. (Förresten allt kostar).
Jag använder Upplysning.se och Runeberg.orgocg Sveriges Dödbok
Kyrkböcker när släktskapsförhållanden skall redas ut - men det liknar mer ren släktforskning.

Men det är svårt: 2 exempel: Vem var Victor Gunnarsson gift med i USA?
En säker identifikation på knarkspanaren Margareta Eklund!
Senast redigerad av Klippo 2018-09-03 kl. 09:50.
Citera
2018-09-03, 11:15
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Det vi kan konstatera är att många böcker släpps.
Att peka ut SE som mördare till statsministern är i en klass för sig.
Smutskastningskampanjen mot OP saknar motstycke.
Filters kampanj blir ännu ett klavertramp i historieboken kring MOP.

Idag vet vi att OP var garanten mot utländska makters inflytande över vårt Sverige.

Den sista meningen var det en ansenlig mängd svenskar som inte höll med dig om 1986.
Citera
2018-09-03, 11:40
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Den sista meningen var det en ansenlig mängd svenskar som inte höll med dig om 1986.

Och dessa hade bevisligen fel ända in i märgen. Den som inte ser att mordet på Palme tillika var ett mord på Sveriges suvärenitet samt väl och ve lever i förnekelse.

Med det inte sagt att det här utgjorde mordmotivet. Men att hävda att Palme inte hade landets bästa för ögonen är inget annat än historieförfalskning.

Får väl hoppas att den nämnda "ansenlig mängd svenskar" är nöjda med omformningen av Sverige till blott en skugga av svunna tiders storforenhet. Vet en ansenlig mängd svenskar idag 2018 som definitivt inte är det!
Senast redigerad av Thurizas-09 2018-09-03 kl. 11:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in