Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-13, 09:31
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag tror det är du som trasslat in dig i tråden i stället. Det blir lite förmätet att anklaga ett parti för att sakna strategi, taktik, när partiet man anklagar är en tillväxtsuccé utan motsvarighet i svensk politisk historia och var det parti som växte mest i det senaste valet.

Visserligen, men varför tror du folk röstar på SD? Inte fan går jag eller någon jag känner och röstar på SD för att "åh de har så bra abortpolitik" eller "jag tror de har mest kompetens" utan analysen från nästan samtliga polare har varit "alltså fan det här landet behöver en diktator eller nå skit som städar upp efter all jävla invandring som regeringen ställt till med.." eller "rödgröna och alliansen håller på med sandlådepolitik och ren vuxenmobbing, det tänker jag bestraffa!". De tappade runt 3-4% veckorna innan valet.
Citera
2018-09-13, 09:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ja, en mer statsmannalik presentation av åsikterna samt tillhörande ordval hade varit på sin plats.
Bluddra som om WW3 stod för dörren vinner inga röster.
Nej det vinner inga röster även om seriösa opolitiska bedömmare menar att det redan pågår. Men på ett psykologiskt plan.
Att stå för att invandringen inte bara är av godo men också skapar problem innebär att vara under intensiv attack.

Till och med vetenskapen är under intensiv attack.

Invandrare är minoriteter och därför heliga ungefär som Jesus.

Om det kräver att vi offrar upplysningen så spelar det ingen roll. There's a new religion in town and it's about to take over.

Det är den man mobiliserar sina krafter emot.

Insatta förstår att det är metaforer. Visflickorna ser tredje riket.

Vanligt folk vet inte vad de ska tro
Senast redigerad av Gertrud1 2018-09-13 kl. 09:39.
Citera
2018-09-13, 09:40
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Sverige är i krig i det tysta ,men snart finns det tillräckligt för handling från MENA-folket. (mark my words)

Så M.K´s utspel var helt korrekt

Det har ju svärjevännerna sagt i över 10 år nu..
Citera
2018-09-13, 09:44
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Visserligen, men varför tror du folk röstar på SD? Inte fan går jag eller någon jag känner och röstar på SD för att "åh de har så bra abortpolitik" eller "jag tror de har mest kompetens" utan analysen från nästan samtliga polare har varit "alltså fan det här landet behöver en diktator eller nå skit som städar upp efter all jävla invandring som regeringen ställt till med.." eller "rödgröna och alliansen håller på med sandlådepolitik och ren vuxenmobbing, det tänker jag bestraffa!". De tappade runt 3-4% veckorna innan valet.
Att bara anpassa sig för att maximera röster är ingen vinnande strategi i längden. I själva verket är det motståndarna som har ett intresse av att SD ska anpassa sig till PK-ismen in till självutplåning.

Det är detta alla inlägg i tråden från förmenta "missnöjda SD-röstare" går ut på. Att så split i leden och förstöra så mycket som möjligt för SD.
Citera
2018-09-13, 09:46
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Inte in absurdum. Dessutom måste prioriteringarna sitta rätt.
Jag vet inte om jag skulle kalla det SD har fört fram för "absurdum". Då är man nog bra känslig och PK-fierad om man anser det. Du kanske hör hemma i Centern i stället?
Citera
2018-09-13, 09:48
Medlem
NorthernAngels avatar
Jag tycker det var bra skrivet av följande skäl:

1) SD får uppmärksamhet i MSM; gratisreklam.
2) Budskapet sprids så att fler får upp ögonen för det.
3) De som stödjer SD tycker inte det är konstigt utan håller med.
4) När SD pekar på dubbelmoralen att hela MSM springer David Baas ärenden med uttalanden som många andra politiker gjort utan reaktion; och påpekar vad som sägs i sossarnas internationalen. Ytterligare några som varit skeptiska till MSM börjar följa alternativ media vilket är första steget för att de skall radikaliseras till att stödja SD.
5) De som okritiskt håller med allt MSM skriver, eller fäster vikt vid vad Löfven svamlar om, hatade redan SD och hade ändå aldrig röstat på SD. De är socialliberala extremister. Baas hela liv är att skriva om SD, han är lika besatt som Arnstad. Var är Arnstads medieutrymme idag? Ge det tid så förpassas Baas till samma ideologiska soptipp som Arnstad.
6) SD kan inte blidka media genom att skriva, säga, tycka som etablissemanget vill; de kommer hitta saker att dreva om hur mycket de än anpassar sig; för MSM hatar SD, inte vad de säger. I deras identitetspolitiska världsåskådning så är det vem som säger saker inte vad. Det finns ingen orsak att anpassa sig till dem utan de skall konfronteras tills allt fler genomskådar dem.
7) Genom att MSM exponerar allmänheten för sådana här budskap så normaliseras det. Nästa gång har det inte lika stort "nyhetsvärde". Tänk på hur hemskt det var förr att SD hade Ultima Thule som spelade på sina sammankomster. Nu spelade de inför tusentals på SDs sommarfestival utan en kommentar om det i media. Om ett par år kan man skriva vad Karlsson skrev och media har bränt det krutet.
Citera
2018-09-13, 09:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanRoger
Det är ett argument för att det inte nödvändigtvis eller per automatik är SD:s förträfflighet som lett till deras ökade röstantal.
Jo, men jag tolkade dig som att du menade att Sveriges invandringspolitik har stramats åt senare i Sverige än i andra jämförbara länder. Och att det skulle vara SD:s fel? Känns ju lite väl magstarkt, måste jag säga.
Citera
2018-09-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Problemet är att man aldrig någonsin ens kommer att bli inbjuden till någon förhandling med det språkbruket.

Just när man kommer in i förhandlingsrummet står man i givakt och utbrister:

- SEGER ELLER DÖ!

Det är vad som nu i praktiken har hänt.

Hvad kom først - hønen eller ægget.

Er det sådan at SD har haft udsigt til forhandling om noget som helst hidtil?

Er det ikke sådan at SD har fået at vide at de ingen indflydelse vil få overhovedet?

Hvad er det syvkløveret har utbristet hidtil om samarbejde med SD?
Citera
2018-09-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Vad är det Den Svenska Nationen ska segra över? Någon som vet?
Sjuklöverpartierna, EU-federalisterna och andra globalister som vill avskaffa nationalstaten som vi känner den.

Citat:
Sverige har under lång tid styrts av uttalat internationalistiska partier som inte tror på nationalstaten. Resultatet har blivit att det för varje år som gått blivit en allt lägre andel av befolkningen i den svenska staten som har en svensk identitet och lojalitet. Andelen som har svenska som modersmål har också gradvis minskat.

Parallellt med detta så har den svenska statens självständighet gradvis minskat. Enbart Lissabonavtalet innebar att vi förlorade kontrollen över mer än 60 samhällsområden. Federalister i EU arbetar just nu hårt för att få oss att även lämna över makten över vår penningpolitik, vår socialpolitik och vår flyktingpolitik. För varje år som går flyttas alltmer makt ifrån det svenska folket till makthavare i Bryssel som vi inte röstat på och som vi inte kan avsätta.

Det säger sig självt att om denna utveckling inte bryts så kommer vi förr eller senare att nå en punkt där den svenska nationalstaten upphöra att existera. Åtminstone i den bemärkelse som ordet nationalstat för närvarande har.

Den som vill motverka detta har inget annat val än att mot alla odds fortsätta att arbeta mot de maktpartier och krafter som vill avskaffa nationalstaten såsom vi känner den.
Citat:
Jag står fast vid att vi befinner oss i en politisk strid som i värsta fall skulle kunna sluta med den svenska nationalstatens upplösning och vid att jag tänker göra allt jag kan för att med politiska och demokratiska medel motverka detta.
https://www.facebook.com/mattias.kar...097?__tn__=K-R
Citera
2018-09-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Jag mår inte bättre av det, snarare tvärtom.
Om någon har missförstått situationen är det du.

Okej, du mår dåligt av SD-inflytande och du har lyckats förtränga samtliga tjuttrådar från "sverigeräddare" efter valet. Bra, då vet vi.
Citera
2018-09-13, 10:02
Medlem
Karmans avatar
Ja, SD är ett nationalistiskt parti. Är detta en nyhet för många i tråden? Och tror ni att ett sådant parti gillar konceptet med dubbla medborgarskap och utsikten att Sverige ska upphöra som nation?

Då är ni allt bra naiva, måste jag säga. Och för er som är besvikna, kan jag upplysa om att det finns andra partier att rösta på. För sådan är demokratin.
Citera
2018-09-13, 10:08
Medlem
AmericanRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, men jag tolkade dig som att du menade att Sveriges invandringspolitik har stramats åt senare i Sverige än i andra jämförbara länder. Och att det skulle vara SD:s fel? Känns ju lite väl magstarkt, måste jag säga.
Då tolkade du vad som stod fel. Det var inte det jag skrev eller menade. Jag skrev följande:

"Glöm dock inte att de existerar i en viss miljö och under en tid när det finns en övergripande politisk trend som råder i hela Europa och där partier likt SD kraftigt ökat i princip överallt. Om något så har Sverige varit ett land där det skett en senare omsvängning i synen på migration än i andra länder, inte tvärtom."

Det inlägget var ett argument för att det inte nödvändigtvis eller per automatik är SD:s förträfflighet som lett till deras ökade röstantal. Naturligtvis kan det vara så att en delförklaring till Sveriges senare omsvängning i migrationsfrågan relativt stora delar av övriga Europa kan bero på att Sveriges invandringskritiska alternativ möjligtvis inte varit lika framgångsrika som andra europeiska invandringskritiska partier varit vad gäller att paketera åsikterna på ett sätt som tilltalar det egna folket. Karoliner i kombination med att säga att man är intvingad i en "existentiell kamp" är knappast ett plus långsiktigt, eller kortsiktigt, vad gäller den breda massans uppfattning av SD. Nu var väl just Karl 12 en Kung som inte startade något krig, men han försvarade dock ockuperade områden och offrade massvis med stackars svenskar (och andra nationaliteter) på krigets fält. En riktig massmördare av svenskar och andra. Kasselstrand blir inspirerad av Gustav 3 och Karlsson av Karl 12, fjortisnivån skiner då och då igenom och om jag vore aktiv sverigedemokrat (eller aktiv AFS:are) så skulle jag arbeta för att byta ut ledningen till personer med en mer vuxen och intellektuell framtoning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in