2018-09-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej självklart inte - men det var ju inte vad du påstod heller - du skrev "Inte brandkänsligt med avseende på att ränna av apteringen, nej. Brandkänsligt med avseende på att detonatorn blir oandvändbar, ja."

Men det var ju för väl att du har ändrat dig på det uttalandet.
Bra, då är vi överens även här:
- Det behöver inte vara så att bränder måste ha utlöst apterade sprängladdningar/incendiaries för att detonatorerna måste ha antänts och därmed huvudladdningarna.
Check.

Att vissa apteringar kan ha gjorts obrukbara av impact och begränsade bränder håller jag självklart med om. Det jag inte håller med om däremot, är att det måste ha skett i en sådan utsträckning att det måste ha tillintetgjort kontrollerade demoleringar.

1. Impact och bränder i de två tvillingtornen planerades i förväg = apteringar ovanför och under.

2. Bränderna i WTC 7 anlades av konspiratörerna själva och det med hjälp av remote-kontrollerade detonatorer som antände t.ex. thermate.

Notera att det enligt NIST finns objektiva (videor/fotografier) bevis för bränder i WTC 7 endast mellan ca 1/2 timma till ca 3 timmar samt att samtliga dessa var efter 12:00.

Att samtliga ”minst” tio våningar ska ha börjat brinna när WTC 1 kollapsade/sprängdes 10:28 är egentligen bara ren spekulation från NIST’s sida.

Det finns mer ...
Senast redigerad av onopono 2018-09-22 kl. 17:21.
Citera
2018-09-22, 18:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Bra, då är vi överens även här:
Ja det var bra att du ändrade dig - ska vi ta det många varv till tjatgubbe?

Citat:
- Det behöver inte vara så att bränder måste ha utlöst apterade sprängladdningar/incendiaries för att detonatorerna måste ha antänts och därmed huvudladdningarna.
Huh? Nej självklart behöver det inte vara så, förutsatt att det aldrig brann ens i närheten av någon av apteringarna i någon av de av dig påstått apterade byggnaderna. Apteringar utlöses enligt tidigare länkade demoleringsexperter vid 320 grader celsius, detta är nivåer som uppnåddes på ett flertal våningar i alla byggnaderna.

Citat:
1. Impact och bränder i de två tvillingtornen planerades i förväg = apteringar ovanför och under.
2. Bränderna i WTC 7 anlades av konspiratörerna själva och det med hjälp av remote-kontrollerade detonatorer som antände t.ex. thermate.
Rent trams och spekulation utan några som helst bevis. Det finns precis lika mycket bevis för att månen är en ost..

Citat:
Notera att det enligt NIST finns objektiva (videor/fotografier) bevis för bränder i WTC 7 endast mellan ca 1/2 timma till ca 3 timmar samt att samtliga dessa var efter 12:00.
Dumheter. Senast igår länkade jag till NISTs rapport NIST NCSTAR 1-9, där hänvisar de på sid 304 bland annat till FDNY's observationer av brand på våning 7 kl 10:3.

Citat:
Att samtliga ”minst” tio våningar ska ha börjat brinna när WTC 1 kollapsade/sprängdes 10:28 är egentligen bara ren spekulation från NIST’s sida.
Vet inte vad du bygger detta påstående på - har du undersökt om brandlarm utlöstes?
NIST skriver dock att bränder på minst 10 våningsplan observerades mellan kl 11 och 12:30.

Citat:
Det finns mer ...
Ja det får man väl hoppas, det vore ju kul med mer än bara spekulationer nu när ni truthers haft 17 år på er..
Citera
2018-09-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det var bra att du ändrade dig - ska vi ta det många varv till tjatgubbe?
Du krävde bevis för att kolonner i WTC-tornen var ihåliga med öppningar. Jag leverade sådana bevis. Då menar du plötsligt att diskussionen gällde endast kolonnerna i hisschakten. Jag rättade dig då och förklarade att det inte endast var aptering i dessa som diskuterades.

Klart som fan att du vill få det till att jag ”tjatar” när jag gång på gång tillrättavisar dig.

Citat:
Huh? Nej självklart behöver det inte vara så, förutsatt att det aldrig brann ens i närheten av någon av apteringarna i någon av de av dig påstått apterade byggnaderna.
Fast det är ju för fan det som diskuteras?! Du påstår att apteringarna till sprängämnen/incendiaries hade detonerat eller förstörts av impact och bränderna och att det därför var OMÖJLIGT att byggnaderna togs ner med CD’s.

Jag visar dig att det är rent struntprat.

Citat:
Apteringar utlöses enligt tidigare länkade demoleringsexperter vid 320 grader celsius, detta är nivåer som uppnåddes på ett flertal våningar i alla byggnaderna.
Och jag länkade till forskning på detonatorer som använder laserimpulser för att antända olika typer av thermite vilka i så fall inte utlöses av bränder/impact.

Men även om just de detonatorer som NIST’s ”demoleringsexperter” referar till faktiskt användes så är det fortfarande så att dessa temperaturer endast uppstår i de delar av byggnaderna som utsattes för direkt impact eller brand i mer 5-10 minuter.

Det ger att samtliga tre byggnader till största delen inte berörs av ditt argument.

Citat:
Rent trams och spekulation utan några som helst bevis. Det finns precis lika mycket bevis för att månen är en ost..
Nu vänder du på bevisbördan igen. Det är du som måste bevisa att CD’s var omöjliga för att alla detonatorer skulle ha förstörts eller utlösts av impact och/eller bränder.

Förutsatt att det var ett inside job på högsta nivå så var det antagligen en baggis att se till att kritiska apteringar inte förstördes eller brände av av misstag innan respektive CD genomfördes.

- Planen styrs in i den del av respektive byggnad som i förväg har valts ut.

- Bränderna i WTC 7 anstiftades endast på de våningar där inga kritiska apteringar fanns.

Baggis.

Citat:
Dumheter. Senast igår länkade jag till NISTs rapport NIST NCSTAR 1-9, där hänvisar de på sid 304 bland annat till FDNY's observationer av brand på våning 7 kl 10:3.
Jag skrev ”objektiva bevis i form av video eller foton”. Vad gäller din brandman så frågar jag igen. Fanns han inne i byggnaden eller utanför när han bevittnande branden på våning 7, två minuter efter kollapsen/sprängningen av WTC 1?

Citat:
Vet inte vad du bygger detta påstående på - har du undersökt om brandlarm utlöstes?
Om brandlarm aktiverade av eld, inte rök, hade gått av ca 10:30 så hade NIST självklart uppgett det i sin rapport. Givet att brändernas initiering tidsmässigt är helt avgörande för påståendet att de initierades av bråte från kollapsen/sprängningen av WTC 1. Om det inte var så, så initierades dessa av något annat och vid andra tidpunkter och det var definitivt inte av kollektiv sängrökning.

Citat:
NIST skriver dock att bränder på minst 10 våningsplan observerades mellan kl 11 och 12:30.
Jag går gärna in på vittnesmålen efter nuvarande objektiva bevis är avklarade.

Citat:
Ja det får man väl hoppas, det vore ju kul med mer än bara spekulationer nu när ni truthers haft 17 år på er..
Nu börjar du svamla om ”ni truthers” och ”17 år på er” igen.

Ett gott tecken på att du trampar vatten. Igen.
Citera
2018-09-22, 23:24
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Du krävde bevis för att kolonner i WTC-tornen var ihåliga med öppningar. Jag leverade sådana bevis. Då menar du plötsligt att diskussionen gällde endast kolonnerna i hisschakten. Jag rättade dig då och förklarade att det inte endast var aptering i dessa som diskuterades.
Nu blir jag nyfiken. Är du införstådd med att det kan ha räckt med att spränga sönder bärande element och att man inte bokstavligen behövde pulvrisera hela byggnaden med sprängämnen? Gäller det i så fall även WTC7?

Om du är införstådd med det och om det även gäller WTC7. Vad är det då som är så konstigt med den officiella förklaringen att bärande element försvagats utav brand? Har inte du upprepat hundratals gånger att byggnad 7 föll ihop för snabbt, fritt fall?

Vad är det du tror hänt egentligen? Att hela byggnaderna pulvriserats med sprängämnen? Eller bara bärande element? Om det bara är bärande element som förstörts. Borde inte kollapsen ske precis lika snabbt oavsett om det skedde på grund utav brand eller med sprängämnen?

Har du tramsat hela tiden när du pratat om hur snabbt WTC7 kollapsade?
Citera
2018-09-23, 01:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du krävde bevis för att kolonner i WTC-tornen var ihåliga med öppningar. Jag leverade sådana bevis.
Nej det gjorde du inte - du visade att perimeterkonstruktionen på tornen hade sådana hål - något vi aldrig ens diskuterat, och något jag aldrig hade ifrågasatt. Hela din argumentation gick tvärtom ut på att folk skulle kunnat ha access till hisschakten i WTC1, 2 och 7 för att ostört aptera sprängämnen där...
Du kan inte förneka detta med någon som helst heder i behåll - om du nu tror du har någon sådan.

Citat:
Då menar du plötsligt att diskussionen gällde endast kolonnerna i hisschakten. Jag rättade dig då och förklarade att det inte endast var aptering i dessa som diskuterades.
Då hoppas jag du skäms riktigt ordentligt nu.

Citat:
Klart som fan att du vill få det till att jag ”tjatar” när jag gång på gång tillrättavisar dig.
Sluta vara så pinsam så blir det nog trevligare för alla som läser tråden...

Citat:
Fast det är ju för fan det som diskuteras?! Du påstår att apteringarna till sprängämnen/incendiaries hade detonerat eller förstörts av impact och bränderna och att det därför var OMÖJLIGT att byggnaderna togs ner med CD’s.
Jag har aldrig sagt att det vore omöjligt. Har du gått lite för hårt åt spritskåpet ikväll igen din lilla smygalkis?

Citat:
Jag visar dig att det är rent struntprat.
Du har endast visat att du pratar strunt. NIST å andra sidan har du inte lyckats motbevisa på en enda punkt.

Citat:
Och jag länkade till forskning på detonatorer som använder laserimpulser för att antända olika typer av thermite vilka i så fall inte utlöses av bränder/impact.
Nej det gjorde du inte. Du länkade till forskning på detonatorer som med laser antände tändsatser. Men det är ändå totalt irrelevanta vilket du har fått förklarat för dig.. Även laserapteringar kräver en mottagareoch är känsliga för värme/eld.

Citat:
Men även om just de detonatorer som NIST’s ”demoleringsexperter” referar till faktiskt användes så är det fortfarande så att dessa temperaturer endast uppstår i de delar av byggnaderna som utsattes för direkt impact eller brand i mer 5-10 minuter.
Det ger att samtliga tre byggnader till största delen inte berörs av ditt argument.
Jaså? Vänligen rengör för dina bevis här.

Citat:
Nu vänder du på bevisbördan igen. Det är du som måste bevisa att CD’s var omöjliga för att alla detonatorer skulle ha förstörts eller utlösts av impact och/eller bränder.
Varför det?

Citat:
Förutsatt att det var ett inside job på högsta nivå så var det antagligen en baggis att se till att kritiska apteringar inte förstördes eller brände av av misstag innan respektive CD genomfördes.
Blir apteringar mindre brandkänsliga om det är en höjdare som ansvarar för dem alltså? Spännande, ska bli kul att höra din förklaring här..

har inte mer tid ikväll men jag kan inte tänka mig att du skrivit något väsentligt i resten av ditt inlägg heller.
Citera
2018-09-25, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Nu blir jag nyfiken. Är du införstådd med att det kan ha räckt med att spränga sönder bärande element och att man inte bokstavligen behövde pulvrisera hela byggnaden med sprängämnen?
Och?

Citat:
Gäller det i så fall även WTC7?
Och?

Citat:
Om du är införstådd med det och om det även gäller WTC7. Vad är det då som är så konstigt med den officiella förklaringen att bärande element försvagats utav brand? Har inte du upprepat hundratals gånger att byggnad 7 föll ihop för snabbt, fritt fall?
Och? Shyam Sunder själv säger i en videofilmad frågestund att WTC 7 inte kan ha kollapsat i fritt fall eftersom det kräver noll strukturellt motstånd. Efter att ha blivit informerad om att byggnaden just kollapsar i fritt fall i 2,5 sekunder på samma frågestund, så skriver han om slutrapporten och delar in kollapsen i tre faser vilka sammantagna ger 40% av fritt fall. Problemen med den ’förklaringen’ är tre:
1. NIST tidigarelägger startpunkten för global kollaps med 1,5 sekunder = steg 1, utan att ha täckning för det i videomaterialet.

2. NIST räknar även in steg 3 i den sammanlagda tiden som då blir 5,4 sekunder = 40% av free fall.

3. Trots det så faller bevisligen byggnaden även i NIST’s trestegsmodell i fritt fall under 2,25 sekunder = steg 2.
Dvs, trots att man försöker s.a.s. ’gömma’ det som Sunder själv hävdar är omöjligt i sin finurliga fula lilla trestegs-modell, så kvarstår det faktum att byggnaden befinner sig i just fritt fall under 2,25 sekunder = åtta våningar puts väck precis samtidigt = explosioner = CD.

Så vad är det som känns gnälligt inne i din kropp den här gången?

Citat:
Vad är det du tror hänt egentligen? Att hela byggnaderna pulvriserats med sprängämnen?
Vad får dig att tro att jag tror det?

Citat:
Eller bara bärande element? Om det bara är bärande element som förstörts. Borde inte kollapsen ske precis lika snabbt oavsett om det skedde på grund utav brand eller med sprängämnen?

Har du tramsat hela tiden när du pratat om hur snabbt WTC7 kollapsade?
Det här inlägget tar nog ändå täten i ligan för mest obegripliga inlägg alla kategorier.

Jag har ärligt talat inte en susning om vad du svamlar om den här gången.

Vet du det själv?
Citera
2018-09-25, 19:56
Medlem
Har ni sett denna film https://youtu.be/CrzNeZUp0tU
✈️#911Truth Part 11: Feature Documentary: 9/11 Alchemy – Facing Reality by Wolf Clan Media
Citera
2018-09-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
✈️#911Truth Part 11: Feature Documentary: 9/11 Alchemy – Facing Reality by Wolf Clan Media
Det är sån’t här som gör det svårt för seriösa kritiker att bli tagna på allvar av mainstream. Guilt by association.

Har du några fakta från videon du känner är väl belagda? Presentera dem i tråden och argumentera för dess giltighet.
Citera
2018-09-25, 20:50
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:

Tre timmar av religiöst trams.. Bra jobbat.
Citera
2018-09-26, 23:06
Medlem
Religiöst var det ju inte.
Jag tycker det är intressant med Hutchinson effekten för jag har tidigare forskat mycket om den.
John Hutchinson gjorde massor av experiment med Frekvenser och magnetism, han svävade metallföremål samt fick dom att smälta samman och gå sönder mycket likt vissa stålbalkar från tornen.
Därför tycker jag det är intressant.

Religiöst?? tittade du ens på filmen? jag kollade på hela 3 timmar!
Den handlar i stora drag om att teknologi uppfunnen av Nikolai Tesla kan ha använts i demoleringen av tornen.

Jag vill gärna höra vad ni har att säga om ni tittat på filmen, har ni aldrig forskat om fri energi eller???

Vad är ni för konspirationsteoretiker egentligen.... om ni inte vet något om det så får ni börja er forskning med Tesla.
Senast redigerad av The-Servant 2018-09-26 kl. 23:13.
Citera
2018-09-26, 23:15
Medlem
Citat:
Religiöst var det ju inte.
Jag tycker det är intressant med Hutchinson effekten för jag har tidigare forskat mycket om den.
John Hutchinson gjorde massor av experiment med Frekvenser och magnetism, han svävade metallföremål samt fick dom att smälta samman och gå sönder mycket likt vissa stålbalkar från tornen.
Därför tycker jag det är intressant.

Religiöst?? tittade du ens på filmen? jag kollade på hela 3 timmar!
Den handlar i stora drag om att teknologi uppfunnen av Nikolai Tesla kan ha använts i demoleringen av tornen.

Jag vill gärna höra vad ni har att säga om ni tittat på filmen, har ni aldrig forskat om fri energi eller???

Vad är ni för konspirationsteoretiker egentligen.... om ni inte vet något om det så får ni börja er forskning med Tesla.
Igen.

Har du några fakta från videon du känner är väl belagda? Presentera dem i tråden och argumentera för dess giltighet.
Citera
2018-09-26, 23:29
Medlem
Citat:
Igen.

Ok, jag börjar lite smått med detta påstående om att Jordens Magnetosfär hade stora störningar samtidigt som attacken ägde rum. Detta kommer från mätstationen i Alaska.
Här kan man se detta:
https://www.google.se/search?q=magne...F5OvEBUvqZNEM:
Jag vet dock inte hur jag ska verifiera om detta är korrekt. vet någon det i tråden?

Frågan till följd av detta blir.
Om det är korrekt att magnetosfären hade stora störningar precis i samband med attackerna TROTS att den legat mycket stabil i flera dagar före attacken.
Vad beror detta på?
Kan vanliga explosioner eller flygkrascher göra dessa effekter?

Om inte så är det ju ett mycket märkligt sammanträffande. inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in